Hirdetés
-
PCI Express 5.0-s Team Group SSD a szerényebbik fajtából
ph A kétféle tárhelymérettel választható újdonság a januárban debütált GE PRO olcsósított változatának tekinthető.
-
Minden kiszivárgott a Google telefonokról és fülesekről
ma Renderen minden Pixel Buds Pro 2 és Pixel 9 Pro színváltozat, plusz a kulcsinformációk.
-
A Metának rendbe kell tennie az AI-generálta pornó kérdését
it A Meta felügyelőtanácsa közölte, hogy a cég szabályzata nem kellően tiszta a valódi embereket ábrázoló, AI-generálta szexuális tartalmak kapcsán, ezeket pedig meg kell állítani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kinder
senior tag
Hja, az viszont érdekes, hogy míg a Model 3 magyar árai világviszonylatban is az igen kedvező kategóriába esnek, az Y egyelőre másutt jóval olcsóbb.
Németországban, ahol az autók átadása már meg is kezdődött, a Long Range induló ára 21,2 millió forint, de még a német Performance is olcsóbb (23,5 millió), mint a magyar Long Range. (A német árak állami támogatás nélkül, mai MNB árfolyamon értendők). -
Kinder
senior tag
IGen, már rengeteg ilyen számítás van, nagyjából 60.000 km után már a villanyos vezet minden gyártási / üzemanyag és üzemanyag szálítási költséget, valamint károsanyag kibocsájtást beszámolva. Amiket a neten találni lehet, hogy soha nem lesz gazdaságosabb egy villanyautó, azok ilyen 2016-os és hasonló tanulmányok kb 2012-es adatokra hagyatkozva. Egy mai, 2020-21-es tanulmány a mai adatokkal már teljesen más. Az euro6-7 miatt a benzines/dízel lábnyoma nő, ugyanis drágul vagy bonyolódik ( és ezzel ugyancsak dárgul ) az előállítása, míg a villanyosé az új anyagoknak/ötleteknek köszönhetően csökken. Most a káros anyagról beszélünk, nem az autó vételáráról.
-
Kinder
senior tag
Én 1 hete mentem egy egy napos Balaton felvidék kört a 4 tagú családommal, végig 22 fokra állított légkondival, egyáltalán nem spórolva, sőt, mondhatjuk, hogy elég dinamikusan.
398 km, 90% --> 11%-ra merült az autó úgy, hogy ebben volt még egy 4-4,5 órás Sentry üzemmód, amikor minden kamerájával figyel, és ha valaki közel megy az autóhoz, rögzíti a felvételeket ( ebből most épp 39 darab volt, mert a Szigligeti Várat néztük meg, és a parkolóban nagy volt a mozgás. ), ez kb 5%-ot vitt el az akksiból a 3 óra várnézés és aztán egy kb 1-1,5 órás késő délutáni éttermi parkolás alatt alatt. ( ez természetesen kikapcsolható, de én nem szoktam kikapcsolni )
Tehát kb az akku 75%-a jutott haladásra, így lett a kb 400 km.
Hatótáv-para egyáltalán nem volt, tudtam, mikor érek a biatorbágyi töltőhöz, nem volt izgalom.
Innen pedig 9 perc múlva, 54%-os töltöttséggel ( az kb újabb 200 km-re elég ) szaladtunk is tovább, mert már este 23 óra volt, a gyerekek eléggé álmosak/fáradtak voltak. ( Ha 90%-ra töltöttem volna, az összesen 35 perc lett volna, mert 50% felett már lassul a töltés ( ami még így is sokkal gyorsabb, mint más villanyautó max tötlési sebessége )
Szóval hosszú távú haladásra a Tesla a Supercharger hálózat miatt nem sokban különbözik mondjuk a Te dízeledtől, már persze abban az esetben, ha 2-3 óránként megállsz egy 5-10 perces pihire, kávéra, vécére. A Tesla addig fel is tölt a következő töltőig.
A többi elektromosról nem tudok nyilatkozni, de az biztos, hogy azok viszont komoly hátrányban vannak egy hosszabb úton, viszont ez Tesla cikk, ehhez írhatok ilyet.
Nekem egy 2020-as Tesla Model 3 Performance van. -
Kinder
senior tag
-
Kinder
senior tag
Nem én tudom, hanem az autó navija %-ra pontosan kiszámolta, mikor-hova-mennyi töltéssel érek ( de én is megnéztem előtte egy 5 perces google mapsos tervezéssel persze, mert nem vagyok hülye, hogy csak az autóra bízzam ).
Nem mondtam, hogy teljes mértékben ugyananyni időbe kerül egy 1.000 km-es túra, mint neked, de jelen esetben egy egy töltéses 400 km után 9 perccel továbbmenni Budaörsről akár Bécsig, szerintem nem vészes időkiesés. ( és közben is van Tesla töltő Győrnél, ha netalántán mégis gebasz lenne ).
Nekem is közlekedési eszköz, nem babusgatom, meg vaxolom egész nap. Beleülök, és megyek. 3-as BMW méret, szerintem még épp a max size Budapestre ( én itt élek ). Nagyobb már nekem sem kéne.
Fenttartása zéró Ft, és ma már egy alapnál kicsit jobb motorral szerelt 4x4 BMW/Audi/Merci is ennyibe kerül, csak ott több a szervíz költség. Mondjuk a nullánál csak több lehet.Lehet, hogy elsőre soknak tűnik az ára, de mivel szervíz-igénytelen, hibátlan autó, már másfél év alatt amennyit nem kellett rá költenem a kötelező szervíz/üzemanyagra, az egy elég komoly összeg, és ezt másra fordíthattam.
Új hozzászólás Aktív témák
ma Még nem a berlini gigagyár látja el a helyi piacot, de már közel a befejezése. Itthon heteken belül hozzá lehet jutni a népszerű crossoverhez.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen