- Samsung Galaxy A70 - áram, erősség
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Késik a következő S24 Ultra kamerafrissítés?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Érkezőben a Poco M6 4G
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- iPhone topik
Hirdetés
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Premier előzetesen a Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba- Sweep the Board!
gp Elérhető lett Switch-re a játék, amely leginkább a Mario Party-hoz hasonlítható.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Igazából tudsz, ha kiismered, hogy mikor, hol vált el, akkor határig nyomod csak a gázt, vagy finoman egy nagyobbat gázra lépsz, hogy visszaváltson, és mondjuk az emelkedőn úton ne négyesben menjen fel, hanem hármasban (különben felszenvedne úgyis, de ha már hármasban fut neki, nem vált fel). És persze kézzel is lehet váltani, én ha egy téli reggelen 50-nél erőlteti az 5-öst, akkor visszaváltok vagy eleve úgy nyomom a gázt, hogy fel se váltson.
A sport mód használatát a magasabb fordulatszám eléréséhez viszont kifejezetten nem ajánlották, különösen nem hideg állapotban, mert megterheli a váltót. (legalábbis az én régebbi olajos DSG-mre ezt mondták, az újabb száraz passz).[ Szerkesztve ]
-
batai15
félisten
Nem egészen így van. A meleg hideg gázolaj miatt kicsapodik a víz, ami nem tesz jót a szivattyú nak úgy nevezett kavitacio lép életébe.
APRO buborékok koptatjak a szivattyút amiből fém tud le jönni, ami meg a porlasztót koptatja.mondjuk a jobb rendszereken tank alján van radiátor amit ezt nagyban ki küszöböli.
Amúgy semmi extra a dolog. Kis peugeot 206 sw 1. 4 hdi 4 liter körül evett, szinte minden esetben elment 1000km-et egy tankal mielőtt kigyuladt a tankolás jelző lámpa[ Szerkesztve ]
-
veterán
az 1.4-es 150 lovas autó nem erős autó kategória
Pedig az!
Hidd el nekem, hogy az 1.4 TSI motor, amelyik 1400-as fordulattól már le tud adni 240 Nm nyomatékot és 2500-as fordulattól tud leadni 100 lóerőt, az sokkal-sokkal erősebb a köznapi életben, mint a legendás 1.6-os Honda VTI, amit mindenki "húdeerősnek" tart, közben a nyomatéka 3000-es fordulatnál éri el a kemény 130 Nm nyomatékot és 5600-as fordulattól kezd leadni 100 lóerőt
(Miközben a VTI Hondával egy tank benzinnel nem járod meg oda-vissza a Pest Szeged távolságot, az erősebb autókról pedig nem is érdemes ilyen értelemben beszélni )
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Graphics
Jómunkásember
Ha nagy a forgalom én nem kínlódok az előzgetéssel. Útvonalat tervezek, visszakapcsolok, és megyek akkor amikor lehet.
Elég rizikós erős autóst látok a úton Akik rosszul mérik fel a távot, és minket veszélyeztetnek.
[ Szerkesztve ]
EAGET 1TB SSD review - https://logout.hu/bejegyzes/graphics/eaget_s600_1tb-os_ssd_aliexpressrol_kihagyhatatlan.html
-
Graphics
Jómunkásember
-
kenwood
veterán
meg amikor szeretnel balra bekanyarodni,de a szembol erkezoket ez minimalisan sem erdekli. sok olyan szitu van,ahol egy izmosabb jargany ugy atfer,hogy lassitania sem kell a masiknak.
Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
Kisgépkezelő
senior tag
Feltéve, ha mindketten a megengedettnél nem sokkal nagyobb tempóval mentek, akkor nagyjából 3-3,5 percet nyersz azzal, hogy nem totyogsz mögötte negyed órán át, hanem azonnal megelőzöd. Őszintén nekem pont mindegy lenne.
Egyébként korábbi kérdésedre válaszolva, nekem annyira nem volt mindegy, hogy mire cserélem a korábbi vackomat. Mindenképp cabriot szerettem volna, és az is lett. Jóleső érzés, hogy süt rád a nap, és hozza be a szél a táj illatát, ahogy mész. Az már kevésbbé fasza, hogyha marhatrágya, vagy smoke & charm illatú a táj és nem tudsz 2 másodperc alatt belső keringetésre váltani, de ennyi kockázatot megéri vállalni. -
Kisgépkezelő
senior tag
A teherautónak 70, neked meg 90 a megengedett, ebből számoltam az időeltérést.
Annál a 1,5 órás 40 kilóméternél valami egyéb furcsaság lehet a számításban, mert ha 26-os átlagot mész ekkora távon, akkor nem hiszem, hogy a 70-el közlekedők tartottak fel végig. Én Pesten többnyire olyan többsávos főutakon járok háztól házig, ahol 70-es sebességkorlát van, meg nagyjából 28 végig piroshullámra állított lámpa, de még így is 33-as átlagsebességet ír az elmúlt pár hónapra (fene tudja már, hogy mikor nulláztam).[ Szerkesztve ]
-
veterán
A Skodám kéziváltós, tudja azt, hogy nemcsak egyesben, hanem kettesben, sőt hármasban is elforgatja az első kereket nagy gázadásra.
A 300 lóerő feletti Kia biztosan negyedikbe váltáskor is tudja ezt
Amúgy a Mazdának van 2000 köbcentis szívómotorja a 3/6 szériában. A kisebbik teljesítményű 120 lóerős, a nagyobbik pedig 165 lóerős. Gondolkodtam, hogy ilyet vegyek, de egy jobban felszerelt Mazda3 a 165 lóerős motorral 7,5 millió Ft lett volna
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Lord Myn
senior tag
Jó, persze, az meg egy Porsche 911 GT2 RS-hez képest gyenge... Ne írjál már hülyeségeket, a Kia Stinger már majdnem sportautó kategória, de legalábbis egy Dodge Charger-rel van partiban. Egy 150 lovas kis turbós benzines az igenis erősebbnek számít az átlag autók között (főleg Mo-n). Majd ha az emberek 80%-a 200LE fölötti autóval jár, akkor lesz igaz a kijelentésed.
"War does not determine who is right - only who is left."
-
zseko
veterán
Igazából elég lenne egy ~3millás elektromos, mert napi szinten alig megyek többet 12km-nél, de ha munkahelyig mennék+bevásárlás akkor se lenne több oda-vissza 50-nél, és erre egy benzines pazarlás szerintem, de egy ilyen elég lenne.
Viszont t*köm se kínlódna hosszabb távra útvonaltervezéssel, 55-ös átlagsebességgel, és +40 perc tankolással 100km-enként, így mindenképp kell mellé egy második normális autó erre, ezért inkább nem vettem. Amit meg megvennék, pl. egy Hyundai Kona EV, na arra még várnom kellHR24.hu
-
Lord Myn
senior tag
Persze, minden relatív, azért is írtam a példát, egy exotic sportautóhoz vagy egy pályaautóhoz képest egy BMW 540 vagy egy Kia Stinger is egy kalap sz*r, szóval az átlag autókhoz hasonlítsunk már...
(Egyébként meg pont a downsize-olt turbós benzinmotoroknál tűnik el szinte teljesen a turbólyuk, mivel relatíve elég alacsony fordulaton (bőven 2000 alatt) jön már a max. nyomaték, persze nem versenyautók ezek, de hogy a 40-50%-kal nagyobb szívó benzinesekkel röhögve felveszik a versenyt dinamikában az biztos, miközben a fogyasztásuk azért jelentősen alacsonyabb).
"War does not determine who is right - only who is left."
-
Lord Myn
senior tag
Akkor először is tisztázzuk, én downsize-olt turbós benzinmotorok alatt az 1.4-1.6 kategóriát értem, mert ilyeneket vezettem, ezeknél kisebbeket (0.9-1.2) nem és ezek nem 'nagyturbósok', hanem pont, hogy kisturbósok (a turbónyomás jóval kisebb, mint egy nagyköbcentis turbósban). A gyári hazugságokat sosem nézem, hanem csak és kizárólag személyes tapasztalatokról írok. Nézzünk egy konkrét példát: két hasonló autónál (pl. középkategóriás elsőkerekes kompakt) vegyünk egy 2 literes szívót meg egy 1.4-es turbóst utóbbi, igenis, hasonló, de inkább jobb dinamikával rendelkezik és közben kevesebbet fogyaszt.
"War does not determine who is right - only who is left."
-
Lord Myn
senior tag
Hát, ha k* nagy turbót raknak a kisköbcis motorra, akkor persze, hogy nagy a turbólyuk és fogyaszt, mint állat... Arról nem is beszélve, hogy 100e km után, foghatod a motorblokk-ot és egyben dobhatod ki a kukába.
Egyébként abban egyetértünk, hogy vezérlés átprogramozással elég sokat lehet javítani a menetteljesítményen.
az átlag utcai autók közül dinamika szempontjából a sok köbcentis, szívó, kéziváltós, régi környezetvédelmi normás autók a legjobbak.
Ebben is egyetértünk, csak még ha el is tekintünk a régi környezetvédelmi normától, akkor sem kapsz már nagyon ilyet újonnan, úgyhogy nem alternatíva. (Régi autót meg én max. hobbiautónak vagy csereautónak tartanék, amíg a napi használatú mondjuk szervízben van, csak ugye ezt tárolni is kell valahol, amikor nem használjuk).
"War does not determine who is right - only who is left."
-
veterán
Egy 1.4 literes 4 hengeres motor nem számít downsize-oltnak. Az Euro5 korban egy 1.4-es motor turbó nélkül is simán leadott 100 lóerőt.
Az 1 literes 3 hengeres turbós motor, na az downsize-olt, mégis csupa jó mondanak róla, kihajtanak belőle simán 125 - 130 lóerőt.
A turbólyuk a feltöltött dízelmotorok sajátja, ott a nagyobb lökettérfogat és a dízelüzem miatti nagyobb légszállítási igényhez nagyobb fizikai méretű turbófeltöltő szükséges (ráadásul változó geometriás), na annak a megindításához tényleg több idő kell, tehát ott van turbólyuk. Nem véletlen, hogy már az 1.6-os turbódízel motorokon is elkezdték a biturbó alkalmazását.
Az 1.4 TSI-nek nincs turbólyuka, az alapjárat 800 fordulat, 1000-es fordulaton pedig már van 150 Nm nyomaték (és 50 lóerő). Az Octavia nehéznek sem mondható, az 1.4-es önsúlya 1180 kg. Nyilván ez több mint egy Suzuki, de figyelem: még mindig 20 kg-al könnyebb az Octavia, mint egy Astra K (5 ajtós, 1.4-es turbós benzines), pedig az új Astráról minden tesztben dícsérőleg megemlítik, hogy mennyivel könnyebb, mint az elődje
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
-
kenwood
veterán
Kicsit olyan olvasni ezeket,mint amikor valaki a kocsmaban probalja meggyozni az embereket, hogy 10 ezer/ uveg alatt nem lehet ihato bort kapni
Az 1.9 Sdi a maga 60 pacijaval egy ibizaban,poloban tenyleg nem egy nagy durr,de lehet vele haladni lenduletbol.
Ha szerinted ennek a joval tobb,mint duplaja is nagyon keves, akkor nem biztos,hogy mindenki mas a hulye(#167) ezzel ugye az agond,hogy csak az also kepnek van ertelme,a sirocconal az "in" miatt ertelmetlen a mondat.
[ Szerkesztve ]
Mi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
Kisgépkezelő
senior tag
Mondjuk ilyen szinten nem érdekel. Ha közlekedésre veszek autót, azzal közlekedni legyen jó, ahhoz meg szerintem nem tesz hozzá sokat a motorhang, sőt inkább elvesz. Ha a vezetés élményéért vennék autót, akkor viszont valami aránylag kis köbcentiset vennék, aminek ki kell nyomni a szemét, de rendes futóművel amivel pályára is ki lehet nézni egyszer-egyszer. Egy Elise, Boxster, Z4, vagy hasonló pont megtenné. Az se baj, ha ledobható a tető.
-
Crafter32
őstag
YouTubeon vannak fogyasztás mérések. Lazán hozta a csalós szoftverrel a VW 1.6 crtdi. Én is ezért vettem. A mostani 1.9 TDI Golfom ugyanúgy használva egy - másfél literrel is többet eszik. A botrány után kiadott szoftverrel nincs tapasztalatom, de szerintem az is alatta marad a PD TDI - nek. Ki kell próbálni. Volt egy 1.4 TDI Lupo is a családban. Hihetetlen értékeket produkált fogyasztásban.
Itt a szerző Škodaja is jól fogyaszt, de manuális váltóval, sedan kivitel, régi szoftverrel vihető ez lentebb is és nem nagy erőlködéssel.
[ Szerkesztve ]
-
kenwood
veterán
az octavia valoban nem eros,viszont egy 120-150lovas motor egy kisebb kocsiban igenis az.
az lenne az i3,te pedig i7 alatt nem gondolkozol,mikozben a tobbseg celeront hasznalMi kell az alaplapba? Procibol egy, Rambo 2. <> Egyetlen vizmolekulaban tobb hidrogen atom van,mint ahany csillag az egesz naprendszerben
-
plömplöm
őstag
ugyan, kompresszor, az az igazi
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
-
SaNyEe
aktív tag
Nem véletlen van vízleválasztó a gázolajszűrőházon, csaxólok. Az, hogy hogyan kerül oda a víz, az más téma.
Egyelőre még nem kellett vízteleníteni a szűrőt.@all: úgy általánosságban a jelenlevő közönség el tudja különíteni a turbólyuk és turbó késedelem fogalmakat? Az olvasás közben nekem vhogy nagyon az jön le, hogy nagyon nem
Az, hogy fordulaton is várnod kell az erőre az nem turbóályukk, hanem: [ turbo loading, please wait ....]
[ Szerkesztve ]
-- end of transmission --
-
Kleroo
veterán
Nem.
Egyébként senki se mondta, hogy a felváltogatás azt jelenit, hogy feltételnül végig kell zongorázni az összes fokozatot.
Javaslom 1esből 5.-be húzd akkor mégtöbbet spórolsz.btw nyilván nekem sem kőbevésett. Sűrű az 1-3, de inkább a 2-5: egyes megmoccint, 2esben fegyorsít, 5ben oson a többiekkel 60al.
[ Szerkesztve ]
Hodor. Hodor? Hodooor!
-
-
SaNyEe
aktív tag
Latom nem erted, hogy a hozaszolasod mely reszere reflektaltam. Sebaj, segitek
Szoval egyesben jol meghuzatod 3500-ig (38kmh) aztan beszurod haromba, (mert nem vagy te cukrasz), akkor az altalad megadott adatok alapjan 1361rpm-re esik a motorfordulat. (feltetelezve 6500-as max. fordulatot)
De a tdi-s emberke gyilkolja a motorjat, amit ugyamugy 2000rpm-el alacsonyabb tartomanyra hangolnak, mint egy szivobenzinest.Most akko mivan?
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
megesik azért nem is szokványos a váltókiosztása a 3.2 GTS-nek
2 volt winteles kollégám jut erről eszembe:
"- Milyen windows van az új laptopodon?
- 32 bites COE
- És mennyi RAM van abban a laptopban?
- 8GB
- Ezt a pazarlást, a memória felében nem járnak a bitek-voltok, de legalább van 8GB RAM! Gratulálok XYZ Kft"-- end of transmission --
-
hunluki
senior tag
Szvsz csak üzleti oka van a limitnek (van pénzed drága gépre? Vegyél drágább OS-t!). Talán Vista/7 vonalon a home premium hiába volt 64 bites, csak 16 GB-ot tudott címezni, a sima home basic pedig 8-at.
W10 már engedékenyebb, bár ott is a home limitálva van 128 gigára, mondjuk akinek tényleg több kell annak férjen bele a pro licensz ára ami 2TB-ig címez. Főleg mai memóriaárak mellett
-
SaNyEe
aktív tag
létezik, sok WIN támogatja is, persze boot ini-ből hivatalból letiltották (csakmer' policy)
Mindegy is, régi idők problémája már .. szerencsére.Ami vicc volt a PAE mellett is, hogy a virtuális process méret limit ugyanúgy 2/4GB maradt (már nem emlékszem pontosan .. 4 logikus lenne)
-- end of transmission --