Hirdetés

A DS 3 Crossback fedélzeti rendszere

Jó példa az autó arra, amikor a design oltárán feláldozzák a kezelhetőséget. Okvetlenül egyedi az egész, csak mintha a tervezőknek az agyukra ment volna a rombuszminta.

Hirdetés

Advertisement

Kezelőszervek

A középkonzol messziről állati menő. A rombuszmintás kiképzés tényleg ötletes addig a pontig, amíg nem kell elkezdeni használni a gépkocsit, mert onnantól bőven vannak bajok, még szerencse, hogy a középkonzol tetejébe beleállított tabletet nem forgatták el 45 fokban. Az egy dolog, hogy a gombkiosztás abszolút ötletszerűnek tűnik, de ennél is alapvetőbb probléma az, hogy ezek a gombok nem benyomhatók, hanem érinteni kell őket, aztán vagy történik valami, vagy nem. Eleinte inkább nem, aztán az ember rájön, hogy a felső része a rombuszoknak jobban érzékel, mint a közepe, de hát könyörgöm, ez milyen ostobaság?


[+]

Mivel a tablet körül nincsenek gombok, ezért két dologra gyanakodhatunk. Az egyik, hogy a komplett menürendszer vezérlése érintéssel történik, a másik pedig hogy a rombuszhalomban lesznek a megfelelő billentyűk, esetünkben ez a helyzet. Minden értelmezhető logikai sorrendiséget nélkülözve találunk piktogramokat, a vezető felől haladva a legelső gomb visz a zenei funkciókhoz, a következő a klímavezérlést indukálja, aztán jön a navigáció, az autóval kapcsolatos menü, a telefon és a csatlakoztatási opciók képernyőjének gombja. Jóval ezek alatt van a hangerőszabályozó, de az sem egy potméter, hanem két gomb.


[+]

Legalul találunk egy SD kártyahelyet és egy USB-A csatlakozót, ilyen van a könyöklő alatt is, de az csak tölt, adatátvitelre nem alkalmas, viszont a váltó előtti tér elég nagy bármilyen telefonnak és Qi-töltésre is fel van készítve. Nyilván egyszer kell megtanulni a gombok helyzetét, onnantól már elvileg menni fog, de sajnos ez nem ilyen egyszerű, ahogyan azt majd később látni fogjuk.


[+]

A vezető előtti műszerfal igazából egyetlen kijelzőből áll, ez elég ingerszegény, mert digitálisan mutatja a sebességet (egy elég felesleges animációval), alatta pedig — bár hely lenne rá bőven — csak egyféle plusz információ tud megjelenni. Ezt mondjuk az ember kevésbé nézegeti, ha van HUD, a mi autónkban pedig volt, polarizált napszemüvegben is látható módon kivetítve a sebesség, a sávtartó állapota és a legutóbb észrevett sebességkorlátozó tábla.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:

Hirdetés