- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Késik a következő S24 Ultra kamerafrissítés?
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Új nyomógombos Nokiák érkeztek
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lord Myn
senior tag
Szerintem diesel-lel nem nagy dolog megcsinálni egy tankkal 1000km-et, azt hittem benzines autó lesz a főszereplő. Azzal nagyobb cucc lenne (nekem 820km a rekordom, 56l-es tankkal).
[ Szerkesztve ]
"War does not determine who is right - only who is left."
-
Lord Myn
senior tag
Jó, persze, az meg egy Porsche 911 GT2 RS-hez képest gyenge... Ne írjál már hülyeségeket, a Kia Stinger már majdnem sportautó kategória, de legalábbis egy Dodge Charger-rel van partiban. Egy 150 lovas kis turbós benzines az igenis erősebbnek számít az átlag autók között (főleg Mo-n). Majd ha az emberek 80%-a 200LE fölötti autóval jár, akkor lesz igaz a kijelentésed.
"War does not determine who is right - only who is left."
-
Lord Myn
senior tag
Persze, minden relatív, azért is írtam a példát, egy exotic sportautóhoz vagy egy pályaautóhoz képest egy BMW 540 vagy egy Kia Stinger is egy kalap sz*r, szóval az átlag autókhoz hasonlítsunk már...
(Egyébként meg pont a downsize-olt turbós benzinmotoroknál tűnik el szinte teljesen a turbólyuk, mivel relatíve elég alacsony fordulaton (bőven 2000 alatt) jön már a max. nyomaték, persze nem versenyautók ezek, de hogy a 40-50%-kal nagyobb szívó benzinesekkel röhögve felveszik a versenyt dinamikában az biztos, miközben a fogyasztásuk azért jelentősen alacsonyabb).
"War does not determine who is right - only who is left."
-
Lord Myn
senior tag
Akkor először is tisztázzuk, én downsize-olt turbós benzinmotorok alatt az 1.4-1.6 kategóriát értem, mert ilyeneket vezettem, ezeknél kisebbeket (0.9-1.2) nem és ezek nem 'nagyturbósok', hanem pont, hogy kisturbósok (a turbónyomás jóval kisebb, mint egy nagyköbcentis turbósban). A gyári hazugságokat sosem nézem, hanem csak és kizárólag személyes tapasztalatokról írok. Nézzünk egy konkrét példát: két hasonló autónál (pl. középkategóriás elsőkerekes kompakt) vegyünk egy 2 literes szívót meg egy 1.4-es turbóst utóbbi, igenis, hasonló, de inkább jobb dinamikával rendelkezik és közben kevesebbet fogyaszt.
"War does not determine who is right - only who is left."
-
Lord Myn
senior tag
Hát, ha k* nagy turbót raknak a kisköbcis motorra, akkor persze, hogy nagy a turbólyuk és fogyaszt, mint állat... Arról nem is beszélve, hogy 100e km után, foghatod a motorblokk-ot és egyben dobhatod ki a kukába.
Egyébként abban egyetértünk, hogy vezérlés átprogramozással elég sokat lehet javítani a menetteljesítményen.
az átlag utcai autók közül dinamika szempontjából a sok köbcentis, szívó, kéziváltós, régi környezetvédelmi normás autók a legjobbak.
Ebben is egyetértünk, csak még ha el is tekintünk a régi környezetvédelmi normától, akkor sem kapsz már nagyon ilyet újonnan, úgyhogy nem alternatíva. (Régi autót meg én max. hobbiautónak vagy csereautónak tartanék, amíg a napi használatú mondjuk szervízben van, csak ugye ezt tárolni is kell valahol, amikor nem használjuk).
"War does not determine who is right - only who is left."
-
Lord Myn
senior tag
válasz Donki Hóte #159 üzenetére
A turbólyuk a feltöltött dízelmotorok sajátja
Ez azért így nem igaz, mondjuk úgy, hogy jobban érezni azokban... A régi VW 1.8T motorjában is szép turbólyuk volt, de az Opel C20LET motoros autók se húztak túl jól az alsó szegmensben.
Az 1.4 TSI-nek nincs turbólyuka
A mostani kisturbókban is ott van turbólyuk, ezt meg inkább mondjuk úgy, hogy szinte nem érezni vagy elhanyagolható, ha sok szívóbenzinest vezettél azért észreveszed.
"War does not determine who is right - only who is left."
Új hozzászólás Aktív témák
- Trollok komolyan
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Ford topik
- Macska topik
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- Milyen videókártyát?
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Gitáros topic
- További aktív témák...
- -56% HP EliteBook 840 G8:i7 1165G7,16GB RAM,512GB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- Monitortató plexi konzol több elérhető készletről MONITORCENTER
- -50% HP EliteBook 840 G8: i7 1165G7,32GB RAM,1TB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD
- RTX 2080TI ROG STRIX GAMER PC