- Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
- A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- MG4 menetpróba
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- DIGI Mobil
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Okosóra és okoskiegészítő topik
Hirdetés
-
Mozgásban az Arena Breakout: Infinite (PC)
gp A korábban csak mobilokra/tabletekre megjelent FPS hamarosan PC-n is elérhető lesz.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #6646 üzenetére
Szevasz
Köszi !
Nekem a gömb végű előkamráim vannak, akkor feltételezem, hogy a hengerfej is az újabb fajta.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
pattilaa
csendes tag
Köszi, azt tudom hogy sok csillagos torx de hogy pontosan hányas azt nem tudom :S
-
pattilaa
csendes tag
vagyis nem torx hanem zxn M de már megtudtam 12-es kell hozzá
-
Dzun
csendes tag
Sziasztok.
Aranyszabály: Ami nem romlott el azt ne javitsd meg Erre én a minap kibontottam a féltengely gumiharangját csak úgy kiváncsiságból, gondoltam belekukkantok és kifolyt a "lé". Zsirral vagy valami vastagabb olajjal töltsem újra ? Olvastam folyékony zsirról esetleg az kell bele?Mercedes-Benz W123 200D 1982 Fehérre hasonlit :)
-
pattilaa
csendes tag
ha már lé folyt ki az nem jó egyébként olyan zsír kell bele mint amit a csapágyakbateszel rendes gépzsír vagy hogy mondjam
-
pattilaa
csendes tag
a gumiharangban zsír van (kéne lennie)
-
pattilaa
csendes tag
ma levettem a szelepfedelet de a hengerfej csavarokhoz nem férek oda :S és még anyni hogy a vezérmű lánckereket hogyan kell levenni?
-
Dzun
csendes tag
válasz pattilaa #6661 üzenetére
Köszönöm a válaszokat.
Kutakodtam, jenki fórumom[link] is olajat ajánlanak bár van aki inkább a zsirt tenné bele. Az olaj mellet döntök, kb. 2,4 dl vastag olaj (80W90) fog belekerülni. Meg is lesz a hétvégi szórakozás, ugyanis ki kell szerelnem az olaj betöltése miatt mind a kettőt. Legalább megejtem az olajcserét a difiben is.[ Szerkesztve ]
Mercedes-Benz W123 200D 1982 Fehérre hasonlit :)
-
pattilaa
csendes tag
köszi már csak a henger fej csavarokat kell kiszedni valahogyn akkor
-
zsoltno1
csendes tag
Jó estét - sziasztok!
W204 200 CDI ben tudnátok segíteni, hogy melyik vezeték (szín, elhelyezkedés) a sebbeség jeleadó?
Be kénne kötnöm egy Guideo kütyüt és nem szeretném sokáig keresgetni, hátha valaki már találkozott ilyennel !
Segítséget előre is köszi!
-
Batman2
őstag
Üdvözlet mindekinek !
Ma leszedtem a generátort, mert tegnap hazajövet már visitott a generátor !
A szjtárcsa csapágy volt rendesen megszorulva, nehezen és akadozva forgott csak !
Miközben szedtem le a szijtárcsát rögzitő csavart, a csavarlazitó megoldotta a csapágyat is. Aztán kiáztattam ptróleumban, jó kis rozsdás, barna lé jőtt ki belőle.
Utána megpörgettem a csapágyat, volt ugyan egy kis hangja, de szépen pörgött, igy zsir sprével nyomtam bele egy kis zsirt és összeraktam a generátort.
Előtte még kiáztattam kicsit a másik csapágyat is, megpucoltam a kommutátort, mert megint volt már ráragadva egy kevés kosz és a szénkeféket.
Felszereltem, működik !
Van ugyan egy kis hangja, nyilván ez már nem a régi, amiből rozsdás lé folyt ki, de még talán elmegy agy darabig, amig szerzek újat !Tudja e valaki, melyik csapágy milyen méretekkel rendelkezik, mekkorát vegyek ?
A csapágy csere még egy érdekes dolog lesz, mert elég rendesen rá vannak húzva a tengelyre!
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Másik dolog:
Mióta rugót cseréltem az adagoló elemekben, egyre inkább kopogósan jár a motor belemegedve és kicsit vsezit is az erejéből a melegedő állapothoz képest (ez előtte is valamelyest meg volt) !
Létezik, hogy az erősebb rugó, vagy egyáltalán a bolygatás miatt megváltozott volna kicsit az előtöltés ??
Ha nem az változott, akkor megint a befecskendezőkkel van baj, csöpöghetnek és azért kopog a motor.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Templomegere
senior tag
válasz Batman2 #6667 üzenetére
ha már szétszedted , ki is kellett volna cserélni őket . bárhol kapsz ebbe való csapágyat , mivel semmi extra , ha nem találtál rajtuk számot , akkor tolómérővel lemérheted volna és ezek alapján is kaptál volna csapágyat . Biztos hogy ez a gencsi így már nem lesz sokáig jó , nem mellessleg a kisördög ott lesz a fejedben végig , mikor is hagy cserben menet közben az autó.
-
pattilaa
csendes tag
nektek véletlenül nincsen kompresszió mérőtök ?:S
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #6669 üzenetére
Sajna nem jutott eszembe megmérni, mikor szét volt szedve, csak utána, mikor már összeraktam és vissza is szereltem, igy továbbra sem tudom, milyen méretű csapágyat kéne vegyek !
Van egy generátor ábrám, de azon csak az alkatrész számok vannak rajta, méret nincs.Nem tudod véletlen a méreteket ?
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #6670 üzenetére
Szevasz
Én is arra gondoltam, hogy megrendelem a szám alapján, de nem drágább, mint ha egy csapágy boltban venném meg ?
A cserért hogyan kell végezni ?
Addig rendben van, hogy a régit akár le is vághatom, de az újat hogyan passzirozom fel a tengelyre ?
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #6671 üzenetére
A Denso csúcsokkal ?
Melyiket tetted bele, a 240/-eset ?
Ma mentem a járgánnyal, ma jobb hangon ment, és jobban is húzott, esős idő volt délelőtt, az esőben mindig jobban viselkedik a motor !
Este hazafele jövet a kertből már megint kissé kopogott a járása, kicsit alapjáraton is, de főként gázadásra, közben felszáradt az út, és nyilván csökkent a pára is.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
válasz Batman2 #6674 üzenetére
Nem lesz (sokkal) drágább, ha be mész egy SKF csapányboltba, és odaadod nekik a Bosch számot, ők is adni fognak csapányakat.
Tényleg kommersz csapányak, összesen 66db. Boscht típusú generátorba tették ezeket a csapányakat, és a generétorokat több száz típusba. Az áruk 500-1500ft-ig terjed minőségtől bolttól függően.Műszerolajjal, vagy motorolajjal ha bekened a tengelyt, és a csapányat simán rá kell menjen!
w123 200D 1.1millió km+
-
Tomeee80
csendes tag
http://overdrive.web4.hu/cikk/erosre-sikeredett-mercedes-tuning-az-inden-designtol No hát ahhoz képest hogy a teljesítmény nem jött össze nekik, a külső/belső nem lett rossz : )
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #6676 üzenetére
Mintcar, T.egér !
Ok, akkor beszerzek csapágyakat és nekivselkedek a cserének !
Köszi !Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Tomeee80 #6679 üzenetére
A motorral szerintem azért nem kezdtek semmit, mert ahhoz komoly mérnöki tudás kell már, hogy egy ilyen, totál elektronikus vezérlésű és amúgy is elég csúcsra járatott motort még erősebbé tudjanak tenni, gyak. leginkább újra kéne tervezni hozzá, vagy méginkább egy újat kéne tervezni, az meg még nagyobb tudást és eszköz hátteret kivánt volna !!
Mondjuk esetleg még egy csiptuninggal (vagy módositott, illetve nagyobb turbó töltővel) lehetett volna plusz kóerőket kicsikarni a motorból (mivel valszeg a leg gazdaságosabb üzemre és nem a legnagyobb teljesitményre van beállitva), de ahhoz is ismerni kell jól a motort, hogy tudják, melyik értéket merre és meddig kell hozzá módositani, persze ez valszeg plusz üzemanyag fogyasztással járt volna és lehet a motor hűtését is növelni kellett volna.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #6677 üzenetére
Pont akkor kezd jobban kopogni a járása (már a teljesen hideg, inditás utáni állapotot kivéve) mikor jól bemelegszik, melegedő 50-70 fok körüli hőmérsékleten csendesebb és kicsit jobban is húz, mint az átmelegedett motor (85 fok) !!
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Der Bosss
csendes tag
És újra járóképes a 300D!
Mint kiderült nem csak a behúzó mágnes füstölt el, maga az indítómotor is lassú volt.
Igazad volt Batman ebben, ezért nem indult eddig.
Majdnem egy napos munka volt kiszerelni az egyikből a jót, kiszerelni a másikból a rosszat, és felszerelni a végső helyére a jót. Már az első indításkor majdnem beindult, másodikra és azóta is pöcc-röff.[ Szerkesztve ]
MB W123 300D 1981-ből!!!
-
t.zsolti
tag
válasz Batman2 #6686 üzenetére
igen bosch,de nem reklámozom
jól megy ,de még nem tankoltam.
de ennél is megjelent az alacsonyabb fordulaton a rendszertelen kopogás ami nem volt benne amikor beszereltem
jöhet a következő garnitúra?? ( kolbensmidt, novaditex, monark,és a végén a gyári 12-ért ami valószínűleg bosch )[ Szerkesztve ]
MB 123 3.0d
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #6688 üzenetére
Nem lehet, hogy azért kezd rövid idő után szabáyltalanul kopogni alacsony fordsulaton, mert gyakran jársz alacsony fordulaton és elkormolódnak a befecskendező tűk, ami miatt kitámasztanak és 'bepisilnek' időnként ?
Addig rendben van, hogy a 300D elég erős ahhoz, hogy birja akár a 40km/h-át is négyesben vagy 1200-1500-as fordulat körül, de az égés szerintem már elég gyenge ilyenkor és sok korom keletkezik.Én 3-asban megyek 55-ig (rövid távokon 60-ig is), bár ez a 200D is képes még 45 körülről is lassan felgyorsitani, nem rángat, de az már nem használ sem a motornak, sem a fogyasztának !
Négyesben mindig 55 vagy fölötte tartom.
Egyesben 15-20, kettesben 40-45-ig huzatom.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
t.zsolti
tag
válasz Templomegere #6689 üzenetére
a densó-val 9 nél nem szippantott kevesebbet
tudsz számot?MB 123 3.0d
-
t.zsolti
tag
-
Templomegere
senior tag
megoldás mercedes kereskedés , alvázszám motorszám és úgy kikeresni milyen is való bele
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #6693 üzenetére
Szevasz
Az mondjuk igaz, hogy a kirándulás után nem a túl alacsony fordulat miatt jelentkezett a probléma (hacsak nem mentél végig 40-nel 4.-ben )
Az a baj, hogy nekem is mindig igy viselkednek a csúcsok, hogy legfelejebb nehány ezer kilóméter után már jelentkezik a szabálytalan kopogás, csörrenés, ami gyorsitásokkor még erősebb !
Sajnos most is ez áll már fenn, figyeltem a motor viselkedését, hangját még hidegen és már akkor is hallhatók csörrenések, kicsit olyan csörgést produkál, mint a gyári hibás Bosch széria, csak azok sokszorosát produkálták !Gondolkodtam, hogy miért lehet ez, hogy ennyire hamar szétmennek a csúcsok: 1. vagy nem megfelelően lett berakva a fúvóka és nem fekszik fel megfelelően a tűzkarikára, ami miatt hamar szét ég (túlmelegedés), vagy éppenhogy túlságosan felfekszik arra, emiatt pedig túlhül és mindig kokszos, a koksz pedig szétcsiszolja,
2. vagy pedig valami nem sitmmel az üzemanyag rendszeremben és túl koszos gázolajat kap, amitól hamar szétkopik !
3. Esetleg még a fúvókatartó ház és alkatrészei (rugó !) deformációját tudnám okolni eme problémáért !
Kiváncsi lennék a szórásképükre és a nyitónyomásukra, szerintem már megint nem stimmel.Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #6695 üzenetére
Szevasz
Akkor ez állhat már fenn !
A kisebb, vagy a nagyobb luku tűzkarika kell a w123-ashoz ?
Már nem emlékszem, hogy melyiket tette bele a szerelő, talán a nagyobb lukut (~7mm).
Mitől lehet, hogy pár ezer kilóméter megtétele után már szétmegy a csúcs ?
Mi a jellemző hiba, ha tapasztaltál másnál is ilyet ?Létezhet, hogy hiába van rendben az üzemanyag szűrőm, mégis átjut annyi kosz, ami ezt okozná ?
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #6696 üzenetére
Tűzkarikából van többféle anyagminőség, vagy csak a méretük változik, azon túl mindegy hol veszem ?
Milyen árfolyamon szokott lenni ?
Meteornál vagy 600Ft-ért akartak nekem tűzkarikát hozni (/db), azt egy kicsit sokalltam !Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Templomegere
senior tag
válasz Batman2 #6698 üzenetére
2 méret létezik , motorja válogatja melyik való bele . Természetesen anyagában is vannak eltérések , gyártó függő a dolog . Én elmentem egy bosch boltba ahol öreg katalógusból motorkód alapján kikerestük , és vettem 8 db-ot 800ft/db áron , ezelőtt kb 3 évvel . drága volt de legalább jó.
ha nem jó a tűzkarika akkor akár 5 km alatt ki lehet csinálni a csúcsot. de lehet hibás a porlasztó ház is , számít a meghúzás nyomatéka is , stb
ha új a szűrő és jóféle akkor nem hiszem hogy ott lenne a gond