- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
- Telekom mobilszolgáltatások
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
Új hozzászólás Aktív témák
-
plömplöm
őstag
"A csere nem olcsó, modelltől függően 100-300 ezer forintra, de jellemzően inkább az utóbbihoz közeli alkatrészárra lehet számítani"
[link]az 1ft/km számolással ott a baj, hogy szerintem kevesen raknak be folyamatosan egy nagy bögrébe egy forintot km-enként , és amikor ki kell fizetni ezt a párszázezret egyben, akkor megy a pislogás
"A legnagyobb terhelés egyébként nem menet közben, hanem indítózáskor éri"
és éljen soká a startstop is
(értem én, hogy "erre méretezik", de akkoris...)All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
átlag autós megy 15 ezret/év. Kerekítsünk 12 évre, mire átlépi a 200 ezret. Egy 12 éves autó újkori értékének 15-20%-át érheti 12 évesen, 200 ezerrel. 6 misi vételárnál ez 1 millió forint körül szóródik.
egy egy misis autóra ha ad a márkaszerviz egy 300-400 ezer forintos árajánlatot a kettőstömegűre, meg 120 ezerért porlasztócsúcs/darab * 4 darab, az simán gtk. esetleg turbófelújítás, automata váltó felújítás, befecskendező szivattyú felújítás, vagy már kehesedik a katalizátor, ez simán nemcsak hogy gtk, hanem az autó aktuális értékének akár duplája is lehet. vagy viszi a helyi mekkmesterhez, az meg jó eséllyel olyan is lesz.
na így jut "jó vételhez" sok magyar, hogy első tulajdonos meglátja a szerviztől kapott állapotfelmérési lapot, meg a végén a sok számjegyet a jobb alsó sarokban, és gyorsan eladja az autóját szabadulási áron. Megveszi a magyar, megkapja ő is ugyanezeket a számokat meg egy hátsófali infarktust is ott helyben.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
mephi666
nagyúr
-
-
Lobeu
csendes tag
Az lehet, nem mondom, hogy nem igaz, de mondom, nekem eddig bejött. Ahol nem volt nyíl, és jobb oldalt volt a kútfejen a cső, jobb oldalt volt a betöltőnyílás. Visszagondolva valóban nem rémlik, hogy volt olyan, hogy nem volt nyíl, és baloldali tanksapkája volt, vagy a cső arra nézett, bár hozzáteszem, 99%-ban 2000 utáni autókhoz volt szerencsém és 70%-ban németekhez. Néha franciák, japánok leptek meg baloldali nyílásokkal emlékeim alapján.
-
Kleroo
veterán
Agree, üres , porzás közel biztos nem jó ha nonstop használva van. De szeirntem ez még mindig olyan hiba, ami vagy garis(nak kéne lenni), vagy írják csak bele fekete vastag betűkkel a gépkönyvbe, hogy a kivillanó lámpa azt jelzi, hogy az üzemanyagszint veszélyesen alacsony, ergo károsodik épp az autód.
[ Szerkesztve ]
Hodor. Hodor? Hodooor!
-
-
veterán
Nincs jelentősége az autóhasználat szempontjából a két dolog közötti különbségnek.
Mint ahogy az is tök minegy, hogy a turbón lefújószelep van, vagy megkerülőszelep van, neked a használat szempontjából nem érdekes.
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
SaNyEe
aktív tag
latod, tenyleg nem erted
turbolyukk: az a fordulatszam tartomany, ahol hiaba rugod at a gazpedalt a tuzfalon, nem fog a turbo felporogni kelloen, mert az aramlo gaz mennyisege es sebessege elegtelen.
turbo kesedelem: tegyuk fel kruzolsz 5.ben 80kmh-val,cirka 1700 fordulaton (sajat pelda) es elozesbe kezdenel. nekem ilyenkor gang 4 vagy 3 is jatszos a helyzettol fuggoen, tegyuk fel 4.be huzom a valtot. A motor fordulata megemelkedik, de ettol a feltolto nem fog kifejezetten suriteni, mert a kipufogo gaz sebessege ugyan adott, a mennyisege nem. Nekem eleg a gazpedalt epp simogatni, hogy tartsam 4.-ben a 80-at. Amikor eloznek nyomok egy parkettat, elindul a kepzeletbeli stopper is.
Dezso eszreveszi, hogy a kormanytekergeto erot ker, hat tobb levegot enged a hengerekbe, abbol nagyobb mennyisegu gaz keletkezik, ettol jobban kezd suriteni a turbo es folytatodik a moka utemrol utemre amig meg nem kozelitjuk a maximalis toltonyomast az adott fordulatszamhoz. Na amig ez az ido eltelik az a kesedelem.Az a kb fel masodperc masodperc ez, amit fordulaton is ki kell varnod, hogy jojjon az ero addig meg turbo loading, pliiz wait.
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
Na stoppoljunk le kicsit (visszaváltottam PC-re közben, van ékezet
Előznék és nem előznekAztán mozsmá hadd kössek belédkicsit . Nem tudtad mi a két fogalom között a különbség, de egyáltalán.
Most hirtelen vágod, örvendek neki, hogy érthetően fogalmaztam.
De a mondandód második fele, hogy gyakorlatilag nincs, nettó hülyeség, má bocs. Mindegy milyen turbót akasztanak oda, lesz.Egyszerűen nem mindegy, hogy fa szék, vagy f@szék. Nagyon hasonlóan ejtendő, s mégis igencsak különbözik a jelentésük
Az enyémben is változó geometriás turbó van, hogy széles tartományra hangolódni tudjon a turbó (kb. 1500-tól 3500-ig, aztán 4000 után már fogy a lendület, 4500-nál meg nem forog többet), de ettől még van lyuk. Nekem pl ésszerűtlen 1600 fordulat alatt üzemeltetni, mert magasabb a vibráció terhelésre, nincs már igazán nagy töltőnyomás (az is lassabban jön meg), meg az olajszivattyút se erre a tartományra hangolta a tervező gárda szval kerülendő, de ettől még van turboályukk és késedelem is, meg nem is ugyanazt jelenti
-- end of transmission --
-
SaNyEe
aktív tag
A hsz-nek az értelme számomra az, hogy a user error faktor sokkal magasabb a modern motoroknál és ez teljesen igaz.
Nyilván mindent meg lehet gyilkolni, a kérdés mennyi "erőfeszítést" kell tenni hozzá.
Úgy gondolom a mai turbós, részecskeszűrős, kettőstömegűs, nagynyomású befecskendezős motoroknál a júzerek eléggé könnyen meg tudják magukat könnyeztetni (s ez már lassan a benzines motorokra is nagyrészt igaz)Apám egy 1.3 Ford Escort EFI motort lazán legyilkolt. (éppen nem karburátoros volt, annyira faék volt) Ritka szervíz, sz@r olaj, kis fordulaton baktatás és megmihálylott 140ekm-nél a motor. Kompresszió "semmi" 1.5liter olaj/200km eredménnyel. GTK. 'Megoldotta' badge-t oda is biggyesztettem neki.
-- end of transmission --
Új hozzászólás Aktív témák
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Alkoholista nevelde
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Jövedelem
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Milyen videókártyát?
- Milyen egeret válasszak?
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5