- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
Snapdragon 8-as szériával várhatók a Honor 200-ak?
ma A Honor 200 állítólag a 8s Gen 3-at, a 200 Pro változat pedig a 8 Gen 3-at használja majd.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz MasterMark #147201 üzenetére
Valamit valamiért, anélkül bukod a parkolási sérüléseket, parkolási gtk-t. Én nem félek tőle. A telefonom ugyanolyan eséllyel gyullad ki.
-
aktív tag
válasz kisza25 #147154 üzenetére
Igen.
Ott egy magasnyomású tároló csatlakozója szivárgott; a higrogén-oxigén később beindult és utána vitte magával a tárolóban lévő többi naftát.
Igazából ezért 'sunyi'...na, jó: hatványozottan rizikós a sűrített, illetve cseppfolyósított hidrogén (nem ugyanaz a kettő):
1) maximális hatékonysághoz 700bar környéki nyomással tárolják, ami a légköri nyomásnak közel ugyanennyiszerese (670-680atm?); emellett pl. 1kg likvid H kb. 10-12 literes térfogattal bír, ami kb. 10-12 m3 gáz halmazállapotában 'szobahőmérsékleten'...ergo amikor ez pl. sérülés okán kiszabadul a kontrolált közegből és képes energiát felvenni a környezetéből (t.i. közel abszolút nulla fok vs átlagos környezeti hőmérséklet), akkor qrva gyorsan 1000-szeresére tágul. Már ez önmagában őrült kinetikus energiát szabadít fel, és akkor még nem lobbant el semmi.
Arra reflektálva, hogy 'hisz eddig is volt gázos kocsi': 1kg LPG kb. 2 liternyi térfogat cseppfolyós formában és kb. 0.5 m3 gázhalmazállapotban; ergo mindössze 'negyede' a fun factor...mindazonáltal a felhasználás is teljesen másként történik, szóval alma-körte...
2) a H oxigénnel keveredve qrva instabil, ergó lobbanékony (durranógáz kémiaóráról...). Elég ha csak szivárgás van, a H/O már attól belobban, ha csúnyábban ránézel - és nem érezni, látni, hogy a jelen van-e.
Ugye ez volt a norvég állomáson is: a csatlakozó szivárgot, valami (bármi...) belobbantotta a keveréket, a 'robbanás' (sic!) leverte a csatlakozót, a gáz elkezdett tágulni, a légnyomás szétverte a tárolót és a lökéshullám megtolta a környéket.
Ezzel szemben a benzin a késztermék formájában az elvárható gondosság figyelembevételével kifejezetten biztonságos, vagy inkább rizikósemleges: rugalmasan tárolható, szinte minden kémiai/fizikai behatásra közömbös...még a cigerettát is elolthatod benne; a koncentrált benzinpára az más, az lobban... A dízel pedig még ennél is kevésbé reaktív.
Félreértések elkerülése végett: nem értek az autógyártáshoz, sem a energetikához...emellett nekem teljesen mindegy, hogy mivel megy a kocsi: sűrített hidrogénnel, fúziós elemmel, elektrolízisre váró csapvízzel, gőzzel, dínódzsússzal...vagy akár nekem kell a tankba pisálnom, hogy tekerjen a méter; pont nem érdekel, hogy 'mi hajtsa'. Ugyanakkor az eddigiekben kiforrott alapokra helyezett 'belsőégésű status quo' fényében fogyasztói szemmel minden alternatíva egy 'gombhoz a kabátot' próbálkozás.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
nagyúr
Ferenciek terénél megint fel van túrva az egyik oldal, sávelhúzással.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
válasz LZs?! #147203 üzenetére
Jelen állás szerint semmilyen szinten nem lenne kevesebb a co2 kibocsátás hidrogén hajtású autókkal (előállítási költsége, hidrogén előállítás, szállítás, motor hatásfok...) és
Az a vonzósága sincs meg, hogy olcsóbb lenne így közlekedni, mert 1kg hidrogén 9euro, egy tankba 5kg megy amivel 500-550km tehető meg, viszont 3perc alatt újra tölthető.[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
nagyúr
-
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz aero. #147202 üzenetére
70mai szériában azt hiszem kondi van, nem is sima akku, én nem tartok tőle, nekem is az van, bár nekem elég volt a kisebb, a frissített 70mai 1s.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
MasterMark
titán
válasz CactuS #147212 üzenetére
Mind a két 70mai-ban lítium akku van. Viofo-kban mind kondi.
A telefon meg jellemzően nincs napon egész nap az ablakban sok-sok fokban. Amúgy be is lehet venni elrakni, kis kényelmetlenség, de nem akkora gond. Persze a parkolás felvételt így is bukod, mondjuk annak szerintem nem sok értelme van amúgy sem, mert nem fog látszani a lényeg.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz MasterMark #147213 üzenetére
Lehet, hogy li-po akku van benne, nekem nem ez nem volt szempont, de attól sem tartok. Lezavartam nagyon sok km-t, szélvédőre felakasztott telefonnal, működő navigációval, volt, hogy klíma nélküli autókban még anno és úgy, hogy reggeltől estig mentem vele és max annyi időre vettem ki a telefont, amíg autót cseréltem. Egyik eszköznek se volt soha baja.
Saját autómmal mondjuk nagyon ritkán parkolok telibe a napon (bőrös autóval nem is túl jó ötlet). Cégnél árnyék van a nap döntő többségében, otthon meg a ház árnyékot ad a felhajtóra a nap nagy részében.
A parkolási sérülésre amúgy nehéz jó megoldást találni, mert jellemzően pont oldalról fordulnak rá az autóra és ha utána nem megy el előtte az autó, akkor nem fog látszódni. Én nem ezért vettem (plusz nálam fent pont rátakar a hővédő sötétítő fólia is).
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Ilyenkor örülök csak igazán, hogy vidéken lakom, gyereket oviba viszem 5perc oda, 3perc vissza (8km) iroda ugyanez, meg B lelle, Bbogláron kb mindent elérek ennyi idő alatt, de Fonyód 15perc (16km) Ltóti 15 perc (15km), de még Siófok is 27perc (41km)
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
CactuS
Arcképgyáros
-
Gaben92
őstag
Apropo csereperiodus.
CT 200h-ba beleraktam olyan 8000km-t aprilis eleje ota, ebböl olyan 7000 autopalya, a maradek pedig 3-15 km-es rövid tavok. En elsö körben arra gondoltam, hogy olyan 10k km körul viszem olajcserere, de lehet kitolom kicsit mert meg szinre meg mindig jol nez ki az olaj. Raadasul penteken szerelik be az elektromos allofutest + belterfutest, szoval onnantol a hideginditas se lesz annyira hideg.
CactuS:
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Gaben92 #147225 üzenetére
Simán kitolhatod 1-2 ezerrel főleg, ha vmi jobb(an adalékolt) olaj van benne. Ha mész pályán elpárolog a víz meg a benzin is az olajból, így sokkal lassabban öregszik az olaj.
Bár igazából a hidegindítások száma a mérvadó, mert a savasságot lekötő adalékok egyből dolgoznak, de ha telítődik akkor már nem köti meg és szépen elindul a kémiai korrózió a motorban.#nincsbennetarcsi
-
Gaben92
őstag
Most valami olcso Comma 0W20 olaj van benne, de nem tudom pontosan milyen. Mielött vettem az autot azelött lett lecserelve, aztan gondoltam egyszer belefer. Ez volt az egyetlen alkalom, hogy nem markaszervizes olajcsere volt. Toyota Tampere csinalja majd a következö szervizt (olaj, szurök, gyertyak, bolygomuben olaj, talan elsö fektarcsak is, na meg uj legzsakok mert a robbanos Takata annyira nem menö...) onnantol mar jobban fogom magam erezni kicsit.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
-
nagyúr
-
bbubby00
őstag
Csak meghirdettem az NA-m. Buzi vagyok és veszek egy BoxsterS-t
Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
bbubby00
őstag
válasz bbubby00 #147231 üzenetére
Ugyan úgy túrázni fogom használni, hogy őszinte legyek. Tehát igen, csak hosszú hegyi túrákra fogom előkaparni a garázsból, mert veszek mellé egy hülyegyerek NA-t
Tehát hamarabb fogom elérni a 12havi olajcsere periódust, mint a 10ezret.[ Szerkesztve ]
Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
bbubby00
őstag
válasz EQMontoya #147239 üzenetére
Én pont ezért akarom lecserélni valami "komolyabbra". Mivel évi 6-10ezres futás nem sok. Sőt, ha ugye lesz egy NA meg egy Boxster, akkor szinte lefeleződik ez a szám, tehát 6ezres futáshoz jó lehet. A Mazdába több belemenne, azt napi szinten a párommal használnánk, ugye plussz a klubos túrák
Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Gaben92 #147227 üzenetére
A lufipatronokat cserelik csak, maga a zsak nem hibas. Nekem a Hondaban meg a Subaruban is csereltek mar oket.
Am egy korabbi szomszedunk olajmernok volt, o azt mondta hogy sokkal fontosabb az h idoben csereld mint sem h nagyon draga olajat tegyel bele.#nincsbennetarcsi
-
Gaben92
őstag
Remeltem is mert vicces lenne kibontani a fuggonylegzsakot a helyeröl. Alvazszam alapjan csak azok tudnak nagyot pukkanni..
En leginkabb az "idöben jo minösegut" oldalon vagyok. 12k-nal semmikepp sem tolnam tovabb, de lenyegeben attol fug fuggeni a dolog, hogy a melo hogy alakul. Van, hogy nem kell mennem semerre, de elöfordulhat barmikor egy 2000km-es kiterö. Aprilis elejen lett cserelve az olaj, a heten megyek 700km-t, szoval hamarabb erem el a km korlatot mint az egy evet.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
aktív tag
válasz kisza25 #147205 üzenetére
Összeségében, ipari szinten egyáltalán nem az; de igazából semmi sem az, ahol energiából hasznos munkát állítanak elő, és ezt már maga az energiamix determinálja, nem a munka folytatólagos produktuma.
A vidóban sem ok nélkül pedzegették a a mögöttes energifelhasználás tisztaságát; ami kiragadott példaként, ideális célként lebegtetve teljesen korrekt.
A fosszilis energihordozókkal az a szerencsénk, hogy 'készen kaptuk' őket, t.i. a természet elvégezte az előállítás munkafázisát évszázmilliók alatt mire mi egyáltalán lemásztunk a fáról (vagy világnézetileg ki melyik verziót preferálja), és nekünk már csak logisztikázni, előkészíteni és (f)elhasználni kell; ez az a paraktikus előny, amit roppant nehéz bármivel is kiegyenlíteni. Cserébe egy olyan komponenst vezetünk vissza az egyenletbe (t.i. ökoszisztéma), ami anno a természet bedobozolva félretett 'nem eleme R-nek' felcímkézéssel.
Egyelőre a fosszilis energihordozókra alapozni olyan, mint Churchill demokráciája (*): egyáltalán nem jó, de nincs jobb (kivéve a talán hybrid megoldások, de a nap végén azok is csak derivatívák).
(*) “Democracy is the worst form of government, except for all the others.”
Nevermind...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Gaben92 #147245 üzenetére
Attol meg elegge szet kell kapni ne felj.
En most 5k km utan csereltem (kicsit belekeveredtem a szabvanyokba) de amugy en is csak 10k utan szoktam. Api SL ment bele amit a gyarto enged de nem ajanl, igy inkabb ledobtam elobb egy SN-esre (SM vagy jobb az ajanlott).
#nincsbennetarcsi
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Tsebacsi #147224 üzenetére
Áh, éjjel mindkét gyerek nálunk aludt. A hercegnő alapból egy ketrecharcos, a fiatalúr meg általában úgy érkezik, hogy előbb erőből bevágja közénk a párnát, 2. körben jönnek a plüssg*cik és az alvós kutyus, majd a takaró, végül anya hátán átfordulva megérkezik közénk, megfogja az ujjam és kb. 10 másodperc múlva alszik tovább. Én meg nézek a sötétben hosszú percekig, hogy ez már megint mi volt.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Gaben92
őstag
Gondolom, hogy nem lesz egyszeru muvelet, mert 4-5 orat mondtak a muveletre, viszont amig naluk pihen az auto kapok egy IS 300h-t. (Erösen gondolkodom, hogy visszautasitom, es kerek valami szart, nehogy megszeressem es költsegekbe verjem magam )
CactuS: "2. körben jönnek a plüssg*cik és az alvós kutyus, majd a takaró, végül anya hátán átfordulva megérkezik közénk, megfogja az ujjam és kb. 10 másodperc múlva alszik tovább."
Az ujjfogos reszt leszamitva nalunk ugyanezt csinalja a macska. Csak alvos kutyus helyett alvos tigrise van, meg ö hajnali 4-5 körul mar nekiall lebontani a lakast mert ehen akar pusztulni.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- További aktív témák...