Hirdetés
-
Késik a következő S24 Ultra kamerafrissítés?
ma Még mindig lehet reszelni az algoritmuson.
-
Már nem az Apple a kínai mobilpiac kedvence
it Az IDC szerint az Apple 6,6 százalékkal kevesebb mobilt tudott leszállítani Kínában az első negyedév során – a Counterpoint 19 százalékos visszaesést említ.
-
The First Descendant - Kizárólag PC-n lesz játszható a következő teszt
gp Jövő hónapban jön egy nagyon rövid zárt béta, amelyből a konzol tulajok most kimaradnak sajnos.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#16820480
törölt tag
Ja, csak a tiéd városi használatban teljesít rosszul, mert megnő a fogyasztás és gyorsabban elhasználódnak az alkatrészek, plusz pár év alatt fekete füsttel gazdagítja a levegőt.
Amúgy amennyire utána olvastam, az autópályás gyengébb hatásfok a váltómű hiányából fakad, hogy a magas fordulaton pörgő motor nem olyan hatékony. Ezt előbb-utóbb biztosan tudják orvosolni azért, ha lesz rá igény. Akár váltó beiktatásával, akár több kisebb motorral, ami mind megfelelő áttétellel dolgozik megfelelően. De ez persze bonyolítaná az egészet és drágítaná is nyilván.
Az egyszerűbbnek tűnik, hogy megengedett sebességig optimalizálják az autókat, és nem fogsz 150-et menni, mert egyrészt tilos (a világ nagy részén), másrészt mert nem jó a hatékonyság. Illetve olyasmik is segítenek, hogy mondjuk nem egy szál pólóban ülsz a tökig fűtött kocsiban -20 fokban (ezt egyébként amúgy sem értettem soha, én belsőégésűben sem szoktam kabátot levenni, hiába viccelődnek ezzel sokan hogy az EV tulajokra jellemző, illetve nyáron is szívesen mennék sokszor leengedett ablakkal, ha nem kéne folyton felhúzni, mert valami füstölő dízel miatt nem kapok levegőt). Ez belsőégésűnél elmegy, mert a rossz hatékonysága miatt annyi felesleges hőt termel, hogy fel lehet használni fűtésre (amikor már bemelegedett persze, ami városban nem túl reális, hacsak nincs valami segédfűtés benne). Szóval például lehet használni ülés vagy kormányfűtést is, ami hatékonyabb, mert lokálisan téged melegít, nem a rossz hőszigetelésű utastér levegőjét, és így tovább.