- Honor Magic V2 - origami
- Fotók, videók mobillal
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S10 és S10+ duplateszt
- Itthon is lesz Pixel telefon!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
Az Insta360 ellen fordítja a hatóságokat a GoPro
it Az USA kivizsgálja a GoPro panaszát: a cég szerint egy kínai vállalat sérti a szabadalmaikat, ezért az Insta360 termékek importját is betiltatnák.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ace05
senior tag
Ajánlottátok, hogy vegyem meg a Cube Road Sl kerékpárt. Tetszik, de szegeden nem találtam eladót így a garancia miatt biztos kiesik. Viszont láttam egy másikat ami megtetszett, ez.Egy Mali cross 300. Akinek már van ilyenje mondana véleményt róla?
-
ivana
Ármester
válasz trialboj #162348 üzenetére
Bemenni nem kell melóba, de azért meló van. Nálunk a bringázás szerencsére a 3T-ből a támogatott kategóriába esik, szóval kb. semmilyen korlátozás nincs, ami volt az is max. egyes önkormányzatok hülyesége. (Nem teljesen értem amúgy sem, otthon felülök a bringára, meg sem állok.)
(#162349) Jester01 Szerintem állítsd be inkább azt a váltót. Esetleg egy új bowden.
-
Teasüti
nagyúr
válasz jjeahh #162335 üzenetére
Azt azért tedd hozzá, hogy a láncvonal meg van erőszakolva, jó szar a hatásfoka és több esetben nem tudsz hátrafelé tekerni, mert leugrik a lánc kisebb kerékre. Ez technikás mászásnál vagy trükközésnél para.
Jah meg ha pörgetős vagy, akkor nem tudod beállítani a neked kényelmes pedálfordulatot sem, mert 12 sebesség azért nem 27 sebesség.
Valamint a végsebesség is kisebb, gyakorlatilag lejtőzésnél bele se tudsz tekerni, csak gurulsz.
Kihagytam vmit?De nagyon menő.
-
ZolkoW
őstag
válasz Teasüti #162354 üzenetére
Én spec leugró láncot csak videón láttam eddig hátrafelé tekeréstől (Sram meg Sunrace 11s van itthon), illetve egyszer feleségem bicóján, de azt is elöl ejtette le, és ennek hatására felraktam neki inkább egy N-W lánckereket, azóta nem történt.
Országútisoknál lehet, hogy nagyobb az igény a finom lépcsőkre, nálam azért baromi ritka, hogy hiányolok két fokozat közül egyet. A csajok bringái 1x9-esek, bár ott kicsit kisebb az átfogás is, tehát nem annyira nagyok ott sem a lépcsők. A 10-es-12-es kiskerék között pl. megérzem a 20%-ot, de arra sem nagyon mondanám, hogy túl nagy, talán néha. De az összes ilyen rendszernél az átfogás ugye adott, és az első lánckereket akkorára választja az ember, amekkora tetszik, tehát lehet vagy az alja, vagy a teteje kevés, de ha mindkettő, akkor vagy nem jó a fogszám elöl, vagy tényleg kevés az átfogás
10-42 rulez, amekkora kompromisszumot ez nekem jelent, annál egy első váltó sokkal nagyobbat jelentene[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
válasz Teasüti #162354 üzenetére
Én az országútin elöl a kisebb fogaskerekeket még sose használtam. Mondjuk 1-200 méternél többet nem is másztam vele egyszerre, de így is olyan érzés, mintha egy helyben állva tekernék, mint az őrült. Persze nem értek hozzá, valószínű, hogy rosszul csinálom. Meg egy alpesi hágóra feltekerni azért biztos más játék. Lehet, hogy holnap megyek is egy kaptatósabbat.
MTB-vel hétköznapi, nagyjából sík terepen konkrétan az utolsó 2-3 fokozatot tudom csak használni, a másik 18-nál úgy érzem, mintha egy kiakasztott szobabiciklit tekernék, csak hajtom, mint egy hülye, de nem megy előre. De ott legalább el tudom képzelni, hogy egy meredek, úttalan erdei mászásnál jól jöhet (na jó, a legkisebb fogaskerék elöl kizárt, hogy bármire jó), de ilyet én úgysem csinálok.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Teasüti
nagyúr
válasz ivana #162355 üzenetére
Láttam már outival trialozni vmi elvetemült állatot.
Outin gondolom már csak azért sem szupi, mert messze vannak egymástól az áttételek.Jah meg egy rendes outis mikor vállalna be ilyen szar hatásfokot?
Ennyi erővel kukázhatja a Dura Ace szettet, mert amit megspórol pár wattot, azt megeszi a görbe lánc.[ Szerkesztve ]
-
Dan197
újonc
-
itouchfan
senior tag
válasz Dan197 #162359 üzenetére
Én Continental Ultrasport II-t használok, kb 1500 km óta, 0 defekt. Pedig volt már földút, murva, padkázás, üveg szilánkok a Margit szigeten, és legtöbbet a János-hegy remek útjain használom. Úgyhogy én ajánlom azt is.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Csokicsibesz
tag
válasz Teasüti #162354 üzenetére
Én már mindenképp megerőszakoltam a hátsó váltót, konstans hátrafelé tekerek megállásoknál. Soha nem esett le.
Terepen soha nem esett le (több mint 5 ezer km-t kapott a váltó), álltam fejre, raktam tropára első kereket stb.27 sebességnél kb a felét használod. Ha a világkupa versenyzőknek jó az 1x12, akkor nekem egyszerű jánosnak is jó lesz.
Ha elől mondjuk egy 38 fogas tányérod van, hátul meg a legkisebb fogszám 10 akkor azért bele tudsz tekerni lejtőről lefelé. MVP pl. így tolja.
(Én elől 30, hátul 11-el is bele tudnék tekerni lefelé, ha akarnék, de az életem egyenlőre többet ér.)Tudom régen minden is jobb is volt. Az új dolgok mind baromságok, csak azért van, hogy a sok hülye barom megvegye...
-
Eastman
őstag
'90s GT Karakoram KELENFÖLD
Bocs Uraim a szalagcím miatt, de találkoztam ma a vonaton egy jófej bringás sráccal, ismeri a PH! fórumot és említettem neki, hogy dobok ide pár képet a gyári lila '94-'95-ös ex-GT-mről. Konkrétan megsirattam a Karát amikor el kellett adni az építkezés miatt. Made in Japan LX-es cuccok segítették a csapatást erdőn-mezőn-hegyen-völgyön. Volt, elmúlt. Örök szerelem marad.
Amit elfelejtettem megemlíteni neki, hogy a lila vázat azonnal átfényeztettem metálkékre ahogy hozzám került. De előbb a kis kosárkát is levettem a kormány elejéről... (A fenti bringa nem az enyém volt, csak egy gugel találat.)
Íme:
'90s GT Karakoram KELENFÖLD
[ Szerkesztve ]
https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...
-
Toobee
veterán
válasz CragON #162323 üzenetére
Igen, ez volt az enyém.
Kicsit a Trek-ről is essen szó. Ez egy Remedy 9.8 Lyrik, Deluxe RT3 párossal, 1x12 SLX-szel, Guide RS fékkel (egy fos az Elixir 7 Trailhez képest, nyúlik mint a rétes). A második tekerés volt ma vele, lefelé arra amire én használom úgy érzem, hogy játékosabb, jobban fordul, könnyebb irányítani a levegőben. Szóval nagyon tetszik. Egyelőre high állásban van a flipchip, még egy fokot lehet lapositani rajta, talán holnap kipróbálom, bár így is elég könnyen leér a pedál. Bejön ez a geo, sokkal agresszívebb. Köveken persze jobban akadozik, de nem vészes. Az SLX 51-es, abból bőven elég lenne a 45-ös változat is, mivel 30-as tányér van rajta, nem is váltottam még le az utolsó fokozatra. Az SLX atom gagyi, kíváncsi vagyok hogy bírni fogja-e a terepet. A kanala jó hosszú, szerintem baromi érzékeny lesz mindenre. Ja, a váltókar olyan hogy ha nem jó szögben tolom, képes az egyik pöcök a másikba akadni.
https://barbieripnk.hu/
-
ivana
Ármester
válasz Teasüti #162358 üzenetére
Bocs nem volt időm befejezni a posztot. Egyetértek amúgy, szerintem egy finom sor nagyon számít és hülyeségnek tartom az 1x outit. Egy finom osztású sor sokkal jobb outin, pl. ma a fondriest 8-as campa géppel mentem, az 53/42 - 13-23, megy mint a szemét. Mondjuk nem volt vicces amikor a macisajtnál beakadt a cipőm az első kerékbe (picit kicsi nekem a gép, nem vészesen, de nagyon beteg geoja van, beleverne a 25-ös kerék a nyeregvázcsőbe ).
(#162364) Eastman Szép gép
(#162347) 6030D terepen nem gond, ha két áttétel között 20 pedálfordulat különbség van, országúton igen. Ezért is van szinte csak terepen Ott a pont, ez a lényeg. Országúton szerintem néha 5 is sok. A nagytányér és a kistányér országúton két külön világ, pontosan tudod hol melyiken mész. És nagyjából végig lehet váltani a sort mindkettővel, kivéve talán a legszélső 1-2 fokozatot, de erre sem kell túlzottan figyelni, mert hibát nem okoz.
[ Szerkesztve ]
-
Toobee
veterán
válasz sebgutkopf #162370 üzenetére
Na, ezt nem is tudtam például. Még egy ok, hogy kapjon egy új SLX féket valamikor. Köszönöm, hogy felhívtad rá a figyelmem! Jelent ez gondot azon kívül, hogy a fékerő egy része ment a levesbe?
Speci stat, sajnos majdnem 2 év alatt jött össze: 5655 km, 112754 méter szint, 4 bikepark
https://barbieripnk.hu/
-
HEAHEA
tag
válasz ivana #162372 üzenetére
Ez egy : "Shimano Sora, 31.8 clamp" . Az eset úgy történt a haverral, hogy váltáskor túlment a lánc, beakadva a lánctányér és az elsőváltó közé, amely ennek következtében elhajlott. Feltételezem nem volt jól beállítva az első váltója , ezért következhetett be ez az eset. Akkor mondom neki, inkább vegyen újat. Amúgy egy 2019-es Cannondale Topstone Sora-val történt az eset.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #162285 üzenetére
Biztos, hogy nem fékolaj, elég sűrű olaj. Létezik a kuplung olaj kifejezés, de nyilván egy bizonyos olajat többféle területen is felhasználnak. Az biztos, hogy Float Fluid helyett megállja a helyét, évek óta használják több helyen is alternatívaként, a villák jól működnek.
-
Zsohi
őstag
válasz Toobee #162365 üzenetére
A váltókart cseréld le XT-re, nálam határozottan teszi a dolgát és a karok se lötyögnek, nemhogy összeakadnának. A váltó méretét mikor megláttam én is felhúztam a szemöldököm, gigantikus az M8000-hez képest, de súlyra azonosak és a váz síkjából se lóg ki, annyira nem féltem én. Váltás minőségében meg eddig mindent lepipál amit valaha próbáltam, teljesen mindegy hogyan erőlködsz fel-le lehet váltani zavartalanul.
Amúgy rohadt jól néz ki ez a gép!
(#162375) Runner_fxr:
Szerintem erről [link] lehet szó, RS ezt használja a lábakban és árulja átcímkézve, mint kenőanyag.
[ Szerkesztve ]
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #162354 üzenetére
Azért ezzel elég sokan vitatkoznának, de ez is egy vélemény. Ha jól be van állítva akkor nem ugrik az a lánc sehova. Bőven van elég áttétel. Egy váltóval kezelni az egész rendszert, szerintem eleve hatékonyabb mint 2 váltóval. Tulajdonképpen a piaci igények ezt a kérdést el is döntötték, de mindig is meglesznek azok akik a klasszikus megoldások hívei, ezzel sincs baj.
Zsohi: Én ezt szoktam használni RS-hez kenőanyagnak: [kép] , vagy a Motorex 15W villaolaját. És ebben amit linkeltél, ugyan az van mint a 0W-30-as RS olajban?
[ Szerkesztve ]
-
Zsohi
őstag
válasz Runner_fxr #162378 üzenetére
Ebben nem vagyok teljesen biztos, azt tudom Maxima váltóolajat használtak és sokan helyettesítik a villa olajat automataváltó folyadékkal motorokban is. Amúgy meg én minden villámban a 0w-30-as RS olajat használom amiben zárt rendszerű a csillapítás, nem annyira drága és szépen tapad a felületekre.
Régebben mikor először szedtem szét a Fox villát vettem egy kis csomag Fox Gold olajat hozzá, egyszer használtam, azóta a küllők meneteit és a küllőanyákat kenem vele. Olyan sűrű az a cucc, mint a méz és jól is, mint kenőanyag, de nehezen tudom elképzelni hogyan kellene eljutnia oda ahova kellene neki anélkül, hogy fejtetőre állítaná az ember a bringáját.
[ Szerkesztve ]
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Teasüti
nagyúr
válasz 6030D #162361 üzenetére
Nekem 3x9 xt hajtásom van, ebből én úgy 16 fokozatot használok ki, tányéronként cirka 5 lánckereket jó láncvonallal. Nagyon nagy végsebességem van. Még aszfalton hegyről lefele se volt soha olyan, hogy ne tudtam volna beletekerni. És hát nyilván ott a nagymami fokozat is, amikor mászni kell. Aszfalton meg kényelmesen be tudom lőni magamnak a 80-90 cad-et bármilyen meredekségnél. Áttétel kalkulátor szerint nincsenek azonos fokozatok, mind a 27 között vannak árnyalatnyi különbségek. Én mondjuk tudatosan próbálom ideálisan tartani a láncvonalat, de egy műszaki érzékkel nem megáldott bringás (a többség) simán pakolja a láncot mindenhova is. Haveromat röhögtem ki múltkor, mert ő minden szívbaj nélkül vált keresztbe a 2x10-es hajtásán és mikor megkérdem, akkor "jóvanazúgy". És nincs vele problémája. Legalábbis nem több, mint nekem aki odafigyel rá hol van a lánc.
Hát végülis ha azt nézem, akkor még keresztbe váltva sincs rosszabb helyzetben, mint egy 1x12 esetén ha a hatékonyság a szempont. És nála még azt sem lehet így mondani, hogy úgyse használja mind a 20 fokozatot, mert de. -
Teasüti
nagyúr
válasz Csokicsibesz #162363 üzenetére
Világkupa versenyzők nem azért mennek 1x12-vel, mert ők azt szeretnék. Hanem mert a szponzor ezt tolta alájuk.
Ha a Sram szerint az első váltó halott, akkor nem fog első váltót adni a versenyzőinek. Nyilván a szponzor diktálja a feltételeket.[ Szerkesztve ]
-
Jester01
veterán
válasz Teasüti #162384 üzenetére
Pontos egyezés lehet, hogy nincs, de szerintem senki nem váltogat úgy ahogy az áttétel táblázatban következik mivel akkor állandóan elöl is kellene ami lassú plusz hátul sem lehetne egyesével szépen sorban menni. Nekem 2x9 van, ebből 2 lejön a keresztbe váltás miatt, a középső 4 meg átfedésben van, még ha nem is pontosan. Szóval leginkább 12 használható fokozatom van. Ezzel én el is vagyok, de még szerintem 11-el is boldogulnék. Ezért tűnődtem el az 1x11-en, igaz, inkább csak a távoli jövőre nézve.
Jester
-
tacto
aktív tag
válasz Eastman #162364 üzenetére
Csodaszép, sajnálom, hogy így alakult a sorsa, hátha kerül még hozzád ilyesmi. A Scott Boulder mellett még egy GT Timberline-om van a 90-es évek első feléből, Igaz, nem ekora vázméret, hanem 14,5" - valahogy nem is adja annyira, mert ugye a támvilla nem párhuzamos az alsó csővel, dehát ez a méretből adódik. Amúgy nem olyan pici, mint a méretezés sugallja, inkább 15,5" - 16" valójában, legalábbis az én méretem. Kis szerencsével ezek kifoghatók olcsón. Amire anno nem volt esélyem, most kis késéssel megtörténik
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz HEAHEA #162374 üzenetére
+1 ivana,vagyis az marha nehezen görbül el,leginkább a bilincs fordul egyet,azrán olyan mintha görbe lenne,közben csak nincs 1síkban a lánctányérral. Ugyanakkor el is görbülhetett,de az a ritkább.
1x akármi...tény,hogy 3 x 10 az nem 30 sebesség,legalábbis egy hozzáértőbb segge alatt nem,ha összeszámolom nálam az mindig is 16 sebesség körül volt.Szinte soha nem váltok annál jobban keresztbe mint a harmadik a 2 szélétől a középső tányéron és a sor közepéig a szélső két tányéron.Ha megnézitek itt,nemcsak hogy abban a 16 sebességben nincs,de az összesben sem találsz 2 egyforma áttételarányt,bár tény,hogy van legalább 3-4 ahol nagyon kicsi a különbség.
Egyszerűség,karbantartás csökkenése,súlycsökkenés,kisebb hibalehetőség mind az 1x mellett szólnak,de amíg nem lehet könnyen és villámgyorsan legalább 3-at mind2 irányba váltani,addig a hatékonysága is némileg elmarad egy első tányéros nagy ugrásoktól.Szerintem...(#162373) Toobee ...bár a kép minősége (és rossz szemem ) miatt én nem annyira látom,de ha úgy van ahogy kolléga mondja akkor a betétek és a tárcsa bánhatják.Utóbbinak mind1,hisz úgyis cserélned kell,de én lehet azzal kezdeném mielőtt az egész féket kukázom.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz Toobee #162373 üzenetére
Max félrekopik picit a betét a belső peremnél, ha ott meg a betét ér túl a tárcsán.
Egyébként furcsa is, hogy a shimano hajtás mellé miért sram fék került, egymásra max ezekkel a machmaker-ekkel lehet rakni, kevesebb bilincs csak jobb a kormányon.
Egyébként gratulálok szép bicó! Sok és élvezetes kilométert vele! -
Toobee
veterán
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #162387 üzenetére
... amíg nem lehet könnyen és villámgyorsan legalább 3-at mind2 irányba váltani
Ez csak a váltókaron múlik és a magasabb szintűeken lehet mind két irányba. A középkategóriába pedig könnyebb fokozat felé lehet egy mozdulattal 3-4-et is váltani egyben. Ez a rugalmasság pedig változó terepen aranyat ér, hogy nem kell elől játszani egy váratlan bukkanó miatt és terhelésen váltani elől. -
sebgutkopf
őstag
válasz Teasüti #162383 üzenetére
A vevők viszont döntöttek.
Elmúlt években a bringa gyártók tapasztalták, hogy amikor van a kínálatban 1x12 és 2x10 vagy 11-es hajtással is egy azon gép, a 2x egyszerűen eladhatatlan. Újonnan senkit nem érdekel MTB vonalon a 2x csak az 1x. Újonnan = 1m+ hajlandó kiadni egy bringára. Sőt újonnan az 1x11 se kell már senkinek, ezért volt kénytelen a shimano is beszállni rendesen az 1x12-be, most ebben szépen ki is teljesedett a kínálatuk. Frankó lett az új deore szett. -
ZolkoW
őstag
válasz sebgutkopf #162390 üzenetére
Jó hogy írod, azért is mindig ellenérzésem volt az első váltóval szemben, mert a terhelt szakaszon taszigálja a láncot. A hátsó az szép okosan átvezeti, elöl meg ez a nyers erő..
Én annak is örülök, hogy a hátsó kerék nem hordja rá semmi mechanikára a sarat adott esetben, és semmi ilyen vas nem képez akadályt, amin gyűlhetne a trutyi.
Hátra tekerésnél videón olyanokat láttam, hogy a legnagyobb tányérról esik le a lánc az eggyel kisebbre, ha jól emlékszem, mindkét nagy gyártó termékével mutattak ilyet, de én még nem tapasztaltam. És ugye a Sramnak országúti szettje is van 1x-es, és savazták is, amikor valaki versenyen láncleesés miatt szívott vele, ami nekem máig felfoghatatlan, hogy bírt előfordulni egyáltalán.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
metrion
aktív tag
Jó reggelt!
Tudnátok javasolni, valami designos lámpaszettet ami árban baráti és a látni és látszani elv teljesíthető vele? Belső akksi nem feltétlen szükséges, AA vagy AAA elemes is jó, itthon vannak Eneloop akksijaim.
Valamint milyen computer érdemes venni, alap dolgokhoz? Sigma Pure GPS jó lehet? -
Csokicsibesz
tag
válasz Teasüti #162383 üzenetére
A Shimano által szponzorált versenyzők simán mehetnének 2x vagy akár 3x rendszerekkel, mert a van.
Sőt a Shimano mindig elmondja, hogy nem halott az első váltó és minden évben frissíti a rendszereit.
A Deore frissítésben is van új 11-es sor és első váltó is.
Szimplán a top versenyzőknek nem kell az első váltó. Pedig van XTR-ból is, amiből ugye van elektronikus is, mégis a 1x12-őt viszik. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #162390 üzenetére
A könnyebb felé rendben,a másikkal van még behozni való,ami meg a vevőket illeti,már rég nem ők döntenek semmiről,csak persze még mindig azt hiszik a sok "tájékoztatás" után amivel elárasztják őket. Ma a piac már nem kielégít,hanem kreál keresletet,nem készíteni kell jó terméket,hanem eladni kell jól, és amíg a nagy tömeg ezt megeszi,addig a kétkedőknek nem marad más mint alkalmazkodni. Csányi Vilmos az Emberi természet című könyvében az ideák evolúciójának nevezi,mikor a biológiai evolúcióhoz hasonlóan különböző helyi és globális társadalmunk minden rétegében zajló trendek,irányzatok,uralkodó vélemények,gondolatok,divatok stb. alakulnak ki melyekhez vagy csatlakozol,vagy átlépnek rajtad,de megállítani nem lehet őket.
ZolkoW...Nekem inkább az felfoghatatlan,hogy nem esik le,mikor tulajdonképp keresztbe megy és visszafelé tekerve semmi nem vezeti meg. Amúgy meg terhelt szakasz ide vagy oda,a hátsó is tud szépeket csinálni ha 15%-on felfele váltasz terhelés alatt...elsőről nem is beszélve.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz parandroid #162357 üzenetére
Itt meg attól tartok outival sok helyen ki sem tudnék mászni, mtb-n 3x9-el meg a 22-34T az egyik kedvenc áttételem
Teasüti: az elején én is tartottam ezektől, bár lefelé csak aszfalton hiányozna a nagytányér elöl, de 1x12 mtb-t úgyis nagyrészt terepen használnék, szal... A láncvonaltól és a nagy fokozat ugrásoktól is féltem, de amikor kipróbáltam az NX-et, egyik sem zavart. Kicsit olyannak tűnik ez, mint a 29er kerék, az elején mindenki idegenkedett tőle, mert nehezebb, romlik a geo, kevés a sárférőhely stb, ma meg már 26-osra visszaülni fura, olyan mintha bmx lenne. Súlyban a 29er-ek közben már 7.8 kilónál tartanak, ami már-már túl könnyű , a geók jobbak mint valaha és a sárférőhelyről annyit, hogy pro xc vonalon is kezdett elterjedni a 2.35"
(#162362) Zsohi: ja, én is így tudtam a sorrendet.
Toobee: SLX atom gagyiii?? Épp most dicsértük agyon az új 12 sebességes deore-t, ami alatta van .
Hasaggymeg: gondolom csak az első 1x rendszerekkel volt probléma a láncvonal miatt, ma már valszeg direkt ehhez vannak tervezve a láncok és az egész rendszer úgy van kitalálva, hogy ne strapálja le az ilyesmi és váltson normálisan. Én amúgy az Sram váltókarját gyűlölöm, szal ha 1x12-őre váltok egyszer és pont Sramot fogok ki, a váltókartól jobban fogok félni, mint az összes eddig felsorolt hibalehetőségtől együttvéve . Kétlem, hogy tökéletesen meg tudnám szokni Shimanohoz szokva.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #162387 üzenetére
1,54/1,58; 1,74/1,76; 1,33/1,30 - ezek 90-es pf-nál 2 (kettő!) pedálfordulat növekedést/csökkenést okoznak. Azt megérzed? Froom, te vagy az?
Aki meg XCO-zik, és egyszerre sokat akar váltani, annak ott van a gripshift, mint lehetőség. Ha elég hajlékony a csuklód, akkor egy mozdulattal válthatsz 11-et is.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ígyvanferi
addikt
Sziasztok!
Szerelési kérdés: azt, hogy hányas sort tehetek fel egy kazettás agyra, honnét tudhatom meg? A teljes hajtás megérett a cserére, de azért a komplett bringát nem akarnám kukázni. Mondjuk a felnik fékfelülete sem az igazi már... De egyelőre maradjunk annál, hogy csak hajtáscsere. Shimano STX-RC agyról van szó (az enyém nem modified, mint a linken lévő konkrét példány). Ez csak 7-es sort fogad alapból?
Végül is az nem nagy probléma, de akkor milyen 7-es sor az ajánlott? Sunrace, Shimano? Illetve melyik lánc lenne ehhez az ideális? Abból is van annyi, mint a fene. Sort úgy emlékszem sunrace-t pont ajánlani szoktátok, de lehet csak az újabb, több fokozatú rendszerekhez.
Ami nagyon kuka már, az a hajtómű, különösen a nagy tányér, de a középső is necces. Ide sem tudom mi kerüljön fel. A legkisebbre sosem rakom le, de a 42-11 sem volt még sosem kevés a munkába, meg boltba járás során, szóval lehet maradok a 3 tányérnál, legalább az első váltót nem kell buherálni nagyon. Ez lehet használt is szerintem, mert maradnék a négyszögtengelynél, meg huszon-harmincezres hajtómű fölösleges is.
Még biztos lesznek hasonló szintű kérdéseim mostanában, eltökéltem magam az otthon szerelésre, előre is sorry.[ Szerkesztve ]
-
Toobee
veterán
válasz Hasaggymeg #162395 üzenetére
Nekem akkor esett le a Specinél (még az elején), mikor szar volt a láncvonal. Akkor is csak a 42-es legnagyobb lánckeréknél. Engem marhára idegesített, végül sok sok szervizes szopás árán sikerült beállítani (középcsapágycsere, újrahézagolás, NW tányér alá távtartók), utána már jó volt.
#162397) jjeahh: X01 után egy gagyi játékszer. Mint mikor használod a Hilti szerszámot, aztán meg ugyanazt kiadják műanyagban, hogy a kölyköd is tudjon fúrósat játszani. Valahogy így írnám le. Egyelőre teszi a dolgát, kicsit több hangja van terheléses váltásnál, meg továbbra is elképesztően zavar, hogy bele lehet tolni egyik pöcköt a másikba, de most elleszek vele egy darabig. Legalább tudom, hogy mit lehet fejleszteni. XT kar, XT fékek (akkor újra lehetne 1 bilincsen minden, mint a Specin), de ez a jövő zenéje. A szezont szerintem lenyomom ezzel a setuppal. Most úgyis egy villa és tagszervizt kell eszközölni rajta első körben.
[ Szerkesztve ]
https://barbieripnk.hu/
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest