Funkciók, okostelefonos összeköttetés
A menü pofonegyszerű, a főképernyő bal felén a térkép látszik, a jobb oldalán az aktuális funkció (telefon, rádió, zene), lent pedig három ikon, a hibrid rendszer grafikája, a menü és a saját menü, ami általunk összerakott listát jelent. Maga a menü ikonos, két oldalnyi rajzocska jelenik meg, sorrendjük egyébként szerkeszthető. Itt van zenelejátszó, telefonálás, navigáció, rádió, beállítások, klíma, képnézegető, információk, illetve WLAN és Android Auto is. A sebesség kimondottan rendben van, félrenyomás nincs, a görgetés és a kétujjas gesztusok reszponzivitása is könnyed.
A menü. A sorrend szabadon változtatható [+]
A Bluetooth-kapcsolat minden általam próbált telefonnal gond nélkül, szinte azonnal összejött, első ismertetés után áttölti a névjegyzéket és onnantól az autó indítása után a kapcsolódás magától megtörténik. A zenéket listázni nem tudja, de léptetni lehet köztük, a telefonálás hangminősége kiváló, én is jól hallottam mindenkit, engem is remekül lehetett érteni. A híváslista is szinkronban van, a nevek között keresni csak annyiból macerás, hogy ezt hanggal nem lehet megtenni, csak az oldalsó, abc-t stilizáló sávon tudjuk végighúzni az ujjunkat, hogy a kívánt kezdőbetűhöz eljussunk. Nekem eléggé hiányzott, hogy a tárcsázóképernyő nem volt prediktív, azaz nem ugrott úgy a nevekhez pár szám begépelése után a rendszer, mint egy okostelefonnál.
Kissé fapados a telefonkönyv felülete, de egyértelmű [+]
A navigációt már szidtam eleget, de ha nem lenne ennyire régi az adatbázis, akkor akár jó is lehetne, még utcaneveket is szépen bemond magyarul, a jelzések egyértelműek. Ha csökken az üzemanyagszint, akkor felugrik egy ablak, hogy keressen-e benzinkutat, ez nagyon kedves. Az autó hangrendszerét is lehet valamelyest piszkálni (merről szóljon, illetve a magas, mély és középtartomány erőssége állítható), van pár egyéb beállítás (fényerő), illetve a telefonunkról oszthatunk netet az autónak és akkor a navi elvileg a forgalmi információkat átveszi, illetve az időjárással kapcsolatban is friss adatokat szolgáltat.
Digitális bokron nevelgethetünk takarékos autózással [+]
Ha a középkonzol alatti USB-be dugunk olyan telefont, amin van Android Auto, akkor az automatikusan el is indul. A Google autós szoftverét elvileg nem lehet a Magyarországról működő Play Áruházból letölteni, de az apk fájl szabadon elérhető, bárki telepítheti és tökéletesen működik. Egy OK kell neki a kapcsolat létrejötte után és máris megkapjuk a jól ismert felületet, ahol telefonálni, navigálni (Google Maps) és zenét hallgatni (Play Zene) tudunk. Illetve visszatérhetünk a Kia menüjébe, ha mondjuk pont arra vágyunk, hogy a digitálisan burjánzó zöld fácska növekedését tekintsük meg.
Inkább rövid, magasított kombi, mint SUV [+]
Nincs viszont Apple CarPlay (noha a Rióban már van), nincs MirrorLink sem. Ugyanakkor viszont a menüben találni fogunk frissítési lehetőséget, s miután a Kia már korábban is bejelentette, hogy például az Egyesült Államokban a 2014-es és 2015-ös Sportage, Optima és Soul típusok utólag, ilyen módon kapják meg az Android Auto és a CarPlay támogatást, ezért talán bízhatunk abban, hogy a Niro kapcsán is meglépik ugyanezt, hiszen a frissen bemutatott Rio már ugyanezzel a fedélzeti rendszerre képes erre. Összegzésképp az volt a benyomásunk, hogy a Kiánál nem feszítették túl az infotainment rendszert, az alapfunkciókat magabiztosan, gördülékenyen tudja, használni pofonegyszerű, grafikailag nem egy óriási csoda, de funkcionális és átlátható. A kijelző mérete lehetne kicsit nagyobb, örültünk volna, ha a CarPlay gyárilag benne lenne, várjuk, hogy legyen egy ügyes okostelefonos alkalmazás (az Opel és a VW-csoport is előrukkolt már ilyesmivel), a magyarul nem működő hangvezérlés minden autóban probléma jelenleg, de egy tisztességes, átgondolt felületet kap majd a Niro (és a Rio) vásárlója is, ami könnyedén kielégíti az alapvető igényeket úgy, hogy közben nem kergeti a sírba azokat a sofőröket sem, akik egyébként nem érintőkijelzős okostelefonok és tabletek között élik mindennapjaikat. Az alapok tehát rendben vannak, erre lehet majd építkezni és a jövőben a Kia rendszere is felnőhet arra szintre, amit azok a gyártók nyújtanak, akik korábban kezdtek el foglalkozni a témával.
Bog
A cikk elkészítésében a Telekom 4G/LTE mobilinternet volt segítségünkre.