Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Integra

    titán

    válasz a_tesz #1160 üzenetére

    persze, óriási különbség van a szívó és a turbós autók vezetési stílusa és viselkedése között.
    számomra a szívó motorok sokkal közelebb állnak, mert én lóerőből/fordulatszámból vezetek, és mert sokkal jobban reagálnak és kiszámíthatóbbak, a turbos verdák mindig ''késnek'' és nagyon odakell figyelni mikor milyen szituban indul meg a turbo mert nagyon nagy lehet utána a pislogás (mikor az út mellől kaparod össze a roncsokat).
    egy családtagom most rakott az usa verziós MR2-jébe a 2.2-es szívó 136 lovas helyett egy japán belpiacos 2.0 turbot+váltót, jelenleg kb 200le+300nm (de valahol 300le+350nm lesz a vége), megy mint a baromállat, de a turbo viselkedése helyenként kiszámíthatatlanná teszi érzésre.
    a másik gondom a turboval a ''macera'', viszonyleg gyorsan bemelegszik és használható, de a turbo lehülési dolog egy idő után tényleg idegörlő. pár km-rel a cél előtt már nem nyomhatod, és mikor megérkeztél, akkor is percekig ülsz és járatod a motort, hogy kitisztuljon a turbo az olajtól és lehüljön hogy ne égjen a falára rá az olaj, ááááááááááá, mondjuk vannak olyan rendszerek, amikkel ott hagyhatod lezárva járó motorral az autót és kiszámolja magának mikor állítja le, de akkor is.
    szívónál meg bemelegszik aztán úgy tolod neki ahogy jól esik, semmi macera, semmi késlekedés, fordulatszámorgia. csak profi váltó kell hozzá, nem véletlenül csak a bmw az egyetlen európai gyártó amelyik erős szívómotorokat csinál, van hajtáslánca és váltója hozzá, többiek felejtősek, turbo nélkül meghalnak:)

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

Új hozzászólás Aktív témák