Hirdetés
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Premier előzetesen a Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba- Sweep the Board!
gp Elérhető lett Switch-re a játék, amely leginkább a Mario Party-hoz hasonlítható.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Minden Európában kapható autóban kötelező belülről megjelölni, hogy melyik oldalon van az üzemanyag betöltő nyílás, így nem hiszem, hogy egy Audiban ne lett volna megjelölve.
A poszthoz berakott képeken is látszik a jelölés, az üzemanyagszint mutatónál lévő kis üzemanyagkút ikon mellett van egy nyíl. Amerre a nyíl mutat, azon az oldalon van az üzemanyag betöltő nyílás.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Bejelentkezem én is a farokméregetési versenybe. 52 literes tank, 774 km-t már megtettünk, még 180-ra volt elég az üzemanyag, szóval elméletileg 950 km lett volna meg, ha nem tankolok hamarabb Pedig nem országúti tötymörgés volt az út, ezt jól mutatja a 97 km/h átlagsebesség
(Amúgy az autó egy 1.4 TSI benzines 150 lóerős Skoda Octavia, szóval erős autó is tud keveset fogyasztani )
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
az 1.4-es 150 lovas autó nem erős autó kategória
Pedig az!
Hidd el nekem, hogy az 1.4 TSI motor, amelyik 1400-as fordulattól már le tud adni 240 Nm nyomatékot és 2500-as fordulattól tud leadni 100 lóerőt, az sokkal-sokkal erősebb a köznapi életben, mint a legendás 1.6-os Honda VTI, amit mindenki "húdeerősnek" tart, közben a nyomatéka 3000-es fordulatnál éri el a kemény 130 Nm nyomatékot és 5600-as fordulattól kezd leadni 100 lóerőt
(Miközben a VTI Hondával egy tank benzinnel nem járod meg oda-vissza a Pest Szeged távolságot, az erősebb autókról pedig nem is érdemes ilyen értelemben beszélni )
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
A Skodám kéziváltós, tudja azt, hogy nemcsak egyesben, hanem kettesben, sőt hármasban is elforgatja az első kereket nagy gázadásra.
A 300 lóerő feletti Kia biztosan negyedikbe váltáskor is tudja ezt
Amúgy a Mazdának van 2000 köbcentis szívómotorja a 3/6 szériában. A kisebbik teljesítményű 120 lóerős, a nagyobbik pedig 165 lóerős. Gondolkodtam, hogy ilyet vegyek, de egy jobban felszerelt Mazda3 a 165 lóerős motorral 7,5 millió Ft lett volna
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Egy 1.4 literes 4 hengeres motor nem számít downsize-oltnak. Az Euro5 korban egy 1.4-es motor turbó nélkül is simán leadott 100 lóerőt.
Az 1 literes 3 hengeres turbós motor, na az downsize-olt, mégis csupa jó mondanak róla, kihajtanak belőle simán 125 - 130 lóerőt.
A turbólyuk a feltöltött dízelmotorok sajátja, ott a nagyobb lökettérfogat és a dízelüzem miatti nagyobb légszállítási igényhez nagyobb fizikai méretű turbófeltöltő szükséges (ráadásul változó geometriás), na annak a megindításához tényleg több idő kell, tehát ott van turbólyuk. Nem véletlen, hogy már az 1.6-os turbódízel motorokon is elkezdték a biturbó alkalmazását.
Az 1.4 TSI-nek nincs turbólyuka, az alapjárat 800 fordulat, 1000-es fordulaton pedig már van 150 Nm nyomaték (és 50 lóerő). Az Octavia nehéznek sem mondható, az 1.4-es önsúlya 1180 kg. Nyilván ez több mint egy Suzuki, de figyelem: még mindig 20 kg-al könnyebb az Octavia, mint egy Astra K (5 ajtós, 1.4-es turbós benzines), pedig az új Astráról minden tesztben dícsérőleg megemlítik, hogy mennyivel könnyebb, mint az elődje
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Létezik az Octaviában is 115 lóerős 1.6 CR TDI motor.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
A 110 lóerő az elírás, az új modell 115 lóerős.
A cikkben viszont tényleg facelift előtti autó szerepel, szóval nem lettünk okosabbak...
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Már tisztáztuk, hogy az ezredforduló utáni fejlesztésű autóknál vált általánossá ez a jelölés. Az özönvíz előtti gyártmányoknál természetesen még nem alkalmazták
Ha későbbi autód van és nincs benne a nyíl, azt a típus megjelölésével fényképezd le.
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
A "jobb üzemanyag" nem csak annyit jelenti, hogy több utat tesz meg vele az autó és a "külföld" sem feltétlenül Ausztriát jelenti.
Amennyiben olyan országban tankolsz gázolajat, ahol nem kötelező belekeverni 5 %-ban a biokomponenst (némileg átalakított repceolajat), ott a dízel autók 90 %-ánál azt fogod tapasztalni, hogy kicsit kevésbé büdös az az autó kipufogógáza és kicsit csendesebben jár a motor.
De a benzines autók többséges is jól fogadja, ha olyan benzint kap, amiben nincs benne a 10 - 15 % bioetanol, hanem 100 % benzint tankolnak beléjük.
Az is igaz, hogy egyre kevesebb ilyen ország van, de 6-8 éve Horvátországban a gázolaj még gázolaj volt, a benzin meg benzin
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
Nincs jelentősége az autóhasználat szempontjából a két dolog közötti különbségnek.
Mint ahogy az is tök minegy, hogy a turbón lefújószelep van, vagy megkerülőszelep van, neked a használat szempontjából nem érdekes.
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
-
veterán
-
veterán
Igen, megszakértették a témát egy 10 éves, 2 generációval öregebb autóról szóló cikk alapján, és annak a "szakértőnek" is elmondtam már, hogy az új Octaviában se kallantyú, se pöcök, se szuszogó, se tolattyú, se húzattyú, se több literes tágulási tartály sincs
De mindig jön egy újabb önjelölt zseni, aki özönvíz előtti információk alapján osztja az észt
Elhiszem, hogy a katalógus szerint 50 literes a tartály, de nem én vagyok az egyetlen, aki rendszeresen többet tankol, mint 50 liter (és mint mondom, úgy, hogy az Octavia3 modellben nincs kívülről elérhető kapcsolója a tágulási tartálynak, az valóban arra a célra szolgál, hogy zárt tartály esetén a meleg miatt táguló üzemanyag oda mehessen).
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Az utóbbi hsz-ekből úgy látom, hogy itt sokan vannak olyanok, akiknél ők vannak az autójukért
Nálam ez úgy van, hogy az autó van értem
Persze az nálam is igaz, hogy az újonnan vett autóimat 120 - 130 ekm körül adom el, tehát valamennyire vigyázok rájuk, de a kettőstömegű lendkerék, a turbó, vagy a befecskendezőrendszer cseréjét a következő tulajdonosra hagyom.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz Integrale #383 üzenetére
Honnan tudod, hogy a turbó, lendkerék befecskendező trióból nem fog letérdelni valami 130e km előtt?
Hát, van tíz különböző módszer arra, hogy az ember megtippelje azt, hogy nem romlik el a kettőstömegű lendkerék, a turbó, a befecskendező 130 ekm teljesítmény előtt.
Az első módszer az empirikus, mivel már van több mint 130 ekm a Ford 1.6 TDCI autómban és ezek az egységek egyike sem romlott el, így elmondható, hogy az én vezetési stílusom mellett nem romlik el a kettőstömegű lendkerék, a turbó, a befecskendező 130 ekm teljesítmény előtt.
Gondolom, hogy a következő kilenc módszer ismertetését ezután már nem várod el tőlem
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
Új hozzászólás Aktív témák
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- OLED TV topic
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- Házimozi haladó szinten
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Ubuntu Linux
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...