Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ricardo128

    aktív tag

    Sziasztok!

    Egy 2004-es, GS500E típusú Suzukival szeretnék beköszönni Szolnokról. A vírushelyzet úgy hozta, hogy a több mint 10 éve áhítatott korlátlan jogosítványom leghamarabb e hónap végén jön meg (szept. 16. forgalmi vizsga) és ugye plasztikkártya nélkül nem vezethetek (remélem lesz még jó idő októberben is). Előtte még nem volt motoros jogosítványom, de ültem már 50-es Simsontól egészen 660-as Ténérén is. Asszonypajtás és jómagam hidegvérű sebességmámora miatt választottam ezt a "kis" 500-ast kezdésnek. Mindenképpen a 2 henger felé húzott a szívem, ezért lett ez a választás. Sajnos nem volt a piacon számomra megfelelő CB500, esetleg ER-5, így a víz/olajhűtő rovására ez maradt. Mindenképpen túra vonalon, nakedet szerettem volna. Alkalmi vétel volt.


    [kép]

    A kérdésem az lenne, hogy melyik az a kültéri ponyva, amelyiket ajánlanátok és alul összeláncolható? Azért, hogy ne vigye el az eső vagy ne lopják le róla a ponyvát, neadj isten a motort. Szezonon kívül a tárolás megoldott egy zárt sufniban szerencsére, de a jövő szezonban csak belső udvarban tudom tárolni (már ez is nagy előny az utcához képest). Láncot is szeretnék. Nem, nem egy ezeréves, rozsdásat akarok, melyet egy kínai lakattal kötnék össze, hanem hátha van erre speciálisan gyártott, megfelelő minőségű, új. Ponyvákból az Oxfordot nézegettem, láncból egyelőre még semmilyet. Egyébként mennyire lehet összehajtogatni a ponyvát? Sisakdobozban hátul elfér? Használtam a fórumtopic keresőt, kevesebb sikerrel.

    A válaszokat előre is köszönöm! :R

    A témaösszefoglalót mindenképpen átolvasom, próbálok okosodni, nem őrültködni és majd integetni. :K

    gölmétcsül ©

  • Ricardo128

    aktív tag

    válasz Micsurin #120951 üzenetére

    Köszönöm! :D Közben találtam láncot is ugyanattól a gyártótól (ezzel csak nem foghatok mellé). Ugye már csak az a baj, hogy az Oxford ponyvát alul nem lehet összeláncolni.

    gölmétcsül ©

  • Ricardo128

    aktív tag

    válasz Micsurin #120960 üzenetére

    Ezt öröm hallani, nem tudtam. Rendelem is megfele. Köszönöm! :R

    (#120961) persuader

    Köszönöm a tanácsot (fedett, zárt helyen lesz tárolva, de fűtés az nem lesz), feljegyzem. :D

    gölmétcsül ©

  • Ricardo128

    aktív tag

    Sziasztok!
    Köszönöm mindenkitől a válaszokat a ponyvás kérdésemre. Maradok az Aquatexnél. :K

    Újabb kérdésem, amivel szeretném végre feltenni az i-re a pontot, illetve az sem hátrány, ha bekerülne a témaösszefoglalóba: Lehet-e vezetni jogsi igénylő lappal, amíg várom a plasztikot?

    Fentebb írtam, hogy 16-án lesz a vizsgám, aztán már tűkön ülök, hogy mehessek egy karikát. Jó barátom küldte az alábbi linket, ahol taglalják, hogy milyen okmányokkal lehet vezetni (326/2011.), de az a bajom, hogy rengeteg más forrás erre rácáfol (gondolok itt más blogra, fórumra, cikkre). Megnyugató talán, hogy ez a rendelet 2020. 06. 18-tól hatályos, a belinkelt oldalak régebbiek. Testvérem még augusztus végén vizsgázott Győrben, ahol az oktatók állították, hogy lehet vezetni a jogosítvány igénylő adatlappal, míg a kormányablakban azt mondták neki, hogy az oktatók rosszul tudják, nem lehet. Meg kell várni a plasztikot.
    Fenti barátom pedig most örömittasan írta nekem, hogy egyik ismerősének most lett meg a motoros jogosítvány, mind az oktató, mind pedig a (debreceni) kormányablakban lévő munkatárs azt mondta, hogy ez érvényes, lehet vele vezetni, amíg várja a jogsit.
    Dilemmában vagyok. Az itteni kormányablakban is mindenképpen rá fogok kérdezni, és kibírom a seggemen azt az 5-6 munkanapot mire megjön, nem erről van szó, hanem ha lehet, akkor miért ne? :D :DDD

    A válaszokat előre is köszönöm!

    Mindenkitől elnézést kérek, ha ez visszatérő kérdés és már a könyökötökön jön ki. Remélem június 18. óta még senki nem kérdezte. :DDD

    gölmétcsül ©

  • Ricardo128

    aktív tag

    Sziasztok!

    Most értem vissza sikeres forgalmi vizsgáról (korlátlan). :D :D

    Egy-két hete már kirobbantottam itt egy háborút, hogy lehet-e adatlappal vezetni, folytatom. Amint letettük a gépeket, a vizsgabiztos a szokásos szöveget elmondta, hogy: "okmányirodába el kell menni, ott adnak egy adatlapot, amivel vezethetik ezt a kategóriát is." - mondom ez biztos be van állva, rákérdeztem az oktatónál is, aki szintén ugyanezt mondta. Június 17-től van ez így elvileg. Nem akarok okoskodni, legfőképp senkit sem bíztatni, hogy így vezessen (elég ha én teszem), de azért valami rendeletnek, jogszabálynak örülnék.

    gölmétcsül ©

  • Ricardo128

    aktív tag

    Sziasztok!

    Szerintetek meg merjem rendelni ezt a telefontartót, annak tudatában, hogy az én telefonom kijelzője 6.67"-os, míg a címben szereplő csak 6"-ig van tervezve (nyilván nem a kijelző átlója számít, hanem a telefon méretei, nem értem miért így kell megadni)? Ezen a videón látható egyébként, hogy mennyire lehet szétnyitni. Nyilván a szélesség nem probléma, gondolom a hozzá tartozó szilikon lefogató lesz szűkös. Esetleg szívesen fogadok hasonló árkategóriában, hasonló szerkezetű (tükör alá befogatható) tartót, de én nem találtam 6 collnál nagyobbra valót. Gondolom engedhet annyit.

    Előre is köszönöm! :R

    [ Szerkesztve ]

    gölmétcsül ©

  • Ricardo128

    aktív tag

    Na, közben rájöttem. Kollega telefonjától másfél milliméterrel szélesebb és 6.6 milliméterrel magasabb a telefonom, szóval nyilván nem lesz probléma a tartóval.

    #126216 etnies:

    Nem egy givi, esőtől nem véd, de töredéke az árának. Kollégának bejött, lassan 2-3 éve használ hasonlót, még nem panaszkodott rá.

    [ Szerkesztve ]

    gölmétcsül ©

  • Ricardo128

    aktív tag

    Sziasztok!

    Tudom, hogy ez nem szerelő topic, és a távgyógyítás sem megoldás, de bátorkodom itt feltenni a kérdésem.

    Adott egy 2002-es Triumph Daytona 955i típusú motor, mely már az őrületbe kerget. Az akku nem kapott töltés, de mivel a generátor kimenetén az AC feszültség megfelelő volt, az ellenállás pedig 0.5 ohm, így kapott egy Solvart feszültségszabályozót (illetve egy új akkut is). Nagyszerű, beindult a motor, töltés is volt, ellenben kevés, a 14V-os töltőfeszt nem érte el még 4 ezres fordulaton sem. A feszültségszabályozó csatlakozóit immáron stabilabb megoldással megcsináltam, ahogy azt illik. Igen, először rossz volt, én hibám. Visszaraktam mindent a helyére, gyújtás, majd indítanék és se kép, se hang. Nem teker az önindító, de még az üzemanyagpumpa sem szívja meg a benzint. Bármit csináltam, semmi. Az alábbiakat ellenőriztem:

    - vészleállító (kill switch): szétszedtem, mindkét gombot kimértem multival, kapcsolásra zárnak az érintkezők. Ennek ellenére azért kipucoltam féktisztítóval, biztos, ami biztos.
    - összes biztosíték: hibátlan, műszerrel is kicsengettem őket.
    - relék: 6 db relét találtam a gépen, mindegyiket labortápon (de akkura kötve is) teszteltem, multival együtt. Behúz mindegyik, kontakt is van.
    - üzemanyagpumpa: kivettem a tankból, direktbe kötöttem az akksira, tökéletesen szuperál.
    - önindító relé: meghúz, kontakt is van.
    - önindító: rövidre zártam a reléjét, teker, forgat, működik.
    - generátor: mint írtam, ellenállás értékek és (amíg még beindult a motor) AC feszültség is tökéletes.

    Próbáltam mind a fesszabályzót, mind pedig a generátort lehúzni és úgy indítani, semmi. Amikor a kulcsot elforgatom a gyújtáskapcsolóban, akkor működik a tompított, távolsági, index, duda, de a fordulatszámmérőn a mutató nem ugrik fel a maximumára és vissza nullára. Nincsenek egyéb HUD-on megjeleníthető információk; mint pl. km állás, nincs üres fokozat visszajelzés (a motor üresben van), sem pedig alacsony üzemanyag mennyiség (üzemanyagtartály levéve, csatlakozó is).

    Továbbá néztem még:

    - üres fokozat visszajelző: ám ezt nem vettem ki a helyéről. Üresben a moci, a csatlakozóhoz, és a testhez érintve kicseng a műszer. Nem hinném, hogyha 1-esben lenne a motor, akkor ne adná a kijelzőn az információkat.
    - oldal sztender érzékelő: multiméterrel ellenállás értéket ad a 2 véghelyzetében, más-más eredménnyel.

    ECU feladta volna a küzdelmet? És kérlek írjátok meg, hogy nem a Solvart fesszabi az oka, én az enyémet 3 és fél éve vígan használom. Eddig külföldi fórumokon érdeklődtem, ahol a legtöbbeknek a vészleállító, illetve az öndindító relé biztosítéka volt a probléma. Testeléseket is néztem, amit találtam azok jók. Ami még hátravan, OBD kiolvasás. Tudom, ezzel kellene kezdeni, de az elmúlt két hétben eszembe nem jutott, hisz csak autóknál megszokott ez a dolog nálam. Ha ott nincs kapcsolat az ECU-val, akkor meg is lesz a gond, de addig hátha tudtok valami okosat mondani.

    Előre is köszönöm! :R

    gölmétcsül ©

Új hozzászólás Aktív témák