Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cszolee79

    csendes tag

    válasz adorjant #91659 üzenetére

    Lényeg: legkisebb szopószorzó a Z16XE / Z18XE, mert az már
    - hengerenkénti befecsi
    - nincs változó szelepvezérlés
    - nincs TwinPort szívósor mechanika (műanyag... :doublefacepalm:)
    - elektronikus fojtószelep (drive-by-wire). Cserébe nem lehet tesztelni egyedül, kell valaki aki a gázpedált nyomja :)

    Enyém dobott ma egy P0115 hibát. Pár napja vettem egy ECT szenzort, szerdán megyek autóvillanyossági szakihoz, az kimér mindent + szerintem cseréltetem a kábelt + csatit, akkor az rendben lesz. Érzékelőt vagy majd a szerelőmnél, vagy én ha van hozzá lelkierőm (nincs...).
    Korábban dobott egy P0400 EGR Valve hibát (hiába van ledugózva, a régi úgy tűnik meghalt), de azt vettem olcsón (8e) gyári bontottat, gyorskötözővel beraktam a motortérbe, rádugtam a csatit, azóta nincs gond.

    Juteszembe, panaszkodtam hogy fulladozik félhidegen, ugrál az alapjárat.
    Sorban cseréltem (mindent gyári bontottra):
    - Manifold Absolute Pressure (MAP) érzékelőt 5e
    - Intake Air Temp (IAT) érzékelőt 3e
    - EGR szelepet (8e)
    - fojtószelepet (10e szelep, 1e tömítés, 1700 belső torx nyílású crowa kulcs), kipucoltam, fúróval kiszedtem a trutyit a szelepfedél szellőztető csőből (ami a fojtószelep oldalon van, egy ilyen kis 1.5-2mm luk)
    - feltöltettem a klímát (14e + 5e 2 szelep).
    - hűtőfolyadék kiegyenlítő tartály kupak - azóta nem fogy a víz. Az engedte el nyomás alatt a párát. 1600ft

    Ma nem fulladt, fújja a hideget a klíma, kezd autószerű lenni. De ha 9-esre rakom a ventilátort leáll. Vagy ha nem, akkor ha felkapcsolom mellé a fényszórót, leáll. Ez nem hiszem hogy előtét ellenállás, inkább valami elektromos probléma (generátor, akksi, töltés, ilyesmi). Jövő héten viszem autóvillamosságihoz, ott kimérik - megnézik.

    Hátravan:
    - első futómű, kormánymű (okosba 60-70 talán)
    - hátsó futómű kopogás (valami elvetemült nemtudommianeve + minden egyéb szilent), ott a munka lesz drága, szét kell borítani az egész hátsó futóművet ami multilink, 50-60e okosba
    - gáztartály csere + vizsga 90-100e + valahogy megoldani hogy a cserélt motorblokk miatt átmenjen. Előző tulaj nem adta át a dokumentációt, számlát. Legrosszabb esetben ismerek embert aki átviszi a vizsgán még ha be se indul :D
    - fényező (50e, kisebb rügyezéseket eltüntetni). A legapróbbakat már javítottam megfelelő színű festékkel.

    [ Szerkesztve ]

    A nemzetközi helyzet egyre fokozódik.

Új hozzászólás Aktív témák