- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- iOS alkalmazások
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dorien
veterán
válasz MC Pite #6250 üzenetére
Országúton, kb. egyenletes tempónál jön ki legkevésbé a dízel előnye. Én is csináltam anno nyáron 5,38 l/100km fogyit 1.4 kombi Focussal, pedig az még a jó öreg szívóbenzines Zetec (Yamaha) blokk volt. Télen, városi használatban meg a 8-8,5 l-t is megette és ezzel még mindig egy takarékos benzinesnek számított a méretéhez képest.
A modern turbós benzinesek nyilván sokkal jobbak már ebben. A kolléga viszont egy olyan 1.8-as C4 Picasso-t nézett ki, ami 10+ litert is benyel városban minden gond nélkül... [link]
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
RazoR
veterán
2011-es 5008 2.0HDi generátor kiszerelés mennyire macera?
-
MC Pite
veterán
Ez így van, az EW amúgy sem aszkéta.
Ez nem neki szólt, csak kollégával egyeztettünk, és megosztottam, hogy bizony van amikor a dízel ha nem tud télen bemelegedni, nem biztos hogy érdemes azt venni.Nekünk a kisautóba is dízelt javasolt a szerelő, amit nyilván nem veszek 3km-es távokra.
És nem is szoktak mérlegelni kb semmit az ajánlásoknál vagy keresésnél azonban, de szerintem azért megvan mindkettőnek, hogy mire optimális, és mire nem.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
dkaro
őstag
Sziasztok,
Van egy 2020-as Peugeot 2008-am és tnap amikor mentem volna motorhiba fogadott, a motorháztető erősen rázkódott, leállítás után még vagy 5-10 percig ment valami ventillátor a motortérben.
Assistance elvitte a kocsit és várom a szerviz hívását de érdeklődnék, hogy tudja-e valaki nagyjából mire számíthatok mi a gond.
Gondolom ebből lejött, hogy laikus vagyok, eddig nagyobb gond nem volt a kocsival, kötelező szervizek megvoltak. -
dkaro
őstag
REggel mentem vele kb 40km-t majd 2 óra múlva indultam volna újból és ahogy indítottam már csippant és remegett.
1.2 130 lóerős változat.. -
dkaro
őstag
Nah hát hívtak is. A 3. gyújtógyertya volt a hibás és ki is cserélték és azt mondták minden jó, úgyh remélem tényleg ennyi.
-
dkaro
őstag
válasz molnarpeter #6268 üzenetére
Köszi a tippeket. A vezérműszíj nem csere köteles alapból x évente? Érdemes megnézetnem egy szerelővel akiben megbízok?
Ha újra gyertyahiba lesz akkor persze jobban utána megyek. -
MC Pite
veterán
Tudják mérni a vastagságát, méresd minden szerviznél.
És kérd le a karbantartási tervet ha nincs meg, és minden szerviznél ellenőrizd, hogy a megengedett 2312-es olajat töltötték-e bele! Legalább a számlán csekkold.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
senior tag
Újabb Puretech 1.2-es horror sztori: Gabrielláék Opeljében 40 ezer kilométer után motort kellett cserélni, de az autó már a hazaúton elromlott
-
Dorien
veterán
Na, mindjárt jönnek a "Zách már megint kelti a hangulatot, nincs itt semmi látnivaló, a PureTech motor jó" jellegű kommentek.
"Wherever you go - go with all your heart." --- Eladó iBasso SR3 high-end nyitott fejhallgató 189.900Ft --- https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/dorien/index.html
-
fecus
őstag
válasz molnarpeter #6277 üzenetére
Miért a THP-m az annyira megbízható a láncával?
Amúgy annyit vergődnek a CO2-n a fogyasztással. Én kiszámoltatnám, hogy mennyi a CO2 eredménye a 100ekm-en belül cserélgetett motoroknak!
Lehet a régi szívónak a végén kisebb lesz a karbonlábnyoma.?[ Szerkesztve ]
"Szörnyek léteznek, de túl kevesen vannak ahhoz, hogy igazán veszélyesek legyenek. Sokkal veszélyesebbek az átlagemberek, a funkcionáriusok, akik készek hinni és cselekedni anélkül, hogy kérdéseket tennének fel." (fordította DeepL ) - Primo Levi
-
félisten
Megnéznék egy felmérést, hogy összefügg-e a vezetési, váltási stílussal a hengerfal hordósra kopása.
Nálam 2200-as fordulat körül, négyesben, emelkedőn, közepes gázzal azt javasolja, hogy váltsak 5-ösbe. Én itt inkább 3-asba váltok, ha gyorsítani akarok.
Nem tudom, hogy vannak-e, akik a computer javaslata szerint váltanak, és ha igen, mennyire nyomják meg 2000 alatt.
Nem állítom, hogy van összefüggés, de kiváncsi lennék az eredményre.Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Viperator
őstag
Párom kocsijának hibakódja: P0340 Főtengely és vezérműtengely összehangolás, nincs főtengely jel.
Ez mi lehet? Vezérműszakadás? Megéri a javítása? (Xsara Picasso, 2.0 HDi, 2004)"Minél inkább eltávolodik egy társadalom az igazságtól, annál inkább utálni fogja azokat, akik kimondják azt." - George Orwell
-
FeZ...
aktív tag
válasz Viperator #6283 üzenetére
Akár el is ugorhatott a vezérlés (vagy szakadt), de lehet, hogy csak a főtengely jeladó nem jó. Ezért kell diagot a paraméterek kiolvasására használni, mert ott meg lehet(ne) nézni külön, hogy van-e főtengely jel és azt is, hogy van-e szinkron vagy nincs a két tengely között. Ha valóban elszakadt, akkor le kell venni a szelepfedelet, a törött himbákat- és a rossz hidrotőkéket kicserélni, majd új szíjjal körbetekerni, hogy akad-e a motor. Ha nem, akkor mehet az indítási próba. 10-ből 9 motor meg szokta úszni ennyiből.
-
FeZ...
aktív tag
válasz Viperator #6285 üzenetére
Nem is mondtam, hogy indítsd be ! Diagon akkor is látszik, hogy van-e főtengely jel és szinkron indítózás közben.
De ha lekapod a felső vezérműfedelet, akkor szemmel is megnézheted, hogy el van-e szakadva a szíj ! Ha nincsen, akkor lehet, hogy csak ugrott, akkor jelre kell tekerni és megnézni a rögzítési pontokat hogyan állnak. -
Csontbrigád
tag
Sziasztok,
Peugeot 307 1,6 benzin 2003-as évjárat 160e km. A hibajelenség 85-95km/h között remegés, rázkódás érződik az első futómű irányából. A jelenség erősebb a téli gumis 15"-os lemezfelniknél, de érezhető a gyári 16"-os alufelnikkel is (gumik többször átnézetve, a téli szett cserélve is - hiba maradt. Gumis szerint ez a sebességtartomány már nem a centrírozás hibája). Nem rég utaztam egy hasonló 1,4-es kivitellel, ami ugyanezt produkálja. Tapasztalt már valaki ilyen hibát? Hol kellene keresgélni az okokat?
Köszönöm! -
MC Pite
veterán
Ha a felni jó is, ha nem fémtiszta a.kerékagy, okozhat meglepiket. És jellemzően a rozsdás, koszos felnit rakják a rozsdás koszos agyra.
Gumi is szivathat, bár inkább kisebb sebességnél hallani.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
1, A szerviz balfasz volt
2, Sajna aki hallgat a váltás segéd nyilakra, szinten bármilyen márkányál, szijtén hordósra fogja koptatni a motort.Ahogy Bici is írja, sokszor inkább két fokozattal is visszább kell váltani - és vannak ettől is rosszabb megoldások más gyártóknál.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Csontbrigád #6288 üzenetére
Volt már bármelyik szilent cserélve? Egy órás kerékagy ellenőrzés után a lengőkarok felé is lehetne nézelődni kicsit.
-
Hauptmann
addikt
Igen, ez egy jó kérdés.
Dorien,
Pedig Zách nagy hangulatkeltő, ettől a cikktől függetlenül. Emlékszel még, amikor nekiment a Csontinak az index jogi stábja mögé bújva, de a sokkal nagyobb problémát jelentő szigetszentmiklósi zugnepper és bontó cigányoknak már nem mert? Szóvá is tettem a TC fb oldalán, le is lettem tiltva. Na, ennyit Danikáról.
[ Szerkesztve ]
-
zeus_2k14
senior tag
Üdv.
Citroen Berlingo First, 2008, 1.6 HDI , 9HW motor, milyen olajat raknátok bele? 0W30? Vagy mást esetleg? Nem teherszállításra használom, max fűnyírót hordok benne, munkába járok vele Ennyi igazából. Illetve ez a motor láncos, vagy szíjas? Illetve, mennyi olaj kell bele?
Köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
-
Csontbrigád
tag
válasz molnarpeter #6291 üzenetére
Gyári az eleje, féktárcsa és fékbetét volt cserélve (TRW) kb. 4 éve. Hátul szintén féktárcsa és fékbetét volt cserélve (TRW), lengéscsillapító (SACHS).
Szilent cserélhető házilag vagy csak műhelyben? Milyen gyártmányt érdemes venni?
Köszönöm! -
MC Pite
veterán
Gyártói spec nélkül csak viszkozitással ne ajánljuk olajat! Random 5W40 nem nagyon tenne neki jót (40es olaj mellett érvet amúgy nem látok, csak a 30asokból választanék).
Egyébként
RECOMMENDATION
TotalEnergies Quartz Ineo First 0W-30, vagy PSA B71.2296-os minősítésű olajat.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
FeZ...
aktív tag
válasz MC Pite #6297 üzenetére
Hát az alternatívákban az első a "sima" Total Quarz 9000 5w-40. Annak a motornak még nem kell a 0w-30, de persze ártani nem fog neki. Ha specifikáció is kell, akkor tessék: 5w-40 ACEA A3/B4, 5w-30 ACEA A3/B4, 0W-30 ACEA C2. bár ez utóbbi a FAP-osba. (csak érdekességként említem, hogy a szervizprogramok még a 10w-40-et dobják hozzá ) kötelező.
Amúgy azért nem írtam specifikációkat az 5w-40-hez, mert szerintem amit lehet kapni ma, abból azt amit írtam, mindegyik tudja. Ha tévednék, akkor bocsi, de nem sok olyan lesz szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
A C2 alacsony, az A3/B4 magas HTHS viszkozitású, plusz a negyvenes olajok (főleg az A3/B4) prosztóbb alapolajból vannak. Hidegen gyengébb a kenés, kevésbé stabil.... igazából csak hátránya van. Igen, megengedett az is, de évente egyszer a 2-5000Huf különbözet egy full szintetikus olajért szerintem nem kérdés megéri e.
A C2 az alacsony szulfáthamu tartalom miatt kell (kevesebb koksz), ami meg a TBN miatt kell egy alacsonyabb kategóriás olajba, de ezek így is jobban bírják, viszkozitás indexük is magasabb, 0°ok kinematikai viszkozitásuk is sokkal jobb mint a prosztó félásványi (azaz a dobozon full nélkül szerepel a synthetic felirat) 40es olajok.
10W40et azzal itatnám meg, aki beleírta az engedélyezettek közé. Vannak ilyenek, japánoknál is, ahol ugyanabba megengedett 0W20tól 20W50-ig, ami nyilván sántít.Szerk: A3/B4-et felénk nincs ami alulmúlja az igaz, de ahol kritikus (2312, 2010, 2290, stb)a gyártói spec, ott is elhagyják(és nemmisnolyat vesznek az emberek/szerelők ), így legalább itt törekedjünk rá, hogy szerepeljen!
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Sakab
senior tag
Sziasztok, segítségre, tanácsra lenne szükségem. Páromnak van egy 307es 1.4-es 16 szelepes 88 lovas Peugeotja. Ami elsőnek feltűnt, hogy hirtelen nagyon sok motorolaj fogyott el, utána töltöttük majd észrevettük, hogy a hűtővízbe megjelent az olaj. 3 éve voltam egy Peugeot szakinál aki mondta, hogy ezek az 1,4-esek egy igazi betegágyak, és 160e nél teljes motorgenerál kell. Na mit ad Isten most járunk 156e km-nél.Tudom, hogy így látatlanba nehéz megmondani, de mire számítsunk? Egy hengerfej tömítés csere plusz síkolás nem oldhatja meg a problémát? Mi szokott ezekkel az 1.4esekkel lenni?