Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz lenox #26312 üzenetére

    Ha a kamera mögötti pontból lövöd ki, akkor nem lesznek párhuzamosak, de ettől igaz rájuk, hogy két egymás melletti sugár nem messze metszi majd a geometriát, tehát cache-re lehet ott még építeni. Visszaverődés után viszont már nem, mert egészen más helyre tarthatnak az új sugarak. Ezért jön elő a véletlenszerű adatelérés problémája a sugárkövetésnél. Ez a kulcstényező, amit miatt ez nehéz, mert mindig a memóriáig kell menni az adatért. Nem lesz ott a cache-ben, mint mondjuk a primary ray esetén, vagy a raszterizálásnál.
    Ezt a gondot vagy koherenciadetektorral (most vegyük ezt elméletire, nyilván ennek is van egy hatékonysága), vagy pusztán nyers sávszélességgel lehet megoldani.

    A sugarakat úgy lövöd amúgy ki, ahogy akarod. A kérdés, hogy mit szeretnél. Viszont maga az alaptézis, hogy az egymás mellett futó sugarak, legyenek azok párhuzamosak, vagy sem, alapvetően lehetőséget adnak a cache-elésre. Onnantól válik az egész nagy problémává, ha visszaverődnek, és a secondary ray-ek teljesen más irányba fognak tartani.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák