Hirdetés

2017. október 22., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Tesztek » Autó+mobil rovat

A Volkswagen Polo (2017) fedélzeti rendszere

Ugyanazokra az alapokra épül, mint az idei Seat Ibiza, ettől függetlenül komolyabb fedélzeti rendszert kapott, fel van készítve az okostelefonos szolgáltatásokra is.

Hirdetés

Bevezető, alapvető megoldások

Hatodik generációjához érkezett a Volkswagen egyik legnépszerűbb terméke, a Polo. 1975-től létezik a típus, azóta rengeteg változáson esett át, generációról generációra lett egyre komolyabb és nagyobb autó. A legújabb széria tagjai már elérik négyméteres hosszt, csomagtartójuk 350 liter fölötti, tengelytávjuk pedig 2564 milliméter, ami meghaladja a néhány évvel ezelőtti ötajtós Golfok szintjét: kisebb családok számára akár elsődleges és egyetlen autóként is remekül teljesíthet helykínálata alapján. Mi azonban nem erre, még csak nem is az új motorokra voltunk igazán kíváncsiak, hanem a fedélzeti rendszer működését vettük górcső alá abban a néhány órában, amíg Hamburgban, a nemzetközi bemutatón próbálgattuk a kocsit.

Néhány évvel ezelőtt magasabb kategóriával indult volna ezekkel a méretekkel
Néhány évvel ezelőtt magasabb kategóriával indult volna ezekkel a méretekkel [+]

Ahogy az ismeretes, a Volkswagen-konszern alá rengeteg márka tartozik, személyautós fronton a Seat, a Skoda, a Volkswagen és az Audi hozza az eladások túlnyomó többségét, ezek között gyakran egészen komoly különbség van – árban. Az alapok ugyanakkor nem térnek el jelentősen, ugyanígy van ez a Polo esetén is, ami az idei Seat Ibizával együtt viseli az MQB A0 platformot. Egy ilyen alap sok szempontból köti a gyártó kezét, viszont ahogy egy okostelefonról sem árul el mindent a rendszerchip, úgy az autógyártónak is van mozgástere a végeredményt illetően. A Polo pedig megdöbbentően minőségibb és kényelmesebb autó benyomását kelti, mint az Ibiza, és infotainment-oldalról is fejlettebb tud lenni.

Qi-töltő is van a középkonzol alatti rekeszben, gond nélkül töltötte a(z amerikai régiós) G6-ot
Qi-töltő is van a középkonzol alatti rekeszben, gond nélkül töltötte a(z amerikai régiós) G6-ot [+]

Vezető előtti műszeregység helyett például lehet kérni 11,7 hüvelykes kijelzőt, a rendszám felett éktelenkedő, elkoszolódásra hajlamos tolatókamera helyett pedig emblémába rejtették, védett helyre rakták a tolatássegítő asszisztenst. Megfelelő felszereltség esetén elérhetők az internetes szolgáltatások, igazán friss és pontos térképinformációkkal, a középkonzol aljában lévő Qi-töltős felület tágasabb, teljesen kényelmesen ült benne egy nagyobbacska phablet is.

A Beats-felszereltség ülései is láttatják a márkát
A Beats-felszereltség ülései is láttatják a márkát [+]

Az opcionális, 300 watt összteljesítményű Beats Audio hangrendszer a rövid teszt alatt sokkal jobbnak tűnt, mint ugyanaz az Ibizában, és ehhez a zenei egységhez akár teljes felszereltség is kapcsolódhat, a márka fanatikusai kint és bent is megtalálják a márka logóját, kimondottan igényes színösszeállításban. Ráadásul a fiatalos Polónál hangsúlyos színek megannyi összeállításban tudnak megjelenni, nagyon sokféle fényezésből, felniből, kárpitból és műanyagbetétből választhat, aki a Volkswagen termékét választja.

Ennél alacsonyabban felszerelt jármű nem is volt a teszten
Ennél alacsonyabban felszerelt jármű nem is volt a teszten [+]

A beltéri elrendezés nagyon sokat változott az elődhöz képest, és egyébként sem nevezhető szokványosnak: a központi kijelző a műszerfal legfelső részén foglal helyett, alá kerültek a légbeömlők, még lejjebb pedig a továbbra is különálló klímavezérlő. A magasra helyezett megjelenítő kimondottan hasznos, ha valamiért vezetés közben kell rápillantanunk, sokkal kevésbé kell levennünk a szemünket az útról, és az érintőgombokat is jobban látjuk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

Gyártók, szolgáltatók

Hirdetés

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.