- Milyen okostelefont vegyek?
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Apple Watch
- Mobil flották
- Huawei P40 Pro - kilökték a célegyenesben
Hirdetés
-
Kingdom Come Deliverance 2 - Konzolokon be kell érnünk a 30 FPS-sel
gp Sem PlayStationön sem Xbox-on nem kapunk teljesítmény módot, akinek a cél a minimum 60 FPS, annak a PC-s verziót kell választania.
-
A mobilos témát keresni kell a Computexen, de akad
ma Nulladik és első napi összefoglaló, meg némi személyes vélemény a 2020-as csúcsmobilok kapcsán.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
dlaj
őstag
Bocs, csak most olvastam a beszámolódat.
Magyarázat a hétvégi "Punnyadás van?" kérdésre ad választ.
Otthon voltam, többek között keresztlányom esküvőjén, és végre ki is kapcsolódtam.A történeted szívás részét negyon is értem. A túlvezetés meg volt nekem is (ma is) 10+ óra, 15+ óra melóidő. Kezdőként csak magamat okolhatom, mentségem, hogy ki volt jelölve a parkoló. Legközelebb okosabb leszek.
A történetedhez hozzátéve a saját eddigi tapasztalataim alapján elmondhatom, hogy ameddig egy kamionosnak van új út, addig lesz új szívás! 😁 -
Somatom
veterán
válasz KAMELOT #4505 üzenetére
Leírtam. A mostani melóm előnye a 2/2 -es beosztás. Mindannyian ezért vagyunk ott. A meló viszont húzósabb, mint az átlag kamionos munka. Két hétbe eléggé elfáradunk. Most szeretnék pár hónapra elhúzni itthonról, de ehhez erős nekem a jelenlegi munkatempó.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Imádom az irányítókat. Rheinfelden, svájci határ, piros a lámpa, hosszú a sor. Erre elkezdi magyarázni, hogy márpedig én menjek a tranzit sávban. Mondom neki, ember! Az út végig be van kamerázva. Azt mondja, hogy az nem számít. Aztán meg elfelejt németül. Úgy csinál, mintha nem értené azt a kérdést, hogy "Fizeted a büntetést?"
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dlaj
őstag
válasz Somatom #4507 üzenetére
Aztán meg elfelejt németül.
Erről egy friss ropogós történet jut az eszembe ma délutánról!
Megálltam (volna) 5 percre, hogy megigazítsam a ponyvát, mert átláttam a pótkocsin. (Vasat szállítok nyitott ajtóval, a ponyva bal felső sarka meg kiakadt, így tényleg átláttam rajta a bal tükörből.)
Francia bundáson haladtam, és az első hely egy kb 1000 négyzetméteres kisfalu jobb szélén egy placc, ahol véletlenül elfér pár LKW (németül tanulok! )
Éppen hogy meglazítottam a ponyvát, amikor is jött egy hölgy (akkor még annak néztem) egy számlatömbnek látszó tárgyal, aminek a hátuljára az volt felírva, hogy 15 juro, és egyfolytában hajtogatta, hogy "privátparkin".
Franciául nem tudok, csak néhány szót (bonzsúr, merszi, möszijő, mádám) így ezeknek nem sok értelmét láttam, hogy bevessem, meg hát értettem is, hogy mit akar.
Én mutattam kézzel-lábbal, hogy mi a baj, és magyarázom, hogy kaminon problem és hogy 10 (kétszer öt ujj felmutatva) minuts go, de úgy látszott nem érti.
El akart zavarni, de nem ám akárhogy. Mint amikor a kutyának azt mondják és mutatják, hogy takarodj a helyedre. Na, ekkor lett a hölgyből büdös kurva.
De mivel szükségem volt a szolgáltatására (nem mint kurva, hanem mint parkoló tulajdonos) így ráálltam, arra, hogy adok neki 15 jurót. Gondoltam, nyugodtam megigazítom az autót, majd hajnal 3-kor megyek is tovább. Meglepetésemre el sem akarta fogadni a pénzt, hanem pofázott (nem szép kifejezés, de ez illik legjobban rá) még tovább magyarázta, hogy álljak be a mások kamion mellé. Mondtam, jó. (Magamban, mert úgysem érti.)
Indulok, szétnyitott ponyvával, hogy beállok az addig palira vett egyetlen kamionos mellé, amikor is (szerencsére) megláttam egy kis betonozott utcát. Gondoltam, beállok oda. Mi baj is lehet még, maximum onnan is elzavarnak. A ribanc még sétált az autó mellett egy darabig, aztán feladta, mikor látta, hogy 0.5 km/h-s sebességgel kihajtok a privát parkolójából.
Ötven méter mentem, mikor eljött a kánaán. Egy, már régen bezárt cég bejárata előtt egy kiszélesített betonon találtam meg a végső szervizplaccot.Na most ez az egész úgy ugrott be, hogy mikor ezzel a mádámmal már vagy 3 perce szinte üvöltöztünk (ő is, és én is az anyanyelvemen), megkérdezte:porlevufranszé?
Na ezt értettem, de erre magyarul is elakadt a hangom.Megj: Látta és értette mi a bajom, de csupán a szituációból is felfoghatta volna, hogy csak műszaki problémám van. De neki csak a 15 juro lebegett a szeme előtt. Emberség? Erősebb az EURO.
[ Szerkesztve ]
-
HoTaZo
addikt
Semmi gond, én csak most jutok a válaszhoz, pedig tegnap otthon is voltam. De családoztam egy jót. Gyerkőc évnyitója, kis együttlét életem nőivel.
Ma azért hajlíthattam le a 3. lerakóm 12t-ás tekercsét. Most Nyírbátorban várom, hogy megcsörrenjen a telefon, ami a behívásom és a rakodásom kezdetét jelenti. Aztán autót műszakira és egyéb kontrollra vihetem az autót. Ez remélhetőleg kedd délutánig pihit jelent.+1 a " ameddig egy kamionosnak van új út, addig lesz új szívás"-ért.
(#4507) Somatom: Gondolom, azóta megoldottad. Mi lett a vége?
(#4508) dlaj: Ebben a helyzetben én ezt mondtam volna: Mé komproné mádám, zsö reszt kö di minüt, zsé e problem technik.
-De értse meg asszonyom, csak 10 percet maradok, technikai gondom van.
Ha erőlteti, akkor: Tü ekszept lá kárt? -Kártyát elfogadsz?
Ha még ordítozni is kezd, akkor pedig: Vá sié konász (konár- ha férfi)! - Menj a gecibe, barom! --Szószerinti fordításban közelebb áll a "szard össze magad, hülye liba"-hoz, de az előbbi értelmezésének jobban megfelel.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Somatom
veterán
Csak a szokásos történt. Csodát tettem.
Nyomták a parádét, hogy átnyaraltam a napot, oda a menetrend, ki fogja megcsinálni a másnapi melómat, stb.
Aztán 15 perc alatt levámoltam, másik 15 alatt lerakodtam. Érveimet néhány sörrel nyomatékosítva, 17:05 -kor a hazafelé induló svájci rakodógépest kirimánkodtam a személyautójából. Megrakott, és így felértem Thayngenig. Ma, nyitás után öt perccel már kész voltam a vámolással, és mivel gyorsban lerakodtam, és elértem a necces, 11:30 -as felrakómat, így visszahoztam magam az eredeti menetrendbe. Ez meglepte az irányítókat. Még van egy lerakodásom, meg egy fel, és aztán holnap felgurulok Lipcse mellé. Aztán majd elbeszélgetek a főnökkel, hogy hogy is van ez azzal a tranzit sávos határtámadással.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #4510 üzenetére
Az a baj veled, hogy túl régóta csinálod meg nekik jól a melót és hozzászoktak. Ilyenkor még feszítenek a láncon, nehogy dicsérni kelljen.
Igen, ilyenkor le kell ülni a főnökkel, hogy ő miként látja.
Amúgy teljesen ugyanazt a munkát csináljátok, mint a német sofőrjei?
Ők otthon töltik a hétvégéket?
Fizuban van különbség az övéékhez képest?Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
berek21
senior tag
Tapasztalatból mondom, hogy ez így van. Ha egyszer megcsinálod jónál is jobban, akkor attol fogva alap. Az nem elég nekik hogy olcsóbb vagy, jobb is legyél. A tanácsom az(nekem bejött), hogy lassíts be, és ha szól mutass a német kollégára, hogy onnan vetted a mintát.
LG Velvet eladó!
-
Somatom
veterán
válasz berek21 #4513 üzenetére
Ez nálunk egy kicsit összetettebb. Az egyik napi melóból következtethető a folytatás. Azért hoztam be a lemaradást, mert tetszett, amit utána adni akartak nekem, és nem szerettem volna, hogy más kapja a késésem miatt. Így most meglesz a 45 -ösöm, és kedd délig nyugis melóm van. A fogyasztással sem kell már foglalkoznom, mert 500 Km -t megyek 4,5 tonnával.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
dlaj
őstag
Eltökélt szándékom volt, hogy beszólok az anyanyelvén google translate szinten a ribancnak. De aztán győzött a józan ész. Ez francia szuka annyira harciasnak tűnt, hogy képes lett volna utánam küldeni valakit.
40 tonnával pedig nem szívesen versenyzek francia önkéntes formula egyes versenyzőkkel. Jobb a békesség.Az én "kabriom" pedig így nézett ki. (Szerencsére ma délben megszabadultam ettől a tehertől!)
-
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #4512 üzenetére
Na, ez az. Itt kapcsolódik a múlt hétvégi kifakadásomhoz. Az ilyen jellegű munkát, főleg hétvégi kintalvósat nem vállal vagy nem ennyiért. Szeret benneteket, mert jól dolgoztok és megteszitek neki azt, amit a sajátja nem. Persze ezekbe a hajszolásokba a vezénylő van igazán nyakig. Ő is akar jó pontot szerezni, amivel nincs is gond, csak ne a mi kárunkra tegye.
berek21: Eddig nem nagy erőfeszítésembe került mindenhol idő előtt ott lennem. Gondolom, ha sorra mondja, hogy : nebaszmá' eztis leraktadmár?", az az elégedettség jele. Most 4 napot itthon leszek, autó műszakiztatás miatt, de az én vezénylőmet helyettesítő másik máris bepróbálkozott. Mondtam, hogy család, ennyi. Szavuk nem lehet, de nem hagyom magam kiszipolyozni. Még a fizut is le kell tenniük az asztalra. Utána meglátjuk, mikorra ér oda az áru...
dlaj: Ha akarod, leírom nem fonetikusan is. A beszólásokkal az a gond, hogy nem fogod tudni fordítani oket. Be kell helyettesíteni az ott használatossal, azt meg ismerni kell. Angolul még csak-csak elküldöm valahová a tagot, de németül nem. Franciául simán, mert olyanok közt tanultam, akiknél ez alap.
Nem spanizod az ajtót, ha nyitottal mész?
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Dexar007
veterán
válasz Somatom #4503 üzenetére
Arra az atlag napi 15 perc kihivasra gondolsz,amikor centizgetni kell,vagy a maradek 95%ra amikor mesz a nyilegyenes uton,es fogod a kormanyt mint egy majom?
Most nem azert,de ez csak autovezetes. Amit a foldon elo emberek 99%-a tud. Szakmanak sem neveznem,mivel az osszes "tudast" bele lehet suriteni,egy 100 oldalas kiskonyvbe. Persze tudjuk,a taxizas is ""szakma"".Give me your cum,bull!
-
KAMELOT
titán
Ha tudtok segítsetek!
Az a kérdés mennyi liter üzemanyag lehet összessen egy frigósnak? Ez szabályban meg van határozva!
Tehát kamion + a pót kocsi alatt lévő üzemanyag tartály nagysága mennyi lehet?
Köszi előre is mindenkinek!
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
fesii
aktív tag
Sziasztok
Kicsi de annal idegesítőbb problémám van. Scaniaba hogy tudom megoldani hogy fél óránként ne kapcsoljon ki a rádió film nézés közben? -
zsid
senior tag
válasz KAMELOT #4521 üzenetére
berek21-gyel ellentétben én azt mondom van meghatározott mennyiség. Járműszerelvény esetén az összes tüzelőanyag mennyiség nem haladhatja meg az 1500 litert és ebből legfeljebb 500 liter lehet a pótkocsi üzemanyagtankja, eddig élvez ADR mentességet a jármű. 1500 liter felett a járművet meg kell jelölni és az ADR előírásait kell alkalmazni (ADR 1.1.3.6 és SP363).
fesii: eggyel tekerd arrébb a gyújtáskulcsot rádió állásba ( ez a gyújtás előtt).
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz berek21 #4526 üzenetére
Nem egészen. Az én vontatómon a két tank 1210 literes, a munkatársamén 1400 literes. Ez így jó? Persze.
Veszel egy hűtős félpótkocsit amin van mondjuk 400 literes tank, ez is jó? Persze.
Összeakasztod akármelyikkel a kettő közül, jó lesz? NemNekünk 210-240 literes tankok vannak a pótkocsijainkon, a munkatársam ezzel már szabálytalan és ezért szokott csekkezni a BAG. Még jó, hogy a srác pont Németországba jár
<tRucKdriFteR>
-
-
zsid
senior tag
válasz berek21 #4529 üzenetére
Még én sem láttam ilyet, de ismerek egy konténeres srácot, akit ilyenért megcsekkeztek.
Olyat sem látni, ahol komolyan foglalkoznának a mezei kamionok hosszúságával, de volt olyan konténeres akit a BAG nem engedett tovább, mert valami 16,80 volt, megvárták amíg jön egy másik vontató amivel pótot tud cserélniNemrég írtam, hogy engem megcsekkeztek túlméret miatt, múlt héten panaszkodott egy szlovén sofőr, hogy Szlovéniában őt is 2000 euróra büntették, mert 16,63m volt a 16,5 helyett. Az a 13 centi a pótkocsi végén a gumiütköző volt
Nem gyakoriak az ilyen esetek, de van amikor betalál egy ilyen elmebeteg ellenőr ilyen sokadrangú ökörséggel...
<tRucKdriFteR>
-
KAMELOT
titán
Ez semmi más csak cseszegetés a semmiért. Ha még fél méterrel is lenne hosszabb, akkor sem csinálhatna semmit, mert semmiféle balesetet te nem okozol vele. Zsarukat kéne jól megbüntetni. Foglalkozzanak a beengedett szeméttel, gyilkosokkal, meg olyanokkal akik nem tudnak vezetni. Kamionosokat meg hagyják békén.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
dlaj
őstag
Nem gyakoriak az ilyen esetek, de van amikor betalál egy ilyen elmebeteg ellenőr ilyen sokadrangú ökörséggel...
Pár napja Szlovákiában kiint a rendőr. Tudtam, hogy megbüntet, csak még azt nem, hogy miért.
Előszór arra gondoltam, hogy cipó nélkül vezetek, azért. Németben büntetik. Aztán a rakomány rögzítése, de talán előbb kártya. Hát azon lenne mit csemegéznie.
Aztán meglepetésemre csak annyit kért (persze a saját és az autó papírjain kívül), hogy meg akarja nézni az útdíjfizető kütyüt. Mondtam, hogy tessék, pár órája cseréljék újra, ugyanis az elelőző a bedöglött.
Megnézte, és mondja (magyarul beszélt), hogy nem jól van beállítva a tengelyszám, ez probléma.
Lényeg, hogy én magyaráztam, hogy ártatlan vagyok, a kutas nem állította be jól, de természetesen nem hatotta meg. 120 juró.
Persze átunna bosszankodtam, de nem sokkal később meg is nyugtattam magam. Mert ki tudja, hogy ha a tengelyek száma rendesen be van állítva, mit akar ellenőrizni. Arra gondoltam, hogy rosszabbul is járhattam volna.A történethez hozzátartózik, hogy azért nem vagyok annyira debil.
Az"elromlott" eredeti készülék (amit én magam váltottam ki 3 hete, és új volt) el sem romlott, csak a kutas először az gondolta. Aztán rájött, hogy csak fel kell tölteni (ezt mondtam neki én is tört szlovákságommal, de nem értette), viszont akkor már késő volt, nem tudta az eredetit visszaállítani a számítógépen. Az újonnan adott készülék pedig nekem teljesen új volt. Ránézésre sejtettem, hogy nem OK valami, de úgy gondoltam, hogy dugom & go, oszt haladjunk, majd megnézem a papírját később. Csak hát a rendőr a későbbnél egy fél órával előbb kiintett.És akkor így néz ki a készülék kijelzője helyesen beállítva 5 tengelyhez:
-
dlaj
őstag
Na, ez vicc.
Ti ketten egyből észrevettétek. Nekem, akinek elmagyarázták, én nem.
Az előbb berakott képet a kollégámnak küldtem el kedd este. Engem a rendőr hétfőn reggel fogott meg. Kettő nap alatt elállította magát ez a sz....
Pedig még a szlovák közutas figyelmeztetett is, hogy figyeljek, mert át szokott állni magától.
Hát ennyire nem észrevehető a különbség.
Bezzeg, az eredetin stabilan világított a zöld egyes és a négyes szám. Azzal nem volt gond.Hiába, ami új, az szar! (lehet)
Akkor újra beállítva. Így kell kinéznie, egy 5 tengelyes kamion beállításnak!
(azért egy kicsit ez így angolos, de legalább meg van az 5 tengely) -
dlaj
őstag
A tandemes az, amit elsőnek raktam be tévesen. Itt nem a külalak, hanem a látható kerekek (a tengelyek) száma számít.
Ez készülék kisebb, és kulturáltabb mint az elődje. Viszont ugyanúgy spirál vezetékkel van szerelve, mint a másik. Ez nekem azért utálatos, mert nagyon feszül, és többször lehúzta a szélvédőről. Sajnos a Volvo-ban csak középen lent van szivargyújtó csatlakozó. De, majd megoldom hosszabbítóval, ha sokat járok szlovákba. -
HoTaZo
addikt
Akkor a 4-et nem 5-nek veszi? S ha a bogi fent van vagy lent, akkor is állítgatni kell?
Én most az új francia, spanyol meg még nem tudom, hova jó, közös ketyerére leszek kíváncsi. Már megjött, csak még nem bontották ki a csomagot, amikor már indulnom kellett.
Én az olaszt (Telepass) szeretem, nincs megállás.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
dlaj
őstag
Ahány tengelye van a szerelvénynek, annyi kereket (tengelyt) kell, hogy láss az ábrán, függetlenül attól, hogy esetleg a te szerelvényed másmilyen kialakítású. A tegnap berakott képen sem pont olyan elosztásban mutatja a tengelyeket, ahogyan az itteni kamionokon megszokott, ugyanis azon a húzó 3 tengelyes, de a pót 2, így már stimmel is az 5.
A bogisokat pedig nem kell állítani. Felhúzott kerekekkel is annyira kell állítani, mintha lent lenne.És most nagyon ráérek, lefényképeztem amire kíváncsi voltál.
A kis készüléket, amivel a francia, spanyol és némelyik portugál fizetőkapun lehet áthaladni. Van egy kis műanyag tartója, azon pihen maga a kis doboz. Kisebb mint az olasz készülék. Nekem megbízhatóan működik. Csak egyszer nem engedett át eddig. Ilyenkor le kell venni a tartóról, és belerakni a fizetőkapun a sofőr melletti fizető felületen lévő nyílásba.Csak a linket rakom be, mert más nem biztos, hogy kíváncsi rá!
Csak tartó: [kép]
Tartón a készülék: [kép]
Fölé rakva az olasz, viszonyítás miatt: [kép](#4541) KAMELOT, Persze nyújtható, de olyan erős a spirál, hogy távolabbi szívgyújtónál feszül. Mindegy is, ennél nagyobb bajom sose legyen.
[ Szerkesztve ]
-
HoTaZo
addikt
Logikus. Én nem gondoltam végig a kérdésemet.
Tényleg kicsi! Holnap vagy hétfőn meglátom.Nem tudom, hogyan kalkulál a vezénylőm. Szerinte délutánra érek csak Egerbe, hogy visszaköltözhessek a saját autómba (most keddtől más autójában vagyok- hú, de utálok táskából élni!), szerintem már délelőtt, akkor még lesznek szerelők.
Köszi a képeket!
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Somatom
veterán
Én meg beszorultam Thayngen -be. Naná, hogy a spedíció nem csinálta meg a papírjaimat. Naná, hogy pénteken csak 16 -ig van büfé. Konzerv vacsi lesz. De, legalább holnap kirándulósban gurulok végig a bodeni tó északi partján. Hétfői a lerakóm, úgyhogy egy teljes műszakom lesz a maradék 170Km -re.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HoTaZo
addikt
Komoly dilemma merült fel. Tanácsaitokat kérem.
Most hívott fel egy kolléga, hogy megvárnám-e.
De ő akkorra érne ide, mire én Egerbe. Leállítaná a szerelvényét útközben, beülne hozzám és én elvinném Egerbe, nem akarja a hétvégét az autóban tölteni, de még azt se tudja, hogyan kerül vissza vasárnap az autójához.
De ne beszéljek erről a vezénylőnek (ja, nem mondhatom el senkinek, elmondom hát mindenkinek, feeling...)
Volna jobb programom otthon, mint őt itt várni.
De kolléga, hagyjam szarban? Le szoktam szarni általában, hogy más mit mond rólam, de új arc a cégnél, kollégák, vélemény...
Vezénylőmmel jó a kapcsolatom. Előbb utóbb minden kiderül...
Szóval szar ez most.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen