Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Posztapokaliptikus Radeon kártya készül a Sapphire műhelyében
ph A Navi 32 GPU-ra épülő, limitált darabszámú modell a vizuális dualizmus jegyében született, és a 11 Bit Studios láttamozta.
-
Elcsípte a Huawei kameratelefonja az első helyet
ma A Pura 70 Ultra a DxOMarknál tarolt.
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
cszolee79
csendes tag
válasz lsebestyen #91650 üzenetére
Még annyi, hogy van XEL, XEP, meg ilyenek, ha jól emlékszem XEL a szíjas és XEP a láncos vezérlésű. De ennek azért nézz utána ha érdekel
A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
-
farkas-j
őstag
Basszus én szidtam a Meriva B tervezőit a pollenszűrű csere miatt. Nem is tudom mit mondjak a Nissan Qashqai 1 tervezőire!
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
KrAt
veterán
válasz mohabá 007 #91649 üzenetére
Nem, az X16XEL is hengerenkénti befecsi.
-
-
-
aktív tag
válasz ntomka #91655 üzenetére
Octavia 1 után nekem is fura volt a Zafira pollenszűrő hozzáférés, Van még pár, pl:. A távolsági/tompított izzó cseréje, központi normál kulcsos zárás, motorhőfok kijelzés hiánya, szélvédőmosóban nem látom mennyi folyadék van, de ezek nem akkora gondok.
[ Szerkesztve ]
No money, no honey.
-
válasz Petyyyyy #91658 üzenetére
Sokkal jobb, nem úgy mint a H-ban lenyomott gázpedál esetén " népgyűlést tart" a vezérlő hogy akkor "srácok induljunk vagy még várjunk"
Persze ez megszokható, csak amikor egy hétig más autó után visszaülsz az megfizethetetlen érzés.A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
stickermajom
addikt
válasz Luck Dragon #91661 üzenetére
Látnád a K milyen az Euro 6 miatt.
-
Petyyyyy
addikt
válasz Luck Dragon #91661 üzenetére
Lehet csak nálam volt negatív az élmény és a hideg motor+indokolatlanul hamar cserélendő EGR miatt éreztem bátyám szekerét nemtetsziknek, de nem igazán adta ki érzetre a bowdenes verzió. A hullaszállítómban sokkal finomabbnak tűnik a dolog.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
válasz stickermajom #91662 üzenetére
Egyszer vezettem K-t , de nem rémlik hogy olyan rossz lett volna, az is lehet hogy a sok újdonság elvonta a figyelmemet.
Petyyyyy
Nincs egyforma két autó.A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
cszolee79
csendes tag
válasz adorjant #91659 üzenetére
Lényeg: legkisebb szopószorzó a Z16XE / Z18XE, mert az már
- hengerenkénti befecsi
- nincs változó szelepvezérlés
- nincs TwinPort szívósor mechanika (műanyag... :doublefacepalm
- elektronikus fojtószelep (drive-by-wire). Cserébe nem lehet tesztelni egyedül, kell valaki aki a gázpedált nyomjaEnyém dobott ma egy P0115 hibát. Pár napja vettem egy ECT szenzort, szerdán megyek autóvillanyossági szakihoz, az kimér mindent + szerintem cseréltetem a kábelt + csatit, akkor az rendben lesz. Érzékelőt vagy majd a szerelőmnél, vagy én ha van hozzá lelkierőm (nincs...).
Korábban dobott egy P0400 EGR Valve hibát (hiába van ledugózva, a régi úgy tűnik meghalt), de azt vettem olcsón (8e) gyári bontottat, gyorskötözővel beraktam a motortérbe, rádugtam a csatit, azóta nincs gond.Juteszembe, panaszkodtam hogy fulladozik félhidegen, ugrál az alapjárat.
Sorban cseréltem (mindent gyári bontottra):
- Manifold Absolute Pressure (MAP) érzékelőt 5e
- Intake Air Temp (IAT) érzékelőt 3e
- EGR szelepet (8e)
- fojtószelepet (10e szelep, 1e tömítés, 1700 belső torx nyílású crowa kulcs), kipucoltam, fúróval kiszedtem a trutyit a szelepfedél szellőztető csőből (ami a fojtószelep oldalon van, egy ilyen kis 1.5-2mm luk)
- feltöltettem a klímát (14e + 5e 2 szelep).
- hűtőfolyadék kiegyenlítő tartály kupak - azóta nem fogy a víz. Az engedte el nyomás alatt a párát. 1600ftMa nem fulladt, fújja a hideget a klíma, kezd autószerű lenni. De ha 9-esre rakom a ventilátort leáll. Vagy ha nem, akkor ha felkapcsolom mellé a fényszórót, leáll. Ez nem hiszem hogy előtét ellenállás, inkább valami elektromos probléma (generátor, akksi, töltés, ilyesmi). Jövő héten viszem autóvillamosságihoz, ott kimérik - megnézik.
Hátravan:
- első futómű, kormánymű (okosba 60-70 talán)
- hátsó futómű kopogás (valami elvetemült nemtudommianeve + minden egyéb szilent), ott a munka lesz drága, szét kell borítani az egész hátsó futóművet ami multilink, 50-60e okosba
- gáztartály csere + vizsga 90-100e + valahogy megoldani hogy a cserélt motorblokk miatt átmenjen. Előző tulaj nem adta át a dokumentációt, számlát. Legrosszabb esetben ismerek embert aki átviszi a vizsgán még ha be se indul
- fényező (50e, kisebb rügyezéseket eltüntetni). A legapróbbakat már javítottam megfelelő színű festékkel.[ Szerkesztve ]
A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
-
cszolee79
csendes tag
Juteszembe, megérkezett az Amazonról rendelt automata váltó bowden golyósfészek csomagom (váltó oldali golyósfészek, ami a fokozatválasztóra cuppan rá). 5 nap, 16e ft, 5-féle váltóba való golyósfészek.
Egyetlen más megoldás a komplett bowden csere lenne (Patacsinál 12e a bontott ősöreg, ami ugyanígy ki fog potyogni) + le kell bontani a középkonzolt - váltókart hogy cserélni lehessen. Így meg majd csak be kell pattintani a motortérben a váltóbowdenbe.A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
-
Magnum_
nagyúr
Jott ma egy iyen
I humbly and respectfully decline™
-
-
Magnum_
nagyúr
válasz Luck Dragon #91669 üzenetére
Bocs, lejottem balatonra es a teraszon ezt az abroszt hasznalja anyu
I humbly and respectfully decline™
-
-
addikt
-
stickermajom
addikt
válasz Luck Dragon #91664 üzenetére
Nekem az 1,7 CDTI H is reszponzívnak tűnik mellette.
-
senior tag
Tegnap felhívtam az Opel C-mobil Szegedet, hogy van-e náluk lehetőség lekérni alvászszám alapján egy autó előéletét. Azt mondták, hogy lehetőség az van, de csak akkor, ha saját tulajdonomban van az autó, vagy a tulajdonos jelen van...
Másoktól hallottam, hogy korrektebb helyeken gond nélkül kiadják úgy, hogy a tulajdonosi adatokat kitakarják. Valamelyikőtök esetleg ismer ilyen helyet? Szlovéniából tervezek autót venni és jó lenne legalább az előéletét lekérni, ha már úgy is megadja a tulaj az alvázszámot.
⭐ Revolut meghívó ajándék 7500 Ft bónusszal | Raiffeisen Bank meghívó változó ajánlói bónusszal ⭐ Kérd privát üzenetben tőlem!
-
-
Magnum_
nagyúr
válasz Luck Dragon #91676 üzenetére
Ott vannak a gumibogyok, attol nem csuszik
I humbly and respectfully decline™
-
-
cszolee79
csendes tag
válasz cszolee79 #91666 üzenetére
Na ez a golyósfészek betét nagyon parádés. 5 perc alatt bepattintottam a helyére, e öröm e bódottá, váltókar jelentem stabil.
Mivel Magyarországon ilyet nem hogy nem lehet kapni, de senki még csak nem is hallott róla, ide írom, hátha egyszer valakinek kell:
Opel / GM AF13/17 automata váltó rúd - bowden golyósfészek betét eladó (automatic gearbox linkage bushing kit / repair kit). Kicsit túlvásároltam magam, rendeltem több félét is biztos-ami-ziher alapon, és maradt kettő, ilyen (ez pont ugyanez az alkatrész, csak nincs hozzá beszerelő műanyag szerzám):
[link] (a két bal oldali, fehér)
Jó kb minden korabeli ('90-es évek közepétől 2000-es évek közepéig) automata váltóhoz, Astra, Vectra, Corsa, Zafira, stb.[ Szerkesztve ]
A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
-
thebigK
addikt
Sziasztok. Adott egy opel signum 1.9 cdti. 100-120as temponal, teligaznal letilt az auto, elveszi a turbonyomast. Es mar otletunk sincs. 3 honapja uj turbo van rajt, a csovek is rendben, a nyomasszabalyzot kiiktatva is ezt produkalja, par napja jo volt kb 3 napig, azota megint. Mechanikus problemara gondoltunk, most az intercoolert nezzuk, de az nem lyukas, jonak tunik.
Barkinek barmi otlet? Koszonom!“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”
-
qfm
senior tag
Van valahol valami ajánlás rá, hogy A16XER motor és 5 fokozatú manuális váltó esetén hol ideális váltani? Városban, rövid távokon (2-5 km) lesz használva, napi 2-3 útra. Annyi félét írnak és mondanak, hogy túl alacsony fordulatszám nem jó, túl magas nem jó, benzinest magasabb fordulaton kell váltani, stb, hogy mikor nem szenved érezhetően az autó, nehéz kitalálni, mi neki a legjobb.
[ Szerkesztve ]
-
HoaryFox
Topikgazda
Mi a szempont? Üzemanyagtakarékosság? Rugalmasság? Vagy a kettő kombinációja?
Én Z16XE motorral (amit végülis tekinthetünk az A16XER nagypapájának ) 2,5-3ezer között szoktam elváltani városban. Országúton 3-4ezer között.
Szerk.: Talán ökölszabály, hogy nyomatékcsúcs körül. Ami nálam ~3,5 ezer fordulat.
Szerk2: Az A16XER-nek 4000-en van a max. nyomtéka.
Szerk3: Tessék, még egy nyomatékgörbét is találtam
[ Szerkesztve ]
Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
HoaryFox
Topikgazda
Én vadabb időszakomban 5ezerig is elforgatom, hogy jól átmelegedjen a rendszer
De igen, valahol ott az optimális szerintem.
Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
-
Hát megmondom az őszintét elég ritkán nézem a fordulatszámérőt, hangja mindent elárul hogy mikor kell váltani. A váltás pedig adja magát. Mivel elég a rövid fokozat kiosztása van a váltónak, így nem kell agyon pörgetni.
Székesfehérváron pl Seregélyesi úton 50-55 sebességgel ,egedül használva négyesben vígan el van.
És a fogyasztása is "barátibb".
Persze ha többen vagyunk vagy csomag is van, akkor már hármas, egyszóval ez sok mindentől függ.
De nagyjából egyezik a véleményem llwynog kollégával.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
cszolee79
csendes tag
válasz thebigK #91683 üzenetére
Tyű. Hibakód van? (nem feltétlen ég a hibalámpa, lehet valami eltárolt rejtett hibakód). Nekem pl volt olyan tárolt hibakód amitől nem gyulladt ki a check engine lámpa (P0400 EGR, P0115 ECT Circuit). EGR-t már cseréltem, ECT meg folyamatban, annak a kábelezését is megnézetem.
Esetleg ECU resetet megpróbálhatsz (ECU-t lehúzod 1-2 órára az akksiról), az elvileg törli a megtanult értékeket, és mindent alapbeállítással elkezd újratanulni. Ez mondjuk 99% hogy nem hoz változást, de rosszabb sem lesz.
Érdemes lehet menet közben is nézni valami olvasóval az értékeket (MAP/MAF, boost, IAT, ECT érzékelők, throttle position, ilyenek). Ami még mindig nem biztos hogy segít, de talán látsz valami nem odavalót.
Pár ezer forintos OBD2 olvasóval és a Car Doctorral ezt meg lehet tenni (az meg ingyenes vagy 2e ft a fullos).[ Szerkesztve ]
A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.
-
qfm
senior tag
válasz Luck Dragon #91691 üzenetére
Még nem szoktunk vele össze, de 55 körül (53-55 volt mikor ránéztem) csak megszokásból váltottam fel 4-esbe, nem azért mert szükségét éreztem, vagy hallatszott volna a hangján. Ezért is gondoltam, hogy jobb utána nézni/kérdezni, mert attól, hogy én nem vettem észre, még nem feltétlen jó neki. Inkább úgy szokjam meg, ahogy kevésbé káros.
[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
Ha folyadékok okésak, kenés van, azt csinálsz amit akarsz jóformán. Egyébként meg megnézed a motorkarakterisztikát és kerülöd azt a részt, ahol talicskahúzáshoz elég a nyomaték max. Első harmad kuka, felső harmad kuka, többi fordulatszám tartomány már jó. Ez kb jó ökölszabály szívó benyára ha nem akarsz tudományoskodni.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen