- Mobil flották
- Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
Hirdetés
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
gg72
veterán
Sziasztok! 2007es Citroen C4 1.4 90LE prince motoros, problémás széria?
-
gg72
veterán
válasz Steve_Brown #6305 üzenetére
Hát a problémás prince-ekhez képest.
-
gg72
veterán
Ma vettem egy régebbi, első szériás C4-t és a világítással kapcsolatban egy valamit nem értek, de lehet ennnek így kell működnie: ha az autón van gyújtás, akkor a hátsó lámpák mindig égnek?
Hiába teszem a kapcsolót OFF/1 (álló helyzet?) állásba, a lámpák nem kapcsolnak le, ég a tompított és a hátsó lámpa is.
Ha leveszem a gyújtást, akkor a hátsók csak 3+4-es állában kapcsolnak be és az első fényszorók is úgy működnek, ahogy annak lennie kell, (3= helyzetjelző, 4= tompított). A reflektor és a ködfényszórók is jól működnek. -
gg72
veterán
válasz MC Pite #6323 üzenetére
Sztem is az első lesz, mert egy német fórumban találtam, hogy a 2007 októbere után Ausztriában forgalomba hozott autóknál, ahol nem volt menetfény (Tagfahrlicht), ott a Citroen-eknél alapból aktiválva van/volt a tompított, és az enyém pont ide tartozik, 2007. decemberi, osztrák. Hát akkor ez van, majd sűrűbben kell cserélgetnem a hátsó izzókat, vagy át kell programoztatni. Ilyet ki vállal amúgy?
Doki42: Köszi neked is, azért ott i megkérdezem. Amúgy nem hiszem, hogy kontakthiba, mert ahogy írtam is, gyújtást levéve minden jól működik.
[ Szerkesztve ]
-
gg72
veterán
válasz MC Pite #6327 üzenetére
Köszi, akkor lehet ezt megcsináltatom, ill. alapjáraton kicsit rángat a motor, de gázadásra jól reagál, majd elindulás/felmelegedés után is jól jár, az indexes fórumon azt olvastam, hogy vmi szoftverfrissítés segít ezen. Amúgy kevés km van benne, így nem hiszem/remélem, hogy a szokásos KFU betegség előjele lenne.
-
gg72
veterán
-
gg72
veterán
válasz MC Pite #6333 üzenetére
Alaposabban megnéztem, nem volt motormosás, csak olyan szép tiszta a motortér. Az is lehet, hogy az akksi miatt volt a rángatás, mert tegmap du. pl nem tudtam beállítani a rádiót, mindig kikapcsolta valami üzenet kíséretében, hogy aktív az energiatakarékosság, vagy mi.
Ja, az egyik lámpatestről belül hiányzik a két gumi borító-sapka, ilyet hol lehet venni?
[ Szerkesztve ]
-
gg72
veterán
válasz MC Pite #6335 üzenetére
Kösz szépen.
Érrdekes ez a rángatás, mert ma reggel hideg motorra nem csinálta, most elmentem egy órát autókázni (országút, pálya) és induláskor csinálta (röviddel elundulás után is, kettesben), majd aztán utána megálltam tankolni, aztán elindulás, de semmi. Szépen megy a motor, semmi hibajelzés, olajnyomás OK, motortér rendben, semmi olajfolt, stb.
Jövő hétre azért bekelentkezzem egy Citroen szerelőhöz, nézzen át mindent + olaj/szűrők/gyertyacsere + nézze meg ezt a rángatósdit is. -
gg72
veterán
válasz MC Pite #6342 üzenetére
Kösz, Steve_Brown-nak is! Tettem bele pár napja adalékot, azóta ritkábban csinálja, reggel az első indítására sosem, csak utána, általában a napi második indítás a rángatós. Érdekes. Szerdán viszem szerelőhöz, remélem nem talál vmi nagyobb hibát...
Leszenek még a szokásos olaj- és szűrőcserék is + gyertyák. Itt Densot vettem, a C4 fb csoportban az egyik szaki nagyon szapulta az NGK-t, pedig először azt akartam. Olajszűrőből Purflux lesz, levegő Valeo, a pollen pedig aktív szenes Hengst. Az olaj 0W30as Total Quartz Ineo First.
Még a hátsó lengéscsillapítótakat nézetem meg, mintha koppannának bukkanókon + az első fényszórók párásodnak, a szigetekesükkkel lehet vmi. -
gg72
veterán
válasz Steve_Brown #6357 üzenetére
Lehet nekem is esedékes lesz Citroen C4-ben a hátsó lengéscsillapítok cseréje, holnap kiderül. Sachs ajánlott akkor abba is?
-
gg72
veterán
válasz Steve_Brown #6359 üzenetére
Kösz szépen, ha cserére kerül a sor, ezeket mondom akkor majd a szerelőnek.
-
gg72
veterán
Citroen C4 1.4 KFU-ba milyen váltóolaj való? A Total keresője nem ad ki semmit rá.
-
gg72
veterán
válasz Steve_Brown #6414 üzenetére
Kösz szépen.
-
gg72
veterán
Most jöttem a szerelőtől, gyújtástrafót kellett cserélni, megnézett mindent diaggal, elvileg más baja nincsen, ill. a motortató bakokat kell még cserélni. Sajnos azok is megadták magukat így 17 év után, ezért is volt annyira érezhető a rángatás, ill érződik még most is az alapjárat, hogy kicsit rezeg/remeg minden. Egy 2017-es 1.4-es Citroen C4-ről van szó egyébként.
-
gg72
veterán
válasz proof88 #6430 üzenetére
Ez nagyon hasznos volt, mindenképpen mondom majd a szerelőnek. Amúgy ezt a csavarrögzítőt hogy kell elképzelni? Utána ha kell, azért csak ki lehet lazítani a csavarokat, nem?
Amúgy nálam nem jutott el odáig a dolog, hogy hibaüzenetet kapjak, vagy hogy vészüzembe kapcsoljon a motor, csak ezek az indítás utáni alapjárat-leesések és motor-rángatás volt, amelyek kb fél percig tartottak, utána menet közben már nem nagyon tapasztaltam semmit, csak mintha kihúzatáskor néha megtorpant volna. Most délben hoztam el a szerelőtől, azóta 2X indítottam újra, az alapjárat továbbra is picit alacsony sztem és remeg is a motor, de nem annyira, mint korábban. Ezt a motorrezgést azért is érezni ugye jobban, mert a bakokat cserélni kellene, de erre csak a hónap végén fog sor kerülni, előtte már nem volt szabad időpont. -
gg72
veterán
Na, a rángatós sztori folytatódik. Adott ugye egy 2007-es Citroen C4 1.4 16V motorral, aminél melegindításkor kb 20 másodperc elteltével elkezd dadogni a motor, amit szintén kb 20 másodpercig csinál, aztán utána semmi baja. Napi első indításkor nem csinálja, akkor ugye felmegy az alapjárat 1200 körülre, majd visszamegy rendben 800-900-ra. Ha viszont a már meleg mondort inídtom be, akkor ugye rögtön 800/900-on megy az alapjárat és akkor kezdi el a dadogást.
Megcsinálták a diagnosztikát és az alapján kicserélték a trafót+gyertyákat, de a hiba továbbra is, ha talán nem is olyan mértékben, de jelentkezik. Mivel ki kel cserélni a motortartó bakokat, ezért azt az ígéretet kaptam, hogy akkor majd alapossabban megnéznek mindent (vezetékek, lambda-szonda bemérése, fojtószelep), de a srác már most mondta, hogy nem egyszerű megtalálni a hibát. -
gg72
veterán
Köszi mindkettőtöknek, mondom majd a szerelőnek. Ahogy nézem, még az injketor-hiba lenne a legkevésbé fájó, annak az ára nem is olyan vészes, feltéve, hogy nem többet kell cserélni.
Mondjuk az egészben az a legnagyobb baj, hogy ugye egy hónapja vettem a kocsit, azóta már ráköltöttem egy csomót (jó, erre számít az ember), csak hát ez rángatós probléma eléggé elhúzódik már... Amikor a vétel utűán pár nappal felhívtam a kerskedőt, akitől vettem, akkor azt mondta, hogy ha megvan a hiba, szóljak és beszélünk róla, de az idő csak megy, a probléma meg fennál... Most is csak márcuis 27-re kaptam időpontot. -
gg72
veterán
Most felhívtam újra a kereskedőt, nomálisan áll hozzá, ha 27. után sem tudja a szerelőm megtalálni a hibát, akkor vigyem vissza hozzájuk és megnézetik az ő emberükkel.
-
gg72
veterán
Egy fb-csoprtban ráakadtam [link] , hogy már két tulajnak is hasonló gondja volt, mint nekem és nekik egy akksicsere megoldotta a dolgot. Én is kaptam tegnap kiróbálásra egy új akksit és tényleg mintha egyenletesebb lenne az alapjárat. Érdekes, mert inídtási problémáim sosem voltak, az igaz viszont, hogy a kocsi a régi akksival indításkor rendre "Economy" módban volt.
Szóval akkor új akksit is kellene venném és mivel gyári eredetileg [60Ah/640A] volt, a mostanim pedig 62Ah/540A, gondoltam a gyárival megegyező kapacitásút vennék bele, ezt a kettőt szemeltem ki:
[Exide]
[Electric Power]
Mit ajánlanátok?[ Szerkesztve ]
-
gg72
veterán
Ma sikerült videót készítenem a rángatásról, most különösen erős volt [link] és jól látszik amit írtam korábban is, hogy az indítás után kb. 20 másodperccel kezdi és kb. annyi ideig is tart, utána viszonylag jól jár a motor, menet közben semmi hiba sincs, olajat nem eszi, fogyasztás 6L körül van. Jövő szerdán megyek vele szerelőhöz remélem kiedrül a rángatózás oka, mert eddig a legkülönbözőbb tipeket kaptam:
o folytószelep(ház) elkoszolódott (típushiba)
o szelephézag
o alapjárati motor
o gyújtótrafó (már volt cserélve, ezt kizárnám)
o váltózó szelepvezérlés / VTC kerék
o injektor
o kartergázcső
o lambdaszonda
o szenzorok, MAF/MAP/IAT/ stb.
o bármi ami a keverékképzéssel kapcsolatos
o adaptáció Lexia-valA motortató gumibakokat is cserélni fogja, mert nagyon mozog a motor, de számomra most elsődleges a rángatás kijavítása.
-
gg72
veterán
válasz MC Pite #6501 üzenetére
Megvolt a szervíz, volt ugye motortaró bak csere, EGR, kartercső tisztítás, vezetékek átnézése, vízhőfok gomba csere (ezt hibakódnak kidobta a gép), de a rángatás továbbra is megvan. A szerelő most autóvillamossági szakit javasolt, ui. szerinte injektor vagy lamda-szonda hiba lehet, de azt látatlanban nem akarja cserélni, ki kellene mérni műszeresen. Javasolt még injektor tisztító adalékot, amit meg lehetne próbálni.
Tudnátok javasolni jó autóvillamossági szerelőt Citroen/Peugeot vonalon BP környékén? Ő javasolt nekem egy fehérvári szerelőt, de ő sem kimondottan Citroen specialista. -
gg72
veterán
Megpróbálok, de ugye megint blindre kicserélni valamit, aztán lehet nem is ez okozza. Az injektorokat+lamdaszondát legalább ki lehet mérni. Amúgy az indítással nekem nincs gondom, hanem az indítás után egy fél perccel kezd el dadogni a motor, amit néhány másodpercig csinál, aztán szépen kisimul. Napi első indításkor nálam sem csinálja, csak miután már mentem vele, ahogy írod.
Amúgy ilyen van benne: [link]
[ Szerkesztve ]
-
gg72
veterán
Hibakódmentes az autó, az egyedüli hibakódot a vízhőfok gomba dobta, de a diag most semmit sem mutat, menet közben sem.
Igen, valóban nem egy órási hiba, inkább idegesítő, de ma pl. háromszor is indultam vele és egyszer sem csinálta...
Egy ilyet még megpróbálok azért: [Liqui Moly injektor tisztító adalék][ Szerkesztve ]
-
gg72
veterán
válasz molnarpeter #6513 üzenetére
Köszi, megkérdezem.
Molnár Attila Sándor? Ő az adminisztrátora a C4 csoportnak az fb-n. -
gg72
veterán
válasz molnarpeter #6524 üzenetére
Hát én nem tudom, de jó lenne kideríteni, Doki42 pl ugye ajánlotta.
-
gg72
veterán
válasz molnarpeter #6526 üzenetére
Átolvastam, érdekes. Van, aki ajánlja, más kevésbé... Megpróbálok a Szilva Tamás-hoz időpontot kérni, más tipp nincs? Fehérváron kaptam még egy nevet és címet, Csordás Béla, autóvillamossági szerelő.
-
gg72
veterán
Citroen C4-nél (2007-es) a hátsó ajtók enyhén beáznak, az ablak szigetelésénél. Lehet ezt valahogy javítani?
[ Szerkesztve ]
-
gg72
veterán
válasz molnarpeter #6524 üzenetére
Na, ezt a Molnár (Miller) Attila kétes hírű szerelő sztorit sajnos most már én is meg tudom erősíteni: elvittem hozzá a C4-emet, azzal a problémával, hogy ugye indítás után rövid ideig dadog motor (majd utána rendben megy), de ezt sem mindig produkálja. Chatben már említette, hogy szerinte VTC kerék lesz a ludas, mert ez gyakori hiba ennél a motornál (1.4 KFU), de majd ráteszi diagra és megnézi. Jelentkezett is pár nap múlva, hogy igen, VTC a hibás:
Jó, akkor cseréljük ki. A gyári alkatrészt (80ezer) én vittem, de a munkadíj így is 70ezer lett + 20ezer hibafeltárás. Pár napja érte mentem, rögtön első indításkor ugyanúgy előjött a fulladozás, amire ő rátette a diagot, hogy de már csak 7 fok az eltérés, meg ez a motor alapból ilyen, stb. Kiderült, hogy nem is ő csinálta, hanem a segédje, mert ő nagyon el van havazva. De majd még próbáljam meg kitisztíttani a szolenoid szelepet, mert az okozhat még ilyen hibát. Mondjuk már alapból sem kellett volna ott hagynom a kocsit, mert ahogy az a műhely kinéz, hát már láttam sok mindent, de ilyet... Ami meglepő, hogy rengeteg Citroen és Peugeot áll ott és hoztak is kocsikat. Ezek szerint csak az enyémet nem tudta megjavítani.
Ezek után most hová vigyem, vagy mit csináljak, mert már rálocsoltam a kocsira 400ezret, de a hiba toábbra is jelen van. -
gg72
veterán
válasz Steve_Brown #6582 üzenetére
Szerinted tudom? Átküldte, hogy VTC hiba + van egy videó is, amit a diag közben csinált.
-
gg72
veterán
válasz Steve_Brown #6584 üzenetére
De sztem erről volt szó, most hogy írod.
Találtam egy videót, ahol mutatják hogyan lehet kitisztítani a szolenoid szelepet, nem tűnik túl bonyolultnak, megpróbáljam szerintetek?
[link] -
gg72
veterán
válasz Steve_Brown #6586 üzenetére
Remélem én akkor most majd ezzel fejezem be.
A tisztításhoz pedig vmilyen karburátor tisztító spray kell, ha jól látom. -
gg72
veterán
válasz Steve_Brown #6588 üzenetére
Kösz.
-
gg72
veterán
válasz Steve_Brown #6599 üzenetére
De igen, ő is, te is ajanlottad őt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mobil flották
- Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
- Vicces képek
- Mobilinternet
- Kerékpárosok, bringások ide!
- EA Sports WRC '23
- Videó stream letöltése
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- További aktív témák...