- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- OnePlus 7T - távolról pont tökéletes
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Redmi Note 8 Pro - Redmi, a profi
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Szinte csak egy nagy kijelző lett a Red Magic 10 Pro
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Doki16
addikt
válasz Magnum_ #208350 üzenetére
Ezt a dumát én is úgy utálom. Beülsz eszel egy valamit és iszol egy kávét. Állandóan ez a duma van handrás és a többiek videóiban is. Imádom a villanyos autózást, de ha minden töltéskor ezzel ütné el az ember az időt, már kétszer annyiba lenne mintha sima benzinessel járna. Tegyük fel megállsz a Molnál tölteni és veszel egy szendvicset és egy kávét. Már is otthagytál több ezer forintot
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
BigBlackDog
veterán
-
3L1T3
addikt
válasz Doki16 #208352 üzenetére
Amíg töltök a legtöbb esetben megejtem a bevásárlást (auchan) vagy megválaszolom az útközben kapott e-maileket.
Azért sok esetben ez is attól függ, hogy az adott e-autós mit csinál.
Minden esetben arra törekszem, ha megyek A-ból B-be, akkor amíg B helyen vagyok visszatöltsem az utam alatt elhasznált energiát. Ha nincs erre lehetőség, vagy összességében átutazóban vagyok akkor jön képbe a wc+ital szerzés és megyek is tovább. Ehez mondjuk elengedhetettlen a Model 3 töltési görbéje.
A Mol Plugee megjelenése, és bevezetése összeségében egy dicsérendő dolgo, a probléma az, hogy 50kW a max teljesítménye, ami semmire se elég.“I am the Saiyan who came from earth to defeat you. Despite my calm, quiet heart, I am the legendary warrior awakened by intense anger."
-
szőröscica
addikt
válasz Magnum_ #208350 üzenetére
Tesla. Egyszeruen a mostani toltesi lehetosegek mellett mas alternativa nincs, amivel egy nyaralasnak nyugodt szivvel nekiindulhatsz.
En most Crikvenicaban vagyok, ide siman lejottunk volna a supercharger halozaton, es inkabb a hugyholyagok lettek volna a szuk keresztmetszetek, nem a hatotav. -
Snoop-y
veterán
válasz Doki16 #208352 üzenetére
Hjam meg amikor keresztben atszeltem europat pont hajnali haromkor akarok a kuton kavezgatni meg 40 percet toporogni a kocsi mellett ahelyett, hogy haladnek
Legutobb Teslaban gondolkodtam de meg az sem gyozott meg nem hogy ez a szuper toltokavalkad rendszer...
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
Snoop-y
veterán
válasz 3L1T3 #208354 üzenetére
Amit te leirtal az a lokalis felhasznalas. Nekik sem volt bajuk amig el nem hagytak magyarorszagot. Mondjuk a Tesla rendszere ebbol a szempontbol jobb. De kepzeld ezt el egy random elektromos autoval. Garantalt a szivas.
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
Snoop-y
veterán
válasz 3L1T3 #208354 üzenetére
Minden esetben arra törekszem, ha megyek A-ból B-be, akkor amíg B helyen vagyok visszatöltsem az utam alatt elhasznált energiát
Es amugy ez nem stresszel? Az autozas nalam egy gondtalan valami annyira akarok vele foglalkozni, hogy mikor jelez, hogy tankolni kell akkor az elso kutnal kiteszem az indexet es 5-7 percen belul megyek tovabb.
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
bandus
veterán
válasz stickermajom #208359 üzenetére
szerintem idővel ez csak megszoks kérdése lesz, mint ahogy ahhoz is hozzászoktunk, hogy a nap végére vagy akár közepére az iphone lemerül, a nokia 3210 meg bírta egy hétig. egy idő utn nem lesz bosszantó, mert aki használja, már elfogadta és tudat alatt így tervezi az útjait is.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
nagyúr
válasz Snoop-y #208356 üzenetére
Hát igen. Nekem is ezek a fentartásaim az e-autózással.
Erőteljes paradigmaváltás kell hozzá, de nem csak a felhasználók részéről, hanem az ellátási oldalról is. Az ilyen e-kutak inkább szolgáltatók, mint üzleti pontok (nem tudom érthető-e a "hasonlat").
Nekem továbbra is tetszene, ha... de egyelőre a létjogosultsága a helyi közlekedésre jó.A "megeszelegyszendvicsetésiszolegykávét"-tól herótom van nekem is. Tényleg nem értem, miért kell app a töltéshez. Ezzel elveszik az ember kedvét ettől az egésztől.
Az eu meg ha akarja a 'zemissziót, akkor tegye meg a szükséges lépéseket, hogy kútként üzemeljenek (és leginkább csak úgy lehessen üzemeltetni őket), ne legyen megkötés a fizetést illetően.B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
3L1T3
addikt
válasz Snoop-y #208358 üzenetére
Az első elektromos autónál stresszeltem ezen sokat az egy 120ah i3 volt. Egy évig használtam utána jött a Model 3, ennél már annyival nagyobb a hatótáv, hogy egyszersem volt hatótávparám. Még akkor se amikor külföldi útra mentem vele.
“I am the Saiyan who came from earth to defeat you. Despite my calm, quiet heart, I am the legendary warrior awakened by intense anger."
-
3L1T3
addikt
válasz stickermajom #208362 üzenetére
1000 km-es teszt. Szerintem ennek van a legtöbb értelme amikor adott távot, mennyi idő alatt lehet megtenni.
“I am the Saiyan who came from earth to defeat you. Despite my calm, quiet heart, I am the legendary warrior awakened by intense anger."
-
dj79
senior tag
válasz stickermajom #208359 üzenetére
Amíg gyerek van, ráérnék tölteni
Tatabánya - Hajdúszoboszló odafelé 4 óra 40 perc (nemröhögni), ebből m0 volt egy 20 perc nagyon lassúnemhaladás, egy majdnem órás kajálás a vecsési mekdonálcban, meg néhány hugyhólyagszünet.
Visszafelé aludtak, Nyíregyháza állatkert - Tatabánya, 320km, három óra harminckettő perc, némi tötymörgéssel (hortnál pályáról lehozott a navi, pár km városozás is volt benne).
A másik gond továbbra is az, hogy pl a mol plugee árazása miatt elektromossal többre jönne ki egy ilyen út, mint a hibriddel.[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
Azért kíváncsi leszek addigra hányszor tolják ki/finomítják a terveket majd...
Értem, hogy tök szépen hangzik, hogy "rendelet elő fogja írni a tagállamok számára, hogy a kibocsátásmentes gépkocsik értékesítésével összhangban bővítsék a töltőkapacitásukat, valamint hogy elektromos és hidrogén-töltőállomásokat telepítsenek a főbb autópályákon, egymástól meghatározott távolságokra", ugyanakkor néhány adat a hanyatló Németországból (2021.01.01-es állás):
66,9 millió regisztrált gépjármü,
48,2 millió személyautó.
Ebböl Euro6 (~37,1%), Euro5 (24,6%), tehát több, mint 60%-uk teljesíti a legutolsó normákat, így még azt sem feltétlen látom megalapozottnak, hogy a "rengeteg csúnya koromokádó sz@rtól meg kell szabadulni".A fenti mennyiségböl az "alternatív" hajtásúak:
Elektro: ~309 ezer db
Hybrid: ~1 millió db
Plug-in: ~280 ezer db.Ebböl azért picit szkeptikusan látom, hogy 14 év múlva lesz olyan kiterjedt töltöhálózat akár a németeknél, hogy az utakra ráboruló 47 millió új elektromos autót kezelni tudja majd, bár világos, hogy eloszlik ennyi autó majd, de azért aki járt a német autópályákon, az az ott látott autódömpinget elnézve talán joggal "aggódik", hogy mekkora töltö-farmok kellenek majd az úthálózat mellé, és ezekre a központi energiaellátó rendszer mennyire lesz felkészítve.
És akkor pusztán elméleti síkon játsszunk el a gondolattal, amikor a nyugaton élö balkáni népmennyiség majd elindul nyáron/karácsonykor "a szokásos" családlátogatásra, és az a jármümennyiség nem eloszolva ráborul a Ny-K autópálya tengelyre, és azok töltöire.. érdekes lesz.
-
bandus
veterán
válasz stickermajom #208362 üzenetére
odáig nem tudtok lejutni majd a springgel? vagy nem te rendeltél?
teljesen rástresszeltem a holnapi badacsonyi útra, már minden létező opciót megnéztem amivel elkerülhető az m7, egyelőre az m1 bicske - csákvár - fehérvár - 8-as úton badacsonyig vezet, de titokban még bízok benne, hogy valami csoda folytán, 3-4 körüli indulással mégvégigmehetek az m7-esen is.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
stickermajom
addikt
válasz bandus #208367 üzenetére
Én rendeltem. Múlt héten hívtam az értékesítőt, nincs még alvázszám, nem kerültünk bele a szeptemberi 100-as körbe. Talán október-november környéke, ha meglesz az alvázszám többet tudunk majd.
90-es tempóval csisszre szerintem lejutnánk, de napon belül vissza már nem. A Spring tökéletes lesz agglomerációs harcra, de kell mellé egy elsőszámú utazó is. A kettő amúgy együtt nem kerül annyiba, mint egy pakolható nagyakksis elektromos.
-
3L1T3
addikt
válasz stickermajom #208368 üzenetére
és erre tökéletes is amire szánod. Szerintem nem döntöttél rosszul, sőt!
“I am the Saiyan who came from earth to defeat you. Despite my calm, quiet heart, I am the legendary warrior awakened by intense anger."
-
rbalint88
addikt
válasz bandus #208367 üzenetére
De miert akarsz az m7-en menni, amikor sokkal szebb a masik ut?
Szormenten a #avillanyszar temahoz: lehet jobb lesz olyan szempontbol, hogy kicsit lassul az elet es a masodpercre kiszamolt turbokapitalista vitorlabol kifogja a szelet.
Kicsit jobban oda kapcsolodva: meg a villanyberencek is eismerik, hogy teruleti kepviselonek es hasonloknak nem alkalmas a villanyauto. Ugyanakkor atlag polgarjenonek, aki az ev 330 napjan napi 100km-t se megy, azt is tervezhetoen, egy mai villanyautoval siman lehozza a kozlekedesi igenyeit. Evente egyszer a horvat ut nem 6 ora lesz, hanem 9? Huuuuuha…. Ha a szabadsag alatt is ennyire sietni kell, akkor ott baj van a fejekben is szvsz.
Aki meg sokat jar hosszu utakra, de amug meg varosozik -> plugin hibrid[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz BigBlackDog #208353 üzenetére
A mobil WC kimaradt.☝️
-
-
nagyúr
válasz Coyot #208371 üzenetére
Ha folytatódik az elmúlt 3 év trendje, akkor 2030 után már olyan ritka lesz az új személyautóban a belsőégésű, mint most a 3 literes V6-os.
Ha nem tiltanák be, akkor sem gyártanák tömegben népautókat 2030 után.
De gondolom ugyanez volt amikor bejött az autó, mindenki mondta, hogy a lovával bárhol megáll az út szélén és legel, nem kell 150 kilométert menni, a legközelebbi benzinkútig tankolni. Meg lovakkal hozatni a kannákat a benzinkútról."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szőröscica #208355 üzenetére
Hazafelé a határnál ott álltunk meg kávézni ahol a Tesla SC van. Tudod hány szabad hely volt? 0 azaz nulla. Ha tölteni akartam volna ott kellett volna szobroznom kitudja meddig. MÉg eléggé fejlesztendő a kapacitás.
#nincsbennetarcsi
-
grizlisandor
veterán
válasz BigBlackDog #208353 üzenetére
Ennyi cuccal meg rossz lesz a hatótáv.
-
6030D
Ármester
válasz bandus #208373 üzenetére
Múltkor úgy mentem lefelé, hogy M6 - Felsőcikolapuszta - 62 - M7. A két autópálya között az egy teljesen jó út, ha Fehérvár és a Balcsi között még gubanc lenne, szerintem élhető lehet a Káloz + 64 illetve Lajoskomárom + 65 kitérők. Az M6 meg tényleg jó, fehér Octaviának való.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Szada85 #208366 üzenetére
Nézd a Németeknél most probléma a túl sok zöldáram, hát akkor kerítenek a kapacitáshoz felvevő piacot.
Am nagyon durván optimista ez a 2035, így is, hogy csak felfutó rendszerben valósul meg (jelen állás szerint). Ezt még nyugton sem ugorják meg, nem hogy itt a csóró alvégeken...
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz Coyot #208383 üzenetére
A te meggyőződésed nem fogja a jövőt befolyásolni. Ezért az ilyen megnyilvánulások mindig semmire sem jók.
Az elképzelésed, hogy 2030-ig nem változik a töltő helyzet, az az elképzelhetetlen.
Értem, hogy most nem működik, de ez éveken belül változni fog.
2030-ra pedig rég elfelejtjük ezeket a problémákat."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz Snoop-y #208381 üzenetére
Akkor jó az analógia, a lovak évezredekig működtek minden körülmények között, a benzines autó macerásabb és külön töltőhálózatot kell hozzá üzemeltetni, az üzemanyagot pedig sokszor több ezer kilométeren szállítani hozzá.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
stickermajom
addikt
válasz Dluinet #208384 üzenetére
Ez a töltő kérdés amúgy rendszeresen feljön itt PH-n is. Az elektromos autó pártiak szerint lesz és kész, de a részletek általában homályosak. Munkahelyi, áruházi, családi házas, stb. töltés tiszta sor, megoldható. Engem az érdekelne inkább, hogy mondjuk egy marha nagy lakótelepen mi lesz a megoldás? Minden parkolóhelyre kerül, vagy kettesével/hármasával? Lakótelepenként lesz 4-5MW-nyi betáp, hogy le lehessen rakni pár száz 22kW-os töltőt? Ki fogja ezt finanszírozni? ELMŰ és társai a rendes karbantartásra nem tudnak már költeni.
-
3L1T3
addikt
válasz stickermajom #208387 üzenetére
Senkit nem érdekelnek a lakótelepiek.
4 éve az is elképzelhetettlen volt, hogy lesz elektromos autó...“I am the Saiyan who came from earth to defeat you. Despite my calm, quiet heart, I am the legendary warrior awakened by intense anger."
-
nagyúr
válasz stickermajom #208387 üzenetére
Amit felvázolsz, azt feltételezi, hogy mindenki, minden nap egyszerre feldugja tölteni az autóját.
Minek?
Most sem áll minden este hazafelé minden személyautó a benzinkúton tankolni.
A benzinkutak építésekor sem merült fel, hogy ki finanszírozza, nem jótékonysági akció lesz ez sem."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
dj79
senior tag
válasz stickermajom #208387 üzenetére
Ez érdekes kérdés. Sajnos nagy fejlesztések kellenek szolgáltatói részről, pl felénk ilyen most a szitu:
Szolgáltató: kevés az elektromos autó, nem kell töltő.
Autótulajdonos: kevés a töltő, nem kell elektromos autó. -
stickermajom
addikt
-
Doki16
addikt
válasz Dluinet #208389 üzenetére
De ha elterjed akkor az feltételezhető, hogy este sokan rá fogják dugni, hogy reggel már teli autóval induljanak. Mondjuk ez nehezen fog megvalósulni, hogy lesznek töltőhelyek a lakótelepeken. Itt Újvárosban már azért a 10 "elfoglalt" zöld helyért is mindig megy a sírás.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #208387 üzenetére
Ki fogja ezt finanszírozni? Majd az EU.
Látod a 4-es metróra adott támogatás feltétele volt a dugódíj bevezetése. Az is, hogy megvalósult... Ja nem.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz stickermajom #208387 üzenetére
Ez eddig a legjobb érv. Vagy megint luxus lesz az autózás, és csak a kiváltságosok tehetik majd meg.
Már Csaba videója is mutatja hogy a városi ingyenes töltő is gyakran foglalt. Nem lesz itt forradalom csak csendes és lassú átállás szvsz.Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
nagyúr
válasz stickermajom #208395 üzenetére
Fél millió? Nem kevés az egy kicsit?
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #208395 üzenetére
Arra hajaznak, hogy addigra a többnyire a 70-es években épített panelok már lakhatatlanok lesznek.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz stickermajom #208391 üzenetére
Ez kb olyan, mint 1994-ben örültünk, hogy lett vezetékes telefonunk, mert a kiépítésre éveket kellett várni. '94-ben is volt rádiótelefon, ami rádión sugárzott, minimális lefedettséggel és egy nagy akkumulátort kellet cipelni hozzá, de olyan kevés számban volt, mint most az elektromos autó.
2009-re pedig mindenki mobillal rohangászik, vannak hozzá adótornyok, lefedettség és olcsóbb, mint '94-ben a vezetékesen telefonálni.
2020-ban pedig senki nem akar már az lakásába új vezetékes telefont igényelni."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
rbalint88
addikt
válasz Tsebacsi #208394 üzenetére
“Vagy megint luxus lesz az autózás, és csak a kiváltságosok tehetik majd meg. ”
Ez egyre inkabb igy lesz. Marmint ez a hosszutavu cel a burokracia oldalarol. Csak valami alternativat fel is kell kinalni helyette… meg ugye a nem elhanyagolhato mellekhatas, hogy hany embernek ad munkat az autoipar kozvetlenul es kozvetve.
Új hozzászólás Aktív témák
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Apple notebookok
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- Sorozatok
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Külpolitika
- alza vélemények - tapasztalatok
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- AMD FX
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest