Hirdetés

Fiido D3 - rollercikli, vagy amit akartok

Az elektromos rollerek és a pedelec biciklik előnyeit próbálja egyesíteni a Fiido D3, ami egészen addig a pontig néz ki mulatságosan, amíg el nem kezdjük használni.

Bevezető

Ez a mikromobilitási forradalom konkrétan a szemünk előtt zajlik. A (városi) emberek elkezdtek olyan guruló izékkel közlekedni, amelyek villanyhajtást használnak, ezeket vagy megveszik, vagy bérlik rövid utakra (a Lime-ot ma már túl sok budapestinek nem kell bemutatni), aztán pont olyan változatos kulturáltsággal és rutinnal közlekednek velük, mint amennyire heterogén a lakosság ilyen irányú, hm… edukációja. És akkor nem bántunk meg senkit, pedig bőven lehetne ujjal mutogatni a tahóra, aki az út közepén hagyja a rollert a használat után, vagy a másik tökkelütöttre, aki a Lánchíd úttestjén tartja fel a forgalmat azért, mert az akármilyen rollere csak 10 km/h-val tud felfelé haladni. De a gyalogosok között sem illene szlalomozgatni a Váci utcában 25-tel.

Mínuszokban lefagy a mosoly az ember arcáról
Szentkuti11 a Xiaomi M365-ön [+]

Viszont ebben a káoszban ugyanannyira ludas a hazai szabályozás teljes töketlenkedése is, amely abszolút nincs felkészülve arra, hogy a közlekedési eszközök közötti kategóriák kezdenek eltűnni, a bicikli, a roller, a segédmotoros kerékpár, meg a segway, az egykerekű és az elektromos gördeszka ugyanúgy azt a közlekedési infrastruktúrát fogja használni, mint a többi jármű és gyalogos, az pedig a legostobább megoldás, ha csak simán azt mondjuk mindenre, ami egy picit is eltér a 30 évvel ezelőtt megszokottól, hogy tilos. Mert láthatóan ezek a termékek itt vannak és az emberek alapvetően szeretik ezeket használni.

Xiaomi M365 vs. Kugoo S1 Pro
Xiaomi M365 vs. Kugoo S1 Pro [+]

Jelenleg az van, hogy ha nagyon erőlködünk, akkor ezek az izék jobb híján a kerékpár kategóriájába sorolhatók, hiszen a szabályozás szerint a kerékpár egy olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. És akkor ezt szét lehet cincálni, hogy akkor a kerékpárokra vonatkozó egyéb feltételekkel mi van (ülés, lámpa, csengő, macskaszem, fék), meg rögtön jön a kérdés, hogy mit csináljak a 350 W teljesítményű bármivel, azt hogyan fogja a rendőr megállapítani, hogy az micsoda és hol használhatom, tehát egyrészről jó reggelt kívánunk az államapparátusnak, másrészről meg hát ötször kerestük meg az illetékes minisztérium sajtóosztályát (levélben és telefonon is), de egyszer sem voltak képesek válaszolni arra, hogy akkor az elektromos roller az vajon mi. Viszont friss hír, hogy a közeljövőben pont az elektromos izék miatt módosítani óhajtják a KRESZ-t, hogy egyértelműbb legyen a helyzet, de hogy ez a módosítás mennyire tud idomulni nem csak a jelenlegi, hanem a jövőbeli helyzethez is, arról egyelőre nincs semmi konkrétum.

Ez pedig jelen tesztünk alanya, a biciklinek kinéző Fiido D3
Ez pedig jelen tesztünk alanya, a biciklinek kinéző Fiido D3 [+]

Akárhogy is, a Fiido D3 szerencsére majdnemhogy teljesen megfelel a jelenlegi előírásoknak, mert ez alapvetően egy kerékpár, pedállal (is) lehet hajtani, a benne levő elektromotor pedig 250 W teljesítményű. Van rajta ülés, két tárcsafék, lámpa viszont csak előre került, de ezt könnyen lehet pótolni, ahogyan az oldalsó fényvisszaverők felapplikálása is az újdonsült tulajdonos dolga lesz. De úgy egyébként ez egy biciklinek kinéző bicikli, csak éppen van benne egy elektromotor is.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények