Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tyrel

    őstag

    Sziasztok!

    "Szerelmes lettem" a C4 Picasso-ba (a régibe)... és egyre inkább azt érzem, hogy nekem kell egy ilyen. Egy 2011 ill. modellfrissítés után gyártott, szigorúan nem-Grande verzió érdekelne.

    1. Sosem volt még francia autóm (japó van)... megbánnám? Be lehet vele vállalni hogy ezzel járok munkába minden nap, vagy sok apró hibával / hülyeséggel kergetne ki a világból?

    2. Vannak / mik a típushibáik amikre figyelni / számítani kell?

    3. Sehol nem találok ezekhez való katalógust (mindenhol az új C4 Picasso-é van). Valaki tudna ebben segíteni? Főleg az érdekelne hogy a Collection / Airdream / Dynamique / Exclusive szavak milyen felszerelésbeli különbségeket is takarhatnak...

    Köszi

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    Sziasztok!

    Régi álmom egy "igazi" Citroen, nagyon tetszenek a régi CX-ek, és most az új C5X is. Gondolom itt nem nagyon kell magyaráznom senkinek, de engem nagyon megfog ezeknek az autóknak a különlegessége, a hidrós futómű, a kanyarba ténylegesen beforduló fényszóró, meg úgy az egésznek a feelingje...

    Jelenleg egy 1. gen C4 Picasso-m van, hamarosan már 7. éve, 1.6 eHDI motorral és kretén MCP váltóval. A váltón kívül igazán nem adott okot panaszra, nem volt semmi nagy meghibásodása, csak elektronikai problémák, pl. a klímavezérlő elpukkant, zár elromlott, ilyesmi. Soha nem hagyott ott sehol... A váltóval sincs gond olyan értelemben, hogy el nem romlott, csak nagyon béna is tud lenni meg túl "rövid" is, de ez gyárilag ilyen...

    Amikor a mostani autóm vettem még az is épphogy belefért a keretbe, így a 2. generációs C5 szóba sem jöhetett... viszont a minap láttam egy C5X-et, és teljesen elolvadtam tőle, felébresztette bennem a régi vágyat, és elkezdtem hahu-n C5-öket nézegetni...

    A C4 Pikacsu - igaz nekem csak Dynamique - sokszor azt az érzést kelti, hogy ez igazából egy kommersz autónak készült, eladni akarták minél nagyobb számban, de olyan... puruttya... Meguntam, és a vezetési szokásaimhoz sem passzol már, az utóbbi 2-3 évben sokat autopályáztam és fogok is.

    A C5 viszont eredetileg egy prémium autónak készült, a németeket akarták lenyomni vele, egész más minőség mint a C4P és nagyon vonzó az extra felhozatala is... Masszázs ülés, hidrós felfüggesztés, üvegtető, igazi prémium feeling. Persze egy ennyire agyig-extrázott darab most sem olcsó, de... végre elérhető lenne. :U

    Sajnos azonban ezek a C5-ök már kb. 10 évesek, akár az én C4P-m is. Ez még önmagában nem feltétlen probléma, a saját autóm megbízhatóságában nem kételkedem, de azért mert ennek "van gazdája". 10 ezrenként megy olajcserére, minden szíjat, szűrőt, akármit cserélgetek ahogy kell (inkább gyakrabban), évente többször látja szerelő és nem azért mert elromlik. 3 évesen vettem, az életének és kilométereinek (épp 195 ezer) nagyját nálam töltötte, így hatással lehettem az állapotára.

    Elég esélytelennek tűnik egy olyan C5-öt találni, amire szintén ennyire vigyáztak.. és mivel ezek már túl vannak 10 éven meg ált. 200 ezer km-en is, ezért én már hiába lennék neki jó gazdája, az előző tulajnak volt bőven túl sok lehetősége tönkre vágni...

    Szerintetek hogy lehet jó állapotú C5-höz jutni? Érdemesebb külföldről behozatni?... Nekem ez a C5 egy olyan kult-autónak tűnik már, amit ha a gazdája szeret és vigyáz rá, soha nem fogja eladni, annyira különleges... Így gondolom a piacra azok kerülnek, amik csak random használati tárgyak voltak, és legjobb esetben is csak a szükséges minimum figyelmet kapták... Van esetleg valami "bennfentes" Citroenes közösség, ahol a szerető gazdák egymás közt adják-veszik a megkímélt példányokat, vigyázva arra hogy ne kerülhessenek akárki kezébe?...

    A másik problémám a motor... Szeretnék valamit ami erős, de azért nem zabálja le a gatyámat. a 3.0 V6-okat inkább kerülném... igazán a 2.2 HDi az ami a legjobb választásnak tűnik, abból is az újabb, 204 lóerős változat. Ezek mennyire megbízható motorok?... :F

    Egy dolog van, ami a 2.2 HDi-től kissé eltántorít, ami az hogy én ezzel az autóval hosszú távra terveznék, de nem vagyok olyan gazdag mint egy gyűjtő, hogy csak a garázsban tartogassam... én használni akarom, sokat, de közben gondos gazdája is lennék. Viszont egyre többet mondogatják, hogy az Euro5 motorok is ki lesznek tiltva a városokból, és nekem viszonylag gyakran be kell mennem BP-re is... A C4P eHDi sem felel meg ennek, az tény, de nem feltétlen cserélném egy másik olyan autóra ami nem javít a helyzeten.

    Így felvetődött bennem, hogy talán a 2.0 BlueHDi motorokat kéne keresni, hogy meglegyen az Euro6. Talán-talán ennek még elég lehet az ereje... Na de mennyire megbízhatóak? Akarok én egy AdBlue rendszerrel tökölni, jó az nekem?... :F

    Az erő kérdés azért jön elő, mert a C4P 1.6 eHDi-vel egy kamiont átugrani azért elég macera, és autopályán is harmatos, bár ott a borzasztó rövid váltó inkább a ludas. 110-ig jó kb., az felett már túl zajos és a fogyasztás is elmegy. Olyan autót szeretnék amiben belőhetem 150-re a tempomatot és nem fog tőle izzani a motor, meg az utastérben sem lesz hangzavar.

    Kis érdekesség egyébként, hogy a C4P a 195 ezer kilométerével még nem kért DPF folyadék újratöltést... :U

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz Hauptmann #6458 üzenetére

    Amúgy az mennyit fogyaszt?... :U 11L-t találtam, az reális?

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz addamka #6457 üzenetére

    Igazán AdBlue-nak azért sem látnám értelmét, mert annyi többlet költséggel jár, hogy az már agyon is vágja azt amit fogyasztásban nyersz a benzinessel szemben...

    No de volt egyáltalán a C5-nek bármilyen Euro6-os benzinmotorja valaha? :F
    Az 1.6 THP volt Euro6-os is a végén? Mondjuk azt akkor se venném meg, ha csak AdBlue az alternatíva...

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz addamka #6461 üzenetére

    Hm, és a hagyományos (mármint nem robotizált) automatából csak egy fajta van? Mármint, azt vágom hogy Aisin, de mindegyik motorhoz kottára ugyanazt a verziót adják, vagy vannak pl. áttételbeli eltérések?

    Meg lehet valahol nézni, hogy melyik motor/váltó kombónak milyen az áttételezése, ill. főleg azt hogy 6. fokozatban adott sebességhez milyen fordulatszám társul? :F

    A C4 Picasso-ban borzasztóan utálom a váltót, nagyon... azzal kibékültem már hogy robotizált és lassan vált, meg dugóban bólogatni kell mert úgy kuplungol mint egy tanuló vezető... de hogy a fokozatok elosztását hogy tudták ennyire elcseszni, azt felfogni nem tudom...
    Pontosabban az az egy tippem van, hogy összesen egyfajta ilyen MCP váltót gyártottak, és az 1.6 HDi-k mellett az 1.6 THP motorosokba is ugyanez ment, és az miatt van ennyire benzinesen áttételezve... Jobb ötletem nincs...

    Van benne 6 fokozat, abból az első 5 gyakorlatilag semmire nem jó annyira rövidek, az egyetlen "hasznuk" az, hogy 3 hétig tart mire átküzdi magát rajtuk a robotika a lomha váltásaival, e miatt városban egy zöldre váltó lámpánál még a 40 éves dinnyés Zsiga is otthagy. Aztán ott van a 6. fokozat, amit 70-75 km/h sebességnél már elvált, és onnantól azzal mész végig 140-ig... Autopályán is, 3000-res fordulaton egy dízelmotorral. Vicc. :W

    Én elhiszem hogy THP motorral ez jó, mer' benzines és pörgetni kell, de olyan marha nehéz lett volna a dízeleseknek is jót adni? Nem tudom manapság van-e még, de régen volt olyan a váltókon, hogy "végáttétel".. elég lett volna azt kicserélni, és egységesen hosszabb lenne az összes fokozat, nem is kellene külön váltót gyártani.

    Láttam szóba került itt a gumi téma is, én már 6. éve járok négyévszakossal a Picasso-n, teljesen jók. Persze nem gagyival, először Continental AllSeasonContact (1. gen) volt rajta, most meg Goodyear Vector 4Seasons Gen-3. Mindkettővel teljesen elégedett vagyok, de előbbinek elég brutál gördülési zaja volt, örülök hogy elkopott.

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    Azt tudja valaki, hogy 2. gen (2008-tól?...) C5-ökben volt-e bármi megoldás arra, hogy gyorsan tudjon fűteni? Egyes autókban van elektromos fűtés rásegítés, hogy ne kelljen megvárni amíg a motor felmelegszik. Ezek tudnak ilyet?

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    Valaki meg tudná mondani, hogy a 2. gen. C5-nél mit takar a nevében az, hogy "Tourer" ? Nyilván a szót értem, de nem tudom itt mire utalhat. :F

    Arra tippeltem, hogy ez csak a kombi karosszéria neve, de alig van ráírva néhány ilyen autóra ez hogy Tourer, ill. olykor úgy, hogy Cross Tourer. Simán elfelejtik odaírni, vagy ez valami különlegességre utal?

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    1. gen. C4 Picasso-nál nincs valami varázs kombináció arra, hogy az esőérzékelőt véglegesen kikapcsoljam?

    Folyton össze-vissza töröl, totál gyökér... és ugyanazzal a lefelé húzással kapcsolódik be amire az egy törlés is van kötve, tehát valahányszor csak egyet szeretnék törölni mindig megőrül tőle... aztán én is...

    Az meg nagyon béna, hogy folyamat fel-le kell húzogatni a kart, hogy elkerüljem az automatát... :U

    További kérdés, hogy nem lehet valahogy szabályozni, hogy szélvédőmosáskor mennyi mosót nyomjon ki?... Értsd. nem lehet rávenni, hogy ne locsolja már ki a fél tartályt egy nyomorult bogár miatt? :W

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz janakbacsi #6561 üzenetére

    Ja, a lapát nem segít. Nekem mindig Bosch vagy Valeo van rajta, mert ebben a méretben más már újkorában sem töröl jól... Most is pár hónapos Valeo szettel fut, de az esőérzékelős ablaktörlő kb. soha nem működött megfelelően, most sem. 3 éves kora óta enyém az autó, már akkor is sz*r volt ez benne.
    Egyébként a Valeo jobb, észrevehetően halkabb mint a Bosch.

    Szerintem az a baja, hogy ha automósóban rákerül a szélvédőre egy viasz réteg, vagy épp autopályán felverődik olaj, vagy bármi egyéb olyan szennyeződés kerül a szélvédőre amit a lapát nem töröl le, az már zavarja a szenzort. Ezt jellemzően szabad szemmel nem is látni, tök tisztának és átlátszónak tűnik az üveg, csak ha megfelelően éles szögből nézed akkor vehetsz észre rajta némi szivárványosodást, kb. mint amikor olajos egy pocsolya.

    Ilyen zsíros szennyeződések óhatatlanul kerülnek a szélvédőre rendeltetésszerű használat közben is, és szerintem egy jó minőségű esőérzékelőt ez tökre nem is zavar... Csak a C4P I-é minden, de nem jó minőségű.

    Nem kell hogy csíkozzon a lapát, nem kell rajta víznek, vagy döglött bogárnak vagy porszemeknek maradnia... Ezt minden is zavarja, kb. csak laboratóriumi körülmények közt működhetett valaha is jól...

    Érdekes hogy ezzel párhuzamosan az automata fényszóró kapcsoló, ill. a fényérzékelő - ami ugyanott van ahol az esőérzékelő is - meg szerintem bőven átlag felett teljesít. Pl. ha behajtok egy sötét aluljáróba kb. azonnal reagál, míg sok más autón látom, hogy csak akkor jut eszébe világítást kapcsolni amire kiért a sötétségből, az előtte lévő pár méteren meg láthatatlanul gurul... :U

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    Valakinek tipp arra, hogy 1. gen. C4 Pikachu-nak mi baja lehet, ha távirányítóval központi zár kinyitásakor, vagy épp ajtó kinyitásakor random (tehát nem minden alkalommal) egy pici pillanatra felvillan a tompított?

    A világításkapcsoló fixen be van kapcsolva (nem auto-ra), de már évek óta úgy van, és normál esetben csak akkor kapcsolja fel így a világítást, ha a motor is jár... Nem hinném hogy ez a gond, korábban nem csinálta ezt.

    Igazán az hogy villan pont nem érdekel, viszont annak nem annyira örülök, hogy ezzel csökkenti az izzók élettartamát...

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    Tudtok esetleg olyan becsületes, megbízható kereskedőt aki foglalkozik ilyen francia-autó importtal, megrendelésre is?

    Egyre komolyabban gondolkodom egy szériavégi (2015-2017) C5 X7 Tourer BlueHDI 180 beszerzésén, full-extra felszereltséggel, automatával...
    ...csak ilyen autó a hazai piacon egy darab sincs...

    "Szerelemgyerek" lenne, jó állapotút szeretnék, nagyon hosszú távra (ezért is lennék hajlandó bevállalni az ad-blue rendszer nyűgjeit, ne utáljanak ki a városokból pár év múlva). Hol lehet ilyenhez hozzájutni? :U

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

Új hozzászólás Aktív témák