Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz trialboj #5848 üzenetére

    A pinion váltó dolog engem évekkel ezelőtt nagyon fellelkesített és fantáziát továbbra is látok benne, viszont idő közben a gátló tényezőket megértettem.
    Van a súly és méret (vázban elhelyezhetőség), amit Runner már kifejtett. Egy másik faktor, hogy hajtási hatékonyságban a lánchajtás és láncváltó esetében a legkisebb a hajtási veszteség. Ehhez képest a pinion legalább 10-15% hajtási veszteséget produlál, amire lehet mondani, hogy de ott a motor és az majd megoldja a különbséget, ami az erőkifejtés tekintetében igaz. Viszont ha ezt kikompenzálja a motor, akkor a hatótáv fog ennyivel csökkenni, ami már közel sem esik olyan jól, főleg, hogy mostanra jutottunk el végre oda, hogy kellemes és jól használható hatótávú ebike-ok vannak akkora aksikkal (625-750), amik ezt elbírják, még méretben és súlyban is szépen a vázba illeszthetők. Közben itt kopognak az ajtón a 800 és 900-as akksik is, tehát ezek fejlődése sokat fog segíteni, míg a legtöbbet tényleg a következő generációs akksi technológia hozná (nagyobb energiasűrűség).
    Közben még könnyebb és kisebb motor és szintén könnyebb és kisebb pinion gearbox.

    Ennek a vinalnak konkurenciájaként pedig még mindig ott lehet a lánchajtásos verzió az új generációs motor és akksipakkal, amik még könnyebbek és akár -2kg lehet a bringa a mostani súlyhoz képest úgy, hogy nem az ebike light, hanem a full power ebike kategóriában nevez, miközben tudjuk, hogy a jelenleg alkalmazott lánchajtások igazából nem az ebike-okra lettek kitalálva (kivéve linkglide).
    Érdekes évek előtt állunk, maga az ebike a loggyorsabban fejlődő és egyben a legnagyobb potenciállal rendelkező szegmense a kerékpár iparnak.

Új hozzászólás Aktív témák