- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
Hirdetés
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Steve_Brown
aktív tag
válasz Tothgera30 #6450 üzenetére
1.6 HDi-től nem kell félni.
-
MC Pite
veterán
válasz Tothgera30 #6450 üzenetére
Fentebb tárgyaltuk épp őket.
Mindkettő moci, jól megy, jól fogyaszt, jó karakter.
Bluehdi-nél a tartály/pumpa a mumus (kikristályosodik az adblue a szellőzőben, vákum lesz, nyekk), a Pt-nél a szíj mállhat (főleg ha szarabb olajat kapott).
Utóbbi nagyjából mérhető (meg cserélendő is már sztem amúgy is a szíj), előbbinél ha már második tartály, de mindig csak az alacsony jelzésnél töltöttek utána, sajna szintén gebaszos lehet.Kérdés még, hogy mennyi a jellemző minimum út vele, van e 15-20km, hogy az év hidegebb felében a HDi is be tudjon melegedni.
Ma érkezett meg a mérőcucc az 1.2-esekhez(3k aliról), amivel be lehet nyúlni az olajbetöltőnél.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
gg72
veterán
Egy fb-csoprtban ráakadtam [link] , hogy már két tulajnak is hasonló gondja volt, mint nekem és nekik egy akksicsere megoldotta a dolgot. Én is kaptam tegnap kiróbálásra egy új akksit és tényleg mintha egyenletesebb lenne az alapjárat. Érdekes, mert inídtási problémáim sosem voltak, az igaz viszont, hogy a kocsi a régi akksival indításkor rendre "Economy" módban volt.
Szóval akkor új akksit is kellene venném és mivel gyári eredetileg [60Ah/640A] volt, a mostanim pedig 62Ah/540A, gondoltam a gyárival megegyező kapacitásút vennék bele, ezt a kettőt szemeltem ki:
[Exide]
[Electric Power]
Mit ajánlanátok?[ Szerkesztve ]
-
Tyrel
őstag
Sziasztok!
Régi álmom egy "igazi" Citroen, nagyon tetszenek a régi CX-ek, és most az új C5X is. Gondolom itt nem nagyon kell magyaráznom senkinek, de engem nagyon megfog ezeknek az autóknak a különlegessége, a hidrós futómű, a kanyarba ténylegesen beforduló fényszóró, meg úgy az egésznek a feelingje...
Jelenleg egy 1. gen C4 Picasso-m van, hamarosan már 7. éve, 1.6 eHDI motorral és kretén MCP váltóval. A váltón kívül igazán nem adott okot panaszra, nem volt semmi nagy meghibásodása, csak elektronikai problémák, pl. a klímavezérlő elpukkant, zár elromlott, ilyesmi. Soha nem hagyott ott sehol... A váltóval sincs gond olyan értelemben, hogy el nem romlott, csak nagyon béna is tud lenni meg túl "rövid" is, de ez gyárilag ilyen...
Amikor a mostani autóm vettem még az is épphogy belefért a keretbe, így a 2. generációs C5 szóba sem jöhetett... viszont a minap láttam egy C5X-et, és teljesen elolvadtam tőle, felébresztette bennem a régi vágyat, és elkezdtem hahu-n C5-öket nézegetni...
A C4 Pikacsu - igaz nekem csak Dynamique - sokszor azt az érzést kelti, hogy ez igazából egy kommersz autónak készült, eladni akarták minél nagyobb számban, de olyan... puruttya... Meguntam, és a vezetési szokásaimhoz sem passzol már, az utóbbi 2-3 évben sokat autopályáztam és fogok is.
A C5 viszont eredetileg egy prémium autónak készült, a németeket akarták lenyomni vele, egész más minőség mint a C4P és nagyon vonzó az extra felhozatala is... Masszázs ülés, hidrós felfüggesztés, üvegtető, igazi prémium feeling. Persze egy ennyire agyig-extrázott darab most sem olcsó, de... végre elérhető lenne.
Sajnos azonban ezek a C5-ök már kb. 10 évesek, akár az én C4P-m is. Ez még önmagában nem feltétlen probléma, a saját autóm megbízhatóságában nem kételkedem, de azért mert ennek "van gazdája". 10 ezrenként megy olajcserére, minden szíjat, szűrőt, akármit cserélgetek ahogy kell (inkább gyakrabban), évente többször látja szerelő és nem azért mert elromlik. 3 évesen vettem, az életének és kilométereinek (épp 195 ezer) nagyját nálam töltötte, így hatással lehettem az állapotára.
Elég esélytelennek tűnik egy olyan C5-öt találni, amire szintén ennyire vigyáztak.. és mivel ezek már túl vannak 10 éven meg ált. 200 ezer km-en is, ezért én már hiába lennék neki jó gazdája, az előző tulajnak volt bőven túl sok lehetősége tönkre vágni...
Szerintetek hogy lehet jó állapotú C5-höz jutni? Érdemesebb külföldről behozatni?... Nekem ez a C5 egy olyan kult-autónak tűnik már, amit ha a gazdája szeret és vigyáz rá, soha nem fogja eladni, annyira különleges... Így gondolom a piacra azok kerülnek, amik csak random használati tárgyak voltak, és legjobb esetben is csak a szükséges minimum figyelmet kapták... Van esetleg valami "bennfentes" Citroenes közösség, ahol a szerető gazdák egymás közt adják-veszik a megkímélt példányokat, vigyázva arra hogy ne kerülhessenek akárki kezébe?...
A másik problémám a motor... Szeretnék valamit ami erős, de azért nem zabálja le a gatyámat. a 3.0 V6-okat inkább kerülném... igazán a 2.2 HDi az ami a legjobb választásnak tűnik, abból is az újabb, 204 lóerős változat. Ezek mennyire megbízható motorok?...
Egy dolog van, ami a 2.2 HDi-től kissé eltántorít, ami az hogy én ezzel az autóval hosszú távra terveznék, de nem vagyok olyan gazdag mint egy gyűjtő, hogy csak a garázsban tartogassam... én használni akarom, sokat, de közben gondos gazdája is lennék. Viszont egyre többet mondogatják, hogy az Euro5 motorok is ki lesznek tiltva a városokból, és nekem viszonylag gyakran be kell mennem BP-re is... A C4P eHDi sem felel meg ennek, az tény, de nem feltétlen cserélném egy másik olyan autóra ami nem javít a helyzeten.
Így felvetődött bennem, hogy talán a 2.0 BlueHDi motorokat kéne keresni, hogy meglegyen az Euro6. Talán-talán ennek még elég lehet az ereje... Na de mennyire megbízhatóak? Akarok én egy AdBlue rendszerrel tökölni, jó az nekem?...
Az erő kérdés azért jön elő, mert a C4P 1.6 eHDi-vel egy kamiont átugrani azért elég macera, és autopályán is harmatos, bár ott a borzasztó rövid váltó inkább a ludas. 110-ig jó kb., az felett már túl zajos és a fogyasztás is elmegy. Olyan autót szeretnék amiben belőhetem 150-re a tempomatot és nem fog tőle izzani a motor, meg az utastérben sem lesz hangzavar.
Kis érdekesség egyébként, hogy a C4P a 195 ezer kilométerével még nem kért DPF folyadék újratöltést...
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
dik
őstag
válasz Tothgera30 #6450 üzenetére
Ha AdBlue akkor kb. mint a tűztől... Mink is fizetük és szerintem fizetni is fogjuk a tanuló pénzt a tartály cseréknél persze a következő bakinál eltakarítjuk a háztól. Hiába kevesebbet eszik ha egy ilyen kaland százezreket elvisz akkor mindjárt nem olyan gazdaságos... Ott van még a DPF történet meg a többi szóval mi kikeskenyedtünk a disel történetből...
"A hülyékkel nem lehet mit kezdeni!"
-
őstag
Facebook Citroen C5 magyar klub.
Szerintem lehet találni jót belőle még, de idő igényes lesz.
Második 2.2 204et nyúzom, sokat kibír, de lesz benne kilométer.
Blue HDi főleg adblue hibák miatt kevésbé szokott kedvenc lenni.
Szerintem messze nem premium autó, egy kényelmes nagy bálna. Hidro isten (nekem), de azért van két ismerősöm akit elkap a hányinger benne 😅
Ha megtetszik lehet rajongani érte, párom is szerzett magának sajátot, miután az enyémet vezette.
Kérdezz nyugodtan privátban ha gondolod, laikusként szívesen leírom amit tudok, 6 éve használom őket.Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
Tyrel
őstag
válasz addamka #6457 üzenetére
Igazán AdBlue-nak azért sem látnám értelmét, mert annyi többlet költséggel jár, hogy az már agyon is vágja azt amit fogyasztásban nyersz a benzinessel szemben...
No de volt egyáltalán a C5-nek bármilyen Euro6-os benzinmotorja valaha?
Az 1.6 THP volt Euro6-os is a végén? Mondjuk azt akkor se venném meg, ha csak AdBlue az alternatíva...[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
őstag
2.0 benzin volt széria elején de nem túl dinamikus vele. V6 benzin is hamar kikopott. 1.6 THP és 2.7 V6 HDi a totálisan nem ajánlott.
2.2 204 300e km körül turbot meg tudja enni, és ebbe olyan 300-400ezer a csere. Tudom, mert mindkettőben kinyirtam már 😅Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
dik
őstag
Mannol Adblue 20l 5000ft körül van. Ha nem fut bele az ember a tartály cserébe és egyebekbe mert ugye benne van a paklinban akkor megéri... Ez a Berlingónk átlagra olyan nyáron 4,2-4,3l eszik így télen 4,7l körül. Ja és téli gumi van rajta mindíg. Nyárival nyáron sima ügy a 4l alatti. Ha én is óvatosabban hajtanám akkor simán lentebb lehetne vinni... De amúgy ja kalap sz.r ez az egész disel téma mert tönkre teszik teljesen. Most az isten az elektromos majd jön helyette más akkor az lesz mert már hallani mégsem lesz ez annyira jó elektromosal hasítani...
"A hülyékkel nem lehet mit kezdeni!"
-
Tyrel
őstag
válasz addamka #6461 üzenetére
Hm, és a hagyományos (mármint nem robotizált) automatából csak egy fajta van? Mármint, azt vágom hogy Aisin, de mindegyik motorhoz kottára ugyanazt a verziót adják, vagy vannak pl. áttételbeli eltérések?
Meg lehet valahol nézni, hogy melyik motor/váltó kombónak milyen az áttételezése, ill. főleg azt hogy 6. fokozatban adott sebességhez milyen fordulatszám társul?
A C4 Picasso-ban borzasztóan utálom a váltót, nagyon... azzal kibékültem már hogy robotizált és lassan vált, meg dugóban bólogatni kell mert úgy kuplungol mint egy tanuló vezető... de hogy a fokozatok elosztását hogy tudták ennyire elcseszni, azt felfogni nem tudom...
Pontosabban az az egy tippem van, hogy összesen egyfajta ilyen MCP váltót gyártottak, és az 1.6 HDi-k mellett az 1.6 THP motorosokba is ugyanez ment, és az miatt van ennyire benzinesen áttételezve... Jobb ötletem nincs...Van benne 6 fokozat, abból az első 5 gyakorlatilag semmire nem jó annyira rövidek, az egyetlen "hasznuk" az, hogy 3 hétig tart mire átküzdi magát rajtuk a robotika a lomha váltásaival, e miatt városban egy zöldre váltó lámpánál még a 40 éves dinnyés Zsiga is otthagy. Aztán ott van a 6. fokozat, amit 70-75 km/h sebességnél már elvált, és onnantól azzal mész végig 140-ig... Autopályán is, 3000-res fordulaton egy dízelmotorral. Vicc.
Én elhiszem hogy THP motorral ez jó, mer' benzines és pörgetni kell, de olyan marha nehéz lett volna a dízeleseknek is jót adni? Nem tudom manapság van-e még, de régen volt olyan a váltókon, hogy "végáttétel".. elég lett volna azt kicserélni, és egységesen hosszabb lenne az összes fokozat, nem is kellene külön váltót gyártani.
Láttam szóba került itt a gumi téma is, én már 6. éve járok négyévszakossal a Picasso-n, teljesen jók. Persze nem gagyival, először Continental AllSeasonContact (1. gen) volt rajta, most meg Goodyear Vector 4Seasons Gen-3. Mindkettővel teljesen elégedett vagyok, de előbbinek elég brutál gördülési zaja volt, örülök hogy elkopott.
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
őstag
Aisin tf80sc van bennük, abból is első és második generációs évjárat függvényében. Ha jól rémlik 2.2 204eshez csak második generációs van. Áttételek mások motor függvényében.
Asszonynak 2009-és 2.0 HDi van, az pl. jobban engedi a fordulatot neki, nekem 2012-és 2.2, ez hamarabb elvált.
Fogyasztásom vegyes, otthon simán 8 liter elég nehéz lábbal, most pl. kijöttünk Velencébe 6.4-gyel, mindenhol a megengedett maximumot tartva. De én a 2.0-ból is kitaposok ennyit, csak az cserébe nem megy. Viszont a 2.2-től se várj nagy tüzet, Aisin megfontolt váltó, így hogy 230-240 lóerőre van belőve élhetőbb, de nem sportkocsi.
(amúgy se érdemes tartósan 180 felett menni vele, mert az összesben elég kicsi az olajmennyiseg)
Aisin hiba még, hogy a váltó gyari hőcserélője átengedi a hűtővizet. Van hozza külön szerelhető hűtés, nálunk mindkét autón van, sokkal jobb vele a váltó. 100 fok környéki váltó olajjal szeret már csúnyán váltani.MCP6-om volt sima C4-ben, ott azért annyira nem volt béna de az egy kisebb autó.
Fordulatot megnézem majd mennyi, ami képet találtam ott 117-nél 1800-1900 körül 6. fokozatban.
[ Szerkesztve ]
Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
Dorien
veterán
A 4 évszakos gumi azért jobb egész éves használatra. Kisautóra, kompaktra pl. Debica Navigator 3, ha jó ár/érték arányú diszkont gumi kell. Középkategóriás kocsira és felfelé meg mehet pl. a Vredestein Quatrac.
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
dik
őstag
-
MC Pite
veterán
Ti igen, mi nem, de nem kötelező megosztani
Sokan járnak egész évben télivel, mert csak. Mindezt úgy, hogy télen (október-április) egy normális négyévszakos biztonságosabb mint egy téli, az év melegebb fele meg egyértelmű (sokaknak ugyan nem, ami engem mindig meglep).<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
dik
őstag
Az azt igen látom nem lehet elengedni a témát csak marcangolni kell... Beszélgetük ezt a mozi témát sok haverral ismerőssel. Nem akartam elhinni itt tart az emberiség, de be kell látni ami tény az tény...
"A hülyékkel nem lehet mit kezdeni!"
-
dik
őstag
válasz Steve_Brown #6472 üzenetére
Ez hatalmas volt! De elhiszed nekem, hogy abszolut sehol, hogy mit értetek meg és mit nem...
"A hülyékkel nem lehet mit kezdeni!"
-
Steve_Brown
aktív tag
C4 Coupe-ban volt 1.4 KFW? Vagy 1.6 NFU?
-
Steve_Brown
aktív tag
Az mitől van, hogy a Total Lubadvisor már csak 5W40-es olajat dob fel az 1.4 KFW-hez, holott tisztán emlékszem, hogy pár héttel ezelőtt még a 0W30-at ajánlgatta bőszen (és csak utána jött az 5W30, 5W40).
Ezek hülyék? -
Dell XPS
veterán
Sziasztok!
Adott egy Citroen Xsara 5 ajtós verzió. 22 éves és 134 000km van benne. Létezik, hogy még mindig jó benne az eredeti lengéscsillapító?
Elvittem bevizsgáltatni és az alábbi eredmények születtek:
E: 69.9. 68.2. Eltérés 2,3%
H: 48.4. 39,0. Eltérés 19.3 %
Minden ki van cserélve az első- hátsó futóművön! Kivéve a gátlók, E. toronycsapágy/szilent. H. híd felújítva !
Én nem érzem egyáltalán komfortosnak az autót, nem olyan mint régen. Nagyon pattog, minden apró egyenetlenség érződik belül.
Mit gondoltok a leírtakról ?
köszi előre is !Üdv, Dell XPS
-
Dell XPS
veterán
válasz Steve_Brown #6479 üzenetére
Valakik azt mondják max 15 év. Mondjuk a mérőpad nem mutat rossz eredményt egyáltalán. Viszont kegyetlen benne ülni, pattog, üt minden “ kavicstól”, rázkódik is rendesen. Feleslegesen nem cserélném, tök tanácstalan vagyok.
Üdv, Dell XPS
-
Dell XPS
veterán
válasz Steve_Brown #6481 üzenetére
108e km - rel vettük 2016 - ban. Alig használták. Komfortos volt és kényelmes. Tavaly romlott el “ valami “, sorra kellett cserélni az összes gumi alkatrészt ( bakok, szilentek, porvédők, gumiharang, stb ), szóval ezért gondolkodtam el a kérdésben, hogy a gátlók is elfáradtak 21 év után esetleg ?! Tipikus gátló hibát nem látok, de gyanús mindenképpen.
Nincs tapasztalatom spirálrúgó tekintetében. Lehet gond az is ennyi év után ?
[ Szerkesztve ]
Üdv, Dell XPS
-
Dell XPS
veterán
válasz Steve_Brown #6483 üzenetére
Előtte is már megjelenő probléma volt ez a jelenség. Azt hittem, hogy a gumiabroncs. Cseréltem mind a négyet. Lengőkar, stab. pálca, stab.szilent, stb csere után vártam, hogy újra minden jó lesz, de nem lett.
Üdv, Dell XPS
-
mirci18
addikt
Sziasztok
Érdeklődni szeretnék hogy az android auto mikortól volt alap a Peugeotoknál és a Citroeneknél.
7 személyes autót szeretnék venni eddig nagyon megszerettem a mostani autóban az android autót.
És emiatt nem szeretnék egy új fejegységre kidobni 150-200 e ft-ot.Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
-
Dell XPS
veterán
-
-
Dell XPS
veterán
-
janakbacsi
őstag
ilyet kellene cserélnem a 14 éves xsara picasson. ehhez kell valamilyen kupak is? mintha a szerelő valami ilyesmit mondott volna.
[link]"You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig."
-
Tyrel
őstag
Azt tudja valaki, hogy 2. gen (2008-tól?...) C5-ökben volt-e bármi megoldás arra, hogy gyorsan tudjon fűteni? Egyes autókban van elektromos fűtés rásegítés, hogy ne kelljen megvárni amíg a motor felmelegszik. Ezek tudnak ilyet?
Turenkarn
-
-
Dell XPS
veterán
válasz MC Pite #6493 üzenetére
Szia,
ezt hogy érted? Autóklub mérőpadjára vittem vizsgáltatni. Sajnos nekem nem mond semmit a kapott eredmény. Azt mondták százalékos eltérés nem jelentős, bőven jó még. Én meg annyira értek hozzá, hogy szerintem nagy rossz. Teljesen komfortos, olyan “franciás” kényelem volt régebben. Olyan mintha egy rally autóba ülnék, kb az ilyen közúton. Több elem is “zizeg” azóta pl a műszerfalba.
Szerinted jó lehet még egy 22 éves teló?
[ Szerkesztve ]
Üdv, Dell XPS
-
MC Pite
veterán
válasz Dell XPS #6494 üzenetére
Röviden szart se ér egy számmal kifezejni egy 2D diagrammot, sok példát tudnék rá.
Ott jónak mért csillapító is lehet szar (főleg ballonos gumi vagy kis nyomással), de jó csillapítót is buktathat nehezebb, keményre fújt kerékkel.Kizárt hogy elég jó legyen a 22 éves csillapító. Vagy egy hirtelen szituban valami átszakad benne. Így tettem tetőre a ZX kombinkat, egy előzésből visszatérve.
Magadnak is kicserélheted (ha old a csavar).<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
FeZ...
aktív tag
válasz Dell XPS #6494 üzenetére
Az, hogy a gátló miatt lett rally-s a rugózás, arra kb. 10% esély van. Ha valami beállt benne, esetleg akkor. Nagyon ritkán találkozom ilyennel, de nem példa nélküli. Le kell kötni az alsó szemet a lengőkarról és úgy megmozgatni a hátulját. Ha akkor szépen ring (rugózik), akkor a gátló a rossz, be van állva. Ha úgy is kemény, akkor meg a lengőkar tengelye van beállva. Persze mindkét oldalon ki lehet próbálni, de arra az esély, hogy 2 gátló áll meg, mint a szeg, egészen kicsi az esély, ellenben a hídban ha beáll az egyik oldal, ott a másik is be szokott állni idővel. Ha kopás miatt megy tönkre a gátló, akkor a csillapítása szűnik meg és akkor meg libeg a hátulja , ami közel sem rally autós feeling. Ha elkopik a gátló és megszűnik a csillapítás, azt szépen mutatja a lengéscsillapító pad, azonban ha be van állva a gátló vagy a híd, akkor viszont a próbapadon úgy látszik, mintha jók lennének a gátlók, mert nem leng az autó hátulja amiatt, mert meg van állva.
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz mirci18 #6497 üzenetére
Kettesben (2013->) már nincs, csak a 2012-ig gyártott, Exclusive felszereltségű C4 Picassokban volt hátul légrugó.
A rövid C4 Spacetourer utódjában, a C5 Aircrossban meg a lengéscsillapító más, egy progresszív hidralikus koppanásgátlót tartalmaz a hagyományosokhoz képest, azaz nem aktív(elekteonikus vezérlésű), nem kellene hogy sokkal drágább legyen.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Dell XPS
veterán
Mc Pite, FeZ !
Köszönöm a válaszokat, útmutatót a hiba feltárásához!
Üdv, Dell XPS
-
gg72
veterán
Ma sikerült videót készítenem a rángatásról, most különösen erős volt [link] és jól látszik amit írtam korábban is, hogy az indítás után kb. 20 másodperccel kezdi és kb. annyi ideig is tart, utána viszonylag jól jár a motor, menet közben semmi hiba sincs, olajat nem eszi, fogyasztás 6L körül van. Jövő szerdán megyek vele szerelőhöz remélem kiedrül a rángatózás oka, mert eddig a legkülönbözőbb tipeket kaptam:
o folytószelep(ház) elkoszolódott (típushiba)
o szelephézag
o alapjárati motor
o gyújtótrafó (már volt cserélve, ezt kizárnám)
o váltózó szelepvezérlés / VTC kerék
o injektor
o kartergázcső
o lambdaszonda
o szenzorok, MAF/MAP/IAT/ stb.
o bármi ami a keverékképzéssel kapcsolatos
o adaptáció Lexia-valA motortató gumibakokat is cserélni fogja, mert nagyon mozog a motor, de számomra most elsődleges a rángatás kijavítása.