- Mobil flották
- Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
Hirdetés
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
MC Pite
veterán
Sziasztok!
Komárom Esztergom vagy Pest megye környékén tudtok valakit akit BSM (vagy BSI) egységet javít?
Üzemanyag szivattyú reléje be***rt, de senki nem meri kicserélni<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
Faca... Neked mi nem ment, és milyen verziójú a MSB? (Enyém 2007es XPicassoban BS3-as és üzemanyagszivattyú reléje).
Nem indul az autó; fojtószelep mozog, gyertyák jól néznek ki és nem jött a nyomáselengedő szelepen ki semennyi benzin sem. Fülre sem hallani gyújtáson hogy menne; és direktben megtáplálva 30ból 30× indul a pumpa(és utána spriccel is a szelepen ki a benzin), viszont mikor közben összedugom, nem megy. A pumpának menő csatin általában 7V körül mérek terhelés nélkül (vagy 9-10 is volt, indításnál meg alig négyet). Szóval szerintem ez a relé lesz. Villamosságis emberek nem látták az autót, de a BSM gyanúját hallva nem is nagyon akarják, azt a tippet kaptam vigyem el tévé szerelőhöz
Zolysy azt mondta ránéz; közben ha hamarább tudok elhozni egy másik BSMet akkor előbb az lesz, aztán megjavíttatom a másikat amikor már mobilabb vagyok...
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
Igen, köszi a tippet. Ránézés 3 hét múlva lehetséges, BSM van (15K) csak el kell hozni; a próbához is meg kell venni.
Elvileg holnapra (én még olyat postánál nem láttam ) megérkezik egy BSM, bepattintom, ha jó, akkor a gyárit is megcsináltatom; ha nem, akkor másutt lesz a gebasz.
Tegnap fél10kor még kiműtöttem, minden csatlakozás és forrasztás csitti fitti, nem elválás/oxidáció lesz a ludas. Hogy mérni tudjak a jó vastag lakkréteget le kell kaparni; úgyhogy előbb megpróbálom egy másikkal, ha már sikerült relatív gyorsba találni.
Pulsar: Gondolom BSM-re gondoltál, a kintire, nem a benti BSI-re.
Nálam 23-án makacskodót először, keresgéltem mi lehet, egyszer csak elindult, és még beletekertem 400km-t mire 27-én úgy döntött hogy nem megy. Innentől nem is erőltettem hogy hátha elindul, inkább a garázsban dekkoljon mint valahol távol.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
Ezt a részecskeszűrő kiütést részt nem komálom... Aki megveszi a dízelt és sokat spórol a naftán
teljen banánra is, akkor ne 30-40ért kiütesse és kivágassa (sokszor el is b*sszák a szoftveres részt) hanem akkor szánja rá a háromszorosát és újabb 200.000km-ig normálisan működik az autó.
Vagy preventív jelleggel célszerű kitakaríttatni korábban.Kettőstömegű: 95Le-ig az 1.5 dci-ben nincs (a Logan MCV meg is issza a levét, rezonál, hangos mint állat pont a takarékos fordulatsázmtartományban) és az 1.4 HDi (legalábbis 70 Le-g) sem kapott.
2.0HDi-ből tudtommal csak a a régi DW10 90 lovas verziója nem kapott, az 1.6osból a 75/90/92/95 lovas sem.
Igaz, kerülendő a kényes frekvenciákat pl C4 Picassoba (II) csak ETG6os váltóval adták ezt, kézi mellé az erősebbik eHDi (116le) volt társítva.
Feltételezem a 100 lovas BlueHDi sem kap - kézi váltó esetén nem tudom, kéne hozzá alvázszám... A 120 lovas viszont kettőstömegűvel van párosítva.BSM: Úgy tűnik hogy BSM modulból legalább akkori revíziót kell keresni mint ami van, jelen esetben ez L-et jelent (ami szívás, mert 2007 Q4-ben már kb csak a XPicasso használhatott B3-ast, úgyhogy kb XP utolsó két évéből kellene találnom). Szerk: Esetleg a 206+ volt még matuzsálem műszakilag, de felénk ritka mint a fehér holló.
Viszont az A4 is hasonló kiosztásnak tűnik... Sőt BSM-A4 6500Y3; és a gyári program is 6500Y3-at ír az enyémhez... Wtf...Van tippetek honnan lehet anyagot szerezni (fizetnék is érte) a BSM-hez? Valószínű nem a 3 nagy relé egyike lesz az AC-é, mert az csak 15A-es biztit kapott, és van egy huszas, két harmincas és egy negyvenes biztosíték is. Kisebből meg már sok van (abból egy nagyobb kiterjedésű csak, gondolom az lesz az ablakmosó motoré)... Ráadásul a K szériáson több mint a fele tök más típus, mint az L szériás BSM-en.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz bazsimano #3268 üzenetére
Azért, mert a riasztot itthon gányolják be az autóba, nem a gyárban.
De ha valaki meg akarja magát ezzel szop... ajándékozni, akkor legalább ott a feláras lehetőségHelyben járkálásra meg majdnem mindegy (a benzines gyorsabban melegeszik), csak ne hagyd a szervizre a legsilányabb olajat amit még megenged a könyv; azt a 3 olajcserét amíg garis, bármivel kibírja az autó, de utána te szívod meg. Sajnos sokszor a márkaszerviz sem a belavalót rakja már.
A váci kerekeskedés/szeviznek türhető híre van elvileg, de különösebben ajánlani nem tudok kereskedést/főleg szervizt.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz AXisBOLD #3281 üzenetére
Az a gyárilag megengedett legszarabb, hogy pontosak legyün;, úgy, hogy a TU motoroknak az egyik legjobb A5/B5 a gyári ajánlása (15 évnél újabb források szerint): [link] Több kategóriányi különbség van köztük, érdemes a normálisabbat beletölteni.
Akkor a főtengelyé az most nem is csöpög? Kuplungozás volt/van kilátásban? ha igen, várd össze (hajtóműolajcserét is hozzácsapnám). Ha nincs, akkor magában csere (és hajtóműolaj ha az elmúlt 5év/60.000km alatt nem volt).
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz AXisBOLD #3283 üzenetére
Igen, gondolom nem akarsz így járni vele. De ezekszerint a váltóolajcserét is beikszelheted ha régóta nincs nyoma (hűtővíz és fékolaj dettó, 2-3 évente írja elő a gyár a cseréjét).
Sőt, ha picit akadozik, legtöbbször érezhetően javít pl a wynns váltóolaj adalék. Ne kérdezd hogy hogyan, de javít - már az olajcsere is. Ha finoman mozog, akkor nem kell bele.
Igen, mehet bel az A5-ös is, de ha sok éve ... olaj után nem a leghígabbat próbánád egyből, akkor C2-es 0/5W30 menjen bele.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz erik365 #3285 üzenetére
Arra érdemes figyelni hogy A3/B4 és A3 nem ugyanaz/ugyanolyan, hiába dízel szabvány a B-s jelölés!
Én köztes megodásnak (olajfogyasztástól nagyon tartva) 0/5W30-as A3/B4 raknék bele, ez sűrűbb az A5nél, de mégis jobb alapolajból van, stabilabb, kevésbé sűrű mint a 40esek.
Nem tudom mi volt benne mikor megvettük októberben, de szintén KFV, és halkabb vele mint az előzővel. Még az EW motoros régi Picassomba pl sokkal kevesebb olajat evett a jobbik 5W40-ből mint a (sima A3-as) 10W40-ből.Eneosból is érdemes lehet megnézni aki ezt töltené a TU1/3/5-be, általában abból vesszük az A5/B5 olajat, jó áron van és korrekt.
AXisBOLD: Ha megmérné inkább, vagy fentről szívná ki a fékolajat, inkább ragaszkodnék a rendes, légtelenítőnél való leengedéshez (a mérés meg sajnos hatalmasat szór, nemrég néztem yt-on is asszem tv2es műsort ahol tök mást mértek ugyanarra a fékolajra ezekel az olcsóbb, pár ledes műszerekkel).
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
1.6 THP: Kokszosodás, részben emiatt láncnyúlás jellemező.
Fő kiváltó oka itthon hogy f*s olajat töltenek bel az előírt helyett, sokszor még márkaszervizben is.
1.6VTI: Nem jellemző a lánc nyúlás, és mivel ez nem közvetlen befecskendezéses, nem jellemzőbb rá a kokszosodás mint más MPI motorokra.Változószelepvezérlés is szereti a normális olajat (ha kinti autó volt akkor nincs miről beszélni, ha magyar akkor mint sok egyéb típusnál is esetleg egy vezérlésmódosító kerék/szelep cseréje lehet a jövőben, nem nagy dráma). Én inkább venném az 1.6 szívót mint a régi EW motort, kevesebbet eszik, moderben, jobb.
A mezei acélrugós változatoknál kb ennyiről tudok; az Exclusive hátul légrugósoknál tizenévesen várható azok cseréje.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
Nincs választás, C4 Picassoból az EW 1.8 volt az elején, aztán az 1.6 VTI (EP6) váltotta; nem tudok róla hogy mekapta volna a TU5JP4-et vagy a TU alapú 115 lovas VTi-t (EC5, pl C Elyséeben).
PSA bontósok nem szeretik a bmw-vel közös benzineseket (89[himba/veztengely kopik, szelepdekli tömítés és vezzengelybszimering közepesen tartós]/95/120[valvetroni]/15x+[fent említett prince motor hibák]) motorokat, de szerintem nem problémás normális olajjal (nyugati import mondjuk előny ilyen autónál), illetve a thp alapos talarítás után. Mondjuk a turbós csak robotizált váltóval volt mk1-ből, azt kihagynám inkább.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz racskobalazs #3302 üzenetére
1.6 120 Le?
CC specifikus ismereteim nincsenek, de az alapok nem nyűgösek, vállalhatóak. A CC specifikus alkatrészek viszont ritkák.
Kicsit bemattult lámpákkal és női tulajtól nem várok sok jót; karbantartásra nem valószínű hogy sok figyelmet fordított. De külföldi volt, úgyhogy legalább nem fos olajjal használták idáig (majd az itthoni szerelők megadják neki a 40es félszintetikus vackot, a városozással együtt fasza kis kokszosodás lesz; bár nem olyan vészes mint a közvetlen befecskendezéses tesójánál).<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
Racskolbalazs: Nem az olajok rosszak, az autószerelő oktatás, mindenbe 10w40, max 5w40es sűrű instabil löttyöt raknak... Ahelyett pl amit a castrol.de ajánlana (nem a magyar oldal, az melegégövi országba sorol minket) vagy amiblegalább a könyv szerint ajánlott (ne adj isten antizenéves gépkönyvnél frisebb infót is lehet nézni, vagy tudni mit jelentenek a jelölések).
RobZX: Kishazánk melyik felén? Vagy ha nem jelölted meg, akkor Bp? Ott Sabjánék, Kom-Egomba Auto Vargasz.
Ha nem nyikorogba híd, azaz jó, akkor a Csapágyat kell kicserélni, nem megvárni amíg tönkreb..a a féltengelyt. Ha már meg lett várva a nyikorgás és a terpesztés, híd csere.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
A szívó prince motortól nem kell félni (a turbósnál meg vezérlést kell cserélni, hengerfejet takarítani; és onnantól a belevaló olajjal használni.)
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz Fail3D! #3342 üzenetére
Találj egy változatot először.
Cserélj MINDEN folyadékot és szűrőt, max a szervo olaj maradhat, tuti ezeket elhanyagolták (és olajból itthon olcsóbb vackot kapott).
Vezérlés (vízpumpával, hosszbordással), vagy gertyát, vagy injektortömítést (plusz izzítókat kiszedni hogy ne rohadjon be), illetve 5éves kor felett a gumikat is érdemes cserélni.
Minden mást igény szerint.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
Valószínű nem lesz problémás, már az elődje is jó volt.
Tetszik, bár egy 308SW-hez képest nálam nem nagyon maradna ütőkártyája. Ja, ballonosabb kerékkel venném.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
Szép a GT (csomag), de a nagy kerék egy nem túl sokat hangolt futóműnek az itthoni utakon nem túl fasza.
Vagy eleve kisebb kerékkel célszerű elhozni ha van rá mód.A tuti ha meg tudod mérni megvétel előtt, mert pl a mostani autómon a 4mm-es Sportcontactokkal 20,7kg a 17-es kerék, az új Premiumcontacttos 16os kerék meg 20kg (mind kettő 205 széles); azaz alig ront a rugózáson. De nem ez a jellemző, hanem szélesebb, nehezebb felni, szélesebb gumi, peremvédős, sokszor nagyobb terhelési indexű, pörögnek egyből a kilók.
De 1% az esélye hogy veszik a fáradtságot hogy megmérjenek neked két kereket a szervizben, még ha külön fizetnél érte, akkor is szerintem.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz bazsimano #3374 üzenetére
Fillérba..ás.
"Citroen rendszeren keresztül kaptunk értesítés, hogy érdeklődik a C4 Grand Spacetoutrer Xenon opciója felől.
Csak megerősíteni tudom az információját, hogy 2019.szeptember 30.-val az új modellévtől megszűnik a Xenon mint extra opció."
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz Feketelaszlo #3377 üzenetére
A fő probléma hogy 2013től egy relatív olcsó extra volt, 2000 fehér lumen kanyarkövetésesl együtt 200-250k felárral.
Mit láttál ebből a katalógusban? Semmit.
Extralistán? Hogy a ködlámpa statikus kanyarfénye nem működik vele.
Sehol egy nyamvadt kép vagy videó nem volt róla, soha sehol nem említik hogy kanyarkövető.
Ha tudták volna az emberek milyen frankó, legtöbbjük beikszelte volna. Függetlenül attól hogy a D5S árában már kapnak ledet is, ezt ugyanígy rakhatnák helyette tovább... Teszem hozzá a Philips C4 Picasso lámpával demózta a D5S fényforrásokat, annyira nem sikerült azért szarul...[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
"hanem újabb szigorítások léptek életbe a károsanyag kibocsátás sal kapcsolatban és ennek a normáknak jelenleg csak részecskeszűrővel tudnak a gyártók megfelelni benzines autóknál is."
Továbbra sem igaz. A legtöbb GDI-nél szükség van rá, de a legtöbb MPI-nél nincs szükség DPF-re az Euro6 D temp normák teljesítéséhez.
Több olyan GDI van ahol így sem kell (pl 1.4 Boosterjet)<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz Primary92 #3383 üzenetére
Elvileg:
F9 15A Dipped Beam
F10 15A Dipped BeamViszont ha már a tiedben is újabb BSM van akkor :
F18 Driver side dipped headlight (15A) bal
F17 Passenger dipped headlight (15A) jobb
Pl a mi 2009es mk1 esünkben 2011-es szerinti BSM van, így a könyve marhaságokat ír (Haynes is).
[link]Kérdés: egyes C3 a kettesben használt egységgel ahol a Drl lenne (F4) ott állandó fesz van, ez vajon lexiával állítható mikor/hogy működjön? Pont menetjelzőnek kerestem tápot.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
Aki nem mer franciához hozzányúlni, máshoz sem, amiben van nyomtatott áramkör is.
Zolin (Bp, 06témobil9754736) kívül fehérváron még Szigeti Zsolt 06témobil2156437.Mi a jelenség egyébként? Mert sokszor BSI-znek (comfort elektronikák, és az 'agy', az utastérben van) akkor is mikor a BSM-ről van szó (ez az 'utastéri biztitábla' és remote io).
Utóbbiból a revízió kell hogy egyezzen és 10-20k között van bontóban, 2 perc kicserélni, nem kell 'érteni hozzá'.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
Tudtommal Aisin van abban is, legfőbb előnye hogy megbízható (erős közepes a működése).
2.2/GT passz, ritka minta a fehér holló...<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
Erre én 1.2 Puretechet vennék inkább. A kokszból is várható (turbó sem szereti) de a részecskeszűrő sem nagyon fogja díjazni. Bemelegedés szempontjából is talán ez a legrosszabb, ez a legalacsonyabb terhelés amit csak kaphat (55-70km/h) relatív kevés gyorsítással.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz echterion #3409 üzenetére
Továbbgörgetve a gondolatmenetet tehát egy dízelt szívesebben hallgatnál reggelente?
Nem vészes a hangja szerintem, sőt. (Youtube, xy típussal accelarationos videók azoknak akik nem hallották.)<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz Carlytoo #3411 üzenetére
Inkább az a fontos már, hogy milyen olajat kap.
Ne bízz abban hogy a szerelő megnézni pontosan mi kell bele... Normális olajjal ha mész évente legalább 20k-t, elég akkor cserélni, csak a silány olajat kell sűrűn cserélni - aminek egyéb paraméterei is rosszabbak, így nem ajánlott szerintem semmiképp. Amúgy sem szabadna ACEA C2 / API SN / PSA B71.2290 -nél rosszabbat bele (0W30 vagy 5W30; bár mazdába megengedik a 0W20at is és az is jó ennek is).echterion: Khm... Nyilván 1.6, max 2.0 HDi-ról lehet jelenleg szó.
Kinek mi a normális? Szerintem átlag usernek tök jó az 1.2 is, plusz ha megfelelő olajjal és üzemanyaggal etetjük, az EP6 is jó (nincs akkor koksz, amiatt nem nyúlik a lánc; illetve megvételnél illik egy mechanikus tisztítást megejteni, pl dióhéjszórásost).1.2 Puretech jól húz, kellemes használni, 3 hengersek között nem rossz a hangja; nincs (a 130 lovasnak) az a hamar elfogyós érzése, pici turbó relatív magas fordulaton adja le a max teljesítményt, érdemes forgatni. Korabeli hasonlóakhoz képest én szeretem (ez és a 0.9 TCe ami tudja azt, mintha tényleg egy nagyobb köbcentis szívó lenne; ehhez szinte csak egy picike turbó kell, kis laggal és így még 4000 felett sem lesz vége a dalnak).
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz Carlytoo #3415 üzenetére
Ami megfelel a fentieknek.
Én szeretem az Eneost pl (jó áron, nem jellemző hogy hamisítanák):
5W-30 ENEOS Premium Hyper S (API SN/SM/CF; ACEA: C2, A1/B1, A5/B5)
Esetleg Castrol Magnatec C2-ese, vagy jobb áron a 'gyári'
QUARTZ INEO ECS 5W30.Amit elsődlegesen ajánl a Total, az pedig a QUARTZ INEO FIRST 0W-30.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz Rellind #3426 üzenetére
Nehéz mint a sár. A tolóajtó miatt nézitek? Ha nem; C3 (nekünk ez lett a befutó sok japán kipróbálása után) vagy Splash amit még felvennék a listára (utóbbi, főleg a big blockos 15ös kerekes egész korrektül autózható, nem billeg/életveszélyes mint az elődje).
Ugye városi az lehetőleg legyen MPI motoros, és könnyű (nálam ezek az egyik fő szempontok).
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
Hozzászólnék a gyerekülés témához én is
Hetekig olvastam utána, és egy csomó többgyerekes kollégát is meginterjúvoltam... Nekünk most 10 hónapos pici lányunk, és az alábbi autós/gyerekszállítós dolgokat állapítottam meg; hátha más is talál benne hasznos infót...Hordozó. Majdnem mindegy milyen, de ha az anya egyedül is akarja vinni, úgyis a jobb egyben lesz (akárki akármit mond), oda pedig a legtöbb autóban nem raktak még isofix csatlakozót, ellenőrizzétek a sajátotokban! Ezesetben övvel rögzíthetőt érdemes nézni (nekünk maxo-cosi van).
Gyerekülés
0-18kg: Ilyet kerestünk hetekig. Mert biztonságosabb a picinek menetirány szerint háttal, és hátha jobban viseli mint a hordozót, mert nem akartunk több ülést venni, stb stb. Mindegyik ilyen egy monstrum, 14kg fölöttiek a fordíthatóság miatt. Vagy top tetheres, vagy lábas kiegészítő rögzítésük van az isofix mellett! Ezt a Picassonál majdnem figyelmen kívül hagytam, ami előbbivel nem rendelkezik. Ezért, és a 2 autóban való használat miatt, mi...
9-18 kg : ...végül 9-18as ülést vettünk. Sokkal (8-9kg-val) könnyebbek, átpakolni is könnyebb, és kevesebb cuccot pihentetünk a dobozában pár hónap után, hisz a hordozók úgyis 12-13kg-ig jók.
Mi a nagyon jó eredményeket elért Kiddy Phoenixfix 2 Pro utódját, a 3-ast vettük, ami pajzsos.Gyerekrögzítés: Pajzs vs öv: Én jobban szeretem ezt, mert az övessel ugyanaz a bajom, mint a legtöbb kollégának: Anyuka nem húzza meg normálisan. Se a babakocsinál, se a gyerekülésnél, a gyerek ki tud bújni Igen, én is próbáltam sokszor, hogy tessék, csak így, 2 ujj férhet be alá; de rendre kibújt Boglárka ha nem én kötöttem be.
Ülésrögzítés. Itt is van egy második rögzítés az isofix mellett(régen azt hittem isofix mellett nincs más) - a biztonsági öv fogja oda a pajzsot. Könnyebb másik autóba átpakolni mint a lábas vagy felső akasztóst, és a legtöbb autóba gyorsan berakható; a C3-ba nagyon gyorsan, a Meganeba az isofix bevezető már hasznos(érdemes ebay/aliról venni mert itthon rohadt drága), és rövidebb az öv fogadója, de itt is csak 2-3 másodperccel tart tovább a bekötés.
+1 Babakocsi:
Miért autós vonatkozású? Hát, a 3in1 csodakocsik nagy kerékkel tök jók, mehet rá mózes, meg a sport rész, nagy a kerék, levegős, rossz úton tök jó tolni, itthon ezt használjuk. De egy átlag kompakt csomagtartóját a váz, kerekek és az L alakú ülés kitölti!
Mikor kisasszony kinőtte a hordozót (súlyban még nem, de kilóg a lába) akkor problémát okozott hogy vásárolni, úszni, egyéb helyekre hogy vigyük, hisz addig a hordozóban lóbáltuk.
Ha két autó van, a kisautóba ez az egész be sem fér hátra, és akkor ugye vásárolni is szokott ezt-azt anya ha már mennek a városba; plusz több perc ennek a be-ki legózása!Mi egy kompakt babakocsit vettünk (szintén használtat) mellé.
A lapra csukhatók és az esernyők vannak ebben a kategóriában, utóbbiak jellemzően csukva hosszabbak mint 105cm, ami azt jelenti hogy kisautóbe be se fér, vagy átlósan telibe foglalja a csomagtartót (ahol pelenkázó táska, meg bevásárlás után pelus doboz, stb-nek kellene elférnie). A lapra csukhatóak között mindenféle kretén nano meg mini meg piko nevekkel vannak 70-80 centis legnagyobb kiterjedésűek is, ezeket inkább hagyjuk. Szerencsére van egy pár modell ami kisautó csomagtartóba is befér, hosszában is, újonnan is 40-55k között vannak, használtan tényleg nem vészes (használtan véve mondjuk 2 éves 'bérletért'fizetünk/bukunk 5-10ezret).
A miénk(Chicco Miinimo) így fér el C3 MK1-be: [link]
A top tizes videók a picire csukható babakocsikról agyrémek, egész kisautó csomagtartót elfoglalósak, amik csak a 3in1-hez képest kicsik.
Aki ilyet keres, az alábbiak férnek még be hasonlóan: Phil and Ted GO, gb pockit, Safety 1st Teeny, Hauck Swift Plus.szerk: +2 pont, övelhúzó, ha már 20 hetes pocaklakóról van szó
Kétfélét láttunk, és kétfélét vettünk. Egyik pl a Besafe, ami nagy szivacsos(annak mi értelme a fenék alatt?), és rugalmas elöl. Kényelmesnek tűnik, bár érdekelne hogy amikor szükség van az övre, akkor a több centis nyúlás mit okoz... megvettük mert sokan használják, de én nem szeretem, nejem mindkettővel elvolt. ennek a fő előnye hogy könnyű másik autóra átállítani a szíjat.
A másikféle pl ez , amit állítólag így gyártatnak, de képeken látok hasonlókat. Itt nem rugalmas az első középső csatos rész, hanem pocakméret függvényében 3 helyen lehet elvezetni. Ez fix, nekem szimpibb. Hátránya hogy nehezebb másik autóba/ülésre átállítani (ezt a márkát tudom, más hasonlóknál ez lehet hogy nem áll fenn).
Mindkettőt megtartottuk, saját autóba a fixet rakjuk, ha pedig más autóba kell átülnie, a másikat viszi.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
Ha jól értem ilyen adapterre gondoltál? Nézd meg mennyi hely van, C3-nál lazán, másik két autónál nehezebb betalálni az üléssel. Ha mindig abban az autóban lesz, akkor nincs rá szükség. Ha néha átpakolod, szűkös résnél, sötétben 30-50 másodpercig szerencsétlenkedve, akkor inkább időben távolkeletről rendelj 6-800Ft-ért
Ha pedig bázisról van szó; az ülés/hordozó függvénye, figyelni kell mit írnak (és isofix mellett mi a másodlagos rögzítés).
Androidos fejegység: Nincs tapasztalatom, de engem egy talán népszerűbb verzió érdekes, sima 2 dines, a C3-ba. Nem vagyok meggyőződve arról hogy minden kormány vezérlés, vagy azok a funkciók, amiket most a gyári fejegységen lehet állítani (pl hátsó ablaktő) állíthatóak lesznek vele. 15-25k között mennek átlagban, van aki már pakolt be hasonló kaliberű PSA autóba ilyet?
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz orosziem81 #3444 üzenetére
Sabján János 06-20-5699074, Szilva Tamás +36-20-221-2066
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
Engine EP3 Capacity:Capacity 4 litre:Filter capacity 0,25 litre Use:NormalIntervals:Change 30000 km/ 24 monthsProducts:Quartz Ineo First 0W-30 :Quartz Ineo ECS 5W-30
ill
Castrol Magnatec Stop-Start 0W-30 C2
Motor EP3
Van 5W30as C2es Castrol is, de a 0-ás jobb télen, nyáron (a mi éghajlatunkon).<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
Az Edge a fullos széria; de csak a viszkozitás az ACEA jelölések nélkül kb semmit nem jelent, csak azt hogy sültkrumplit nem ebben kéne sütni, hanem autóba való.
Edgeből csak 3 van, de 6-8 féle 5W30 szokott lenni egy gyártónál.Mind a három C3-as olaj, és elvileg minimum C2-es kellene, lehetőség szerint a megfelelő PSA szabvány betartásával (B71 2290 ha jól sejtem). Nem meglepő módon a Castrol olajválasztója is ezt mondja, nem tudom miért vettél mást.
A C3asok nagyja magas HTHS viszkozitású, a VTI motorok pedig azt nem annyira szeretik: PSA-Peugeot-Citroen-motorolaj-specifikaciok [link]Próbálj ACEA C2; PSA Approval B71 2290 (vagy ha utóbbival nem rendelkezik, akkor ha A5/B5 minősítéssel pedig igen, az már felül is teljesíti az elvárásokat) olajat szerezni, pl amit kidob Magnatec, vagy 5W-30 ENEOS Premium Hyper S, vagy amit a Total olajválasztója kidob (lásd fentebb).
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
A szervizkönyv nem azt írta hogy 5W30 kell bele, hanem gondolom azt hogy minimum C2-es 5W30. Vagy nem tudom pontosan mit írt...
Amelyikben jobban bízol/megbízhatóbb helyről szerzed be (Castrolt hamisítják, olcsó helyekről nem merném megvenni).
Egy beletöltéstől nem lesz baja, a paramétereket kell meglesni. Sok .... A3-es 5W40 meg 10W40-et tölt bele, ami minden szempontból rosszabb. De tény, hogy a motor származását tekintve kényesebb az olajra az átlagnál/PSA motoroknál, és a vezérműtengely/himbák ennél sem örökéletűek ha jól rémlik (az elődjénél karcosabb volt).
De vásárlás előtt érdemes 2-3 olajválasztót megnézni, meg a füzetet, és a minősítéseket vadászni, főleg ennél a motornál. [link]<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
"Ezt a táblázatot néztem én is, de olajra nem kerestem rá"
Nem egészen értem, akkor mi alapján választottál?
A Totálnál pl 16 féle 5W30 van. [link]Összeollóztam egy eposzt a fogalmakból, hogy melyik érték mit jelent, mit kell nézni innen és innen a viszkozitási osztályról, kinematikai viszkozitásról, HTHS viszkozitásról és viszkozitás indexről, meg kimásoltam ezeket az adatokat pár Eneos olajról. Majd kaja közben újraindult a gép (frissítés)... Mindegy, akit érdekel, átfutja.
Szal már csak röviden:
Ha csak viszkozitási osztály alapján, akkor még az általam legtöbbször preferált olajmárkából az alábbiak vannak (ahol nincs sokféle olaj, próbálnak ezekkkel minél többet lefedni): [adatlapok]
5W-30 ENEOS Sustina
5W-30 ENEOS A5/B5 Premium Hyper
5W-30 ENEOS Premium Hyper
5W-30 ENEOS Premium Hyper S
5W-30 ENEOS Premium Ultra 504/507
5W-30 ENEOS R1 Premium HyperEzek (full)szintetikusak, ami nem fullszintetikusnak írt, csak simán vagy részszintetikus vagy based on synthetic oil, stb, az mind félásványi, kevésbé stabil, alacsonyabb VI-el, azaz kevésbé 'védi' a motort és kevésbé tartós, plus jellemzően sűrűbb, lassabban alakul ki normális kenés, kevésbé hatékony a koksz ellen, stb.
Nyilván nem poénból csinálnak ennyifélét, hanem mert más előírásokra készítették őket, és különbözőek. Magas, alacsony és közepes HTHS viszkozitásúak, régi/középrégi/újabb (újabb ami 15 évnél nem idősebb) motorokhoz nagyon leegyszerüsítve, és különböző szulfáthamu tartalommal, stb. Nyilván ha ezek nem stimmelnek, az nem lesz jó a motornak.
Így nem értem az emberek általában mi alapján választalak olajat.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
A Start Stop csak marketing, de arra utal hogy jobb(an tapad az alaktrészekre, és jobban bírja az elindulásokat) mint az e nélküli olaj.
Minden autónál érdemes megnézni, mert csak a viszkozitás messze nem elég. Főleg BMW-vel közös, himbakopásra inkább hajlamos motoroknál.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz AXisBOLD #3466 üzenetére
Milyen bringa, mik gyorszárasak rajta (kerék, nyeregcső)? Treking/mtb/országúti/egyéb?
Elsősorban montizok, de ourszágutit is szoktunk vinni(kisebbek). Egyik kolléga 206ossal jár, két nagykerekű monti befér hátra fektetve (kivett első, esetleg mindkét kerék, beljebb tolt nyeregcső). Én rühellem tetőre rakni amíg nem muszáj (ahogy a kollégák is) mert instabilabb az autó, nem hagyhatjuk ott hosszabb úton amíg bemegyünk enni, stb; csomó helyre nem lehet behajtani, tiszta bogaras lesz az autó, nehéz felrakni (egyterűekre meg egyenesen horror, kislétrát kellett hordanom a Picassoba ilyenkor). Amibe van rá mód, így rakom, akár a villát spanival összehúzva.
Tetőre való csomagtartónál az alábbiakat vedd figyelembe:
-Megengedett súlyba a lemért bringa, tetőcsomagtartó és bringatartó is férjen bele (2nél nem gond, de pl 4 nem mehet átlag személyautóra átlag bringából, még ha 2 gyerekbringa sokszor az is bukó)-Ha gyorszáras rögzítéses, akkor nézd meg milyen adapterek vannak hozzá, plusz a bringádon is hogy melyik rendszer van. QR (9mm), QR15 (15mm) és többféle 20mm-es tengely.
Én inkább a keréknél rögzítős tartókat preferálom kompatibilitás szempontjából, figyelni kell tengelytávra, és hogy pedálra vagy vázra lehet felhajtani a megfogatást (előbbi mindennel kompatibilis).
Csomagtérajtós ahogy írták nem a legpraktikusabb (rendszám, ajtónyitás, fényezést összeb*ssza). Legjobb kinti szállításra a vonóhorgos, de gondolom írtad volna ha lenne, és rohadt drágák a jó tartók hozzá.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz AXisBOLD #3471 üzenetére
Nem nyitható fel/vehető ki az ülőlap? [link]
Hátsó tartót ha felrakod, egy kis szilikont rakj a tappancs alá, összebaxxa. Volt nekem is, tökig húztam, mégis.
Szerintem sokkal gyorsabb kikapni a hátsó kereket is és/vagy a nyeregcsövet is mint felinstallálni ezt, és rá a bringákat, plusz a nőihez kell venni adaptert is.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz AXisBOLD #3473 üzenetére
Van boxom is, és én sokkal jobban szeretem azt feltenni a tetőre, mint a bringákat.
Zárható az is, és kevésbé csábító (csúnya embereknek), személyautóval mindenhova beférek, másra is jó a box, és ötöd idő feldobni a boxot a táskákkal, mint a két bringát (és tartóit) stabilan rögzíteni a tetőn. Időjárás is kevésbé érdekel, bogarak is, és sokkal stabilabb vele az autó mint bringával.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
Mindig mondom Picassos ismerősöknek (kerékcserés időben), hogy kerékcserénél takarírsanak a dobbetétnél, de félévenként öt perces munka helyett természtesen a küszöbrohasztást szokták választani (ahogy hídfelújítást a csapágycsere helyett is):
Ez volt a két oldalnál, most csak ennyire fértem hozzá, amúgy még jönne ki belőle.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
Ha vannak benne rövid utak is, mindenképpen cserés!
Ha egy beindításra mész legalább 20km-t, akkor akár elférne, de független szervizben a belevaló(! - sajna a márkaszerviz is sokszor nem a PSA B71.2312-es olajat tölti bele) olajjal ez a művelet egy bő huszas, nem vészes.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
-
MC Pite
veterán
válasz SPeti1984 #3512 üzenetére
Az vegyen dízelt, aki megy annyit, hogy beleférjen egy turbó felújítás/magasnyomású szivattyú/porlasztócsúcs csere/részecskeszűrő, esetlegesen kettőstömegű lendkerék csere, FAP folyadék töltése. (És preventív karbantartásokkal is foglalkozik, különben egy izzótógyergya cseréje gépmunkával végződhet könnyen).
Maga az 1.4hdi jó motor, de kérdésedből úgy tűnik olcsón akarsz autózni, és nem tudjuk mire használnátok (csak olyan távok legalább amikor már normálisan bemelegedett/fűtés is akad, vagy rövidebbek is - gondolom nem főként hosszabb utakra, mert akkor az 1.6-ost vennétek).
Sokszor kiderült hogy nem a havi 5000el drágább tankolás tud fájni, hanem a 2-300 ezres számlák.Felületesen ismerem csak a típust, de tavalyi keresgélés alapján (mi végül az egyes végéből vettünk) ez a keret kínálat alját jelenti (átiratás, nullszerviz számolva csak). Eredendően megbízhatóak ezek az autók, sem a futómű, sem elektronika (ha nem gányoltak bele pl riasztó) nem olyan ezeknél már amitől tartani kell.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
A Blue-HDI nem vagy vagy, hanem is is löttyök tekintetében amennyire tudom.
Gyerekülés: A mózes a 3in1 (vagy 2in1) nagyekerekű babakoncsinkon volt, ha kocsiba rakja az ember, le kell venni a vázról (k..a nagy). Akinek szedán/kisautója van, ott szopó. Sőt, nem csak eddig kellhet a nagy babakocsi, hanem jelenleg párhuzamosan van kettő, hisz a környéken a tré betonon ezt használjuk, a kis lapracsukhatós azaz autós babakocsink csak.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
Új hozzászólás Aktív témák
- Mobil flották
- Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
- Vicces képek
- Mobilinternet
- Kerékpárosok, bringások ide!
- EA Sports WRC '23
- Videó stream letöltése
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- További aktív témák...