- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Asus Zenfone 10 - kicsit más az új kicsi
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Élénk színekben várható a Galaxy Watch FE
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Computex 2024: Vérnyomásérték megbecsülésében is partner az Asus VivoWatch 6
Hirdetés
-
Ősszel jön a Metal Slug Tactics teljes kiadása
gp Kezdetben PC-re és Switch-er szánták a játékot, végül kiderült hogy PlayStationre és Xbox-ra is megkapjuk.
-
Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
it Folyamatosak a dollármilliárdos befektetések a felhő, az adatközpontok és az AI kapcsán, de a Business Insider jelentése szerint eközben emberek százait küldik el a Microsoft felhős ágazatától.
-
Computex 2024: Vérnyomásérték megbecsülésében is partner az Asus VivoWatch 6
ma Nem mér, csak becsül, de a helyi hatóságoktól megkapta a használati engedélyt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #4896 üzenetére
Azért írtam régebben, hogy olyan, mint a zuza, egy izom darabb. A petrezselymes, fokhagymás vajas (burginyoni módra) változatot kóstoltad?
A német, holland és a flamand-belga konyha borzasztó.
Nincs gond az adaggal a franciáknál se, csak normális helyen kell enni. De szerintem, ahol te voltál, ott több fogást kínálnak és így kisebbek az adagok, hogy legyen hely másnak is.(#4897) dlaj: Vágod a témát, ügyes vagy!
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Somatom
veterán
Egyszer ettem csigát, és az történetesen pont ilyen fokhagymás-vajas-petrezselymes volt. Fincsi volt. Hogy érted azt, hogy "ahol te voltál"? Melón kívül is sokat utazgattam, nagyon sok helyen jártam Franciaországban is, és általában volt az a tapasztalatom, hogy egy több fogásos vacsora végén símán végig tudtam volna enni még egyszer az egészet. Jó étvágyú vagyok. Múltkor volt egy aranyos story. Szöszimmel elmentünk vacsizni a tengerparton (spanyolban). Rendelés után eltűnt. Mikor visszajött, kérdeztem tőle, hogy merre van bent a budi. Azt mondta, hogy nem budin volt, hanem a konyhán, ahol elmagyarázta a szakácsnak, hogy pontosan mit is kell majd tartalmazzon az a kétszemélyes haltál, amit magamnak rendeltem.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dlaj
őstag
Merci beaucoup!
(#4898) fesii, Sárga-kék, és nem az LKW WALTER!
Szerintem sem fenyegetnének a levonással, de itt inkább arról van szó, hogy inkább elhallgatom. Megkérdeztem előre, és mégsem sikerült csont nélkül abszolválnom a feladatot.
Még nyár közepén a tanulójáratomon, az oktatóval elmentünk franciában a Földközi-tengerre strandolni. Mentünk vagy 70 kilométert pluszban, de nem izgatta magát. -
HoTaZo
addikt
Jól látom, hogy holnap nincs tilalom Staulandban?
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #4902 üzenetére
Örülök, hogy ízlett. Sokan már az előítélet miatt se kóstolják meg, vagy annyira!fintorogva fognak neki, hogy esélyük sincs élvezni.
Egy jó, kiadós francia kajálás ~6 fogásból áll: bevezető (sós falánkságok, hogy legyen alapja az apéritifnek), hideg előétel (szalámi, sonkafélék, pástétomok, saláták), tenger gyümölcseit kedvelőknek osztriga, kagylófélék, de itt már térünk át a meleg előételekhez (csiga, kagyló, vol au vent, s hasonló tészta borítású húsfélék), aztán térhetünk át a főfogás főfogások)-ra, sajt tál, desszert. Majd, mi felénk (Moselle) dívik a schnapsos citrom fagyi, ez úgy be tudja indítani az emésztést, hogy képes az ember újra nekifogni egy-két fogásnak. Természetesen, mindig a megfelelő bor félével öblítve a csőrendszert.(#4903) dlaj: Mais de rien, mon cher monsieur!
[ Szerkesztve ]
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
dlaj
őstag
Bizonyára ismeritek, de azért itt egy friss írás a magától rámpára tolató kamionokról. (Szerintem ez sem fog elterjedni, tök fölösleges. Viszont fejleszteni kell!)
A dolog érdekessége, hogy én pont ennél a kecskeméti cégnél voltam biztonsági őr 5 évig, mielőtt kamionos lettem. És pont a cégnél, a portán javasolta egy beszélgetés alkalmával az egyik sofőr, hogy vágjak bele én is. Legyen Ön is kamionos!
És akkor itt van egy, a cégünknél készült privát videó (bár már régebben is megosztottam itt, de nem biztos, hogy mindenki látta). Szóval ebben a kamionban még nem volt magától tolató rendszer.
További témába vágó videók:
Gyári official a cikkben leírt rendszerről. (2:24) A videóban feltűnő Wabis szerelvények a véletlen műve!
Gyárbemutató. (1:24) A cég ahol dolgoztam, mint biztonságos őr!
Német gyári image. (2:23)Mindhárom videó rövid, és kamionos témájú. Érdemes (szerintem) egy kis netet áldozni rá!
[ Szerkesztve ]
-
HoTaZo
addikt
Mind ismerünk helyeket, ahol megbukna. Elengedhetetlen, hogy ne csak a jármű tudja, hanem a hely is olyan legyen. Nem beszélve az idegen országok közti alkalmazás különbségekről.
Másik dolog, hogy azért egy sofőr igenis tudjon tolatni, mert közterületen is vannak helyzetek. A cikkben említett sofőr se tanult meg tolatni, mert mindig más csinálta helyette.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Somatom
veterán
A vészfékezés pedig gyári feature, ennek a Mancinak is ott volt az elején a radar. Az enyém is néha visít. Olyankor a frászt hozza rám, mert persze tévesen érzékel. Utána jön a satu, de olyat még csak egyszer csinált. Azt hittem, hogy kiesek a szélvédőn. Kajakra az öv fogott meg.
Télen meg azért nyavalyog, mert a radarra rátapad a hó, és ettől "megvakul". Kíváncsi lennék arra, hogy a robot mit tenne ilyen helyzetekben.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dlaj
őstag
Egyetértek!
A cikkben említett sofőr se tanult meg tolatni, mert mindig más csinálta helyette.
Ez meg csak duma, hogy legyen miértje a fejlesztésnek.
Olyan nincs, hogy valaki ne tanuljon meg előbb-utóbb tolatni. Lásd, az én példámat. (Persze a példa csak képletes. Amennyire tartottam tőle az elején, annyira könnyen megy most. Nagyobb fejfájást okoznak most olyan dolgok, amikre kezdőként nem is gondoltam. )(#4912) Somatom, Na, ez meg a másik! A Volvo-val is nehéz lenne belerohanni valakibe. Persze, ha a profi nem kapcsol ki mindent indulás után!
-
-
dlaj
őstag
válasz Somatom #4914 üzenetére
Az oktatóm mesélte a nyáron:
Az év elején vizsgázott buszra, és mikor a rutinpályán mondja neki a buszoktató, hogy tolasson a busszal, össze-vissza tekerte a kormányt, de nem tudott beállni! (6.5 év kamionozás után)
A buszoktató meg mondja, hogy minden kamionossal ez van. Nem tudnak egy busszal betolatni! (Persze elsőre, egyből a kamionból átülve.)
Nagy úr a megszokás!(#4913) dlaj: Mi okoz gondot pl.? Hagyok storyt holnapra is! Elvégre döglés lesz!
[ Szerkesztve ]
-
-
Somatom
veterán
válasz Qtya123 #4917 üzenetére
Ezek sztem komoly problémák lesznek. Egy önvezető járműnek rengeteg inputra van szüksége, melyek többféle, bonyolult rendszerektől származnak, és ezeket még össze is kell hangolni, méghozzá atom stabilan. Kísérleti szinten megvalósítható, de bármilyen technikai eszköz elromolhat, és ami elromolhat, az el is romlik. Ráadásul e rizikófaktorba bele kell még kalkulálni a szándékosságot is. Párszáz szerencsétlen helyen akadályt képező kamionnal meg lehet bénítani egy országot.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#27070592
törölt tag
Ezeknek a cikkeknek a fele erős torzítás, másik fele meg egyszerű légvár.
Legjobban azok a szövegek tetszenek amikor a cégvezető gyomorfekélyesre aggódja magát mert a hülye tanulatlan rutintalan trehány sofferje nem tud rampára állni és az állásidő súlyos veszteségeket okoz a cégének, de majd jönnek az olcsó (...) megbízható (...) önvezető kamionok, a cégvezető pedig hátradől és csak nézi ahogy füstöl a bankszámlája a beérkező fuvardíjaktól..
Egyszer Lengyelországból jöttem úgy haza, hogy a felrakón visítani kezdett az autó, szerinte az egyik fékkörben egyáltalán nem volt levegő. Persze valójában volt, csak tönkrement egy kis bizbasznyi jeladó. Miután megállapítottam hogy tényleg van levegő a fékkörben és minden más is működik, hazajöttem, itthon kicserélték a jeladót és ment tovább a szekér. Ugyanerre a szituációra egy önvezető kamion hogyan reagált volna? Küld egy hibajelentést a helyi márkaszervíznek, ahol az aktuális egyéb munkáiktól függően akár fél-egy napon belül kiküldenek egy-két szerelőt, jól felszerelt szervízautóval?
-
Qtya123
őstag
Csak azt nem értem, hogy miért ilyen megvezető és részinformációkat tartalmazó megnyilvánulások vannak az önvezetés területén. (Gondolom kellenek a befektetők?)
Gyermeki mosollyal tolják az emberek pofájába, hogy mindjárt itt a kánaán, nem kell megélni a "kínt", hogy "szegény" autóvezetők városban a dugótól, nyaraláskor a többszáz km-től kapnak azonnali szívmegállást. Ráadásul carsharing, meg majd ismeretlen fogalom lesz a baleset stb, stb... Komolyan mondom néhány embernek annyira át van már mosva az agya, hogy lassan ott tartunk, hogy gyilkosnak nevez, mert én akarom fogni a kormányt az autómban. Viszont kérdéseket a megoldandó problémáról alig boncolgatnak az ilyen cikkekben, hanem mélyen hallgatnak. Aztán ebből következnek ezek a hülye állítások, hogy majd lesz +4 sáv betonfalakkal egész Európán át.
-
dlaj
őstag
Az aktív kamionozás megkezdése előtt kettő dologtól tartottam. Az egyik a tolatás, a másik a címkeresés, és az abból fakadó esetleges forgalomlassítás, manőverezés szűk helye, stb.
Tegnap már írtam, hogy a tolatás kipipálva, szerencsére abba hamar belejöttem, Sőt már egy kolléga vissza is kérdezett egy hónapja, hogy "oké, mondtad, hogy most kezdtél, de előtte mennyit vezettél nyergest?" Mondom, most kezdtem, úgy az egészet, vagyis semennyit. Erre mondja, hogy úgy betolattam jobbra hátra a halszálkába, hogy neki sem mindig sikerül így 20 év kamionozás után.
A címkeresés, pedig mindig probléma lesz, ameddig nem lesznek pontosak az adott koordináták. Csak egy kirívó eset: (nem emlékeszem, erről írtam-e?) franciában mentem a lerakóra. A cím és a koordináta között volt kb 10 kilométer eltérés. Választottam a közelebbit. Nagy nehezen bepréseltem magam, mint kiderült egy iskola udvarára. Láttam én ott kamionokat is, gondoltam, nem reménytelen a helyzetem. Hamar kiderült, hogy nem jó helyen vagyok, de egy nagyon kedves ember (szerintem) az iskola igazgatója a Google Maps-on mutatta meg hova menjek. Ez egy másik hely volt, nem is az amit nekem megadtak, és további 10 kilométert kellet autóznom. Mondanom sem kell, hogy nem nagyon akartam elhinni, hogy az lesz a lerakó, de akkor már egy helyinek jobban hittem, mint az én koordinátáimnak.
Ami viszont gondot okoz jelenleg és amire az elején nem is nagyon gondoltam, az további kettő dolog. Az egyik az útelterelés. A helyzet az, hogy ezekben az esetekben talán jobb lenne a táblákra hagyatkozni, és nem (mindig) a navigációra. Ez utóbbi készülék kisebb-nagyobb kerülő után hajlamos ugyan oda visszavinni, vagyis nem történt semmi, csak kocsikáztam egy kicsit pluszban. Jobb esetben mutat egy másik útvonalat, ami tényleg segíthet.
Kettő hete megtörtént velem mind a kettő egyszerre. Akkor is Angliában voltam (csakúgy mint most), és igyekeztem elhagyni a szigetet. Már csak 25 kilométerre lehettem a Dover-i kikötőtől este 10 óra körül, amikor leterelték a forgalmat az M20-as pályáról. Hát erre gondolni sem mertem, de ami utána következett, arra pláne nem. A navi egyből újratervezett, örültem, mert láttam, hogy másik az útvonal, nem akar visszahozni ide, és a kilométerem sem lett több. Haladok egy kisvárosban, fordulnék rá az A2-esre Andrea (a női hangom ) javaslatára. Igen ám, de oda is ki volt rakva egy Road Closed tábla és még mögötte is állt egy autó keresztben a nyomatékosság kedvéért. Akkor már kezdett felmenni bennem a pumpa. Újratervezés, plusz 15 kilométer. Mondom magamban, mindegy csak haladjunk. Ezután 20 perccel az következett, hogy visszaértem az M20-ra, az első terelés elé 4 kilométerrel, ahonnan is kezdhettem az egészet elölről. Ekkor már este 11 óra körül volt, mérges, fáradt, stb voltam. Egy körforgalomban megláttam Ashford táblát, és egy új ötlettől vezérelve megcéloztam azt, gondolván lesz még ott egy hely nekem. A történet vége az lett, hogy el sem mentem odáig, hanem egy még szabad buszmegállónyi parkolóba visszatolattam az út szélén, majd a mellettem elhúzó kamionok és személyautók ringattak álomba az angol bundáson.A másik dolog, amitől kivagyok az az, ha a navigáció számára új, vagyis ismeretlen területre tévedek.
Ez is megtörtén Szlovákiában pár hete, persze akkor is sötét volt, ami köztudottan nem segíti a tájékozódást. Egy körforgalomban Andrea elveszítette a fonalat, rossz tippet adott. Az újratervezés után egyből leesett, hogy olyan területre keveredtem, amit nemrégiben adhattak át. Fingja se volt a navinak, hogy mi van. Olyan helyeken mondta, hogy forduljak le, ahol már út sem volt. És teljesen megbolondult. Be akart fordítani egy kisvárosban a súlykorlátozásos útra, nem is egy esetben. Mikor 15-20 kilométer bolyongás után visszakeveredtem egy már ismerős helyre, gondoltam nem ártana megállni, megnézni hol vagyok, hova tartok, és mik a lehetőségeim. Vészhelyzet, vészvillogó nyugalom. És arra gondoltam, de jó lenne egy magát mindig frissítő navigáció! És akkor eszembe jutott a már máskor is segítőkész Google Maps, hiszen annak mindig friss (elméletben) az útvonala! Megadtam a 100 kilométere útvonalamon lévő város nevét, és tökéletesen kivezetett a bajból. Mint nem sokkal később kiderült, az ominózus körforgalomban egy másik kijáraton kellet volna kimenni, amely utat felújítás után nemrégiben hoztak létre.Zárójelben jegyzem meg (és nyilván nem Neked és a tapasztaltaknak, hanem a kezdőknek, mert tudom, többen olvassák a topikot), hogy a Google Maps-et nagyon ésszel kell használni kamionosoknak. Milyen érdekes, ehhez is van egy rövid storym!
Szintén Szlovákiában érek a lerakóra, mikor a portás telefonálás után mondja, hogy nem itt veszik le a cuccot, hanem 7.5 kilométerrel odébb egy másik logisztikai központban. És nagyon kedvesen egy papírcetlire fel is írta a városka és a cég nevét is, majd adott egy A4-es papírra nyomtatott Google Maps térképet az útvonallal. Gondoltam, mi baj lehet? Ha már Google a térkép, meg itt van a szomszédban, beütöttem az okostelóba a várost, és a cég nevét. Adta is a helyet, indítottam is az útvonaltervet, és választottam azt, amelyik a térképen be volt jelölve. Elindultam. Mutatja, hogy a második kereszteződésen egyenesen kell áthaladni. Vagyis nem nekem, hanem a kisebb járműveknek. Ugyanis a kereszteződés előtt lévő táblák a kamionoknak egyaránt tiltják a balra fordulást, és az egyenesen haladást is. Mit tehettem volna, befordultam jobbra, és szinte egyből megálltam, majd Andrea segítségét kértem a továbbhaladáshoz. Ő mutatta is az kamionos útvonalat, és egyből 18 kilométerre volt a lerakó, és nem 7.5-re.
Nem gondoltam volna, hogy képesek egy cégnél is olyan térképet adni a kamionosnak, minek az útvonalát nem is használhatjuk. -
HoTaZo
addikt
Szerintem meg kipipálhatod a címkeresést is, alap hozzáállásom, hogy "áru még nem maradt autón". Nagyon is jól csináltad, megálltál, nyugalomra intetted magad és másik megoldást kerestél. De megtaláltad a kiutat vagy a címet, ez a lényeg. Ha beparázik az ember s az idegei vezérelik, hibás döntést fog hozni. Minél kevesebbszer kérsz segítséget"otthonról", annál inkább érzed a szakmát. Túl nagy szekérrel járunk ahhoz, hogy kapkodhassunk, de rágörcsölni se hoz jó eredményt. Emberek vagyunk, hibázunk mert hibázhatunk. Volt olyan főnököm, aki jól leteremtett (nem használt sértő szavakat), aztán félrehívott és megnyugtatott, szükségem volt, hogy a hibát nyomatékosítsa bennem, de nincs harag.
Hibáinkból tanulhatunk. Ember ne sérüljön, minél kevesebb jármű sérülés legyen, a többi (idő, üzemanyag stb.) mellékes.Merjed csak gondolni, hogy az a céges ember nincs képben, hogy a Goole Maps nem tud kamioniul.
Amúgy jó kiegészítő, de csak feltételesen, maradjon csak Andrea s a nyomtatott térkép az alap.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Somatom
veterán
Ebben hasznos lesz az önvezetők fejlesztése. Mármint nekünk. Kénytelenek lesznek rendbetenni a navikat, mert a robot nem fogja megtalálni a helyes utat, ha hiányosak a navi infók. Pl. A Primo nálam egyáltalán nem veszi figyelembe a súlykorlátos áthajtási tiltásokat. A program tudná, ezért azt gondolom, hogy a térkép adatbázisba nem vették fel ezeket az infókat.
A másik meg ez az utca, házszámosdi. Nem értem, hogy miért erőltetik. Én kötelezően kitöltendőként beleraknám a CMR -be a koordináta rublikákat.
-Ezt adta az irányító?
-Igen.
-A megadott koordinátán vagyok?
-Igen.
-Ennyi, nincs több kérdés. Most pedig kezdjetek vadul telefonálgatni, és adjátok meg nekem a helyes koordinátákat, mert sofőr vagyok, nem magánnyomozó.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dlaj
őstag
A nyomtatott térképről jut eszembe, hogy sokszor gondoltam szorult helyzetben rá, hogy milyen jól is jönne, ha lenne. Aztán most bő két hete, mikor jöttem kifele, még otthon az M1-esen az egyik benzinkúton vettem is egyet. Csak egy 1:800 000 Európa térképet.
Azóta meg úgy alakult, hogy elő sem kellett vennem. Igaz elkezdtem nézegetni, de alapvető problémám vele, hogy sem kék pöttyel, sem előremutató háromszöggel nem jelzi a helyzetemet. -
Somatom
veterán
Értem én, de ezt fogják mondani a "robotpilótának" is? Abból csúf error lesz. Szóval, van ennek az automatizálásnak egy emberi tényezője is. Mi lenne, ha először azt próbánák ki, hogy pontos infókat adnak egy humán sofőrnek? Sztem már ettől is óriásit ugrana a hatékonyság.
Ha egy rakodóhely nem képes megadni a saját koordinátáit, akkor ott sürgősen picsán kell rúgni az illetékest.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HoTaZo
addikt
Az én +15 éves térképeim is biztos elavultak már, de megnyugtat, hogy vannak.
Engem inkább az zavar a gps-szel, hogy nem igazán tudom mindig, hogy merre vannak az égtájak. Persze két gombnyomás megtudni, de a nyomtatottal jobban képbe voltam.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
dlaj
őstag
válasz Somatom #4930 üzenetére
Már akartam tőled többször is kérdezni, hogy ez a Gurjon skin tud olyat, hogy a benzinkutak, illetve a pihenőhelyek keresésé után egy gombnyomással visszatérjek a térképhez?
Ebben a Primo-ban azt nem szeretem, hogy mikor az említett helyek között keresek, utána csak 5-6 vissza gomb nyomása után kerülök a térképre. Szóval így kényelmetlen egy kicsit.(#4931) HoTaZo, Az könnyebben. Csak be kell másolni a megfelelő mappába, majd indítás után azt választani.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Nálunk az IDS a preferált kúthálózat. A honlapjukról letöltöttem a kutakat IGO kompatibilis formátumban, és importáltam a naviba. Keresésnél hasznos helyek -> egyedi keresés -> az uticél körül. Utána kiválasztom a listából az IDS csoportot, majd alul megnyitom az "egyebek" -et, és rábökök arra, hogy "az összes a térképen látszik". Erre átdob a térkép nézetbe, és a konkrét kút kiválasztását már ezen a felületen csinálom. Innen már sehova sem kell átváltanom. Sztem ez nem skin, hanem IGO feature.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#27070592
törölt tag
Érdekes cikk a mesterséges intelligenciáról.
Vajon mikor dönt úgy egy ilyen tanulásra képes program, hogy emberekre egyáltalán nincs szükség?
-
HoTaZo
addikt
válasz #27070592 #4935 üzenetére
Majd a Marson. Ott levegőre se lesz szüksége, az embereket visszaküldik, hogy próbáljanak itt a földön szállítmányozni, küszködni a maguk logikája alapján.
----
Megérkeztem a bázisra (otthon), innentől a nMag is elérhető.
Hálás köszönetem az eddigi röhögéssel eltöltött órákért, a továbbiakról tudok gondoskodni még 4 napos pihim alatt is.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
dlaj
őstag
Tudtam, hogy a robotok hamarosan átveszik a munkánkat!
Az utolsó hozzászólás egy hete született. Kihalóban a kamionsofőr szakma.HoTaZo, Grat az új avatarhoz! Mi ez? Vagy csak egy Halloween ihlette másnaposan készült kreálmány?
-
Zolás
addikt
válasz Somatom #4938 üzenetére
Így van, most is épp csehül állok. Vagyis most itt vagyok Csehországba, holnap meg remélem hogy otthon.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
HoTaZo
addikt
Köszi!
Én pihentem múlt héten, így nem volt miről csacsognom.
Ennek a pihinek köszönhető az új pofa. Na meg egy ámokfutás az arcképészekkel.
Igazán, ez egy dacc szülemény, egy Abbath átalakítás, melyet lányom hozott létre az instrukcióim alapján.
Jobb híján X-face lett a neve, de inkább a makacsságomat példázza. Az a gallér izé szerintem felesleges, de már így is nagyon feszes volt a húr.Szerk.: inkább OFF
[ Szerkesztve ]
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
dlaj
őstag
válasz Somatom #4938 üzenetére
Rólad konkrétan tudom, hogy ha kell spanizás közben is tudsz hsz-t írsz!
(#4939) Zolás, A csehek saját magukkal is csehül állnak, már ami a pályán elérhető mobilnetet illeti. Mikor 4 hete megálltam náluk egy kúton lévő parkolóban, azt hittem szerencsétlen választás volt, és pont az én helyem van csak edge szintű net.
Aztán múlt héten rajtuk keresztül jöttem haza, és kettő kútjukon is próbáltam használni a mobilnetet ugyan azzal az eredménnyel. És a pályán több helyen akartam staura vonatkozó útvonalinfót nézni a Google Maps-on, de még a térképet sem töltötte be, nemhogy a piros csíkot.
Nem tudom, tapasztalsz-e ott ahol vagy, hasonló net-ínséget?(#4940) HoTaZo, Annak idején mikor nekem is eszembe jutott, hogy le kellene váltani valamire a megunt fejemet, az egyéni szerkesztett avatar lehetőségét rögtön dobtam is, mert elég hosszadalmasnak, és körülményesnek tűnt a leírás alapján. Ahhoz meg nem értek, hogy magam készítsem el. Aztán az előre elkészítettek között találtam Szaffi-t, és rögtön megtetszett. Igazából nem is értem, hogy miért nem kellet senkinek.
Én is otthon voltam 4 napot, tegnap kerültem vissza a nemzetközi fuvarozás vérkeringésébe. Azaz pontosabban ma 11 óra 52 perckor léptem át az osztrák határt. Igaz jobb lett volna egy kis kerülővel a szlovákok fele menni, mert ma Ausztriában kamionstop van, valami ünnep miatt.
Még tegnap reggeli induláskor mondta az irányítóm, hogy holnap ott ünnep van, arra nem kellene menni.
Este a felrakón néztem is a navit, hogy mennyire intelligens, mintha tudná, mert a szlovákok felé tervezte az utat. Persze mindezt ma hajnalra ő is, és én is elfelejtettem. Tervezett egyet újra, az osztrákok felé, majd megint a szlovákok felé. Én meg nézem, hogy az osztrákok felé 30 kilométerrel rövidebb, igaz van benne 200 kilométer bundás, de legalább spórolok egy kis autópályadíjat, és időm is van egy kis lassú menethez.
Aztán mikor haladok a hegyeshalomi határátkelő felé, előtte 3 kilométerrel feltűnt, hogy sem előttem, sem mögöttem nincs kamion. Egyből arra gondoltam, hogy "remek", csak engem tudnak kivenni a NAV-osok. Aztán mikor odaértem a szervek csak egymással beszélgettek, majd összenéztünk. Én arra gondoltam "he-he, nem figyeltetek", ők meg gondolom arra, hogy "hova megy a barom?"
Szóval elhagytam a határt, majd Bécs mellett is elhaladtam. Mentem már vagy 75 kilométer, de nem tűnt fel, hogy egy kamionnal sem találkoztam. Szerencsére rendőrrel sem.
És akkor beugrott, hogy mondta az irányítóm a tilalmat, de az meg tegnap volt. Vagy ma van? (ez van amikor az ember hajnal négykor kell, megy 4 órát, utána alszik kettőt, és azt sem tudja milyen nap van) Na és akkor beugrott. Nézek előre hátra, sehol egy kamion. A cseh határ még 125 kilométerre volt, gondoltam odáig még véletlenül sem megyek már el. Szerencsére pont akkor mentem el a tábla mellet, ami jelezte a 4 km-re lévő kutat és parkolót. Úgyhogy itt vagyok most! -
HoTaZo
addikt
Ha végig nézed, mit küzdöttem a srácokkal (őket se irigylem, hogy velem kellett megbirkózniuk), hogy idáig eljussunk, akkor te is porcelán boltba beszabadult elefántnak fogsz látni.
Pont úgy adódott, hogy volt időm, az előjáték is felpörgetett, elég határozott tervem volt, hogy mit akarok és az a negatív jelző, amit kapott a kiválasztott képem az csatára szólított. Túl makacs és önfejű vagyok, ahhoz hogy könnyen elengedjem ilyenkor a témát. Minél több támadást kapok ilyenkor, annál inkább beleállok a küzdelembe.Nemzeti ünnepük van egyébként a kis-schpunzoknak.
Azért jól előre haladtál, annak ellenére, hogy tilalom van!(#4941) Somatom: Látlak szemeim előtt, ahogy búslakodsz miatta!
Nekem ma csak ~3 óra vezetés jutott, a többi várakozás s egyéb munka volt. Viszont kellemes meglepetésként Chiasso s az azt megelőző spedíciós pik-pakk ment.
Sőt, hogy tényleg jól érezhessem magam, az első svájci parkolóban még olasz hálózatot is fogok, így olvashatlak benneteket!(#4939) Zolás: Nekem a szabi előtti hétvégém telt a cseheknél, Brno előtt, a mekiben még wi-fi is volt, jót dumáltam egy intelligens kollégával s a mobilnettel se volt nekem se problémám.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
-
zsolt19900
őstag
LPD talán ez a nevük igaz megkereshetném a tavalyi gyorshajtásos csekket de most nincsen kedvem.... pályára kitenni egy 60as korlátot, csak pilláztam, amikor megjött otthonra a papír
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
zsid
senior tag
válasz zsolt19900 #4949 üzenetére
A Bundesamt für Güterverkehr és a Landespolizei teljesen eltérő szintű szervezetek.
<tRucKdriFteR>
Új hozzászólás Aktív témák
- 4GB DDR3 PC3 PC3L 1600MHz 1333MHz RAM memória LAPTOP -ba eladó
- Dell Optiplex 7070 SFF: Az igazi kis erőgép: i7 8700, 32GB RAM, 512GB SSD, 2xDP+HDMI+USB-C, Win11Pro
- Dell Optiplex 7070 SFF:A tökéletes irodai/otthoni PC:i5 8500,16GB RAM,256GB SSD,2xDP+HDMI+USB-C,Win
- Kellemes árú vezetékes gamer egerek
- CLEVO P775DM3-G gaming laptop
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen