A Kia Niro fedélzeti rendszere

Hibrid Kia, ami félig kombi, félig SUV, roppant keveset eszik és egy minden flancolást mellőző, de korrektül működő fedélzeti rendszerrel ajándékozták meg, ahol az okostelefonos csatlakozás is megoldott.

Hirdetés

Kijelzők, gombok, kezelőszervek

A Niro összesen két kijelzővel örvendezteti meg az embert, az egyik a már említett, 7 hüvelykes, középkonzoli, érintésvezérelt és több ujjat is egyszerre érzékelő, kapacitív darab, a másik pedig az orrunk előtt van a műszerfal közepén. Ez utóbbival érdemes kezdeni, az itt megjelenő dolgokat ugyanis a kormány jobb küllőjére szerelt gombokkal lehet irányítgatni, amit egy kicsit szokni kell, mert a tempomatot (ami nem adaptív) is itt bizergálja az ember. Apropó, tempomat: valamiért a beállított sebesség lassan, de biztosan csökken, pályán szépen elkezdett a 130-as értékről lecsúszni 125-ig, mondjuk ez egy 20-25 kilométeren át tartó folyamat volt, de kissé zavaró.


[+]

A kis kijelzőn a szokásos dolgok olvashatók, az úttal kapcsolatos információk (fogyasztás, sebesség, idő, távolság), a navigáció (ugyanolyan piktogramokkal, mint a középső kijelzőn), a hibrid rendszer információ, keréknyomás, a telefon, a zene és vezetéssegítő cuccok állapota. Erről azért ejtsünk egy mondatot, a sávtartó automatika két dolgot csinál: csipog, ha átlépjük index nélkül a sávot, illetve a záróvonalat, valamint ha látja, hogy hol a sávunk két széle, akkor finom kormánymozdulatokkal terelgeti a járművet, ha nem középen haladunk. Enyhe kanyarokat is lazán bevenne magától, de mégsem lehet elengedett kormánnyal autókázni, mert rögtön kukorékol, hogy leszel szíves a karimába kapaszkodni, fiam.


[+]

Csak a váltó P állásában lehet a beállításokon módosítani
Csak a váltó P állásában lehet a beállításokon módosítani [+]

Furcsa viszont, hogy szintén ezen a kis kijelzőn lehet egy csomó, az autóval kapcsolatos beállítást is elvégezni. Hányat villogjon az index, meddig égjen megállás után a lámpa, milyen hangokat adjon ki a rendszer, ilyesmik. Ezek pedig más kocsiknál a középső kijelzőn sokkal egyértelműbben állíthatók, mint szemmeresztgetéssel a kormány mögé kuksolva. Arra viszont figyeltek, hogy ezt a menüt csak akkor tudjuk babrálni, ha a váltó P-ben van.

Alapképernyő. A kontraszt lehetne jobb, elég fakó a kép, de nem tükröződik túlzottan
Alapképernyő. A kontraszt lehetne jobb, elég fakó a kép, de nem tükröződik túlzottan [+]

A középső kijelző alatt minden fontos menüpontnak van külön is benyomható, jól látható fizikai gombja. A telefonálásnak, a rádiónak, a multimédiának, a navigációnak és a beállításoknak is. Két potméter is van a hangerő és a menüben való lépkedés kedvéért, a klímapanel pedig szintén teljesen különálló és egy szinttel lentebb van. És ez így van jól, így egyértelmű. De maga az érintőképernyős rendszer is bizonyos tekintetben koherens, például akárhol is vagyunk, mindig a bal felső sarokban látunk egy házikó piktogramot, amivel a főképernyőre visszatérhetünk. A kijelző fényereje menüből állítható, az autó indításakor mindig nyugtáznunk kell, hogy elfogadjuk, hogy vezetés közben piszkálgatni veszélyes (noha szükségszerű). A kormány bal küllőjén lehet hangerőt állítani, illetve hívást felvenni és letenni, itt van a hangvezérlés gombja, ami magyarul szokás szerint nem tud. És én hajlamos lennék ezzel tök megértő lenne, a magyar nyelv összetett, de elég kevesen beszélik (helyesen pláne), de például az Android Auto kapcsán felbukkanó Google navigációban évek óta lehet hang alapján keresni és szerintem most is legalább tizenöt különböző instrukciót adtam neki ki, mindegyiket elsőre, azonnal megértette. Azt is, hogy “bivalyrezervátum” és azt is, hogy Marcali, Mester Étterem.

A középkonzol alsó részén, a váltó előtt találunk egy USB csatlakozót (2 Amper), egy hangbemenetet és két szivargyújtót, a könyöklőben pedig akad még egy USB. Ez csak töltésre szolgál, a másikon viszont adatátvitel is történhet. Van olyan Niro, ahol a felszereltség része a Qi töltő is, ami tényleg logikus megoldás egy autóban. A középső kijelző alatt pedig SD-kártyának való nyílásra bukkanunk, ide egyébként a navi térképei is betehetők. De ha rám hallgat az olvasó, akkor a Nirót gyári navi nélkül kéri, mert a Google Maps oda-vissza felpofozza a beépített megoldást, amiben a térképadatbázis ránézésre minimum egy éves (és a menüből nem bírtam kihalászni a pontos információt). Ha minden igaz, akkor a Tomtom a beszállító, ami önmagában nem lenne baj, inkább az a jellemző (nem csak itt), hogy amikor a frissített térkép elkészül, azt hatvankétszer ellenőrzik, bekerül előbb a Tomtom adatbázisába, onnan a partnerekhez (mint amilyen a Kia), aztán majd lehet frissíteni, de mire ez a folyamat végigmegy, addigra a "friss" térkép már megint annyira friss, mint a tavalyi kenyér.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés