- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mobil flották
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- iPhone topik
- Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Két újabb előzetesen a MultiVersus
gp A fejlesztők az egyik új pálya mellett Jasonhöz is készítettek egy trailert.
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Mobilarena
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
szabzoltan1
csendes tag
-
Asbee
veterán
válasz tibbike01 #210979 üzenetére
Előbb kézi , utána N. N ben gurul az autó, egy nagy lejtőn , emelkedőn megindul. Ha nem sík helyen állsz érzed is megmozdul a kocsi, kézi megfogja, aztán P. + 2 másodperc amúgy megszokja az ember, és váltónak jobb ez így.
Pedig sok fórumon beszélnek erről dsg-vel kapcsolatban.
[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz tibbike01 #211024 üzenetére
Két olajtötlet van benne, egy a sebváltó részben, ez pont olyna, mint a manuálisokban, azokban is élettartam olaj van, amit én ajánlok 10 évente vagy legalább 150 000km megtétele után a gyári olajjal lecserélni.
A mechatronikai részét nem lehet bontani, egybe van olvasztva, gyárilag olajjal feltöltve, ebben is fárad az olaj, de amíg vált, addig mehet, utána meg egyben cserélik az egészet.
Ezért drágább fenntartani a száraz kuplungos DSG-t.
Az olajosban cseréled a töltetet, ami közös a váltó és a mechatronikai részben. Ha elkoszolódik, kicseréled. A szűrőt is cseréled az olajjal.
A száraz kuplungos DSG-ben a kuplung kopadék nem szennyezi az olajat, de nem is hűti semmi, kicsit megnyaggatod, mindjárt megcsúszik, onnantól meg rángat, bólogat, csak a gond van vele.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz tibbike01 #211027 üzenetére
Nem így látom. Amíg az olajos DSG-t nem kell sajnálni, addig a szárazzal meg kellene tanulni élni, hogy tovább bírja. Ez az, amivel nem számoltál. Tehát, simán beugorhat 100 000km alatt két felújítás is, ha a júzert nem érdekli, hogy csúszik a kuplung, miközben emelkedőn próbál betolatni párhuzamosan és nem igyekszik minél hamarabb megoldani a manővert.
-
veterán
válasz tibbike01 #211056 üzenetére
Mennyit futott az autód, 40 ezer kilométert? Engedd el a kérdést, nem fog holnap szétesni.
Tényleg feleslegesen aggódsz szvsz, és ezért harapsz a témára. Majd eladod 150 000 km előtt.Kb. 10 éve aktívan követem a topikot, mindig feljön valami új paráztatás. (1.4 TSI lánc szanaszét szakad, ez-az biztosan elromlik a 2.0 TSI-n. Ebből a termosztát mondjuk valid... )
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz tibbike01 #211059 üzenetére
Csak ne idegeld magad feleslegesen.
Persze, hogy cseréltem G12 Evora, mert 8 éves, 114 K km és még a gyári volt benne. Akkor pedig az optimális fagyálló kerüljön bele. Elvittem cserére, de már picit gyanús volt a nyáron, hogy a termosztát vagy a vízpumpa kezd elfáradni - után kellett tölteni kb. 0,5-1 deci közötti mennyiséget, előtte nem fogyott a víz.
Ennek úgy tűnik, tényleg gyenge pontja a termosztát, ami valójában egy "thermal management unit" (TMM), elektronikusan szabályozza a hűtővíz hőmérsékletét (óvatos tempónál melegebbre engedi a vizet, ha tiprod akkor pedig alacsonyabbra hozza le).
- A 2013. végi gyártású autómban 4 évesen, 80 ezer km-nél adta fel, de ott teljesen elromlott, szélsőségesen hullámzott a hőmérséklet. F végű cikkszám volt.
- A 2015. szeptemberi gyártású, jelenlegi autómban 8 évesen, 114 ezer km-nél történt most a csere, kiszerelés után látható, hogy hol eresztett a TMM. H végű cikkszám. Most INA került bele, ő készíti a gyári alkatrészt is.A G8-ot ugyanezzel a TMM-mel szerelik. A vízpumpa a TMM része, nem olcsó cucc.
A kiegyenlítő tartály cseréjét Rbalint88 fórumtárs ötletelte ki, pusztán esztétikai nyereséget érzek miatta , de nem volt vészes az ára.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz tibbike01 #211157 üzenetére
A sulyat nem cipeli, de a talaj meg mindig erosebb, mint a futomu, igy egy talajbol kiallo uthiba eseten a kereket szepen meginditja felfele. Ekkor a kerek mozgasi energiaja a kasztnihoz viszonyitva, amit a felfuggesztesnek csillapitania kell, a gumi es felni tomegetol fugg.
-
Asbee
veterán
válasz tibbike01 #211152 üzenetére
Egyáltalán nem lehet ilyen általánosító kijelentésetek tenni, egyik olajgyártóra sem. A motulnak mobilnak is rengetek olaja van, ráadásul más más piacon más más olajokkal is. Van amin fejlesztenek folyamatosan, van amin nem, van ami negatív irányba változik szabvány változás miatt. A Shellnek sem csak földgázos olajai vannak, hanem tök átlag évek óta ugyanolyanjai is. Adott olajat kell nézni gyártón belűl, nem általanosítani.
míg pl a Motul, Mobil több 10 éve ugyanazzal a designal, olajjal (sőt rosszabb olajjal) forgalmazza az olajokat
Ez így abszolút nem igaz, ráadásul nem tudom a design miben befolyásolja a tartalmat.
-
Asbee
veterán
válasz tibbike01 #211165 üzenetére
Te állítottál valamit, miért én győzködjelek? Mind motul mind mobil oldalon folyamatos fejlesztések megújulások vannak, és mind követik olajaikkal a modern motorokat és specifikációkat. Attól hogy a neve és a csomagolása ugyanaz még a tartalom változik. Milliószor mondtam már neked, de úgy tűnik teljesen feleslegesen, hogy melyik fórumokon találod meg a labor teszteket, amelyekből jól látni a változtatásokat fejlesztéseket. Egyébként 2015 ben volt már gázos helix ultra, és ha már hanyatt esünk tőle, mai napig nem fejlesztették agyon őket, hogy a gazdagon adalékolás meglegyen oldva.
-
gyulaszu
senior tag
válasz tibbike01 #211207 üzenetére
Na akkor én még jó árat is kaptam, mert 80 kHUF alatt van.
Nekem 5 liter olajat írnak 43-ért... plusz zárócsavar plusz olajszűrőAz autót egyébként használtan vettem 4,5 éves, de az 1000 km-es ingázás miatt még megtartanám az asszisztenciát...
(tudom: ha van pénz majomra, akkor legyen banánra isgyulaszu
-
K Norbi
addikt
válasz tibbike01 #211209 üzenetére
Nagyon elvagytok tévedve az erdőben.
Aszolút nem drága a márkaszerviz!Ha egy cégnél minden alkalmazott be van jelentve, és nem zsebbe kapják a fizetésük felét, a műhely tiszta, szerszámokkal, célszerszámokkal és diagnosztikai eszközökkel jól felszerelt, és tulajdonosa a bérleti díjat, illetve a számlákat is időben akarja fizetni, nehezen kérhet kevesebbet az ügyfelektől.
nekik a fentieken kívül fizetniük kell a névhasználati jogért, a szerelők oktatásáért és továbbképzéséért, illetve a kötelező célszerszámokért, szoftverfrissítésekért. Míg a magánműhelyek gyári és nem gyári alkatrészeket is beépíthetnek az autódba, a márkaszervizek elsősorban gyári alkatrészekkel dolgoznak.
Egy rendes autószervizben kérhetsz és kaphatsz előzetes árajánlatot a karbantartásról, javításról, és ha menet közben kiderül, mást is cserélni kell, mint amiről eleinte szó volt, értesíteniük kell téged, hogy drágul a javítás. Ilyenkor mondhatod, hogy mégsem kéred a többletmunkát, a szerviz ezt is felírja a munkalapra. Ez a megjegyzés akkor válik fontossá, ha az autó később bizonyíthatóan azért romlik el, mert nem kapott meg mindent, amire szüksége volt. Mintha az orvos tanácsa ellenére, saját felelősségre mennél haza a kórházból.
-
-
-
-FreaK-
veterán
válasz tibbike01 #211246 üzenetére
Tegnap vettem meg egy Octavia 3 sedan-t (1.4TSI, DSG), másodjára vezettem automata autót szóval próbálom követni amiket írtok
Az eladó amúgy az autohold miatt azt mondta, hogy a kéziféket szinte egyáltalán nem használta, de jól értem, hogy akkor ez sem gond azért? Én azért igyekszem így csinálni ahogy itt fentebb írtátok, hogy N, kézifék, fékpedál elenged, P, majd autó leállít.
Más1:
Turbó kímélése céljából hogy járjak el? Eladó annyit mondott, hogy indulásnál megvárja míg leesik a fordulatszám alapjáratra utána indul el, illetve leállításkor vár pár mp.-et. (hogy kicsit hűljön a turbó)
Kérdésem az lenne, hogy hány mp.-et érdemes várni kb. leállításkor? Rövid út után 3-4mp, hosszabb utak után 10-15mp az elég? vagy többet?Más2:
Mi az az olaj hőmérséklet amire már azt lehet mondani hogy megfelelő?
Most másodjára mikor mentem vele rövid utat, még nem írta az olaj hőmérsékletet, ezt kb. mennyi idő múlva kezdi kiírni? -
dellfanboy
őstag
válasz tibbike01 #211253 üzenetére
ha lenne cold air intake akkor valszeg nem lenne ennyire narancs. mert igy hogy elzarod a hideg levego utjat, nem is ertem mire szamitunk? raadasul gyorsul a csavo, en nem igy allok be a garazsba...
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tibbike01 #211259 üzenetére
De előbb húzza be a kézit és utána engedi el az autohold (hogy ne tudjon elgurulni). Szóval átterhelődik a kézifékre az autó súlya. Neked gombos már az előválasztó, nem?
Ha igen akkor feleslegesen koptatod a mechanikát az állandó külön N-be tétellel, mehetne egyből P-be.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
K Norbi
addikt
válasz tibbike01 #211309 üzenetére
Annyi volt 32 ezer. Mannból 8 lett volna aktívszenes mint a gyári.
Olajszűrő 12 ezer kauffertől 6 ezer
Gyári fékfolyadék is a fele.Olaj 5L 23 ezer.
Németbe nincs is ezekkel az árakkal baj.
De itt a magyar csóró, fizetés semmi, és megy a kokányolás 1000 el.[ Szerkesztve ]
-
TrollBalint
addikt
válasz tibbike01 #211396 üzenetére
Ezt kifejtenéd? Már gondolkodtam én is, milyen különbségek vannak a kútak között, miutána legtöbb a MOL-tól veszi. De én pont azt gondolnám, hogy a 95-ös között nincsen különbség, hanem inkább a prémiumba.
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
TrollBalint
addikt
-
powerup2
addikt
válasz tibbike01 #211566 üzenetére
Ment a privi.
[ Szerkesztve ]
TV: 77" LG C1 Erősítő: Arcam AVR10 Hangfalak: Revel Performa3 F208 , Revel Performa3 C208, Focal Aria 900SR , Focal Aria 906 , Sub: 2x Rel HT1510 Predator Lejátszó: Zidoo Z9X PRO Kábelek: Kácsa Norstone Oehlbach NF 214 Isotek Tápszűrő és elosztó: Isotek EVO3 Aquaris Nas: Synology DS218
Új hozzászólás Aktív témák
- Diablo IV
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Dragon Age: Origins
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
- Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
- 3D nyomtatás
- Okos Otthon / Smart Home
- Politika
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Ford topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs