Hirdetés
Nagy zajjal futottak be a hajlítható képernyős telefonok, ám magas áruk miatt egyelőre kis szeletét birtokolják a mobilpiacnak. Az idei MWC-n ugyanakkor végre elkezdtek felbukkanni a megfizethetőbb darabok, bár azért vannak még kérdőjelek hosszútávú tartósságuk kapcsán. Idén 17,8 millió foldable találhat gazdára a TrendForce kalkulációi szerint, ami szép szám, ez mégis csak az összes leszállított telefon 1,5%-át teheti ki.
Így képzeli el a TrendForce a foldable piac felosztását 2024-ben (forrás: TrendForce)
A kategória a következő években lassan, de biztosan gyarapodhat: 2028-ban ez a szám 4,8% lehet, azaz minden huszadik eladott okostelefon hajlítható. A Samsung eközben dominanciájának csökkenését kénytelen tapasztalni: 2022-ben még a foldable piac 80%-át birtokolta, tavaly a 60%-át és főleg a Huawei 5G-s ajánlatai miatt küzd azért idén, hogy a leszállítások fele a nevéhez kötődjön – a CounterPoint szerint az idei első negyedévben át is adta a trónt kínai riválisának.
Hajlítható iPhone koncepció (forrás: GSM Arena) [+]
Nyilván fordulatot hoz a közelgő Galaxy Unpacked esemény, ahol két vagy több Samsung variáció hozhat temérdek pénzt a konyhára, ám így is épphogy meglehet az 50%-os részesedés éves elszámolásban (50,4%). A Huawei-t (30,8%) a Motorola (6,2%), a Honor (3,9%), a Xiaomi (2,8%), az Oppo (2,8%) és a Vivo követheti jóval kisebb részesedéssel (2,8%). A TrendForce szerint az Apple még mindig nem tett le a hajlítható képernyős iPhone projektről, ám nincs sok esély a 2027 előtti bevezetésre – csak úgy ne járjon az iFold, mint a nemrégiben elkaszált, villanyautós iCar, amely a fúziós erőművekhez hasonlóan mindig csak közelgett, ám sosem ért ide.