Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Donki Hóte

    veterán

    válasz bambano #149 üzenetére

    Egy 1.4 literes 4 hengeres motor nem számít downsize-oltnak. Az Euro5 korban egy 1.4-es motor turbó nélkül is simán leadott 100 lóerőt.

    Az 1 literes 3 hengeres turbós motor, na az downsize-olt, mégis csupa jó mondanak róla, kihajtanak belőle simán 125 - 130 lóerőt.

    A turbólyuk a feltöltött dízelmotorok sajátja, ott a nagyobb lökettérfogat és a dízelüzem miatti nagyobb légszállítási igényhez nagyobb fizikai méretű turbófeltöltő szükséges (ráadásul változó geometriás), na annak a megindításához tényleg több idő kell, tehát ott van turbólyuk. Nem véletlen, hogy már az 1.6-os turbódízel motorokon is elkezdték a biturbó alkalmazását.

    Az 1.4 TSI-nek nincs turbólyuka, az alapjárat 800 fordulat, 1000-es fordulaton pedig már van 150 Nm nyomaték (és 50 lóerő). Az Octavia nehéznek sem mondható, az 1.4-es önsúlya 1180 kg. Nyilván ez több mint egy Suzuki, de figyelem: még mindig 20 kg-al könnyebb az Octavia, mint egy Astra K (5 ajtós, 1.4-es turbós benzines), pedig az új Astráról minden tesztben dícsérőleg megemlítik, hogy mennyivel könnyebb, mint az elődje :D

    Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.

Új hozzászólás Aktív témák