- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- A Mobvoi eddigi legkeményebb órája a TicWatch Atlas
- iPhone topik
- Xiaomi Mi 9T - a túl jó Redmi
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jack@l
veterán
Az a baj alap dolgokkal nem vagy tisztában és próbálsz féligazságokat ráhalucinálni az eleve téves kiindulásra. Mindenféle rosszindulat nélkül...
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #26301 üzenetére
Mégis én írom le kettőnk közül, hogy miképp működik, míg te csak azt írod, hogy nem vagyok vele tisztában. Mindenféle rosszindulat nélkül...
Egyébként ha nekem nem hiszel, akkor itt van Ben Archard a Metro Exodus motorprogramozója [link]:
"The nasty thing that ray tracing does, as opposed to something like say SSAO, is randomly access memory. SSAO will grab a load of texel data from a local area in texture space and because of the way those textures are stored there is a reasonably good chance that those texels will be quite close (or adjacent) in memory. Also, the SSAO for the next pixel over will work with pretty much the same set of samples. So, you have to load far less from memory because you can cache and awful lot of data.
Working on data that is in cache speeds things up a ridiculous amount. Unfortunately, rays don't really have this same level of coherence. They can randomly access just about any part of the set of geometry, and the ray for the next pixels could be grabbing data from and equally random location."
Tehát alapvetően a sugárkövetés problémája az, hogy az adatelérés túl véletlenszerű ahhoz, hogy a cache-ekre valóban építkezni lehessen, márpedig ezen csak a nagyobb memória-sávszélesség segít.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Jack@l
veterán
X éve programoztam már egyik zh feladatként ilyet. Aki járt abba a suliba, tudja miről beszélek.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #26303 üzenetére
Ha írtál valaha ray tracert, akkor pontosan tisztában kell lenned, hogy az adatelérés véletlenszerű mivolta miatt kell a rengeteg memória-sávszélesség hozzá. Innentől kezdve nem értem, hogy miért kérdezed ezeket. Csak megtanították ezt az egyetemen.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Dyingsoul
veterán
-
Jack@l
veterán
Az a baj mem értem miről beszélsz.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Raymond #26308 üzenetére
Értem. Sajnálom magam és Ben Archardot is a Metro Exodus grafikus fejlesztőjét, hogy nem érti a sugárkövetést, és a véletlenszerű adatelérés problémájáról beszél. Hála az égnek, hogy vagytok ti, akik sose írnak semmiről részletesen, de megmondjátok, hogy én, illetve az az ember, aki sugárkövetést rakott egy AAA játékba hülye. A nevében is köszönöm, hogy remek hsz-eitekkel emelitek az internet adatforgalmát.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Raymond #26310 üzenetére
Tehát ha ő beszél a véletlenszerű adatelérés problémájáról, akkor az jó, ha én, akkor az nem. Akkor nem is azzal van gond, hogy mi lett leírva, hanem azzal, hogy ki írta. Még jó, hogy bemásoltam Ben Archard leírását is a problémáról, így mindenki láthatja, hogy mi a helyzet itt. Köszönöm, hogy tisztázni tudtuk ezt a helyzetet, további jó trollkodást.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
lenox
veterán
Itt nem a pixelekből lövöd ki a sugarakat, hanem egy kamera mögötti pontból.
Ez egy szemleltetes. Az a lenyeg, hogy nem parhuzamosok azok. Mikor lattal utoljara olyan 3d-t, ahol a targyak merete a tavolsagtol fuggetlen volt? Akkor lenne parhuzamos ugyanis.
#26309:
Sajnálom magam és Ben Archardot is a Metro Exodus grafikus fejlesztőjét, hogy nem érti a sugárkövetést
O valoszinuleg erti, de attol, hogy magaddal egy mondatba teszed, ettol ez meg rad nem vonatkozik. Persze amugy szerintem alapvetoen erted te is, de ettol ez a parhuzamossag meg elemi hiba.
Tehát ha ő beszél a véletlenszerű adatelérés problémájáról, akkor az jó, ha én, akkor az nem.
Ha csak elismetelned, amit mas mond, azzal nem lenne baj, de sokszor koltesz hozza, pl. ezt a parhuzamossagot, azzal meg szokott gond lenni.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha a kamera mögötti pontból lövöd ki, akkor nem lesznek párhuzamosak, de ettől igaz rájuk, hogy két egymás melletti sugár nem messze metszi majd a geometriát, tehát cache-re lehet ott még építeni. Visszaverődés után viszont már nem, mert egészen más helyre tarthatnak az új sugarak. Ezért jön elő a véletlenszerű adatelérés problémája a sugárkövetésnél. Ez a kulcstényező, amit miatt ez nehéz, mert mindig a memóriáig kell menni az adatért. Nem lesz ott a cache-ben, mint mondjuk a primary ray esetén, vagy a raszterizálásnál.
Ezt a gondot vagy koherenciadetektorral (most vegyük ezt elméletire, nyilván ennek is van egy hatékonysága), vagy pusztán nyers sávszélességgel lehet megoldani.A sugarakat úgy lövöd amúgy ki, ahogy akarod. A kérdés, hogy mit szeretnél. Viszont maga az alaptézis, hogy az egymás mellett futó sugarak, legyenek azok párhuzamosak, vagy sem, alapvetően lehetőséget adnak a cache-elésre. Onnantól válik az egész nagy problémává, ha visszaverődnek, és a secondary ray-ek teljesen más irányba fognak tartani.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
GeryFlash
veterán
válasz Raymond #26310 üzenetére
+ Jack@l
Írjátok már le miben nem értetek egyet Abuval vagy miben mond hülyeséget. Zseni ez a ,,alap dolgokkal nem vagy tisztában" meg hasonló lekezelő, konkrétumokat és érveket mellőző vergődés amit leműveltek :))
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
X2N
őstag
Közben amíg megy a vita hogy mi fán terem a raytracing, már működik a Benderben az RTX kártyák gyorsítása, ami eddig egy 980Ti-vel 160 másodercig tartott Cycles-el most az új kártyán(2060S) 30mp. Ja és van már a Cycles-nek egy optimalizált változata E-Cycles néven ami még ennél is sokkal gyorsabb.
[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
válasz Petykemano #26316 üzenetére
Mi csak unalmunkban vergődünk, ennyi.
Az igazság meg odaát van. (amúgy már le lett írva, meg párszor utalva rá)
A nagy baj, hogy ilyenkor azok vannak letrollozva, lefikéázva akik bizony erről tanultak, okos emberektől. Nem fórumon meg PR anyagokból. Fel lehet menni az internetre és biztos vagyok benne hogy találtok róla tananyagot. Abu nem csak az RT -vel kapcsolatban téved, hanem magával a grafika alapjaival, működésével nincs tisztában.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
veterán
válasz Jack@l #26319 üzenetére
Ettol fuggetlenul ti csak budos nagy trolloknak tuntok mivel csak a sav megy indoklas joszerevel sosem.. Alapvetoen biztos nem vagytok mindannyian tok hulyek de neha indoklas mehetne, nem csak a felhok koze pufogatas meg majd meg a nagykozonseg keresgeljen hogy igazatok van e, akinek nem inge ne vegye magara...
-
Yutani
nagyúr
válasz Jack@l #26319 üzenetére
Abu mondandóját nyugodtan, alátámasztva az általad tudott tényekkel kulturáltan cáfold meg, ne csak annyit írj le, hogy nem ért hozzá. Mi is kíváncsiak vagyunk, hogy ki tudja rosszul, és ha Abu az, akkor még tanulhat is belőle.
Amíg nem jön értékelhető cáfolat, addig csak szimpla trollkodás, ami itt folyik. Mi, egyszerű fórumozók, így látjuk.
#tarcsad
-
hokuszpk
nagyúr
válasz Jack@l #26319 üzenetére
ezzel megint jol megindokoltad a nagy semmit, ha annyira ertesz hozza, akkor itt es most nem ez a valasz, hogy menj fel a netre es nezz korul, hanem a piszoknagy tudasodbol par sorban ramutatni, hogy ABU tudasa hol hianyos es/vagy teves. O mindig megindokolja, hogy mit miert es hogyan. Ti meg csak fikaztok.
+1 a trollra.[ Szerkesztve ]
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
Jack@l
veterán
válasz hokuszpk #26322 üzenetére
De mért segítsek bármelyik infóvámpírnak aki letrolloz? Mért nem keresed meg magad a választ? Írtam már hogy többször "erősen sugalltuk" a megoldást. De továbbra is az maradt meg hogy fikázunk.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Piszmaty76
aktív tag
válasz Yutani #26321 üzenetére
Talán jobb lett volna, ha "kultúráltan" szót vastagon csupa nagybetűvel írod, hogy feltűnőbb legyen. Irigylem Abu toleranciáját...
Thermaltake Overseer RX-1, Seasonic Prime 750W Titanium, ASUS C8H X570 wifi, R9 5900X, Thermalright Peerless Assassin SE, G.SKILL 32GB KIT DDR4 3600MHz CL16 Trident Z RGB, Sapphire 7900XTX Nitro+, Samsung 960 pro NVME gen3. 256GB/Kingston KC3000 NVME gen4. 2TB, LG QNED863QA 55" (HDMI 2.1)
-
őstag
Hali, remélem tudtok segíteni. Biost szeretnék cserélni, módosítani 2080Ti kártyámon.
Oka, hogy vettem egy Gigabyte blowert és vettem hozzá egy ArcticAccelero Extreme IV hűtést. Így a kártya 59-63C tartományban mozog. Mivel a gyári hűtést elég hurka, ezért nagyon alá lötték mind a feszt, mind az órajelet. 1600-1700Mhz-en megy.
+15% volt, +12% power, +230Core, +700Ram, ezeket stabilan tudja. Hosszú tesztek után, szeretném stabilizálni a Biosban.
Amit nem, teljesen értek, hogy teszt közben miért mozognak ilyen széles skálán az órajel és fesz értékek. A hő miatt elvileg nem lehetne és a vrm és GPU is elbírja, hisz a másik tesztbe végig nagyobb értéken mentek.[ Szerkesztve ]
-
GeryFlash
veterán
válasz Jack@l #26323 üzenetére
Infovámpír Beszarok, politikusok jöhetnének jegyzetelni hozzád, amikor éppen fel vannak kérdezve újságírók által. Gondolom szülőknek is toltad amikor sulis jegyek iránt érdeklődtek, hogy szálljatok már le rólam kérdezősködő infovámpírok
Meg se próbáljatok rácáfolni a koholt troll vádakra, hogy mégis miben van szerintetek ABU vakon, a végén még redundáns adat ketkezne az interneten.
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
Dyingsoul
veterán
válasz Kaci84 #26327 üzenetére
Ez nem az a topik.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
kisfurko
senior tag
válasz Jack@l #26319 üzenetére
Azért ezek súlyos kijelentések. Az lehet, hogy pongyolán fogalmazott, mert párhuzamosat írt koherens helyett, attól még a problémát jól körülírta. Mellesleg, ami világ koordinátarendszerben nem párhuzamos, még lehet az másik koordinátarendszerben (vetítés). A primary ray is egyértelmü azok számára, akik foglalkoztak a kérdéssel
A path tracinget is lehet sokféleképpen csinálni, mikor melyik módszer a célravezetöbb.
Néha én is pislogok, hogy miket ír, de akinek arra van ideje, hogy "má megint hülye vagy, nem értesz semmit", annak legyen ideje arra is, hogy miért. Ez kb. a magyar (egyetemi) színvonal.
Hogy a sávszélességhez is hozzászóljak. Nem csak sávszélességre van szükség, hanem alacsony késleltetésre is, a sugarak random mivolta miatt. Hiába tud a HBM egyszerre sok bitet áttolni, ha csak egy része kell az adatnak.
Egyébként engem is érdekelne, hogy mi a nagyobb probléma a sugarak nem koherens természeténél, ha már szerintetek Abu hülyeséget ír. Nyugodtan jöhetnek részeletek, írtam path tracert, a bidirectional tracerem a mintavételezés szerinti súlyozáson bukik el, mert azt nem tudom összehozni, de a sima path tracerem helyes eredményt hoz ki. Teljesítménybeli kérdésben nem tudok hozzászólni, mert full gagyi az implementációm, csak a végeredmény helyessége érdekelt. -
Dyingsoul
veterán
válasz Kaci84 #26330 üzenetére
Értelek. Ez a topik viszont olyan NV kártyákról szól, amik még meg sem jelentek, sok esetben még a nevük sem ismert... Szerinted itt fogsz akkor megoldást találni ha a kártya topikjában nem kaptál? De beleolvastam és láttam, hogy reagáltak ott a problémádra csak nem bírod kivárni, míg a kolléga átadja az infókat... Javaslom a redditet és külföldi fórumokat ha azonnali válaszra vársz egy konkrét problémára. (Nem rosszindulatból mondom, én is ezt szoktam tenni mikor speciális esetekkel állok szemben és mihamarabb szükségem van a válaszra. Ha nem tudsz angolul használd a google translate-et. 2020-ban már nem ciki, sokkal inkább cuki fordításokat készít.)
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
őstag
Ezt nem tudtam, hogy ezért találgatós... Igen írt amott, de ahogy néztem neki nem ez volt a célja mint nekem.
Belenéztem itt a fórumba gondoltam a sok Nvidiás közt talán lesz Bios cserés, és nem haragsznaka miután látom, több oldalon keresztül megy a fejtegetés ki a h.lyébb a másiknál.
Köszi, ránézek a külföldi fórumra is, azért reméltem lesz több emeberke magyarok közül az mégiscsak jobb lett volna. -
Dyingsoul
veterán
válasz Kaci84 #26333 üzenetére
Nézd, alapból 2080 Ti-ről beszélünk ugye... Na most ha nem ajándékba kaptad, akkor tudhatod, hogy nem olcsó dolog ez a kártya ergo kevés magyarnak van. Akiknek van is, nem szívesen szórakoznak BIOS cserével, tekintve a garanciális feltételeket és a termék árát... Ez után tényleg meglepő, hogy kevés magyar emberke foglalkozik ezzel, tovább szűkítve a kört: kizárólag itt a PH-n? Pláne ha már arról beszélünk, hogy ugyanaz legyen a célja, mint neked vagyis, a feszkót, a teljesítménylimitet, a core clockot, a memória frekit is húzta, ahogy te is? Senki nem fog a kezedbe adni egy BIOS itt PH-n mondván, hogy tessék ezt rakd fel...
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
őstag
válasz Dyingsoul #26335 üzenetére
Jajj ne legygél már ilyen. Pontosan nem tudhatom, statot, hogy hány embernek lehet. Nem kell feltétlenül 2080Ti tulajnak lenni. Pl. AMD-nél is típustól független tudható illetve ajánlják is, a Bios cserét. Pl. Vega 64 bios 54-re, vagy 5700XT bios 5700-re. Persze jobb lenne aki hasonló kártyára hasonlo okokkal, de már az is jó lenne ha 5-10 ember beszámolna, hogy ezzel programmal csináltam és nem volt gond. pl. Köszönöm, hogy megértesz.
-
félisten
atyavilág
[link]
Új HPC szörnyeteg.1 INT32 Unit remains unchanged because of issue port cannot be fully used anytime.
2 Double the FP32 Unit for shader proportion.
3 Now the performance of the new Tensor Core is doubled.
4 Enhanced L1 Data Cache for more comprehensive functions.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz gainwardgs #26338 üzenetére
a mérete tegnapi leak.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz gainwardgs #26340 üzenetére
olyat nem szoktak manapság főleg 7 nm lesz . brutális tranyó mennyiség ekkora felületen 7 nm ből.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz gainwardgs #26342 üzenetére
HPC be jó lesz annyiért is
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz gainwardgs #26344 üzenetére
bejelentésig nem igen lesz, ha csak AMD nem mutat valamit be Márc 5. én, mert érdekes módon ilyen konkurens bemutatók után vagy elötte pár nappal jönnek a a leakek
Szerintem ez is most így hirtelen azért " szivárgott " ki."A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Dyingsoul
veterán
Lehet, hogy nem 7nm-en jön a következő gaming generáció?
[ Szerkesztve ]
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- KÉSZLETRŐL! - Új - 180 Fokos GPU PCIe Tápcsatlakozó Adapterek - NVIDIA AMD INTEL - A Több Olcsóbb!
- nVidia Quadro RTX A4000 16Gb GDDR6 256bit
- Zotac RTX 3080 - AMP Holo LHR 12GB (Garancia 2025.05. + 2 év)
- Sapphire Pulse AMD Radeon RX 6600 8GB használt videókártya eladó garanciával!
- Palit RTX 2060 Super 8GB GDDR6 használt videókártya eladó garanciával!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs