Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ricardo128

    aktív tag

    Sziasztok!

    Tudom, hogy ez nem szerelő topic, és a távgyógyítás sem megoldás, de bátorkodom itt feltenni a kérdésem.

    Adott egy 2002-es Triumph Daytona 955i típusú motor, mely már az őrületbe kerget. Az akku nem kapott töltés, de mivel a generátor kimenetén az AC feszültség megfelelő volt, az ellenállás pedig 0.5 ohm, így kapott egy Solvart feszültségszabályozót (illetve egy új akkut is). Nagyszerű, beindult a motor, töltés is volt, ellenben kevés, a 14V-os töltőfeszt nem érte el még 4 ezres fordulaton sem. A feszültségszabályozó csatlakozóit immáron stabilabb megoldással megcsináltam, ahogy azt illik. Igen, először rossz volt, én hibám. Visszaraktam mindent a helyére, gyújtás, majd indítanék és se kép, se hang. Nem teker az önindító, de még az üzemanyagpumpa sem szívja meg a benzint. Bármit csináltam, semmi. Az alábbiakat ellenőriztem:

    - vészleállító (kill switch): szétszedtem, mindkét gombot kimértem multival, kapcsolásra zárnak az érintkezők. Ennek ellenére azért kipucoltam féktisztítóval, biztos, ami biztos.
    - összes biztosíték: hibátlan, műszerrel is kicsengettem őket.
    - relék: 6 db relét találtam a gépen, mindegyiket labortápon (de akkura kötve is) teszteltem, multival együtt. Behúz mindegyik, kontakt is van.
    - üzemanyagpumpa: kivettem a tankból, direktbe kötöttem az akksira, tökéletesen szuperál.
    - önindító relé: meghúz, kontakt is van.
    - önindító: rövidre zártam a reléjét, teker, forgat, működik.
    - generátor: mint írtam, ellenállás értékek és (amíg még beindult a motor) AC feszültség is tökéletes.

    Próbáltam mind a fesszabályzót, mind pedig a generátort lehúzni és úgy indítani, semmi. Amikor a kulcsot elforgatom a gyújtáskapcsolóban, akkor működik a tompított, távolsági, index, duda, de a fordulatszámmérőn a mutató nem ugrik fel a maximumára és vissza nullára. Nincsenek egyéb HUD-on megjeleníthető információk; mint pl. km állás, nincs üres fokozat visszajelzés (a motor üresben van), sem pedig alacsony üzemanyag mennyiség (üzemanyagtartály levéve, csatlakozó is).

    Továbbá néztem még:

    - üres fokozat visszajelző: ám ezt nem vettem ki a helyéről. Üresben a moci, a csatlakozóhoz, és a testhez érintve kicseng a műszer. Nem hinném, hogyha 1-esben lenne a motor, akkor ne adná a kijelzőn az információkat.
    - oldal sztender érzékelő: multiméterrel ellenállás értéket ad a 2 véghelyzetében, más-más eredménnyel.

    ECU feladta volna a küzdelmet? És kérlek írjátok meg, hogy nem a Solvart fesszabi az oka, én az enyémet 3 és fél éve vígan használom. Eddig külföldi fórumokon érdeklődtem, ahol a legtöbbeknek a vészleállító, illetve az öndindító relé biztosítéka volt a probléma. Testeléseket is néztem, amit találtam azok jók. Ami még hátravan, OBD kiolvasás. Tudom, ezzel kellene kezdeni, de az elmúlt két hétben eszembe nem jutott, hisz csak autóknál megszokott ez a dolog nálam. Ha ott nincs kapcsolat az ECU-val, akkor meg is lesz a gond, de addig hátha tudtok valami okosat mondani.

    Előre is köszönöm! :R

    gölmétcsül ©

Új hozzászólás Aktív témák