- Poco X6 Pro - ötös alá
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- iOS alkalmazások
- Yettel topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
Új hozzászólás Aktív témák
-
bag53
tag
Karoq + S3 sima + AAW hiba nélkül működik.
-
Bferibörs
addikt
Egyenlőre műxik,úton még nem voltam,csak helyben próbáltam.
A telefon cserélgetés,xiaomi,s23u,na az macerás,nem ismeri fel elsőre a cserét,Bluetooth ki,be kapcsolás kell a fejegységen,utána nincs gond. Valszeg a fejegység ragad be,hiába van áramtalanítás,az utsót jegyzi meg.
Viszont mindig zenével indul,hiába van kikapcsolva az AA- ban.[ Szerkesztve ]
Galaxy S23 ultra, Xiaomi 12T, Blackview Tab 18, Lenovo P2 dual
-
sgeza
veterán
AAwireless - Skoda Octavia hibátlanul működik.
-
Gabesz87
addikt
Arra nincs valami megoldás, hogy a telón ne kelljen minden egyes csatlakozatáskor Engedélyezni dolgokat? Nem szoktam elolvasni őszintén szólva mit dobál fel, néha csak 1x, néha 2x jön fel valami Engedélyező akblak, gondolom hozzáférésekhez. Van amikor meg Párosítás opció van, arra kell kattintani. Teljesen random. Kábellel csatlakozok (gyári!), Samu S21, és VW Passat.
-
őstag
válasz Gabesz87 #1159 üzenetére
nyilván, különben nem működne..
de ha van olyan opció, hogy "Engedélyezem csak egyszer" vagy "Engedélyezem mindig" akkor lehet, hogy ezért dobja fel újra.
Vagy van egy checkbox hogy mentse el a döntést, vagy bármi.. de mivel nem derül ki, hogy mit dobál fel, így viszonylag nehéz segíteni.De ha legközelebb csinálsz egy képernyőmentést és feltöltöd ide, akkor kiderül hol-mit lehet állítani hogy ne kérdezzen rá.
nekem nem dobál fel semmit csatlakozáskor, rémlik, hogy régebben (1+ éve) volt ilyen telefoncserénél, de fogalmam sincs mi..
"... and I hope you have a great day!"
-
Gabesz87
addikt
válasz pető bá' #1160 üzenetére
Nincs semmi ilyen. Csak egy 1-2 soros üzenet, szerintem ilyamsi hogy adják engedélyt a nevjegyekhez pl. És csak tiltás vagy engedélyezés. Nincs olyan hogy csak egyszer vagy mindig.
De csinálok legközelebb mentést.
Emlekeim szerint az előző telonal nem kellett állandóan megcsinálni ezt. -
őstag
válasz Gabesz87 #1161 üzenetére
Amúgy ami még eszembe jutott:
- Beállítások - Alkalmazások - AndroidAuto - Engedélyek => itt be tudsz kapcsolni mindent.Vagy amire még rákérdezhet szerintem az valóban a bluetooth eszköz névjegy megosztása:
- Beállítások - Kapcsolatok - Bluetooth - és a fejegység beállításaiban a névjegy pipa."... and I hope you have a great day!"
-
őstag
válasz Gabesz87 #1165 üzenetére
[link]
ez a legjobb találatom - valami Samsung specifikus USB eszköz bug-nak néz ki elsőre, de egyértelmű megoldást nem találtam rá..
talán a default usb módot megpróbálhatod átállítani, de gondolom ez AndroidAuto-n lesz, különben nem is menne..(Samsung-om van nekem is, majd megnézem kocsiban hogy hogy néz ki. De ilyen felugró ablakom (S22-S23) sosem volt).
szerk.:
This is not normal behaviour.Try to clear cache and data for Android Auto and Google play services, then make sure all the permission are enabled for both of this apps then try to use the app again.Cache ürítés AA-ra és GooglePlay services-re mondjuk sosem árt de nem hiszem hogy megoldja.
[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
kesztió
aktív tag
Nem akarok trollkodni, tényleg kíváncsi vagyok, mit nyernék az Android Autoval, ha mostantól használni kezdeném. Tulajdonképpen a koncepciót se nagyon értem.
Amit tudni kell:
1. Már eleve Androidos fejegység van az autóban, ráaádsul izmos darab, 8G RAM, 128 G ROM, Android 10, ez már az én mobiltelefonom ligájában játszik. Tehát elvileg mindent tud, amit a mobil a zsebemben.
2. Van egy méregráda, professzionális GNSS antenna az autóm tetején, Galielóra (is) kihegyezve, meg is látszik a vételi minőségen.Ilyen körülmények között mi lenne az előnye az AA használatának? Ami ugyanilyen fontos, ha pl. navigálok AA-n keresztül, akkor képes a fejegység (az autó) profi anntennáját használni, vagy a zsebemben kuksoló telefon mikroszkopikus antennájáról kínlódik? És nem utolsósorban a telefon prociját hevíti, vagy a fejegységét, aminek úgyis mindegy (öklömnyi hútőbordái vannak)?
Rövidebben: több az Android Auto valamiféle feljlett, intelligens képernyőtükrözésnél?
(Update: kábeles csatalkozásról szó se lehet.)Köszi a türelmet!
[ Szerkesztve ]
Bug és debug fia vagyok én
-
sgeza
veterán
válasz kesztió #1168 üzenetére
Ha a fejegységed androidos, akkor nyilván nincs szükséged az Android auto használatára. Azokat az alkalmazásokat, amiket egyébként általában az emberek a telefonjukon használnak, az Android auto segítségével, amennyiben a fejegység ezt tudja, ki tudják tenni az autó képernyőjére. Nem teljesen tükrözés ez, inkább egy kiterjesztett képernyő, amit az AA kezel. Csak azok az alkalmazások jelennek meg azon a felületen, amiket felkészítettek az AA-ra. Más ott az alkalmazások felülete, jellemzően egyszerűsített.
Tehát ha neked eleve maga a fejegység tud androidos alkalmazásokat futtatni natívan, akkor mindenképp azt használd!A többi kérdésre a válasz, ha AA-t használnál: a telefonod végez minden feladatot, az fog melegedni, és annak a gps vevőjét fogja használni. Az autótól semmilyen hardveres segítséget nem fog kapni a képernyőt és a beviteli gombokat leszámítva.
[ Szerkesztve ]
-
kesztió
aktív tag
Köszi a gyors választ!
És az erőforrásokkat hogyan képes megosztani az AA? Kinek a processzora végzi pl. a navigációnál az időigényes számigálásokat? És melyik antennát használja a pozicionáláshoz? A telefonét vagy a fejegységét?
És még egy kérdés. Ha pl. a Waze Android Auto-n képes valamiféle optimizált (megosztott képernyős) nézetre, megoldható, hogy a fejegységen futó Waze azt „higgye”, Android Autós kiterjesztett képernyőn fut?
Bug és debug fia vagyok én
-
dionaea
őstag
válasz kesztió #1170 üzenetére
Mivel androidos fejegységed van sokkal több mindenre tudós használni akinek csak egy sima kijelző van az autóban annak mindent a telefon intéz. Pozíció, alkalmazás minden. Még egy 4 évvel ezelőtti középkategóriás telefonnal is hiba nélkül megy picit tovább tart.egy androidos fejegység ehhez képest űr technika, sokkal jobb mint az AA. Android autóban is van potenciál csak akkor a Google hogy fogja eladni magát az autó gyártóknak.
-
Vektor_75
csendes tag
Találkozott már valaki azzal a jelenséggel, hogy fejegységre közvetlenül kábellel összekötve a telefonon elkezd felugrálni az USB kapcsolat módját kérdező dialógus ablak, de azon semmit sem tudsz kiválasztani mert ahogy az animációja a megjelenésnek lefutna el is tűnik és folyamatosan ismétlődik amíg a kábelt ki nem húzom belőle?
Az alany egy Xiaomi Redmi note 11Pro+ 5G (model number: 21091116UG), MIUI 13-as verzióval.Ugyanez a fejegység ugyanezzel a kábellel a korábbi Redmi note 9-essel szinte gond nélkül működött.
Kínomban rendeltem hozzá egy carlinkit-et. Maga fejegység nem képes vezeték nélküli AA-t kezelni, ezzel elvben lehetne, de nekem nem jött össze. Szóval ezzel sem igazán működik kábellel sem, mert max 1 percig működik az AA(coolwalk) rendben működik a google térkép aztán a képernyőn bárminemű hibaüzenet nélkül lefagy, és ha úgy hagyom nem is áll vissza a működés csak ha lehúzom a kábelról, aztán vissza.
Amit már próbáltam eddig:
developer options, default USB type beállítása,
AA-ban automatikus indítás bekapcsolása. minden előzmény frissítés és cache törlése (AA, Google, Google Plays Service) alkalmazásoknál.Eredmény: semmi változás.
Van bármi ötletetek, hogy önállóan vagy carlinket-et használva hogyan tudnám működésre bírni? -
modeller
aktív tag
válasz kesztió #1168 üzenetére
AA előny még talán annyi, hogy én szeretem otthon, kényelemben összerakni pl. egy több célpontból álló utitervet (böngészőben vagy telefonon). Telefont zsebre teszem, beülök az autóba és semmi dolgom, a telefont elő sem veszem, a beállitott utiterv alapján navigál az autó, nem kell az autóban tapicskolnom, vagy akár egy gombot is nyomnom.
A GPS antenna problémát meg nem is értem, talán 10 éve volt utoljára olyan tapasztalatom, hogy magas házak között nem volt pontos a telefon helymeghatározása. Egy mai telefon tudja mind a négy (GPS, Galileo, GLONASS, Beidou) helymeghatározó szolgáltatást párhuzamosan használni, ez teljesen alapvető ma már és nem igazán vesziti el a jelet.
[ Szerkesztve ]
-
kesztió
aktív tag
válasz modeller #1175 üzenetére
Akkor az én telefonom egy használhatatlan vacak, mert a zsebemben vagy a táskámban ülve eléggé nyögvenyelősen kapja a jelet, bezzeg szabad ég alatt másodpercek alatt akár harmincvalahány műholdat lát és 3 m-es pontosságot jelez. (Pedig [még mindig] felsőkategóriás[nak számít] a lelkem.)
Az útitervet pedig nagyon nem értem. Melyik komoly navigációs app (Here WeGo, Google, Waze, TomTom, Sygic stb.) nem képes arra, hogy a laptopon vagy telefonon megtervezed az utat, és elmentsd a felhőbe?
A másik dolog: kell neked az, hogy a telefon ott melegedjen a zsebedben, amikor egy erre sokkal jobban felkészített hardver ül kihasználatlanul aa autód középkonzoljában?Bug és debug fia vagyok én
-
modeller
aktív tag
válasz kesztió #1176 üzenetére
Az utitervet elmentheted akárhova, de az autód fejegysége honnan tudja, hogy a telefonon elinditott navigációt kellene folytatnia, mikor elindulsz? Gondolom elkezdesz tapizni a menüben és előhozod a mentett utitervek közül. Nekem ennél kényelmesebbnek tűnik a telefonos navi. Ja és persze, ha kiszállok, akkor telefonon folytatja a navigálást, ha netán sétálni is kell hozzá, továbbra is egyetlen érintés nélkül.
De nincs azzal sem baj, ha valaki androidos fejegységet használ, az is teljesen jó, de a világ nagyon nem arra felé megy, hanem AA/Carplay irányába.
Nem hosszú úton nekem nem melegszik különösebben a telefonom, hosszú úton meg nyilván a vezetéknélküli töltőn van, akár navigálok, akár nem.
De nem akarok meggyőzni senkit, kinek mi a kényelmesebb.
-
kesztió
aktív tag
válasz modeller #1177 üzenetére
a világ nagyon nem arra felé megy, hanem AA/Carplay irányába.
A világ a tiktokos hülyegyerekeskedés fele megy például, de azért kicsit is komoly filmkészítők soha a büdös életben nem fognak függőleges állású filmecskéket készíteni. Akármekkora is a „nyomás” a trendek részéről.
Tehát erőst nem releváns, merre megy a világ.hosszú úton meg nyilván a vezetéknélküli töltőn van, akár navigálok, akár nem.
Ha van vezetéknélküli töltős kompatibilitásod. Nálam még a közvetkező Sony telefonomnál se lesz, mert max az Xperia 5 III-ra lesz pénzem, a IV+-ra nem is vagyok hajlandó 1000 dollárt kiadni.
De amúgy áruld már el, vezetés közben te kiveszed a telefont a zsebedből?! Mert nem hiszem, hogy a vezeték nélküli töltés annyira nagy hatósugarú lenne. Én ennél lustább vagyok. 2023-ban szolgáljon csak engem a technika, és nem fordítva…Bug és debug fia vagyok én
-
őstag
válasz kesztió #1178 üzenetére
szerintem félreérted:
- ha van egy Androidos fejegységed, teljesen felesleges előszedni a telefonodat. Tiszta sor.De:
- ha veszel/kapsz egy (új/céges) autót abban vagy van Android Auto /CarPlay kompatibilis fejegység, vagy nincs. Dedikált Androidos fejjel nem gondolom, hogy bárki árul, és ez szerintem így van jól.
- az AA/CarPlay előnye, hogy az autóban nincs olyan hardver, ami 2-3-4 év alatt elavulna: mindig a telefonon futó legfrissebb alkalmazások, oprendszer, biztonsági frissítés érhető el. Nem történik meg az, hogy az autóban levő 4GB ram elkezd kevés lenni - mert az AA-hoz a telefon erőforrását használja, arra pedig mindenki annyit költ amennyit jónak lát. Nem kell még egy extra számítógép az autóba is.
- az AA előnye, hogy akármilyen AA kompatibilis autóba ülök be (céges, bérelt, saját) csak csatlakoztatnom kell, és van kihangosító, navigáció, zene - mindez pontosan úgy, ahogy legutóbb használtam. Mentett lokációkkal, kedvencekbe besorolt névjegyekkel, hangutasítással, lejátszási listával, egyedi menüvel stb. Nem minden autó felületét szabom testre, hanem a telefonom autós nézetét: egyszer.A koncepció az, hogy egy embernek egy okos eszköze van, egyszer vásárol egy nagy számítási kapacitással rendelkező eszközt, amihez csatlakoztat dolgokat - karkötőt, hangfalat, fülhallgatót, okos világítást, autót, rollert, cipőt, okosmérleget. A Samsung Dex és hasonló megoldások a laptop kiváltására is kísérletet tesznek csatlakoztatható perifériákkal (hdmi-n monitor, usb / bluetooth egér, hangszóró stb.)
A "merre tart a világ" az erre vonatkozott: nincs egy jobb hardver az autóban, hanem a telefon a legjobb hardver az autóban. és ez alól kivétel a te eseted, csak ezt kellene érteni
Igen, én kiveszem a telefonom a zsebemből (régen, AA előtt is kivettem, kényelmesebb is így vezetni, és ha rá akarok nézni akkor csak egy mozdulat), rádugok egy TypeC-t és kész - töltődik, kihangosít, zenél, navigál, felolvas - csinál mindent ahogy kell.
"... and I hope you have a great day!"
-
modeller
aktív tag
-
kesztió
aktív tag
válasz modeller #1180 üzenetére
Ha neked az AA = "függőleges állású filmecske"
Márpedig az, és a legszomorúbb, hogy még tapsolunk is az autógyártók aljas kereskedelmi praktikáinak.
A globális szabványosodás még mindig botrányosan gyerekcipőben jár, de szerencsére pár konkrét esetben csak üdvözölni tudjuk az áttörést: pléádul a tizenvalahány évvel ezelőtti készülékekkel ellentétben ma már egy tisztességesen korszerű fejegység hardvere mindkét domináns oprendszert ki tudná szolgálni változtatás nélkül, kizárólag a szoftveren múlna a dolog.
Magyarán, rohadtul nem kerülne semmibe se a gyártóknak, ha a kocsikba tennének egy dual boot fejegységet, ami kérésre Androidban vagy iOS-ben tudna működni. Bármelyik szerviz könnyűszerrel lenne képes memóriát vagy akár központi egységet bővíteni, amíg lehet és megéri. És ha már a fejegység annyira elavulna, hogy az az élvezhetőség rovására menne, én garantálom, hogy AA-ban is pont úgy szaggatna, vagy pont úgy zavarna a kis felbontás, mint natívan…De ti ahelyett, hogy a marketingesek fejéhez vágnátok az új autók méregdrága fejegységeit, amelyek még csak nem is natívan Androidosak/iOS-esek, még tapsoltok is a zseniális ötletnek!
Igen, az infotainment erőforrás- és energiaigényes munkáját ne egy korlátlan energiaforrású (kocsiakku), szellős, jól hűthető (öklömnyi hűtőborda), profi, minőségi antennákkal szerelhető, könnyen bővíthető céleszköz lássa el, hanem egy agyonminiatürizált, forrósodó, kompromisszumos általános célú eszköz, amit ráadásul arra terveztek, hogy normál üzemmódban estig valahogy kibírja az akkuja.És nem! Nem arra kényszerítjük a fejlesztőket, hogy két Androidos eszközt lehessen annyira tökéletesen összeszinkronizálni, hogy kiszállsz a kocsiból és a telefon ott folytassa a navigációt, ahol a fejegység abbahagyta, hanem kitalálunk olyan sehússehal-félmegoldásokat, mint az AA.
Na, elnézést, tlényleg kifakadtam. De mondd azt, hogy nincs igazam!
[ Szerkesztve ]
Bug és debug fia vagyok én
-
kesztió
aktív tag
válasz pető bá' #1183 üzenetére
Na, megkövetek mindenkit, akit esetleg megtbántottam, és jelentem, hogy mégis csak érdekelne az Android Auto (egy kis trükkel, természetesen, lásd majd lejjebb).
A gond az, hogy a konkrét implementálási koncepciót továbbra sem értem.
– Van ugye a fejegység, ami általában tud AA-t, de az enyém nem olyan, „csak” natív Androidos (Android 10).
– És van a telefon.Az én paraszti szoftvermérnök logikámmal akkor kellene
– egy fogadó (szerver) alkalmazás, ami a fejegységen fut és fogadja a telefonról a megjelenítésre váró információt és
– egy kliens alkalmazás, ami a telefonon futó szoftverek vizuális megjelenítését átirányítja a fejegységre.A Google Play-ből ezt az egy alkalmazést lehet letölteni:
Android Auto – Apps on Google PlayNos, a fenti alkalmazés a szerver, a kliens, vagy mindkettő? Én ugyanis azt olvastam, hogy az androidos fejegységet úgy lehet AA fogadóvá átalakítani, hogy a fenti alkalmazást fejlesztői beállításba kell tenni (developer options), és akkor megjelenik egy olyan menüpont, hogy Start Head unit server.
Ha ez az egyedüli mód arra, hogy a fejegységem AA fogadóvá változzon, eléggé gáz, mert minden újraindításnál kézzel kell elindítani a Head unit server-t, magyarul taknyolni kell Taskerben, hogy valahogy automatizáljam ezt a cuccot (ha egyáltalán meg lehet csinálni). Nem hiszem, hogy nincs erre könnyebb módszer, pl. nincs olyan, hogy a fejegységnek azt mondom, hogy mostantól AA fogadó akkor is, ha vénasszonyok potyognak az égből.Nos, hogy is van ez a dolog?
(Megj. a trükköm az, hogy egy Headunit Reloaded Emulator HUR alkamazással megoldható, hogy az Android Auto kliens és fogadó UGYANAZON a rendszeren fusson. Tehát a kecske is jóllakik és a káposzta is megmarad.)
[ Szerkesztve ]
Bug és debug fia vagyok én
-
gulyasa
őstag
válasz kesztió #1184 üzenetére
Fogadd el, hogy az Android Auto-t a nem "felokosított" fejegységekre találták ki, másrészt a Waze-t pedig álló (portrait) képernyő módban használatra optimalizálták.
Ez van.
Mi itt nem értünk ahhoz, amit te akarsz.
Ugyanakkor szerintem inkább ebben a topikba kellene érdeklődnöd: Androidos fejegységekSamsung S23+ 512GB, LG OLED 48" C1, Zidoo Z9X, OCTAGON SF8008 4K UHD E2, Sony WH-1000XM3, LG HBS-FN6, Tribit MoveBuds H1
-
sgeza
veterán
-
kesztió
aktív tag
-
sgeza
veterán
válasz kesztió #1190 üzenetére
Képernyőn egy pontra bökve odanavigálni, de számtalan funkció butítva van. Nem mondom, hogy nem használható, mert elnavigál, ahova kell (használom én is, nekem AA-s a fejegységem), és a lényeges adatokat mutatja, de az apró finomságok hiányoznak, ha épp valamiért használnád. Nekem olyan felesleges visszalépésnek tűnne így használni, ha tudod másképp is.
De persze ha neked ez a felület jobban tetszik, vagy csak kíváncsi vagy a megoldására, akkor el lehet szórakozni vele.[ Szerkesztve ]
-
-
dionaea
őstag
válasz kesztió #1188 üzenetére
Sajnos a waze google maps nagy ivebn tojik az AA ra évek óta. Nagyon sokan kérték a wazet hogy fektetett módban nem AA n legyen teljes kijelző. Tojik rá. A maps AA nagyon buta. Egy androidos fejegyseggel sokkal jobban jár az emberért nagyon sok hasznos dolog futhat rajta és jól is néz ki. AA a minimum szint, de legalább működik mindenféle mokolas nélkül (persze ha az autó kijelzöje támogatja)
-
MunezXBK
nagyúr
Üdv!
Senki sem szenved Samsung + AA kombóval?
-
pocok1970
tag
Sziasztok!
Hogy tudnám azt elérni,hogy AA indításakor ne a média jelenjen meg teljes képernyőn, hanem a navigáció vagy esetleg az osztott képernyő?
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- DIGI kábel TV
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
- Windows 10
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Ukrajnai háború
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- XPEnology
- További aktív témák...