- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- iOS alkalmazások
- Yettel topik
Hirdetés
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zolás
addikt
Ez az adblue mizéria teljesen feleslegesen került bele a személyautókba. Az meg hogy milyen drága a cseréje, teljesen eltántorított attól, hogy diesel autóm legyen. Amibe még nincs azokba sok a km.
Lassan nincs mit venni, mert vagy nagyon drága, még használtan is, vagy tele van rakva felesleges, bármikor elromló dolgokkal.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
dkaro
őstag
Szia,
Nem válasz neked de én most adtam el egy 2008-amat, a puretech miatt. És nem azért mert előjött volna a hiba sőt nagyon nehéz döntés volt, mert imádtam a kocsit. 2 oka volt, az egyik, hogy úgy gondolom, hogy ezeknek a kocsiknak az ára drasztikusan fog csökkenni ahogy egyre több km van benne, emiatt a hiba miatt. Laikus vagyok de ahogy a magyar használtpiac megy sztem ez elég nagy rizikó. Most beszámításra adtam el és már volt olyan márkakereskedés ami kerek perec leírta, hogy a motor rossz híre miatt, nem tudja beszámítani, mert nehéz eladni és rizikós.
A másik ok maga a hiba volt. Én rendszeresen hordom a szakszervizbe és amikor kiderült ez a balhé rögtön kértem mérést olajszűrő ellenőrzést és olajcserét a megfelelő olajjal de ha már nem lesz garis az autó és beüt a szar akkor az nem 1 misis javítás lesz.
Tényleg imádtam de túl nagy kockázatnak tartottam megtartani. -
MC Pite
veterán
Öhm, nem teljesen értem.
Bő 10 éves ez a motor, van pár ilyen az utakon. Jó, Dániel most írt egy remekbeszabott féligaz cikket róla.
Olajszűrő ellenőrzést?! Ezt nem értem.
Ha elkezd romlani a szíj, akkor sz évenkénti mérésnél látod hogy dagad, előrehozod a szíjcsere időpontját ha szükséges.Ahhoz, hogy ez drága javítás legyen, ahhoz több dolgot is el kell baltázni, figyelmen kívül hagyni. Nem a semmitől üt be egyik pillanatról a másikra, vannak jelek, és szerencsére elég jól mérhető is. De mind sok más típusnál, itt is az ember dönthet amellett, hogy 5 évente cseréli a szíjat és kész.
Dorien: A fogyi csak az egyik indikátor, lényeg hogy nem tud bemelegedni. Ami nem jó a motornak, tehát úgy kell a dízelt ajánlani, hogy a felhasználónak jól tudjon működni, mert több lesz a baja, mint a benzinesekkel.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
dik
őstag
Úgy biza. Nagyon egyet értünk látom. De azért van még 1-2 választás ami biztosan jobb mint ez az ág...
Következő vagy Vitara lesz valami 1.6 szívó vagy Duster 1.6 benzin. Azoknak is meglesz a maguk baja, de talán nem ennyi mint ezeknek...[ Szerkesztve ]
"A hülyékkel nem lehet mit kezdeni!"
-
Zolás
addikt
Daciáról lebeszélnélek, a rozsda hangosan eszi alulról. Ellenben a suzuki 1.6 motor hibátlan, cserébe erősen túl van árazva. Szalonból négymillióért vett autó most 5.5 és van benne 170k km. Idióta gumiméret a gyári 17 colos alufelnin. Plusz egy ilyen méretű és felépítésű autótól finom rugózást vár el az ember, és elég kemény a futómű. Van egy otthon, azzal jár tesóm, vennék magamnak is, de nem a szalon ár felett használtan!
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
dik
őstag
Mint írtam is megvan mindnek a hibája. De a rozsda az nem lényeg lehet kezelni elég jól. Nyilván nem egy szétrohadt mocskot kell venni és akkor pár évig még "boldog" lehet az ember vele. Többet meg ne várjon az ember manapság mert kb. ipari hulladék mind. Csak próbál az ember olyat venni amivel TALÁN kevesebb a szívás. A régi jó bevált gépeket el lehet felejteni örökre. Úgy sajnálom őket ne tudd meg...
Az ára meg hát na igen, de minden nagyon drága itt már... Tudod merre megyünk megmondták.. Ja már nem mondják..."A hülyékkel nem lehet mit kezdeni!"
-
MC Pite
veterán
Mert az M16A meg K4M jobb? K4M volt az előző autómban, ami jó motor, de megbízhatóságban köze nincs az azelőtti TU5JP4-hez.
Több fojtószelep takarítás, f.sz.ház tömítés csere, szívósor tömítés csere, vezmódosító tanítás, vezmódosító csere, vízkimeneti egység csere volt nálam, és ennek is van pár érzékenyebb pontja - urban legend szerint ez hibátlan golyóálló motor, mehá' szívóegyhat. Ja, lásd szívó 1.6 kappa vagy fsi motorok .Vannak a régi egyszerű, meg a modern motorok, és azt hiszem nem kell tovább ragozni.
Attól hogy érzékenyebb egy modern motor, nem jelenti azt hogy szar, csak hogy évente rá kell nézni, és tényleg oda kell figyelni az olajra - bármelyik tíz éves motorról is van szó.
Cserébe nyomatékosabbak, takarékosabbak (most arról ne beszéljünk hogy valakik sokat is meg tudnak etetni ezekkel is, de sokan meg el tudnak járni 1-2 literrel kevesebbel), kevesebb károsanyagot eregetnek.Bármit veszünk, érdemes tisztába lenni annak a kényesebb pontjaival (mindennek van!), és vigyázni rá (normális karbantartásokkal, belevaló olajjal).
Szerk: A Viatara egy avitt ... jármű, 15 éves megoldásokkal. Ennyi pénzért más márkából csak jobbak vannak, a magyarok agyonárazzák, a magyar tesztek pedig, khm, nem csemgenek egybe a nemzetközi tesztekkel. Inkább egy Xsara Picasso, mert egy kifinomult luxusautó, simogató anyaméh a vitarához képest, ami kb mindenben ügyesebb. És igen, a megbízhatósági statisztikákat is meg lehet nézni mindkettőre, amíg volt az adacnál egyterű kategória, évekig a XP vezette.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
dik
őstag
válasz MC Pite #6407 üzenetére
Arról én nem tehetek bevásároltál valami mocskot vagy be fogsz. Akár ki akár mit mond minél újabak annál szarabbak és pont aki mást mond az hazudik. Nem az a cél 20 évig örüljünk egy jó autónak. Földre meg már nem szabad ülni abból már kinöttünk... És azért a kör meglehetősen leszükül ha nem akarunk a földre ülni...
"A hülyékkel nem lehet mit kezdeni!"
-
MC Pite
veterán
Nem az cél hogy 20-30 évig hasítson, de a felét alsóhangon ki kell bírnia, csak a korábbi felületes karbantartást, tetszőleges motorolajat ezek már nem viselik el, jobban kell rájuk figyelni.
Még a topiklakók 80% sem tudja megmondani milyen szabvány szerinti (gyártói, _nem_ viszkozitás) motorolaj kell az autójába, és mind a lakosság, mind a szerelők nagyon messze el vannak maradva ezen a téren!Azért tegyük hozzá a sz*rabb modern motorokhoz, nejem korábbi autója C3 mk1 volt, TU3JP/KFV, azaz 1.4 73 ló (8 szelep). A mostani 1.2 VTi (EB2) erősebb fent, sokkal nyomatékosabb lent, és egy literrel kevesebbet eszik. Elvileg szintén golyóálló a KFV, gyakorlatilag nem rossz, de a hengerfejtömítése nem túl tartós, 10 éves kor környékén érdemes cserélni, és nem mindig sikerül a szelephézagot szépen beállítani.
Azaz a C3 viszonylatában olyan, mintha korabeli kvázi 1.6 8V lenne erőben (tudom, hogy TU5JP4 volt csak benne), fogyasztásban meg kb hozza/alulmúlja 1.1 TU1-et, azaz mintha két literrel múlná alul a hipotetikus TU5 JP (NFR/NFZ) motorunkat.
Ha ezért cserébe kéne egy olajszűrő kosár tisztítás, vagy akár új alapméretes gyűrűk, akkor is ezt választanám - de mint sokszor elhangzott, erre az ajánlott karbantartást/olajat betartva nem lesz szükség. Vagy preventíve megnézeti az ember mikor megvette, hogy nyugodt legyen a következő pár éve.Anno mikor nézegettem vag konszernes autót is; én inkább vettem volna pl oktáv kombit 1.2 tsi-vel, és cseréltem volna vezérlést és dióztattam volna motort,(és ha ezt megteszem mikor megveszem, 98%, hogy nem lesz vele gond amíg nálam van a megfelelő olajjal) minthogy 5-6 évig kelljen az 1.6 mpi-t használnom, ami nem sokkal megbízhatóbb, de egy kelletlen, iszákos nem túl jó motor, váltóval. Fordból használtam sokat a hasonló 101 lovast, rühelltem, ahhoz képest a Picassom NFU-ja egy teljesen más liga volt.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Steve_Brown
aktív tag
Sziasztok,
2009-es 1.4 KFW 206 Trendy-hez 3521P5 cikszámmal jó jobb oldali lengőkart nézek? -
MC Pite
veterán
válasz Steve_Brown #6410 üzenetére
A, google: citroen sipos alkatrész, belépsz, alvázszámra kiadja.
B, google: a lengőkar gyártója online catalog, és ott kikeresed.
Volt többféle változat, ezek biztosak, a nagyker programok messze nem.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
dik
őstag
válasz MC Pite #6409 üzenetére
Mi nem cserélünk sűrűn autót így szeretjük ha sokáig teszi a dolgát relatíve kevés ráköltéssel. Erre a Berlingora 1 éves sem volt nálunk és már közel 1 milla ment rá. Jó szakszervíz csinálta és az Adblue tartály cserén kívül biztosító fizette. Szóval kis mákunk volt. De ha nincs akkor a 4,5l fogyasztás könyen lesz 10+ lesz annyi pénzből. A régi kis Berlingonkra 20 év alatt nem kellett ennyit rákölteni mint erre 1 év alatt. Szóval van itt hanyatlás bőven a nagy újításokkal. Ha tudjuk előre ennyire szervíz igényes biztos nem veszük meg. Itthon van műhely itthon szoktuk megoldani a szerelések már amit tudunk. De itt ahol kanóc kanóc hátán van gond nem kevés... Ja és ismert elő életű autó...
"A hülyékkel nem lehet mit kezdeni!"
-
gg72
veterán
Citroen C4 1.4 KFU-ba milyen váltóolaj való? A Total keresője nem ad ki semmit rá.
-
MC Pite
veterán
Mi volt az autóval?
Sajnos minél modernebb egy autó, annál inkább nem tolerálja a... nem hozzáértő és lelkiismeretes szervizeket.Márkakóklerek sajna fődarabcserékben gondolkoznak. Pl amit én megtisztítok, azt ők sosem tisztítják, amikor panasz lesz, akkor cserélik. Tisztítással örök élet plusz két napig jól működik (pl EGR szelep, amit ha ha évente kipucolunk, nem csak akkor mikor már hibát adott és a tekercs félig leégett, akkor az is tipikusan ilyen).
Nem tudom nálad mi volt és milyen motorral, de mivel eredendően jó motorokkal szerelik az autókat, nagy az esélye hogy egy kis emberi mulasztás is bejátszott.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
gg72
veterán
válasz Steve_Brown #6414 üzenetére
Kösz szépen.
-
dik
őstag
válasz MC Pite #6416 üzenetére
Közel 4 évesen vettük 110000km 1.6 BlueHdi 99le. Végig szakszervízben járt. Adblue tartály csere, szélvédő csere, termosztát csere, vízszivatyú csere(az milyen már megfordult a lapát a tengelyen egy vicc). A régi 1.9D volt és egy csúcs gép. Ez a poros nyomába nem fog érni megbízhatóságra...
[ Szerkesztve ]
"A hülyékkel nem lehet mit kezdeni!"
-
Konrád78
friss újonc
Sziasztok. C4 grand spacetourer 2.0 bluehdi 8 sebességes Aisin automata váltójában lassan szeretnék olajat cseréltetni. Garanciális meg az autó, márkaszervízben viszont elvileg csak leenged-feltölt módszerrel cserélnék az olajat, ami az álmoskönyvek szerint nem a legjobb megoldás. Tudtok esetleg ajánlani olyan hozzáertő helyet (Budapest és vonzáskörzete), ahol átmosásos cserét csinálnak?
-
FeZ...
aktív tag
Pedig kiad: [Total váltóolaj]
Mondjuk szerintem még a Traxium Gear 8 75w-80 is simán jó bele, de biztos ami biztos.
-
dik
őstag
válasz MC Pite #6422 üzenetére
Dehogy figyelem nincs nekem időm arra.
Itt van Fez az én jó régi segítőm együtt megtanuljuk ezeket a "új" mocskokat. Igaz Fez?
Mind egy ipari hulladék amiket most csinálnak akárki akár mit is mond. De ez kell a népnek gyártani a szemetet mert az környezet kímélő és jó. Mi a lényeg a pénz a pénz meg a pénz a többi nem számít..."A hülyékkel nem lehet mit kezdeni!"
-
Dorien
veterán
válasz MC Pite #6403 üzenetére
Mert mi baj van a HDi-kkel?
A sok hidegen futás miatt szétkopnak 200e km után vagy mi?
Sokkal kevesebb szopás van velük, mint a Puretech csodákkal..."Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
MC Pite
veterán
Az elmúlt tucat hozzászólásban párszor említettük.
Már tíz éve csak adblue-s modelleket lehet venni, ami szintén szopás ha cserélni kell.
Igen, itt is lehet/érdemes preventív intézkedéseket megejteni, de ha már olyan állapotban veszünk autót, ami valamivel már elindult a lejtőn, az a mi zsebünket fogja húzni. De A szíj állapotát megmérem egy autón amit megnézek 1 perc alatt, a tartályt nem méred meg.Szóval ezek fényében, mikkel van még sok szopás a Pt csodákkal, amit nem tudsz megmérni vásárlás előtt, vagy nem tudsz relatív könnyen megelőzni? Mármint konkrét, sűrűbben előforduló hibajelenséget mondj légyszi.
(Az pl, hogy kokszosodik, akár a dízel, az nem hibajelenség).Mindenkinek szimpatikusabb valamelyik üzemanyagfajta, ez oké. Valószínűleg jobban is ismeri az olyan motoroknál mire kell figyelni. De magasröptű kijelentéseket (Sokkal kevesebb szopás van velük, mint a Puretech csodákkal...) nem érdemes tenni, hisz azért mindennel lehet/van gond - mégha a HDi motorok az egyik legmegbízhatóbb dízelmotorok is.
Az 1.5öst nem igazán ismerem, az 1.6nál meg a tartály volt a démoklész kardja, amit második tulajként elég nagy eséllyel megnyerek. Jellemzően azonos ársávban (jobban felszereltek) többet futott dízelek vannak, közelebb a kettőstömegű cseréje is mint a Pt-nél. Bő tízévesen meg azért tűzkarikákkal, részecskeszűrővel is megismerkedik az ember, és ha szerencséje van, csak ennyi. De nekem a garázs spejz is egyben, és egy vékony beltéri ajtó választ el a családtól mikor reggel indulok, ide kevésbé szeretnék dízelt, meg sokszor vannak rövid útjaim. Sőt, szeretem a Pt karakterét (mindkettőét).
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
gg72
veterán
Most jöttem a szerelőtől, gyújtástrafót kellett cserélni, megnézett mindent diaggal, elvileg más baja nincsen, ill. a motortató bakokat kell még cserélni. Sajnos azok is megadták magukat így 17 év után, ezért is volt annyira érezhető a rángatás, ill érződik még most is az alapjárat, hogy kicsit rezeg/remeg minden. Egy 2017-es 1.4-es Citroen C4-ről van szó egyébként.
-
proof88
addikt
Akkor 2007-es gondolom az autó?
Nekem 2006-os C4-em van, nekem a rezonancia/vibráció kicsavarja a gyújtótrafó rögzítő csavarjait a motorból, ezért rendszeresen visszacsavarom őket, már egy ideje tervezem hogy beugrok obiba vagy praktikerbe venni csavarrögzítő cuccot.
Amióta ezt észrevettem és odafigyelek rá, azóta nincsenek rejtélyes menet közbeni gyújtáskimaradások, valszeg mert a lecsapódott víz nem folyik oda a gyertyákhoz. -
proof88
addikt
Nekem 2018 óta van meg ez az autó, és főleg változékony időben dobta be az égéskimaradást (mindig más hengerben), aminek következtében jöttek az egyéb hibák is pl abs, esp, ezek mindig pillanatnyi problémák voltak, az égéskimaradás okozta depollution system faulty hibaüzenet is mindig eltűnt a 3. indításra (3-ig szól, akkor is ha már nincs jelen a hiba), de többnyire nem volt észrevehető jele. Mindig kiolvastattam a szervizben a hibákat, ezért tudom hogy mindig milyen dolgokat mentett el. Mindig az égéskimaradással indult a buli, a többi hiba csak következmény volt nálam. Volt hogy fél évig nem jött a hiba, de amikor jött akkor hétvégén, hogy ne tudjunk élőadatokat nézni a szervizben. Azt mondták élőadatokat kellene nézniük amikor a hiba jelen van, mert mire odaviszem már egyáltalán nincs jele semmilyen hibának, csak az utólag kiolvasható tárolt hibákat látták.
Időközben cserélve lettek a gyertyák, mert az egyik menet közben megtört , ezért az összes cserélve lett, de később az égéskimaradás problémát megint elő tudtam idézni. Általában autómosással lehetett előidézni a hibát, de csak hétvégén!
Többször is direkt munkaidőben lemostam, hogy egyből vigyem a szervizbe, de olyankor nem jött elő a hiba!Ez ment néhány évig. Ez alatt a néhány év alatt kb 10x jött elő a hiba, ebből 2 alkalom volt olyan, hogy vészüzembe rakta az autó a motort, szóval max 3 ezres fordulatot engedett és nagyon gyenge teljesítménnyel, de ekkor hang alapján nem is ment mind a 4 henger. Ezek is hétvégékre estek, másnapra elmúltak.
Trafóra gyanakodtak, de találomra nem akartak velem cseréltetni, azt mondták akkor vigyem oda amikor jelen van a probléma.
Na úgy sikerült odavinnem egyszer a jelen problémával, hogy volt 2022 szeptemberében az a rettenetes nagy vihar Bp-n, én pont akkortájt jöttem haza kiküldetésből, másnap néztem rá az autóra, és akkor már vészüzemben, 3-hengerezve indult. Na ez most nem múlt el 2 nap alatt sem, vittem is a szervizbe.
Kicserélték a trafót, jó volt.
Fél évre rá vittem vissza megint egy random hibával, akkor ők vették észre hogy a trafó lötyög, nincs a helyén, azóta tudom hogy magától jönnek ki a csavarok, 2-3 hetente szoktam visszacsavarni őket.Mai napig nem tudom, hogy volt-e érdemi baja az előző trafónak, de lehet ott is csak annyi volt a gond, hogy a csavar nem fogta mindig rendesen és befolyhatott oda víz (nekem meg el lehetett adni egy új trafót).
Az a baj, nem triviális észrevenni, mert ez a motor eléggé be van döntve, csak úgy lehet rálátni a trafóra felülről, ha tükröt tartasz vagy a telód kamerájával videofelvételt készítve szétnézel, majd visszanézed a felvételt.
A trafót rögzítő csavarokat is vakon szoktam visszacsavarni a helyükre, ki lehet őket tapogatni.
A megfelelő méretű dugókulcs ott van fixen a kocsiban, hogy ha nem rohanok akkor indulás előtt 2-3 hetente ráhúzok a csavarokra.
Na ezért kéne már csavarrögzítőt vennem.
Amióta erre figyelek, már sokszor lemostam a kocsit, nem volt gond, sőt akkor sem amikor mentem vele 12 fokban délután 6-kor, leraktam, majd beindítottam iszonyat párában 9 körül, olyankor a kihűlő motorra még gyorsabban lecsapódik a párás levegőből a víz, akkor sem volt gond. Meg akkor sem, amikor egy nap alatt 3x mentem ki-be a hidegből a fűtött mélygarázsba és vissza, az is elő tudta régen hozni ezt a problémát. -
gg72
veterán
válasz proof88 #6430 üzenetére
Ez nagyon hasznos volt, mindenképpen mondom majd a szerelőnek. Amúgy ezt a csavarrögzítőt hogy kell elképzelni? Utána ha kell, azért csak ki lehet lazítani a csavarokat, nem?
Amúgy nálam nem jutott el odáig a dolog, hogy hibaüzenetet kapjak, vagy hogy vészüzembe kapcsoljon a motor, csak ezek az indítás utáni alapjárat-leesések és motor-rángatás volt, amelyek kb fél percig tartottak, utána menet közben már nem nagyon tapasztaltam semmit, csak mintha kihúzatáskor néha megtorpant volna. Most délben hoztam el a szerelőtől, azóta 2X indítottam újra, az alapjárat továbbra is picit alacsony sztem és remeg is a motor, de nem annyira, mint korábban. Ezt a motorrezgést azért is érezni ugye jobban, mert a bakokat cserélni kellene, de erre csak a hónap végén fog sor kerülni, előtte már nem volt szabad időpont. -
proof88
addikt
Mondjuk ahogy elnézem, az 1.4-esnél legalább elég egyszerű hozzáférni, miután az ember lepattintotta a műanyag fedelet.
-
Steve_Brown
aktív tag
Hello sziasztok kedves mindenki!
A 206-osommal lassan egy hónapja szenvedek. Lassan harmadjára szedjük szét a gólyalábat. Mostanra sikerült eljutni oda, hogy be tudjuk határolni a problémát.
A rugótányér zörög/kopog a toronycsapágyon. Ezzel az a baj, hogy az utángyártott KAYABA toronycsapágy annyira méretpontatlan hogy 1mm hézag van közte és a rugótányér között. Ezért jelenleg a gyári csapágy van benne a gyári rugótányérral, de új toronyszilenttel.
Mi a végleges megoldás? Új rugótányér? Honnan? Honnan fogom tudni hogy passzos lesz a KAYABA toronycsapággyal vagy bármi mással?
Vagy van valami szerelési praktika? Összerakásnál már összébb zártuk a rugótányért, hogy a gyári toronycsapágy is passzos legyen benne. De hiába, 1 hét után helyet talált magának hogy elkezdjen zörögni.
[ Szerkesztve ]
-
FeZ...
aktív tag
válasz Steve_Brown #6435 üzenetére
Sosem volt még csak hasonló gondom se a toronycsapágyakkal / rugókkal 206-nál. Ezt legfeljebb az tudná megmondani távolról, aki járt már így Kayaba csapággyal. Legfeljebb élőben, az gólyalábnál lehetne érdemben ötletelni a dologról.
Esetleg másik toronycsapágy ?
Azt meg sem merem kérdezni, hogy biztosan minden jól, jó sorrendeben van-e összerakva a gólyalábnál, mert feltételezem, hogy igen. (bár minap találkoztam egy 1007-esnél rosszul felszerelt toronyszilent/csapágy kombóval, zörgött, kopogott is rendesen.) -
őstag
Tudtok tippet adni arra, hogy külső karosszéria elemet (díszléc pl.) milyen ragasztóval lehet feltenni? Sikerült a C5-re egy Crosstourer kit-et szerezni, csak ugye addig nem gondolkodtam, hogy fel is kellene rakni valamivel a kerékjárati ívek borítását
Jobb keveset érteni, mint sokat félreérteni.
-
Steve_Brown
aktív tag
Igen, biztos jó a sorrend.
Új lengéscsillapító, rajta a porvédő és a felütközésgátló. Rugó rárak, összehúzva, rá a rugótányér, bele az új csapágy. A gátló szárára rá a nagyobbik alátét, majd rá a szilentblokk, kisalátét, anya. Szépen meghúzni kulccsal úgy, hogy a belső kulcsnyílásban ellentartani. Ezek után elkezdeni kiengedni rugóösszehúzóval és a toronycsapágy szépen beleilleszkedik a rugótányérba. Szóval 1000% hogy jól van összerakva.4 héttel ezelőtt az első szétszedés azért történt mert azt gondoltuk, hogy a toronycsapágy van ki, az kopog. Összeraktuk új KAYABA toronycsapággyal annak ellenére, hogy látszódott a méretpontatlanság. Hát még jobban kopogott úgyhogy szét is szedtük és megmértük tolómérővel.
Gyári toronycsapágy
KAYABA toronycsapágyRáadásul az előző tulaj által vett toronyszilentblokkban is mozgott a gyári toronycsapágy. Úgyhogy végül csak a KAYABAhoz adott szilentblokkot tettük be.
Szóval a jelenlegi felállás mind két oldalon:
Új SACHS gátlók, gyári toronycsapágy, kayaba sziletblokk, gyári rugótányér.
A bsztatás miatt pedig gyanús, hogy most a jobb oldalon a gyári toronycsapágy kezdett el mozogni a gyári rugótányérban.A probléma nem egyedi, pont ma írt egy szerelő a facebook csoportba, hogy neki meg nem megy bele az SKF toronycsapágy a gyári rugótányérba.
[ Szerkesztve ]
-
Steve_Brown
aktív tag
válasz Steve_Brown #6438 üzenetére
Illetve azt elfelejtettem hozzáfűzni, hogy a gyári programban a rugótányér és a toronycsapágy fejjel lefelé szerepel. (Mint ahogy a mellékelt ábra is mutatja) Nincs az az isten, hogy ezeket így kelljen berakni, hogy fejjel felfelé van a peremük.
Megerősítésképpen egy neten árult bontott gólyaláb nincs így összerakva, illetve egy videóban sem rakják össze így.
-
FeZ...
aktív tag
válasz Steve_Brown #6439 üzenetére
Pont akartam mondani, hogy ezt a gyári alkatrészkereső rajzát egyáltamlán ne vedd figyelembe összerakási sorrend tekintetében, mert tudok mutatni neked olyan két képet, ami két ugyanolyan konstrukciójú gátlóhoz készült és máshogy van rajzolva a sorrend a két esetben, miközben nyilvánvalóan ugyanúgy kell összerakni őket. A szerelési utasítás lehet mérvadó legfeljebb, de ez a rajz nem az. ;-)
-
Steve_Brown
aktív tag
Azért ez a rugótányér ár eléggé megviseli a szervezetem.
Egy jó minőségű toronycsapágy szettel már konkrétan egy komplett első fékszett árát súroljuk. -
gg72
veterán
Na, a rángatós sztori folytatódik. Adott ugye egy 2007-es Citroen C4 1.4 16V motorral, aminél melegindításkor kb 20 másodperc elteltével elkezd dadogni a motor, amit szintén kb 20 másodpercig csinál, aztán utána semmi baja. Napi első indításkor nem csinálja, akkor ugye felmegy az alapjárat 1200 körülre, majd visszamegy rendben 800-900-ra. Ha viszont a már meleg mondort inídtom be, akkor ugye rögtön 800/900-on megy az alapjárat és akkor kezdi el a dadogást.
Megcsinálták a diagnosztikát és az alapján kicserélték a trafót+gyertyákat, de a hiba továbbra is, ha talán nem is olyan mértékben, de jelentkezik. Mivel ki kel cserélni a motortartó bakokat, ezért azt az ígéretet kaptam, hogy akkor majd alapossabban megnéznek mindent (vezetékek, lambda-szonda bemérése, fojtószelep), de a srác már most mondta, hogy nem egyszerű megtalálni a hibát. -
proof88
addikt
Ezt utálom, kicserélik a trafót + gyertyákat nem kis pénzért, aztán persze a probléma megmarad, mert "nem egyszerű megtalálni a hibát".
Elhiszem hogy nem egyszerű, csak ilyenkor kicsit ideges lesz az ember, hogy mire is fizetem ki akkor a pénzt. Persze megértem az ő oldalukról is. Csak hát na.
Illetve akkor legalább adnák oda a kiszerelt régi trafót, mert akkor ezek szerint még lehet működne 100 ezer km-t. -
FeZ...
aktív tag
Saját tapasztalatom ugyan nincsen ezzel a motorral, mert még alig javítottam ilyen 16 szelepest, de olvastam róla többször, hogy hasonló hibákat tud produkálni a váltózó szelepvezérlésben levő hiba is. Diaggal (nem hibakód kiolvasással !!) érdemes lenne ránézni az élő adatoknál, hátha kiderülhet valami belőle. Az más hiba kiderítésében is segíthet amúgy is. Ha égéskimaradást ír, a gyújtásalkatrészeken kívül nyilván a befecskendezők (és a vezetékei, sőt a motor ECU) is lehet hibás, de az injektor hibáját felcseréléssel elég egyszerűen ki lehet deríteni. Legvégül a kompressziót is meg lehetne mérni.
[ Szerkesztve ]
-
gg72
veterán
Köszi mindkettőtöknek, mondom majd a szerelőnek. Ahogy nézem, még az injketor-hiba lenne a legkevésbé fájó, annak az ára nem is olyan vészes, feltéve, hogy nem többet kell cserélni.
Mondjuk az egészben az a legnagyobb baj, hogy ugye egy hónapja vettem a kocsit, azóta már ráköltöttem egy csomót (jó, erre számít az ember), csak hát ez rángatós probléma eléggé elhúzódik már... Amikor a vétel utűán pár nappal felhívtam a kerskedőt, akitől vettem, akkor azt mondta, hogy ha megvan a hiba, szóljak és beszélünk róla, de az idő csak megy, a probléma meg fennál... Most is csak márcuis 27-re kaptam időpontot. -
gg72
veterán
Most felhívtam újra a kereskedőt, nomálisan áll hozzá, ha 27. után sem tudja a szerelőm megtalálni a hibát, akkor vigyem vissza hozzájuk és megnézetik az ő emberükkel.
-
Tothgera30
Ármester
Családban igény lenne egy diesel kompaktra. Pug 308 1.6 HDI lett kiszemelt, allure felszereltséggel, 2018-as évjáratból. 1.2 PT is szóba jött, de használat módja (évi húszezer km) miatt esélyes hogy a diesellel gazdaságosabb lenne. Mennyire kell ettől félni?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
Új hozzászólás Aktív témák
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Házimozi haladó szinten
- Milyen TV-t vegyek?
- Honda topik
- No Voice in the Galaxy
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- További aktív témák...