- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Fotók, videók mobillal
- iOS alkalmazások
- Xiaomi Mi 10T Pro - a házon belüli ellenfél
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- eBay-es kütyük kis pénzért
- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
Hirdetés
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
gp A folytatás megjelenéséig kicsivel több mint két hetet kell már csak várnunk.
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
wwhy
veterán
illetve az "örök" kérdés: utángyártott új v. bontott gyári
ELADÓ <<narancs Honor Magic5 Ultimate>> <<Újszerű, doboz, minden kellék>>
-
zolikaDB
veterán
Na most akkor egy fura kérdés jön. Nem kenyerem, meg nem is megy ez, meg teljesen fölösleges baromság.
Látom, ha TDI Golfos meglátja a GTI Golfost, és 2 másodpercen belül koromfelhő, meg visszakettő-hegyek...
Na, benne volt a levegőben. Állok legelöl, mellém ér egy 206 HDI. Hintáztatja a kocsit, szuper Nankangokon. Mondom, mi baja van.
Nem tudom, hogy, de reflecből zöldnél padló.
Kérdés: hogy lehet az, h nem csikorogtak a kerekek? A szar gumival egy kicsit erőteljesebb indításnál elpörögtek a kerekek... -
proper
őstag
-
lujó55
őstag
válasz fero02 #19115 üzenetére
ne kötekedj vele, jobban tudja, mint te, hogy a dízel HDi az szar. ellenben a jó régi T-modell, na az igen. nem baj az se ha füstöl, csak minél régebbi legyen, mert azok az igazi autók azok még mindig mennek! nézd meg mennyi van belőlük a magyar utakon. mondjuk a németeknek már nem kell, de bizony azok nagyon jók lesznek nekünk...
-
fero02
veterán
válasz zolikaDB #19116 üzenetére
Egy jó pilóta kellett volna a HDI-be, indulásnál agyon vert volna. Alacsony fordulaton van nyomaték, sokkal könyebben lódul meg, mire ő lazán 3e rpm-nél kapcsol 2.-ból 3.-ba, Te kb addigra tudtad volna kipörgetni 1.-ben...te akkor mész max 50-el, ő meg felette.
lujó55: na most nem tudom, h iróniát kellene érezzek, vagy csak egyszerűen beszótá'?
[ Szerkesztve ]
-
zolikaDB
veterán
-
bambano
titán
válasz fero02 #19118 üzenetére
hdi-ben alacsony fordulaton nyomaték... főleg a kisebbikben... közkeletű tévedés. a totalcarosok is mindig szidják, hogy a dízelekkel könnyű lefulladni.
ráadásul ha felfelé kapcsolgat, a keréken leadott nyomaték folyamatosan kisebb lesz.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
fero02
veterán
válasz bambano #19122 üzenetére
Szarok a totálkárosokra. Azoknak minden szar, mindent csak fikázni tudnak. Meg amúgy is, kik azok, hogy el kellene fogadnom a véleményüket? Tanuljanak meg vezetni és akkor nem fog lefulladni. Vagy ne 3 nap tesztelés után alkosson vélemény. Időszerű volna kicsit leszállniuk a Föld nevű bolygóra.
Minden dízel nyomatékos alul a maga módján, legyen az akár TDI, HDI, vagy CR dízel, 1.4 vagy 2.5.
A nyomaték meg hiába lesz kisebb, akkor is jobban indul minden fokozatban, mint a benzin. Egy darabig. De most az nem lényeg.
-
bambano
titán
válasz fero02 #19123 üzenetére
ne tedd nevetségessé magad, végülis kik azok, akik mindig tesztautóval járnak... lehet, hogy egy konkrét autót három napig tesztelnek (nem, minimum egy hétig), de egy technológiát (hdi, tdci) évekig hajtanak, több tapasztalatuk van benne, mint annak, aki megvett egy autót és utána azzal jár.
Másrészt meg minden turbós autó gyenge alacsony fordulatszámon, ez a turbó, ezen nincs mit vitatkozni. végülis ha elfogadjuk a maga módján kitételt, akkor igazad van. a magad módján...
"Meg amúgy is, kik azok, hogy el kellene fogadnom a véleményüket?": lol. made my day.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
fero02
veterán
válasz bambano #19124 üzenetére
Nem teszem magam nevetségessé, csupán szeretek reális maradni és ennek megfelelően kezelni a dolgokat.
Hát épp ez az. Hogy alkothat úgy vélemény egy autóról, egy konstrukcióról, hogy max pár hetet használja? Technológián belül is vannak apró módosítások, amik tehetik szarabbá és jobbá is az adott motort/kocsit.
Annak idején mielőtt megvettem a kocsimat én is olvastam véleményeket. Szerintük mind fos. Ahhoz képest túl vagyok 260e km-en és kurvára semmi baja nincs. Jó, hogy akkor sem hallgattam az okosakra.
Szakújságírók -> ez a lol, made my day.
Tesztautóból én is könnyen tudnék fikázni mindent. Azért megnézném, hogy milyen privát autóik vannak. Lehet ott is lenne pár öngól.
"Másrészt meg minden turbós autó gyenge alacsony fordulatszámon, ez a turbó, ezen nincs mit vitatkozni."
Semmi köze ennek a turbóhoz. Tegyél egymás mellé egy-egy grafikont, amint a fordulat és nyomaték görbe van. A dízel alacsony fordulaton nyomatékosabb, mint a benzin. A turbó csak ezután jön.
-
zolikaDB
veterán
válasz fero02 #19125 üzenetére
Csikós: egy rakat oreg Merci, de meg Pontom is.
Karotta: van valami Datsun, amibol driftverda lesz faragva, a tobbit nem vagom.
Winkler: USA-bol behozott Ford Explorer (borult kint, igy olcson megkapta), szinten import Cougar, amit sok eve restauralnak.
Ez fejbol, a tobbit nem tudom pontosan, de "normalis" autoja keveseknek van.Mod - Jim: ez igy van, irtam is, h pl a Skodak fosra sikerultek.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
válasz zolikaDB #19127 üzenetére
PontoNNNN. van ott még patikára restaurált állólámpás merci, meg még egy, amivel Csikósné jár.
Karottáéknál van egy toyota corolla ae86 pályagép, most épít egy drift autót és köznapi használatra van egy priusuk.
Az a fordnak látszó tárgy Winklernél egy Toyota 4runner. Nála van a cougar, meg vespa, meg valami nagyobb motor.
van a flottában toyota avensis, bmw, opel, turbó mazda, csomó motor.
szóval nem találtad el.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz fero02 #19125 üzenetére
mondom, hogy nem pár hetet használja, hanem évekig.
"Azért megnézném, hogy milyen privát autóik vannak.": nyugodtan nézd meg, elég részletesen megírják a flottájukat."Semmi köze ennek a turbóhoz.": nem, persze, biztos nincs köze, hogy amíg fel nem épül a turbónyomás, addig halott mind. Nyilván a bmw se ezért rak 2-3 turbót egy rendesebb motorba, mert anélkül is elég nyomatékos alul...
Oké, tegyél egymás mellé két összehasonlítható motorú kocsiról grafikont. Tehát ne az 1.2-es szabadszívású benzinest mérd össze a 2.0 cdti-vel vagy a 2.0 hdi-vel, mert az nem egy kategória.
"A dízel alacsony fordulaton nyomatékosabb, mint a benzin.": ez még akkor se biztos, hogy igaz lenne, ha nem lenne benne túlzó általánosítás. De van.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
fero02
veterán
válasz bambano #19130 üzenetére
Jajjjj, ne menjünk mér el ennyire.
Ha mérőpadon egymás mellé tennél két egyforma ccm-es motort ( pl 1.4 dízel és 1.4 benzin), akkor ha beszarsz - behugyozol is a dízel alacsonyabb fordulaton éri el a nyomaték maximumát. A későbbiekben ráaggatott turbó és a nagy nyomású üa ellátó rendszer ezen csak segít.
""A dízel alacsony fordulaton nyomatékosabb, mint a benzin.": ez még akkor se biztos, hogy igaz lenne, ha nem lenne benne túlzó általánosítás. De van."
De nincs. Idézek a szeretett oldaladról:"Valahogy úgy kell elképzelni a nyomatékgörbét dízel esetén, hogy viszonylag alacsony fordulatszámon meredeken elkezd emelkedni, s sokszor már 1500-1800-as fordulatszámon eléri a maximumát, míg benzines motor esetén csak olyan 3500-4000 között éri el a maximális forgatónyomatékot, azaz sokkal kevésbé meredek ez az emelkedő. Viszont a dízelek csak kicsi fordulatszám tartományban üzemelnek, kb. 3500-4000-ig. 3500-as fordulatszám tartomány fölött még rohamosabban zuhan a görbe, mint ahogy emelkedett. Ezért van az, hogy dízel esetében, hiába nyomjuk jobban a gázt, már nem gyorsul az autó, el kell váltani fölfelé, míg benzinesnél pont a fordítottja van, hiszen eleve 6000-8000 is lehet a végső fordulatszám tartomány, és innentől is lankásabban kezd esni, nem pedig olyan hirtelen, ezért még kicsikarhatunk előzéskor elváltás nélkül pár Km/órás sebesség többletet."
Na most menj vissza az eredeti "kérdéshez" és gondolkozz el picit. 1.4 (viszonylag nyomatékos) HDI vs (baszott lomha) 1.4 Twinport. És tekintsünk el a balfasz pilótától.
"mondom, hogy nem pár hetet használja, hanem évekig." Ezt nem vagyok hajlandó elhinni. Nem hiszem el, hogy itthon bármelyik márkaképviselet vagy kereskedő évekig mellőzne egy kocsit, aminek a költségeit őt terhelik. Még sztem hónapokig sem.
Nem szeretem az ilyen "más faszával verjük a csalánt"...
Legyen saját autója amivel rendesen össze van szokva vele (tehát pl dízellel ne fulladjon már le, mert beszarok), amit a saját keresetéből tart fent, használja normálisan és ezek után alkosson véleményt. Az releváns teszt lenne. -
Jim Tonic
nagyúr
válasz fero02 #19128 üzenetére
Most jó nagy hülyeséget kérdeztél. Ennyi erővel mindkettőről mondhatnánk, hogy dízelek is. Az első generációs HDI és a legújabb sem ugyanaz, ugyanis például teljesen eltérő környezetvédelmi normákat kell teljesítenie.
Nekem meg van CR Octavia céges autónak. És teljesen halott.
Az 1.4 HDI vs. 1.4 TwinPort: Nekem jelentősen több nyomatékom van, mint Bambanonak. Alap fordulaton is. Ennek ellenére jól lelépne a lámpánál.
[ Szerkesztve ]
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
zolikaDB
veterán
OPC Caravan -> kéne! [link]
-
bambano
titán
válasz fero02 #19132 üzenetére
"Ha mérőpadon egymás mellé tennél két egyforma ccm-es motort": de ilyet te emlegetsz először, én nem ezt mondtam. Én két összehasonlítható motorról beszéltem. Ha velem akarsz vitatkozni, akkor arra válaszolj, amit én írtam. Tehát oké, legyen 1.4-es, de a benzinesen is legyen ugyanakkora túlnyomást produkáló turbó. Na ezek már talán összehasonlíthatók.
Az pedig, hogy alacsonyabb fordulatszámon éri el a maximumát, kb. semmit nem jelent, mert a dízel addigra nagyjából le is pörög, a benzinest meg még lehet forgatni. Ez max. annyit jelent, hogy gyorsulási versenyen az első 10-20 méteren szerez a dízel valamennyi előnyt, de utána jön a habverés, és szépen lemarad, mint a borravaló. És megint csak hangsúlyoznám, hogy összehasonlítható autókról beszélek, nem 2 literes cdti vs. 1.2-es htp.
"A dízel alacsony fordulaton nyomatékosabb, mint a benzin": ebben az a túlzó általánosítás, hogy ebben a formában minden autóra vonatkozik. Mivel a ma kapható autók gyakorlatilag vagy dízelek vagy benzinesek, és semmi kikötést vagy megszorítást nem tettél, ezért minden autóra vonatkozik. Következmény: elég egy ellenpélda és az állításod hamis. Engedjünk már össze egy 1.6 hdi pözsót meg az új m5-ös bmw-t...
Ha már karcolgatjuk a matematikát, statisztikai szempontból semmit nem jelent, hogy neked sikerült olyan autót venni, amivel 260 Mm alatt nem volt semmi gond. A szórásba belefér.
Igen, a dízel kb. 1800-nál eléri a maximális nyomatékát, utána 2700-2800 környékén már el is hagyja azt. Kénytelen vagy váltani. A benzines ezzel szemben 1800-on még inkább döglött, mint nyomatékos, viszont ha átlépte a 2500-3000 közötti tartományt, akkor megindul, mint a barom, és húz 6500-ig. Szóval neked legalább kétszer kell váltanod, míg a benzinesnek egyszer sem.
""mondom, hogy nem pár hetet használja, hanem évekig." Ezt nem vagyok hajlandó elhinni.": ezt nem is kell elhinni, legalábbis nekem nem, mert én ilyet nem állítottam, csak nem tudsz olvasni. Én azt állítottam, hogy hasonló vagy azonos technológiájú autókkal járnak évekig, nem pedig azt, hogy ugyanazzal a példánnyal, mivelhogy itt motorokról van szó. A kétliteres opel dízel akkor is két literes opel dízel, ha más-más autókban kapják meg. Például az insigniának is vezették gyakorlatilag az összes változatát, erről ők is írnak. Tehát van alkalmuk megítélni a motort.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Zewa
senior tag
válasz lujó55 #19028 üzenetére
Ő lenne az:
Kéne... Piszkosul kéne. Még így fehérben is.
Igen, gyárilag 240ps. Pontosan hol azt nem tudom de frankó fékpados méréssel egybekötött chipstuningot kapott és ott asszonták hogy így a jó..
ps.: Sry, csak sikerült összetörni a lapost amin a kép volt.
[ Szerkesztve ]
"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
-
-
neduddki
nagyúr
válasz bambano #19142 üzenetére
HI!
na egy kek zafira opc /vmi hasonlo/ mutatta meg par hete a petofi hidra felfel, mijjen az amikor nyomkja es nem gondozzak:- ((( /ennyi kek fustot utoljara trabantbol lattam, meg az a buz... ehhhh talicska az ijjennek enm oto:- (/
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
bambano
titán
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Diablo IV
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Fujifilm X
- Politika
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- EAFC 24
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- További aktív témák...
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen