A Kia Niro fedélzeti rendszere

Hibrid Kia, ami félig kombi, félig SUV, roppant keveset eszik és egy minden flancolást mellőző, de korrektül működő fedélzeti rendszerrel ajándékozták meg, ahol az okostelefonos csatlakozás is megoldott.

Funkciók, okostelefonos összeköttetés

A menü pofonegyszerű, a főképernyő bal felén a térkép látszik, a jobb oldalán az aktuális funkció (telefon, rádió, zene), lent pedig három ikon, a hibrid rendszer grafikája, a menü és a saját menü, ami általunk összerakott listát jelent. Maga a menü ikonos, két oldalnyi rajzocska jelenik meg, sorrendjük egyébként szerkeszthető. Itt van zenelejátszó, telefonálás, navigáció, rádió, beállítások, klíma, képnézegető, információk, illetve WLAN és Android Auto is. A sebesség kimondottan rendben van, félrenyomás nincs, a görgetés és a kétujjas gesztusok reszponzivitása is könnyed.

A menü. A sorrend szabadon változtatható
A menü. A sorrend szabadon változtatható [+]

A Bluetooth-kapcsolat minden általam próbált telefonnal gond nélkül, szinte azonnal összejött, első ismertetés után áttölti a névjegyzéket és onnantól az autó indítása után a kapcsolódás magától megtörténik. A zenéket listázni nem tudja, de léptetni lehet köztük, a telefonálás hangminősége kiváló, én is jól hallottam mindenkit, engem is remekül lehetett érteni. A híváslista is szinkronban van, a nevek között keresni csak annyiból macerás, hogy ezt hanggal nem lehet megtenni, csak az oldalsó, abc-t stilizáló sávon tudjuk végighúzni az ujjunkat, hogy a kívánt kezdőbetűhöz eljussunk. Nekem eléggé hiányzott, hogy a tárcsázóképernyő nem volt prediktív, azaz nem ugrott úgy a nevekhez pár szám begépelése után a rendszer, mint egy okostelefonnál.

Kissé fapados a telefonkönyv felülete, de egyértelmű
Kissé fapados a telefonkönyv felülete, de egyértelmű [+]

A navigációt már szidtam eleget, de ha nem lenne ennyire régi az adatbázis, akkor akár jó is lehetne, még utcaneveket is szépen bemond magyarul, a jelzések egyértelműek. Ha csökken az üzemanyagszint, akkor felugrik egy ablak, hogy keressen-e benzinkutat, ez nagyon kedves. Az autó hangrendszerét is lehet valamelyest piszkálni (merről szóljon, illetve a magas, mély és középtartomány erőssége állítható), van pár egyéb beállítás (fényerő), illetve a telefonunkról oszthatunk netet az autónak és akkor a navi elvileg a forgalmi információkat átveszi, illetve az időjárással kapcsolatban is friss adatokat szolgáltat.

Digitális bokrot nevelgethetünk takarékos autózással
Digitális bokron nevelgethetünk takarékos autózással [+]

Ha a középkonzol alatti USB-be dugunk olyan telefont, amin van Android Auto, akkor az automatikusan el is indul. A Google autós szoftverét elvileg nem lehet a Magyarországról működő Play Áruházból letölteni, de az apk fájl szabadon elérhető, bárki telepítheti és tökéletesen működik. Egy OK kell neki a kapcsolat létrejötte után és máris megkapjuk a jól ismert felületet, ahol telefonálni, navigálni (Google Maps) és zenét hallgatni (Play Zene) tudunk. Illetve visszatérhetünk a Kia menüjébe, ha mondjuk pont arra vágyunk, hogy a digitálisan burjánzó zöld fácska növekedését tekintsük meg.

Inkább rövid, magasított kombi, mint SUV
Inkább rövid, magasított kombi, mint SUV [+]

Nincs viszont Apple CarPlay (noha a Rióban már van), nincs MirrorLink sem. Ugyanakkor viszont a menüben találni fogunk frissítési lehetőséget, s miután a Kia már korábban is bejelentette, hogy például az Egyesült Államokban a 2014-es és 2015-ös Sportage, Optima és Soul típusok utólag, ilyen módon kapják meg az Android Auto és a CarPlay támogatást, ezért talán bízhatunk abban, hogy a Niro kapcsán is meglépik ugyanezt, hiszen a frissen bemutatott Rio már ugyanezzel a fedélzeti rendszerre képes erre. Összegzésképp az volt a benyomásunk, hogy a Kiánál nem feszítették túl az infotainment rendszert, az alapfunkciókat magabiztosan, gördülékenyen tudja, használni pofonegyszerű, grafikailag nem egy óriási csoda, de funkcionális és átlátható. A kijelző mérete lehetne kicsit nagyobb, örültünk volna, ha a CarPlay gyárilag benne lenne, várjuk, hogy legyen egy ügyes okostelefonos alkalmazás (az Opel és a VW-csoport is előrukkolt már ilyesmivel), a magyarul nem működő hangvezérlés minden autóban probléma jelenleg, de egy tisztességes, átgondolt felületet kap majd a Niro (és a Rio) vásárlója is, ami könnyedén kielégíti az alapvető igényeket úgy, hogy közben nem kergeti a sírba azokat a sofőröket sem, akik egyébként nem érintőkijelzős okostelefonok és tabletek között élik mindennapjaikat. Az alapok tehát rendben vannak, erre lehet majd építkezni és a jövőben a Kia rendszere is felnőhet arra szintre, amit azok a gyártók nyújtanak, akik korábban kezdtek el foglalkozni a témával.

Bog

A cikk elkészítésében a Telekom 4G/LTE mobilinternet volt segítségünkre.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés