- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Xiaomi Redmi Note 5 Global
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Android szakmai topik
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Az AI-ról szól a Galaxy S24
Hirdetés
-
Sorra osztja a dollármilliárdokat az USA a chipgyártóknak
it Az Intel, a TSMC és a Samsung után a Micron következik, ők is tetemes összegű támogatást kapnak az USA-tól a chipgyártáshoz.
-
Analóg kapcsolós klaviatúrák triója a Razer fémjelzésével
ph A Huntsman széria harmadik nemzedékét háromféle formátumban vihetjük haza.
-
Sony Xperia bemutató lesz május 17-én
ma Különleges Xperia eseményt tart a Sony Tokióban, száz résztvevőt invitálnak.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #6748 üzenetére
...Hát ez valami borzasztó !!!!!
Ilyen randát csinálni egy szép járgányból ..., Tudom hogy az amerikaiknaknak nincs izlésük, mindigy is furcsák voltak számomra a nagyzolós stílusukkal (mindenből sokat és nagyot!), de hogy ennyire, ez mindenen túl tesz, eszméletlen !!!
Kell pár óra, hogy magamhoz térjek a sokkból !!!
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Egér, Mintcar !
Ha az adagolóelemek házait kitekerem (mondjuk szelep csere miatt), majd visszateszem, akkor hogy tudom beállítani, hogy pontosan egyformám működjenek megint ???
(az adagolóm az újabb fajta csavaros házú (mint a képen), nem az alátétekkel állított magasságú és 2 csavarral lefogatott fajta)
A régebbi típusuaknál mit lehet, kell állítani az alátétekkel ?Egyáltalán mit tol el a nem teljesen egyformán visszatekert ház (időpontot, vagy mennyiséget) ???
Múltkor ugye fejszelep rugókat cseréltem, majd visszatekertem a házakat és úgy érzésből húztam meg (nyomaték kulcsom nincs), amennyit tudtam húzni rajtuk a recés rögzítő gyűrükkel, célkulcs híján !
Tudom, kontár hozzáállás !Az biztosra tudom, hogy az első elem házát erősebben tekertem vissza, nagyon beletéptem, hogy biztos legyen, mint a többit !
A motor végülis megy, csak kicsit táncolt, egyenetlenül jár, holott előtte meglehetősen egyenletes volt, bár a lelkivilágától is függött, de mindenképpen képes volt szinte tökéletesen egyenletes járásra is (máskor meg kicsit remegett) !
A befecskendezőket most cseréltem megint újra, ezennel a bele valónak talált DN0SD220-as Denso csúcsokkal a 261-es, w124-es csúcsok helyett, tehát azok rendesen kell hogy muzsikáljanak, de ugyanígy lötyögött a 261-esekkel is, tehát nem a csúcs, hanem az adagoló hibája !
Hogy kell hivatalosan, helyesen eljárni, mikor visszatekerem az adagoló elem házakat, hogy egyformák legyenek ?
Én nyomatékkulcsra gondoltam, hogy azzal egyformára lehet húzni, ez a megoldás, vagy ez is, vagy valami más ??
Arra gondoltam még, hogy kitekerem és újra meghúzom úgy, hogy mindegyiket betekerem amíg éppen meg nem szorul, majd onnan szorítom mindegyiket x fordulattal tovább, így talán nagyjából egyenletes lesz.
Azon csondálkozom egy kicsit, hogy ez nem az a fajta adagoló, amelyiket ház különféle vastagságú alátétekkel történő rögzitésével kell állítani, hanem ezt elvileg egyszerűen csak össze kell csavarni, de mégis eszméletlen érzékeny, hogy meddig tekertem be !!
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Múlt pénteken porlasztót cseréltem T.zsoltival !
A 261-es Denso csúcsok szórásképe is szépen leromlott, pedig alig mentem vele vagy 7000 kilómétert !!
A határozott szakaszos köd pamacsok helyett vékony, gyengén porlasztott folyamatos sugárt adtak, alig voltak kényszeríthetőek szakaszos működésre !
A nyitónyomásuk viszont még nagyjából stimmel (105-110bar) tehát úgy tűnik még nem koptak el, viszont nem tudom, hogy mitől romlott le a porlasztásuk.
Az újakat szépen beállítottuk, határozott, vékony, szakaszos sugrat produkáltak, námi öblögetésm nyomás beállítás és átfuvatás után, bár némelyikkel kicsit játszani kellett, mert mindenáron több sugarat produkált, vagy valahol kitört egy mellék sugár a fő sugárból !
A nyitó nyomást 115-120 közé állítottuk, inkább fölés lőjünk egy picikével mint alá szerintem.
Még nem érzem a motorban azt az erőt, amit a korábbi, gyotsan elkopott 220-as széria produkált, de azoknak is kellett vagy 800km, mire igazán energikussá vált velük a motor, másrészt be kellen valahogy állítanom az adagolót, az előzőekben említett hiba miatt, mert az biztos nem pozitivan befolyásolja a haátkonyságát.
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
válasz Batman2 #6752 üzenetére
Szia!
Pár irományt már elovastam, de konkrétan sehol sem térnek ki az adagolóelem házaira, vagyis a nyomószelep tartóira. Egészen biztos vagyok benne hogy se mennyiséget sem időpontot nem tol el. Ezeket máshol állítják. Szerintem csak egyszerüen összetartja az nyomocsatorna elemeit, mert ugye a rugó is hozzá képst rugja vissza magát, és a 4 rátét szomplán rögziti az értékre huzott fejszeleptartót, de hogy mekkora értékre kell húzni az egy kisebb rejtély.
De biztos hogy nem túl erősen huzzák meg, én max 30-40Nm-re saccolom, az alapján amit szétszedtem, meg szrintem a rözitő rátétek is a gyenge meghuzási nyomatékok miatt vannak rajta.Azért is fontos lehet az egyforma meghuzás mert, akkor a nyomórugok nem egyformán lesznek előfeszitve.
w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #6754 üzenetére
Szevasz
Igen - igen, ennél a fajtánál elvileg nem kellene változzon semmi, de a gyakorlat az, hogy sajnos van változás, már egy pici elmozdulástól is (kb. 8-ad, 10-ed fordulat) elkezd rázkódni, lengedezni, ugrálni a motor !!
Szóval nagyon érzékeny rá, de hogy pont miért, mi változik, azt nem tudom.Szóval akkor irodalomból sem tudtam volna jobban megoldani.
Akkor marad az, hogy az első megszorulás után még adott szöggel/fordulattal utánhúzom amennyire lehet egyformán és kész.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #6755 üzenetére
Szevasz
Igen, ilyen irodalmakat már olvastam én is, hogy megfelelő érzékelővel és készülékkel a nyomó csőben lezajló nyomásváltozás alapján pontosan meg lehet határozni, hogy hogy viselkedik üzem közben a befecskendező tű, hányszor hibázik például és azonnal kiderülne a hibás csúcs !
Csak éppen nem könnyen szerezhető be ilyen készülék és asszem csillagászati áron, vagy még annál is többért, házilag meg lehetetlen ilyet késziteni, már eleve a jeladóval baj van és a készülék sem egyszerű szerkezet (számitógép) ráadásul pontosan ismerni kell a csőben lezajló nyomásváltozások görbéjét, amit a ketyerébe nyilván betáplálnak és ez alapján tudja meghatározni az állapotot.
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Templomegere
senior tag
attól hogy az adagoló tetején lévő "csavarokat" ki be tekered nem változik semmi , adagoló elem kopottsága befolyásolhatja ezt , mert ha az egyik kopott akkor ott később épül fel a nyomás , ergo késik a befecsi . De ezt elvileg egy jó adagolós meg tudja oldani . Ha jól emlékszem az adagoló a tengelyének a csapágyazására kényes , ha az lóg akkor lehet elég komoly szögeltérés , és akkor borul a bili .
Jó pár adagolót vittem már újítani , beállítani de még egyre sem mondták hogy elemet kellene cserélni .
-
t.zsolti
tag
válasz Batman2 #6757 üzenetére
valószínűleg kell legalább egy piezo jeladó, ami a jelet adja,számítógéppel összekötés ????
és progi ami grafikont rajzol a bejövő jelből, eltárolja és esetleg ezeket egymásra is tudja rakni ( összehasonlítás miatt ) van nálunk 1-2 számítástecnikus ( bár a műszerészek sem nagyon akartak segíteni ) megpróbálom náluk a témát
a DTP csúcsok megjöttek, úgy néz ki jól porlaszt mind, csak szerintem nem fojtócsaposak ( emlékszel nincs rajtuk a hengeres vég )
jó lenne látni egy gyárit is mit kellene produkálnia porlasztásban, bár ezeknek igazán inkább az üzemanyag megfelelő bejuttatása a cél, ha 12 fokos a porlasztási kúpszög az előkamrában a golyó mennyire lehet a csúcstól 10-20mm-re? na addig kell egy sugárban maradnia az anyagnak
próbáltam régebbi csúcsokat is ( monark, francia bosch, ) még keskenyebb a sugárkép ( persze ha jók, ugyan ropognak de a kép lehet hogy nem jó )
továbbra is az a kérdés mennyire kell széttartani a JÓ porlasztási sugárnak??[ Szerkesztve ]
MB 123 3.0d
-
Zewa
senior tag
Sziasztok!
Akadna itt egy pár W123 -as első fényszoró. Ilyen ni'!
Gyári Hella, szép állapotban. Esetleg érdekelne valakit?"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #6759 üzenetére
Szevasz
Jeladó az biztos hogy kell, ami dizelnél leginkább a piezo, az meg elég nyűgös dolog.
Ha egy algoritmust, illetve különféle nyomásértékeket, grafikonokat betáplálnak a gépbe, akkor azokkal összehasonlitva folyamatos működés közben, folyamatosan tudja elmezni, összevetni a mért adatokat a rögzitettekkel és ez alapján meg tudja állapitani, hogy a befecskendezések egyenként milyenek, amiből akár lehet grafikont rajzolni, ilyen formám kijelezni a csúcs és a működésének a minőségét, lehet százalékot, stb. is számolni és ilyen módon is kifelyezni a csúcsok minőségét, hasonlóan a benzines gyújtógyertyák esetében, ahol pl. meg lehet állapitani, hogy 100 munkaütemben, 100 gyújtóimpulzusból hány esetben volt gyújtás, aztán tovább még érzékenyebben vizsgálva a gyújtás folamán lezajló feszültség változásokat a gyújtókábelben a gyújtás minőségéről is lehet információkat kapni !
Csak benzinesnél egyszerübb, mert itt eleve elektromos jel van, amit csak formálni kell, mig dieselnél, elsődlegesen biztosan nincsan semmiféle elektromos jel, azt valamilyen jeladóval (nyomás érzékelő) elő kell állitani, ami elég nehéz !Én, ami csúcsokat eddig láttam, mindegyik szebben, szélesebb sugárban porlasztott (akkor is ha amúgy kicsi a porlasztási sugara), ha új, vagy jó állapotú volt, mint a már gyenge használtak.
Jó lenne, ha ezek a DTP csúcsok bevállnának, valóban jó anyagból lennének és hosszú távon megőriznék a jó működésüket, nem csak kezdetben !!
Ógy szemre nézva kb. 1, max 1,5cm leheta csúcs és a kamra gömbjének távolsága.
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Dumb
senior tag
"Aki háborúzik, az a legnagyobb barom!"
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #6758 üzenetére
Szevasz
Elméletben teljesen egyet értek Veled, én is így gondolom, viszont a gyakorlat sajnos mást mutat !!
Tavaly mikor egyszer le volt véve a nyomó cső, majd visszatettük, utána ugrálni, fészkelődni kezdett a motor, egyenetlen lett a járása !
Aztán később, otthon vettem észre, hogy az első adagoló nyomó henger házának lerögzítő lapos anyája elmozdult vagy 2 mm-t !
Ezt jól észre lehetett venni ott, ahol két adagoló henger rögzítő lapja egymásra fekszik, mert a koszolódás szépen mutatta az elcsúszást !Vissza húztam az eredeti helyére és mindjárt megjavult a motor járása !!!
Azt továbbra sem értem, hogy ez a pici elmozdulás miért okozott problémát, de a tény attól még tény, bőven észre vehető volt a következménye !
Ezeknél az újabb fajta adagolóknál magát az adagoló elemet mi rögzíti az adagoló házába ??
Nem lehet, hogy a fejszelep ház elmozdulása az egész adagoló elem elmozdulását okozta az adagoló házában ??
Akkor érthetőbb lenne a jelenség !
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #6766 üzenetére
...Node több száz kilóméter alatt sem ???
Tegnap mentem vele 520km-t, zömében autópályán 110-el, az már csak alég kellett volna legyen neki !!
De ha nem, előtte is mentem a szerelés óta kb. 400km-t.A konkrét, említett esetnél pedig a szerelés után kb. 250km-t mentem, ez alatt nem változott semmi, majd otthon mikor észre vettem az elcsúszást, helyre tettem és egyből megjavult a motor járása !!!
Ez nem lehet véletlen és levegő sem.
A rendszert pedig mindíg úgy rakom összem hogy előszpr felteszem az adaolóra a nyomócsöveket, meghúzom, de az porlasztókon még nem, majd addig indítózok, mig elkezd csorogni a gázolaj a csövekből, aztán húzom csak meg a csavarokat. Így gondolom, csak kevésbé marad levegő a rendszerben.
Az igaz, hogy a régebbi fajta adagolók nagyobb nyomásra képesek, mint az újabbak, jobban szerelhetőek és talán könnyebben is állíthatóak be ??
Üdv
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
A hűtő szét ment menetű leeresztő furatával mit lehet csinálni, hogy lehet javítani ??
Én elsőnek arra gondoltam, hogy kicsivel nagyobb átmérőjű csavart csavarok bele, vagy fúrjam át egy mérettel nagyobbra a menetet egy menetfúróval ?
Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Másik dolog,
gondolkodtam a járgány hivatalos végsebességén, ami a 60 lovas 200D esetében, kézi váltóval elvi 135km/h.
A járgány a felújítás óta max. 125-re képes.
Előtte pörgött 142-t is, igaz, akkor /65-ös gumikkal ment, ami miatt csalt picit a kilóméter óra (most per 70-es van)Azért kezdtem el rajta gondolkodni, hogy kb. képet kapjak a motorom kondijáról, milyen az eredetihez képest vaajon ?
A dolgot visziont az bonyolitja, hogy manapság orzságúton mindíg égetni kell a lámpát is, ami energiaveszteség és nem is olan kicsi, plána egy ilyen gyenge motornál, ez biztos bele szól a végsebességébe, csak azt nem tudom, hogy vajon Németországban, mikor a gyári adatokat megállapították, volt e kötelező lámpa égetés, tehát, hogy azt bele vették e vagy sem ???
Mert a lámpa használata simám jelenthet a végsebesség esetében egy 10km/h differenciát szerintem !
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
A váltó tartó gumibak mennyire jellemző, hogy tönkremenjen ?
Egyáltalán hány fajta tartó, hol és hány darab van a váltónál, mert több féle elnevezést, árat és beépítési helyet találtam "váltó tartó gumibak" néven !
A hajtásláncomban valami morajlás még mindíg benne van.
A motortartó gumibakok 1-2 éve lettek cserélve, asszem Meyle lett véve, a kardán temgely csapágyát 1 éve cseréltél, a gumi szanaszét volt szakadva, szabadon lötyögött a tengely, a váltón még sohasem cseréltettem semmit, a differenciáltól hol jön hang, hol nem.110-el való folyamatos haladásnál hátúlról csak a differenciálés egyéb hajtás elemek susogó hangja jött, de morajlás nem volt, viszont a motor környékén valami elég erősen rezonált !
85-100 körül rendszerint hátulról jön erős morajlás.Üdv.:
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz t.zsolti #6773 üzenetére
Az a link ugyan nem megy, de találtam egy másikat !
[link]E szerint -21mm-rel tér e a jelenlegi gumim a gyáritól, ami sajna már éppen túl megy a tűrésen.
/75-ös gumit szerettem volna szerezni, de 185-ösben sehol sem találtam, mikor kerestem, aztán kiegyeztem ezzel a /70-essel.
Ha 195-öset vettem volna, akkor még pont benne lenne a tűrésben (/70-nel), de az aligha hiszem, hogy felment volna az eredeti vas felnire.
Mindegy, ez van, ezt hazsnálom el.Így viszont pláne hogy el kellene érje, de legalábbis megközelítse óra szerint a 135-öt !!
Neked mi a vége most és milyen az eltérés a gumiidnál ?
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Templomegere
senior tag
válasz Batman2 #6774 üzenetére
gumiméret nem nagyon számít szerintem ebben az esetben az első lámpák világítása meg végképp nem , ha kisebb a gumi átmérője , akkor könnyebben gyorsul a kocsi , és talán jobban ki is pörög a motor végsebesség szerintem tartható nem túl nagy gumieltérés esetén. Amúgy motor generál óta nekem sem megy úgy végsebességre mint elötte és sokkal keményebb a hangja is . Motor generállal annyi változott hogy elindul hidegben , nem megy végre úgy , kerregősebb lett az alapjárat . olajat elötte sem ette most sem eszi . elötte csendesen járt , pörgött mint egy "benzines" és leakasztotta a km-órát .
-
t.zsolti
tag
válasz Templomegere #6775 üzenetére
akkor mi változhatott, hogy nem megy annyira?
-szállításkezdet? ez eléggé befolyásolja a motor működését
-porlasztócsúcs?
bár gondolom végigmazsoláztad márMB 123 3.0d
-
Mintcar
tag
válasz Batman2 #6774 üzenetére
Én 175/80 r14-t raktam fel, végül is ez van a kézikönyvben, eredetileg 185/60 volt fent.
A teljesen a végét már nem volt szivem kihajtani, 145-nél vettem le lában a gázról de még gyorsult volna, valszeg nekem is lefektette volna mutatót, de egy rommá kopott motorról beszélunk.
Egy kolegámnak volt egy ezeréves diesel omegája, rendesen kajálta neki az oljat kicsit beteges indúlt, hidegben szinte sehogy, mivel a kasztni és minden egyéb kitünő állapotban volt csináltatott rajta egy full motorgenerált.
De panaszkodott hogy nem megy úgy mint azelött, értette a gyorsulásra végsebességre, fogyasztása is nött, azt végül eladta.De ha a komresszió helyre áll, akkor jóval nagyobb a surlódási ellenállása a motornak, ami biztos hogy hatással van mindenre.
w123 200D 1.1millió km+
-
szőröscica
addikt
Egy 124-es 250D Turbo taxi hozott ma haza. 600 ezer km volt az órájában, de szép finoman járt és jól is ment. Csak úgy siklott az úthibákon. Viszont a Mercedesek ülése továbbra is szar szerintem. Ültem már W124, W210, W211 E-osztályban, de mindegyik kényelmetlen volt, még a saját Qashqai-om is veri őket, pedig ez sem egy nagy szám.
-
Batman2
őstag
válasz szőröscica #6779 üzenetére
Szevasz
Az lehet, hogy van kényelmesebb a Mercedesek ülésénél is, de nekem szmély szerint hosszútávon sincsem benne semmi bajom, nem ülöm el benne a hátsóm, viszint a mai járgányok kemény, mindössze kevés szivacs réteggel ellátott ülésein már egy óra után érzem a hátsómat, és fészkelődni kezdek, mert itt-ott sajog !!!
Ezek a kemény ülések valóban jobban fogják az embert, jobban tartják a formájukat, messze nem annyira képlékenyek, mint a régi rugósok, viszont hosszútávon még egy kiült régi rugós is kényelmesebb, mint a maiak !!!
Ismerősünk Opel Astra-jában ültem már többszőr hosszan, több órán át, elsőre jó volt beleülni, mert nem sülyedek el benne, mint a sajátomban, könnyebb belőle kikelni is, de mondom, már egy óra után is nyügöm volt benne, több óra után pedig már élesen fályt a hátsóm !
És mitöbb, a csipő izületem is, mert elég szűk az ülés, gyak. egy merev kagylóba kell beülni, ami adott méretű és nem formálódik rá arra, aki beleül, nem lehet benne elterülni !
Én pedig elég nagy darab vagyok, széles csontokkal igy engem nagyon nyom, ami a sajátomban nem mondható el !A sajátommal egyetlen a problémám, hogy a derekamat, a gerincemet kevésbé tartja, ez lehet attól is, mert már kiült, de adódhat a tervezésből, igy több óra után, kicsit sajog a derekam, de nekem sérves a derekam.
A w124-250D szivóban is egy nagyon jó kis motor és járgány, hát még turbóban !!!
Kiegyeznék vele, mármint leginkább a motorral az én w123-asomban, de a w124-es kasznik is tetsznek. !!
Úgy tudom, szivóban ez a leg hatékonyabb, takarékosabb és legtartósabb w124-es motor és a 5 hengere miatt eleve sokkal finomabban jár, jobban gyorsul, mint a w123 200D és 240D !
Ehhez még hozzájárul a kicsit eltérő működésü motor és az alu hengerfej (ha jól tudom), amitől csendesebb a járása, ráadásul az utastértől már kétszeres fallal van elválasztva a motor !Tartósságban és felújithatóságban persze sokkal rosszabb az alu fej.
Üdv.:
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #6778 üzenetére
Szevasz
A 175/80-nal mennyire stabil a járgány manőverezésben, mondjuk a 185/60-nal szemben ?
Márcsak ezért kérdezem, mert nekem az a tapasztalatom, hogy a 185/65-tel stabilabb volt a járgány a manőverezésben (pedig egy olcsó gumi volt), kevesebbet lengett éles kanyarokban és szorosabban követte a járgány mozgása a kormány mozdulatot, nem úszott annyit az úton, aztán ehhez képest a mostani 185/70-nel (Sava) sokkal jobban érzem az úszkálást, a kanyarodás közbeni oldal irányú utólengéseket !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Templomegere
senior tag
válasz Batman2 #6782 üzenetére
ő már így járt , sajnos ua mint az enyém volt anno . alapjáraton kerepel hangos , gyorsításnál bele bele "kipikopizik" , fordulaton gyönyörű . kicsi szürkéskékes füst alapjáraton , annyi mint az én kocsimon most . erő van benne , akár izzítás nélkül is elindul , de érezni hogy nem forog ki olyan könnyedén mint előtte .
menni kell vele 5-10e km-t és el fog kussolni , és nekiáll "pörögni" is . olajat most még eheti de 5e km múlva már nem fogja , van benne 15km össze kell kopnia.
-
Templomegere
senior tag
válasz t.zsolti #6776 üzenetére
most már elkezdett menni megyegetni ...... 135-140-et viszi az órája szerint , könnyedén .
annyi változott hogy lett benne kompresszió , és ugye a dugó gyűrű is fickósabban áll abban a hengerben "szorosabb " lett a motor .ami még merci motor sajátosság az az olajnyomás . nekem szétszedés előtt bármikor bárhol alapjáraton 3 bár alá soha nem mozdult az olajnyomás mutatóm , felújítás után simán leesett 1.8-2.0 bar-ra .
Ahogy néztem Mintcarnak is ue csinálja a motorja jelenleg alapjáraton melegen egy "hajtás" után 1.8bar , pedig előtte ha jól emlékszem neki sem esett le 3.0 bar alá .
Valaki régebben mondta hogy ha szétszeded a tökéletes w123 diesel motort , de csak annyira hogy a főtengely nyugvókat kiveszed majd vissza teszed , már esik 1.0 bárt a nyomás utána , és nem csináltál semmit . Úgy néz ki nagyon igaza van neki .
Hiába új csapágyak , köszörült főtengely , új adagoló meghajtó perselyek , új tengely , mégis ez van . De amint össze kopik a motor , már nincs olyan hőterhelése az olajnak így feljebb is mehet az a nyomás , nekem jelenleg 2.3-2,5 bár -on mozog .
-
Mintcar
tag
válasz Templomegere #6784 üzenetére
Csak hidegen volt 3bar az olajnyomi melegen már leesett 2.0Bar-ra vagy alá.
Akkor már ketyeg a szerkezetw123 200D 1.1millió km+
-
Mintcar
tag
Néhány érdekes adat a gyári kézikönyvből:
Az első 1500Km-n 0.25l/100km fogyastást enged meg!!! És utána le is kell cserélni az olajat.
15.000KM után ir elő egy szelep és vezérlés állitást(ha jól silabizátam ki mert német sajna).A végsebesség az érdekes mert igaz hogy a 200d-nek 135km/h-t ir a végének, de fogysztási adatokat csak 120km/h-ig ad meg
És még egy csomót hablatyol az első 25.000km-ről és az első 45.000km-ről.
Ha jól sejtem 45.000km-nél tekintik bajáratottnak a motort.Egyszer már be szkennelem mert iszonyat haszos infok vannak benne. Csak lekéne forditani .
Az olajyomásra csak annyit ir hogy üzemmeleg motornak min: 0,5bar-nak kell lenni, az alatt service.
A könyvet a 2. szériás vagyis 79.09 utáni dieselekhez adták.
Sokszor felmerült az olaj téma 15w40 v. 10w40. Én midig 15w40 tettem bele és fogok is, DE a kézikönyv SAE10w40 vagy SAE 10w50 írelő a SAE15w40-t csak alternativaként írja.
Például emliti a 20w50 is de csak és kizárolag ott szabad használni ahol +30c felett van a külső hömérséklet. És a 5w30 kell használni a tartos -10c alatti helyeken.w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #6784 üzenetére
Szevasz
Azt mondod, hogy a 140 még nem padlógáz jelenleg és gyorsult mióta összetetted ?
Az olajnyomás attól is lehet kevesebb, hogy egy rendes szétszedés összerakás során az alkatrészeket meg is pucolják, az olajjáratok is kitisztulnak és igy kisebb ellenállással lehet keringtetni az olajat, vagyis csökken a nyomás !
De valóban nőhet még az nagyobb hőterhelstől is, de csak kis mértékben, mert ugye a hűtőrendszer a plusz hőt elviszi !
Nekem előtte is lement 1,5-re, most is lemegy 1,5-re, de ha jól átizzik a motor egy forró nyári napon, hosszú, nagy sebességű út után, akkor 1 körülre is lemegy, de csak rövid időre, mihelyst a hűtőrendszer megbírkózik a többlet hővel, máris visszamegy 1,3 körülre !
Azon túl még alapjárati fordulatszám függő is a kérdés, és ki tudja, kinél mikor éppen mennyire van állítva, egy pici +, vagy - is már változtat az olajnyomáson !
De hát ezeket Neked nem kell magyarázni !Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #6786 üzenetére
Szevasz
Igen én is hasonló infókat találtam neten és hallottam másoktól is, akik 123-as kézikönyvben látták ezt.
A 10w40-el egyértelműen könnyebben indul hidegben, könyebben tud forgatni az indítómotor és ez már biztosabb indulást jelent (+akku és indítómotor kímélés is) és sokkal hamarabb válik fürgévé a motor, mint 15w40-el.
Rosszat igazából nem tapasztaltam egyikkel sem, csak az említett diferenciát, ezért én mostanában inkább 10w40-et használok.Az 5w30 az egy érdekes kérdés !
5w30-at ugyan konkrétan nem próbáltam, de 5w40-et már igen, és bár jól ment vele, de hamar, idő előtt tönkre ment benne az olaj, legalábbis olyan szempontból, hogy hírtelen elkezdte enni !
5w40 csak totál szintetikusban van, amennyire tudom nagyon aprók a molekulái, ezért a mai nagyon vékony furatokkal, és kicsi illesztési hézagokkal ellátott motorokban is be tud mindenhová folyni, ahová kell, viszont a mi motorunkban lehet, hogy oda is befolyik, mondjuk egy idő után, ahová nem kéne !
Az 5w30-at most így híretelen nem tudom, hogy csak teljesen szintetikus, vagy van benne rész szintetikus is ?
De ha írta a kézikönyv, akkor biztos volt oka, igaz leginkább csak Szibériában aktuális.
...na jó, esetleg még Norvégiában.Mindenkppen az a meglátásom, hogy a teljesen szintetikus, nagyon finom molekulájú olajok nem valók nekünk, viszont a rész szintetikus olajokkal a mi motorjaink is jól tudnak üzemelni hosszú távon és az elönyeiket is élvezhetjük közben !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Érdekes, kezd változni megint a motorom !
Most a lgutóbbi hosszú út óta kezd jobban menni, tegnap, mikor mentem vele, visszafelé jövet megállva egy lámpánál, alapjáraton alig rázkódott a motor, pedig hozzá sem nyúltam !!
Az jutott eszembe, hogy lehet, hogy a nyomó szelep rugók cseréje pár paraméterét megváltoztatta az adagolónak és mésképp kezdett el adagolni, aztán ahogy újra bejáródott, illetve a rugók kicsit összébb mentek minden bizonnyal, kezd helyre állni a rend !
Mivel több, mint egy milliméterrel voltak hosszabbak az új rugok !!Az is eszembe jutott, hogy amikor nem jó helyen volt az előtöltés, akkor is nagyon ugrált, egyenetlen járású volt a motor, aztán amikor helyre került, akkor pedig simán járt, lehet hogy a nyomó rugók cseréje picit változtatta a befecskendezés idejét is, mert így határozottabb lehet a befecskendezés, a minden bizonnyal magasabb nyomáson nyitó fejszelepek esetében !
Ez persze csak feltételezés, abból ki indulva, hogy mi is változhatott a rendszerben, de persze még maguk a befecskendezők is finomodhattak, hiszen azok is nem rég voltak cserélve !
Egér, a tőled vett garnitura 220-as csúcsos befecskednezők is anno kb. 800km után kezdtek igazán jól muzsikálni a motorban, ezekbe motmár van 900-1000km, hát épp itt az ideje, hogy kezdjenek táltosodni !!
Ettől függetlenül minden gyorsításkor hallani továbbra is kicsit durvább, recsegősebb hangot, szerintem egy picit nagyobb az előtöltés a klleténél, és továbbra is nehézkesebben gyorsul, mint a tieiddel tette fénykorában,
amúgy állandó fordulaton és alapjáraton szép a hangja.Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Hammon Serra
senior tag
Sziasztok!
Adott egy 2007-es S600 a kijelzője 260km/h-ig mér.
Tudtok valakit aki moddolni tudná 320-340-ig?Vagy bármilyen ötletet várok,hogy látni lehessen a reális sebességet.És ne a Gps-en.
Köszönöm!
Itt a vége fuss el vége! 5 év bazározás után........
-
Batman2
őstag
válasz Hammon Serra #6791 üzenetére
Szevasz
Javaslom, próblkozz inkább a Hobby elektronika rovatban, szerintem ott jobban értenek hozzá !
Véleményem szeint az áramkörében egy célchip "placsni" van, amibe kitörölhetetlenül bele van "égetve" a program, így nem igen lehet módosítani !
Még ha ntán egy szabvány mikrokontroller is, akko is neheen fogsz progit szerezni hozzá, esetleg egy jó informatikustól, aki nagyon benne van ezekben.
De ez persze csak az én véleményem.Ha van valami infós topic, vagy netán mikrokontrolleres még ott is próbálkozhatsz !
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Hammon Serra #6791 üzenetére
...egyébként milyen sebességekkel száguldassz vele, hanem titok, hogy nem elég a 260-as óra ??
Gondolom, akkor a motort, illetve a motr vezérlő eletronikát már tuningoltátok.Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Dumb
senior tag
válasz Hammon Serra #6791 üzenetére
"Aki háborúzik, az a legnagyobb barom!"
-
Der Bosss
csendes tag
-
Brae
őstag
Tisztelt topiklátogatók!
Érdeklődnék, hogy a W124-ek dízelmotorjainak adagolóját is motorolaj keni, mint a W123-ét, illetve mennyire alkalmas étolajüzemre? (VPOP-nak: Természetes megfizetném a jövedéki adót minden egyes cseppje után) -
Batman2
őstag
Szevasz
Pontosan ugyan nem tudom, de szerintem ilyen téren nincsen nagy különbség a két típus között.
Épp annyira alkalmas vagy nem alkalmas az is, mint a w123-as.
Igazából nekem az a meglátásom e témában, a tapasztalatok alapján (természetesen nem közúti forgalomban, csak zárt kísérletként), hogy a motort hozzá kell állítani az üzemanyag minőségéhez, összetételéhez, mert mindenféle keverékkel másképp jár, más előtöltés kell neki, ha igazán jót akarunk a motorunknak !
Amúgy bele lehet tenni, bizonyára be fog vele indulni, és menni fog egy darabig, de hogy meddig, és ez alatt milyen károsodásokat szenved, mennyivel rövidül az alkatrészek élettartama, az kérdés, viszont e miatt nem biztos, hogy megéri pár forinttal olcsóbb üzemanyaggal járni !!
Már 10%-os keverési aránynál kicsit érződik,hogy nehezebben indul a járgány, 30%-nál pedig már egyértelmű !
Az étolajhoz tapasztalatom szrint növelni kell kicsit az előtöltést, hogy optimálisan égjen el, és minden bizonnyal a befecskendezési nyomást is növelni kellene, mert az étolaj nehezebben porlasztható a gázoljanál, és lassabban is gyullad meg, amúgy, ha minden optimális, tehát hozzá van állítva a motor, akkor elvileg tisztábban, kevesebb korommal ég el, tehát tisztább marad az olaj, és a hengerek koksz miatti kopása is csökken, az adagoló elemeké viszont lehet, hogy nő, mert az étolajnak állítólag rosszabb a kenőképessége, mint a gázolajnak, ezáltal még a porlasztócsúcsok idő előtti elkopását is eredményezheti !Tehát ahhoz, hogy ne legyen több károd belőle, mint hasznod, a motort át kell állítani és állandó üzemanyag keverékkel kell járni, nem hol 10, hol meg 50%, a tiszta étolajról nem is beszélve !!
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- Ledvance LED Flat 1200lm/2700K/IP20/20W/380 mm átmérőjű mennyezeti LED lámpa -1 db 5000 / 3 db 13000
- Meross MSS425F okos elosztó, 4 alja + 4 USB, Homekit kompatibilis
- Aqara MCCGQ11LM nyitásérzékelő (HUB szükséges hozzá) + vízmentes 3D nyomtatott tok
- Meross MSS210 intelligens aljzat Homekit kompatibilis 4 darab
- Meross MSS315MA-EU intelligens aljzat energiamérő funkcióval (Matter / Homekit) 4 darab