A Hyundai i30 fedélzeti rendszere

Egy középkategóriás autóban is ma már elvárás egy jól működő fedélzeti rendszer. A Hyundai hozza az elvárásokat, de egy bittel sem többet.

Hyundai i30

Nem lehet nem foglalkozni a fedélzeti rendszerek evolúciójával. Már rég túlléptünk azon, hogy de jó, hogy van USB a kocsiban, meg hogy működik a Bluetooth, ma már ennél jóval több kell. Az, hogy új autóban már szinten minden kategóriában evidens, hogy van benne egy jókora kijelző, az csak az első lépés, mert onnantól, hogy a vezető kap a sok-sok gomb mellé (vagy helyett) egy érintős-tapipados felületet, még nem lesz minden egy csapásra tökéletes.


[+]

Mert az egy dolog, hogy a kezünkben tartott telefon kapcsán pontosan tudjuk, hogy mit és merre keressünk, de egy autóban azért alapvetően más dolgokra van szükség. Ahol vezetés közben nem az a lényeg, hogy csodálatos animációkkal kápráztasson el a felület, hanem az, hogy minimális odapillantással is tudjunk bizonyos funkciókat kezelni. Egy csomó ideig például a Mercedesnél nem is volt érintős a rendszer — ne nyúlkáljon a vezető a látótérben, inkább megpróbálták tekerentyűkkel és gombokkal megoldani a vezérlést, nem mintha óriási siker lett volna.


[+]

A Hyundai i30 egy relatív friss modell a koreai gyártó palettáján, ezért nem meglepő, hogy ott mosolyog a középkonzol tetején egy tabletszerű eszköz, ami kicsit úgy néz ki, mintha utólag tervezték volna bele, de magasságban például sokkal jobb, mint azoknál a kocsiknál, ahol konkrétan lefelé kell pillantani, hogy lássuk az információkat. Az i30-ból mi a Fastback nevű verziót kaptuk meg, ami a csapott hátával dinamikusabbnak óhajt látszani, mint a sima i30, cserébe sokkal rosszabb belőle hátra kilátni — nem véletlenül voltunk igen hálásak a tolatókamera jelenlétének. Magától nem parkol, meg kissé túlzásba is viszi a csipogást, de az öreg Celicámmal (amin még szárny is volt) is könnyebben láttam hátra.


[+]

A tesztautó 140 lóerős motorjához hétsebességes automata váltó és egy seregnyi extra dukált, meglepően mélyen ül benne az ember és az átlagnál mindenképpen feszesebb, de nem kellemetlenül kemény a futómű, de számunkra nem ez a fontos, hanem a fedélzeti rendszer. Csak azért érdemes megemlíteni, hogy az i30-ba beülni és elindulni mindenféle előképzettség nélkül mennyire triviális és mennyire kevés idő alatt tudja otthon érezni magát benne az ember, mert valami nagyon hasonló az, amit az infotainment kapcsán tapasztaltunk. Minden ott van, úgy működik és azt csinálja, amit várunk, még ha ez a minden épp csak a legszükségesebb.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Hirdetés