A Volkswagen Arteon fedélzeti rendszere

Hannoverben jártunk, ahol a hazai premier előtt próbálhattuk ki a Volkswagen legújabb limuzinjának infotainment rendszerét.

Menü, kezelés

Ahogy az a hasonló bemutatókon lenni szokott, pompás felszereltséggel érkezett az összes autó, 4Motion összkerékhajtási rendszer dolgozott mindegyik alatt, vezetőoldali masszázsülés kényeztette a tesztelői hátakat, 236 lóerőnél gyengébb motor egyikben sem volt, és ami a lényeg, fullos infotainment szolgáltatással érkezett: így bár az alapváltozatok kisebb kijelzővel bíró megoldását nem ismertük meg, minden olyan apróságot ki tudtuk próbálni, amit az új autóra bőven tízmillió forint fölötti összeget áldozni kész vásárlók használhatnak majd.

Még ezekkel a hatalmas kerekkel sem volt kényelmetlen a kocsi, persze a magyar utakon gyakran más lehet a realitás
Még ezekkel a hatalmas kerekkel sem volt kényelmetlen a kocsi, persze a magyar utakon gyakran más lehet a realitás [+]

Aki analóg műszeren szeretné legeltetni a szemeit, annak a középső légbeömlők közti óra lesz az egyetlen mentsvára – ez egyébként a Phaeton óta remekül áll a prémium VW-knek –, mindenhol máshol kijelzőt látunk, méghozzá remek minőségűt. A középkonzolon látjuk azt a 9,2 hüvelykes, 1080p felbontású érintőkijelzőt, ami a Discover Media Pro fantázianévre hallgató ökoszisztéma magját képezi, ezen kívül a digitális műszerfalat, illetve a szem elé vetített megjelenítőt (ismertebb nevén head-up display vagy HUD) nézheti a sofőr.

Hagyományos mutatót kizárólag a szellőzőrostélyok közti órán látunk
Hagyományos mutatót kizárólag a szellőzőrostélyok közti órán látunk [+]

Csatlakoztatási lehetőségek szempontjából nem lehet okunk panaszra, a könyöklőben USB és AUX port található, a kesztyűtartón át pedig az optikai meghajtón kívül SD-kártyákat és SIM-et is elhelyezhetünk, ez utóbbi különösen fontos az online szolgáltatások működése miatt. Egyelőre még nem lehet tudni, hogy itthon milyen feltételekkel adnak majd internetet az eladott Arteonokhoz, az viszont biztos, hogy akár egy saját kártyát is bepattinthatunk, ami aztán nem csak az internetet lesz képes vezeték nélkül megosztani a kocsin belül, hanem a távoli Car-Net szolgáltatások használatára is alkalmassá teszi a járművet.


[+]

Ehhez kapcsolódik a Car-Net alkalmazás, ami egy ideje már itthon is elérhető iOS-re és Androidra, a megjelenés óta pedig egyre többet tud. Most már nem csak a fedélzeti computer adatait, illetve az autó pontos helyzetét kérhetjük le bármikor, illetve nem is csak a fényeket és a kürtöt kapcsolhatjuk be, ha valamilyen okból nem találnánk a kocsit a parkolóházban, hanem távolról indíthatunk ablakfűtést, klimatizálást, de akár előre beállíthatjuk a navigációt, kérhetünk ajánlott indulási időt a Google adatbázisai alapján kiszámított forgalom függvényében, végül pedig nyomon követhetjük az autó mozgását, ha éppen más használja azt.


Már nálunk is elérhető a Car-Net alkalmazás[+]

Az online kényelmi extrák hasznosak a mindennapokban, de természetesen rendelkezésünkre áll az is, amit remélhetőleg soha, senkinek nem kell majd élesben kipróbálnia: a Security & Service. Ez a nevéhez illően, jobb esetben műszaki hiba, rosszabb esetben egy baleset bekövetkezése után nyújt segítséget: külön gombja van a belső tükör előtt, de ha például légzsák is nyílik, akkor magától értesíti a Volkswagen ügyfélközpontját, ahonnan megpróbálják orvosolni a problémát. Ezek a szolgáltatások természetesen mindennemű előfizetéstől függetlenek, ahogy a Car-Netért is csak egyszeri díjat kell fizetni, a megfelelő felszereltségű jármű kiválasztásával.

Lehet bármennyire okos egy autós rendszer, ha nem használható könnyen. Szerencsére az Arteon esetén ezzel sem volt gond, a klímaberendezés kezelőszervei továbbra is őrzik különálló helyüket a középkonzolon, a legfontosabb beállításokért nem kell érintőkijelzőt tapicskolni, elég a kormányon lévő gombokat vagy a váltó körüli billentyűket nyomkodni, az aprólékos testreszabást pedig egy rendkívül logikusan felépített, magyarul is hiba nélkül kommunikáló menüből oldhatjuk meg. A görgetéshez alkalomadtán hiányozhat egy tekerőgomb, viszont a rendszer hangerejéhez ott vannak a kormány gombjai, tehát még ehhez sem szükséges érintőpanellel bíbelődni.

A kijelző nagy, de egyáltalán nem rontja el a beltér letisztult stílusát
A kijelző nagy, de egyáltalán nem rontja el a beltér letisztult stílusát [+]

A menü kétoldalas, maximum nyolc darab nagy ikonból áll, a tablet méretű központi kijelzőre gondolva tehát egyáltalán nem túlzsúfolt, és az elrendezése is logikus. Elsőként a rádiót és a médiát tudjuk kezelni, utána jönnek a mobilos funkciók, mint a Car-Net, az App-Connect és a telefonálás, utána jönnek a kocsi finomhangolási opciói, majd a navigációs és közlekedési információk, végül pedig a képkezelő, a hangszínszabályzó és a rendszer beállításai.

Segédberendezések hada figyel az utasok biztonságára
Segédberendezések hada figyel az utasok biztonságára [+]

A vezetést segítő összes rendszert sajnos nem volt lehetőségünk kipróbálni a teszt alatt, viszont ilyen téren is nagyon fejlett az Arteon, a parkolássegítő képes bekormányozni a kocsit egy megfelelő méretű parkolóhelyre, de kézzel sem nehéz ezt megoldani, hiszen az emblémából alkalomszerűen előcsúszó, így koszolódni nem is igazán képes tolatókamera képe egyrészt késedelem nélküli, másrészt villámgyors, harmadrészt pedig a kormány mozgatásával mutatja is a várható ívet, amit majd a kocsi fara rajzol. Ha torlódás merül fel, 60 km/h alatt az autó képes magától elindulni és megállni, megfelelő távolságot hagyva az előttünk haladótól, és a sávelhagyást is megakadályozza. A táblafelismerő rendszerrel összehangolható tempomat szintén képes magától alkalmazkodni az útszakasz által engedélyezett sebességekhez, itt azonban vigyázni kell, ha valahol kimaradt egy 30-as tábla a derékszögű kanyar előtt, és nem bíráljuk felül a sebességtartót, akkor fokozott tempóval kell majd úrrá lennünk a helyzeten, ami még a csodálatosan tapadó Pirelli P-Zero gumikon sem lesz mindig hálás feladat.

Megannyi segédrendszer munkáját élvezhetjük
Megannyi segédrendszer munkáját élvezhetjük [+]

A vezetést segítő rendszer – akárcsak az online szolgáltatás – akkor jó igazán, ha valami váratlan baj esetén is rendelkezésünkre áll, az Arteon pedig az ígéretek szerint akár a szélső sávba kormányozza magát és egészen a vészvillogós leállásig képes fékezni magát, ha semmilyen interakciót nem kap a vezetőtől, és a sávtartónak is túl kell magát dolgoznia, hogy az úton maradjon a négykerekű. Ez persze már az utolsó fázis, mindenek előtt a kocsi mindenáron figyelmeztetni akarja a sofőrt, hogy legyen úrrá a helyzeten.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • A Seat Ibiza (2017) fedélzeti rendszere

    A konszern első MQB-s kisautója rendkívül fejlett, közelségérzékelős kijelzővel szerelt infotainment megoldással is rendelhető, mi az olcsóbb, egyszerűbb rendszert próbáltuk ki.

  • A Seat Ibiza (2017) fullos infotainment rendszere

    Az ötödik generációját élő szériáról talán senkinek sem a luxus jut eszébe, tesztautónk azonban minden földi jóval fel van szerelve. A fedélzeti rendszerét néztük meg alaposabban!

  • A Volkswagen Polo (2017) fedélzeti rendszere

    Ugyanazokra az alapokra épül, mint az idei Seat Ibiza, ettől függetlenül komolyabb fedélzeti rendszert kapott, fel van készítve az okostelefonos szolgáltatásokra is.

  • Ford SYNC 3 infotainment rendszer teszt

    Kipróbáltuk az aktuális Ford járművekben található infotainment rendszert, mely sokkal gyorsabb elődjénél és az okostelefonokkal is kommunikál.

Előzmények

Hirdetés