- iPhone topik
- Android szakmai topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- iOS alkalmazások
- A Play Áruházban is fellelhető a legjobb Samsung segédalkalmazás
- Samsung Galaxy S10 és S10+ duplateszt
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Yettel topik
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Razor1 #64400 üzenetére
Nagyban fugg a felhasznalt alkatreszektol (gyari, utángyártott), illetve hogy márkaszerviz vagy helyi szaki.
Nagyságrendileg, kedvezményes (vagy jo helyrol vasarolt) jó minőségű utángyártott alkatrészekkel egy normalis kisebb muhelyben szerintem 140-bol megall a tortenet.
Ha tarcsa nem kell, csak betét.
[ Szerkesztve ]
-
Aladdin
senior tag
-
DonThomasino
veterán
Nem volt még soha japán autóm.
Sok embertől hallom, hogy a japán (Honda) nem romlik el.
Sok évvel ezelőtt bevittek egy márkaszervízbe ahol alig vol autó
hó fehér csempe a falon, olaj folt sehol a padlón.
Azt mondja a szervízvezető, ebbe a szervízbe szinte csak olaj cserére
járnak az autók. Tényleg alig volt autó, a parkolóban se.
Korábban főleg német autószervízekbe jártam,
ott rengeteg autó kint is bent is atomjaira szedve.Mennyire igaz ez 2020 ban, pro és kontra ?
[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
nagyúr
válasz DonThomasino #64405 üzenetére
(Honda) nem romlik el
Ez szimplán nem igaz. Minden autónak vannak típushibái.
Azt mondja a szervízvezető, ebbe a szervízbe szinte csak olaj cserére
járnak az autókMet kikúrt drága a márkaszerviz 2-3 év a gyártói garancia, behordják az emberek az autót olajcserére, mert csak úgy él a garancia. Amint lejár, mindenki viszi máshova.
Alapvetően szerintem elfogultság nélkül állítható, hogy kevesebb probléma van mondjuk a Hondákkal, mint egy prémium némettel, legyen az négy karikás vagy propelleres. Ez persze adódik abból is, hogy a japán autóban fele annyi extra romolhat el, mert nincs benne Motor-váltó fronton ritkán lehet hibázni Hondával, van egy-egy elfuserált típus (h23, d17), de jellemzően nem szokott probléma lenni velük.
[ Szerkesztve ]
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz DonThomasino #64405 üzenetére
10-15 éves, "kinti" romok azért el tudnak romlani. 300e+ km után akadnak gondok ott is.
Volt 2 Corollám, volt 2 Jazzem. Mindet újonnan vetettem szalonból. A Corollákkal szívtam folyamatosan. Az egyik Angol volt, a másik Japán. A Japán kevésbé volt szar, de nem volt stresszmentes az sem. Jazzből egy kínai és most egy Japán. Egyikkel sem volt komoly gondom. Apró garanciális hibák voltak, abból is 1-1. Kizárólag a kopó alkatrészeket kellett cserélni.. pl fékbetét vagy féktárcsa szabályozás 45e km--nél. Légzsák patron visszahívás volt az előzőn , nálam 1x a 8 év alatt. Az újnál , 2 évesen egyelőre semmi gond."csak a zene van"
-
nagyúr
válasz DonThomasino #64408 üzenetére
Mitsubisbhivel és Nissannal nincs tapasztalatom, de a Toyota és a Suzuki hasonlóan megbízható márkák mint a Honda. Én nem tudnám őket rangsorolni. Típusfüggő, hol-melyik a jobb autó adott évjáratban... Pl. ha hybrid autó kéne biztosan Toyotát vennék.
[ Szerkesztve ]
-
DonThomasino
veterán
válasz dgyuri0123 #64407 üzenetére
Mi az hogy angol - japán,
kínai-japán ezeket ott gyártották ?
A mostani Jazz mikori évjárat ?[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
nagyúr
válasz DonThomasino #64410 üzenetére
Ja. Hondák többségét sem japánban gyártják már. Törökország, Anglia stb.
Nekem még az Accordom japán, de az azonos évjáratú Civic már angol.
[ Szerkesztve ]
-
Ispy
veterán
válasz DonThomasino #64405 üzenetére
A civicem 4 éves múlt, féltárcsa, betétek, szokásos cuccok lettek eddig cserélve, 70000km van benne. Előtte egy accordom volt, 6 évesen vettem, óra szerint 110k km-mel, ott egy első lambdaszondával kezdtem, azután jött az automata váltó, de olyan 10 éves koráig még azt mondom oké volt. Akkor kellett volna eladni....de ez nem történt meg, onnantól kezdve mindig volt valami, hol a motoros ablakemelő hullott szét, hol egy vízcső durrant el ilyenek. A belseje a végére eléggé lepukkant, főleg az ülések. Volt aztán komplett motor generál, a futóműben mindig volt mit cserélni, a hátsó lamdaszonda is cserés lett, szóval ja, ment rá pénz rendesen.
Igaz 17 évesen közel 400k km-el adtam el.
[ Szerkesztve ]
"Debugging is like being the detective in a crime movie where you're also the murderer."
-
Qru
MODERÁTOR
válasz DonThomasino #64408 üzenetére
Mindegyikből vannak kevésbé jól sikerült darabok, globálisan egyik sem jobb/rosszabb a másiknál. A Nissan-t valóban kiejteném mert ők már a PSA-val használnak nagyon sok közös alkatrészt, szóval a szó klasszikus értelmében ők már nem Japán autót gyártanak és ez meg is látszik a hibastatisztikájukon...
A prferenciáid alapján érdemes 1-1 modellre leszűkíteni a keresést. Hibird kell? Toyota Auris/Prius. Mini egyterű kell? Honda Jazz. Stb...
#nincsbennetarcsi
-
dgyuri0123
nagyúr
Gondolom nem vagyok egyedül azzal, hogy tisztába legyek vele, 6 évesen akár 300-350e km is lehetett abban az autóban. Volt/van barátom, aki évi 50 ezret megy az autójával, mert naponta ingázik vele 120 km-t munkába oda vissza. Ez Németországban pl. nem is olyan nagyon ritka. 5 éves Golfban volt 270e km. Namost egy ilyen autó 10 éves korára belül is lepukkan, hiszen addigra lesz benne 400e km. Meg Accordot sem azok vesznek "odaát", akik városban szeretnének vele közértbe járni.. Igaz, nem mondtad honnan származik az autó, csak goldoltam... Aztán szintén van egy barátom, aki hozott 1.5 éves autót, (Német) 140e km-rel. Tiptop volt ugyan, mert "nagyautó", de na... Egy Accord elvileg hibátlanul elmegy 200-300 ezer kilométert, ha nem "állat" a gazdája, plusz ha szervizelteti is "normális" műhelyben.. Van CRV-s barátom is, aki 20 éve csak CRV-t vesz. Soha semmi gondja nem volt még az autóival. 2-3 évesen veszi meg, tényleg kevés kilométerrel és további 5-6 évig jár vele. Szerinte élete legjobb döntése a CRV...
Nem ellentmondani akartam, csak jelezni, ha nem magad vetted át újonnan és nem barát vagy rokon, vagy ismerős volt az előző gazdája korábban, akkor bármi megeshet, de jellemzően az óravisszatekerés az amiben szinte biztos lehetsz.
"csak a zene van"
-
veterán
válasz DonThomasino #64410 üzenetére
Japán autót szeretnél venni? Van valami elképzelésed? Árban? Új, használt?
Egyterű, kisautó (Jazz), nagyobb (Accord, de az nincs itthon új), kettő között, kompakt (Civic, a Honda legrégebben, legnagyobb számban, globálisan legtöbbet eladott típusa)? Mondjuk a Civic sedan van már akkora, mint az Accord volt. Majdnem. SUV kell? CRV...
Hibrid? Az legyen Toyota! Más japán márkák is szóba jöhetnek? Suzuki is nagyon megbízható. Vagy a jelenlegi Toyota Corollán is elgondolkoznék, ha új autó kellene. -
Ispy
veterán
válasz dgyuri0123 #64414 üzenetére
Biztosan tekerve volt, egyébként itthon volt forgalomba helyezve, szóval nem import. De 6 évesen szépnek nézett ki, rendben volt, ment is. De mindegy is, én elengedtem a használt autókat, 5 évig meg mindegyik elmegy jó eséllyel hiba nélkül (szerencsére van cégem, így anyagilag sem sokkal drágább egy 0 km-es autó, mint egy 4-5 éves használt). Én olyan 250000-et tettem bele a 11 év alatt, de a végére tényleg meguntam, hogy mindig kell valamiért szervizbe vinni.
"Debugging is like being the detective in a crime movie where you're also the murderer."
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz DonThomasino #64418 üzenetére
Mitsubishi eddig a pillanatig elpusztíthatatlan volt... (kivéve a Colt a Mercedes eredetű motorjával ) hogy 2020-ban mi a helyzet, a csuda tudja.
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
veterán
válasz DonThomasino #64418 üzenetére
Nekem 8 gen Civicem van és legközelebb is japán lesz. A Honda nagy esélyes, de Toyota is szóba jöhet. Nagy valószínűséggel többet nem veszek nem japán autót. Ég és föld a különbség a japán és a többi között. Az utóbbi 4 év számomra ezt bizonyította. Lehet valami szép és jól kinéző, ha sosem tudod élvezni, mert mindig van valami nyűgje. Hiába adsz meg mindent neki.
-
veterán
válasz szabonagyur #64421 üzenetére
Pedig tucatnyi saját és családi autó után, plusz az ismerősi körben található egyéb márkák típusainak tapasztalataiból kiindulva bizony ez a helyzet. Persze a szépség, a forma, a "prémiumság" érzete elvakítja az embert és képes irreális összegeket, irreális ragaszkodással beleölni egy adott autóba, de végül felébred a rózsaszínű álmokból és rádöbben, hogy már ő van az autóért és nem fordítva. Ami bizony természetellenes. Először érzem azt 4 éve, hogy az autó van értem, persze gondoskodom is róla, de nem mindegy, mit, mennyit, hányszor kell rákölteni. Nagyon nem.
-
veterán
válasz szabonagyur #64421 üzenetére
Ja és még annyit (kicsúsztam a szerkesztési időből), hogy itt nem olyanokról van szó, akik megvesznek újonnan egy autót és 3-4 évente cserélgetik mindig újra. Az ilyenek nem tapasztalják meg valójában, hogy milyen egy autó, újonnan pár évig használva minden autó (99%) jó és használható. Garis és csak a kötelező szervizeléseket kell rákölteni.
Viszont Magyarországon nem ez a jellemző. Mármint nem ez a megveszem újonnan és eladom. Van ilyen is, mert megteheti. Egy autó hibái (néhány kivételtől eltekintve) 5 éves kora után kezdenek előjönni. Az a nem mindegy mi, mennyi és mibe kerül a javítás.
Mondjuk én személy szerint akkor sem cserélném le az új autómat 3-4 évente, ha én lennék Felcsúton a gázszerelő. De ez én vagyok.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Dehogy nem... Az új sem garancia semmire. Fél éve vettük át a 0 km-es Skodát. Egy kapalsz@r az egész. Random működő/nem működő extrák (pl, az autohold egyszer csak elengedi az autót, már 2x majdnem összetörtem emiatt), lassú a fedcomp, lassú parkradar, eszi a vizet(!!!), a DSG random ránt egyet induláskor...
#nincsbennetarcsi
-
Dan-szan
senior tag
válasz DonThomasino #64408 üzenetére
Én most épp Nissan-t ( Qashqai ) nézegetek a Civic utódjaként . És ha már itt járunk a Nissan topik elég kihalt ,ha itt tud valaki infót,bármit a Qashqai-ról ,örömmel fogadom
Az igazság csak nézőpont kérdése ! ** Xiaomi Mi MIX 3 ** "Mert játszani jó!" #csakaHONDA
-
Qru
MODERÁTOR
válasz rothfb #64430 üzenetére
Céges, ezt adták. Ami kiverte a biztosítékot: jeleztük a márkakernek, hogy eszi a vizet. A válasz: tudjuk, a legtöbb ilyen TDI eszi. Javasolták, hogy max fölé töltsem a hűtővizet egy ujjnyival mert akkor ritkábban kell utántölteni. No comment.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz DonThomasino #64438 üzenetére
Pedig ez van. Ha van valami hiba, általános, nem elismerik, nem csinálnak visszahívást, hanem sumákolnak, félrebeszélnek, hülyének néznek.
-
tboldi
nagyúr
-
veterán
válasz tboldi #64440 üzenetére
Persze, senki sem tökéletes. Itt csak az a kérdés, kinél hányszor vannak problémák és azokból ki mennyire ismeri el a hibákat. És erre a bizonyos hibákra ki milyen mértékben alkalmaz visszahívásokat.
Na itt vannak különbségek a germánok és a japánok között. A germánok sok problémából sokat alig ismernek el és azokra is csak elvétve alkalmaznak visszahívásokat. A japánoknál alig van probléma, azokból szinte mindent elismernek és a nagy részükre alkalmaznak visszahívásokat is. Akad amit nem ismernek el és ezért visszahívás sincs rájuk. De nem mindegy hogy "akad" vagy "sokból sokat".[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
válasz rothfb #64441 üzenetére
Remelem amikor ennyire lenduletbol szidod barmelyik masik markat akkor a masik oldalon sokkal modernebb, bonyolult turbos motorral szerelt autokat hasonlitasz egy par eves, sima szivo motorhoz.
Nem partolom egyik markat sem, de azert egy markanal ahol also hangon is ketszer annyi kiadas fut allandoan meg ketszer annyi vagy akar tobb motor valasztekkal az utakon persze, hogy konnyebb belefutni egy problemasabb tipusba.
Ez az eszmefuttatas akkor lesz erdekes ha ha az uj turbos motorok a Hondanal is elmennek sok sok evet problema mentesen... de lehet akkor sem mervado az alacsony eladott szamok mellett.
Az meg, hogy mi ismer el. Nekem volt anno visszahivas a Cityre es amikor felhivtam oket azzal inditottak, hogy az mar nincs, par evig volt csak es igy jartam, holott nem evulhet el. Ez alapjan en is lehuzhatnam mert a tars marka 8 evesen is cserelt fel millios alkatresz DSG-ben szo nelkul.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
veterán
válasz szabonagyur #64442 üzenetére
Pár éves "modern" turbó motort hasonlítok (igazából teljes autót, mert ugye az autó nem csak motorból áll) 12 éves 140 lovas szívóhoz.
Egyébként ami új, az nem feltétlenül jó, sőt. A mai modern turbós motorok kismillió hibával, hibalehetőséggel küzdenek, ehhez még hozzájön, hogy ma aztán már tényleg pár évre gyártanak autókat (fogyasztói társadalom, gazdaság, stb), hiszen ha nem így lenne, nem lehetne ennyi új autót eladni. Vannak márkák, akik még nem így gondolkodnak teljesen (saját vélemény), ilyenek a japán márkák. Ott még gondolnak a tartósságra is. -
szabonagyur
félisten
válasz rothfb #64443 üzenetére
Tehát ahogy gondoltam, almát a körtével, nincs több kérdés, kommentem ehhez az eszme futtatáshoz, mivel semmi értelme, se eleje se vége.
Azért nem bánnám ha még mielőtt megindul egy ilyen gondolat menet oda lenne rakva mit mihez hasonlítunk, mert ebből jön majd ki a végén a túlzottan nagy általánosítások sora.
[ Szerkesztve ]
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
veterán
válasz szabonagyur #64444 üzenetére
Autót az autóval hasonlítunk. És ne mondja nekem senki, hogy egy "modern" turbós motorral ellátott autónak úgy zusammen egy rakás f@snak kell lennie. Csak mert turbós. Meg arról se feledkezzünk meg, hogy (ahogy már írtam is), az autó nem csak motorból áll, tehát az, hogy a vezetéstámogató kütyük sorban mennek tönkre, hogy elektromos hibák jönnek elő, meg széthullanak az autó egyes részei pár éves korára, annak semmi köze a turbóhoz. Az már csak a hab a tortán, ha az autó vezérlését képtelenség megbízható alkatrészekre cserélni, amik nem nyúlnak meg. Már az, hogy ócska, gyenge minőségű alkatrészekkel szerelnek egy új autót, már az bizonyos komoly kérdéseket vet fel az adott márka felé.
-
Ispy
veterán
válasz rothfb #64443 üzenetére
Hát az hogy a japánok mire gondolnak, az majd 5-10 év múlva fog kiderülni, de azért magasztalni sem kell őket, elég csak a legutóbbi olajosbenzin dologra gondolni.
A 9 gen civic sem rossz autó, de ha leveszem a japán szemüveget, akkor azért látni a "minőséget" itt-ott. Én szeretem a hondákat, nem is nagyon gondolkodom más márkában, de hogy a többi egy rakás szar a hondához képest, az nagyon merész költői túlzás. Van amiben az egyik jobb, van amiben a másik, ennyi, lehet választani.
Ha összeszedem magamat, akkor legalább egy fél tucat dolgot le tudnék írni a mostani 4 éves autóról, ami szerintem egy rakás szar, honda ide vagy oda.
[ Szerkesztve ]
"Debugging is like being the detective in a crime movie where you're also the murderer."
-
veterán
Senki nem mondta, hogy a japánok hibátlanok. Korábban én is leírtam, miket csináltam meg, milyen hibákat tapasztaltam az ufónál. De a hibák mennyisége, milyensége, javíthatósága, költségessége az igazán fontos. Amikor sokáig használsz egy japánt, igen feltűnnek a hibái, persze és "felnagyobbodnak". De ha belegondolsz, hogy előtte másik márkánál mi, mennyi volt, akkor bizony (én legalábbis így jártam) elgondolkozol, hogy ááá, ez bizony egy megbízható autó... Ez mind az én véleményem, senkire nem akarom rákényszeríteni, nem is tudnám, se meggyőzni nem akarok semmiről senkit. De sok ismerőstől hallom ezeket és igazuk van.
-
szabonagyur
félisten
válasz rothfb #64445 üzenetére
Nem tudom melyik párhuzamos dimenziót nézed, de nagyon nem a való világban élsz.
Továbbra is 12 éves technológiát hasonlítasz egy újhoz. Miért nem a jelenlegit japánt hasonlítod egy jelenlegi bármelyikhez?
Persze az újabb bonyolultabb, drágább a javítása, a tartósság meg sok mindennek a kérdése.Ugyanúgy van japán motorban is ami nagy ívben kerülendő. Vagy éppen az újabb japán motorok karbantartása sem két fillér és bele lehet futni nagy pofonokba.
De akkor ennyi erővel lehetne sorolni is mindazt ami mondjuk egy japán autóban sosem volt és sosem lesz.
Na mindegy, rádhagyom mivel ennyit látsz japán=megbízható, mindegy mi van.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
veterán
válasz szabonagyur #64449 üzenetére
Én hozzátettem, hogy ez az én véleményem. Nem mondtam, hogy tévedhetetlen vagyok. Minden esetre ismerősi körben is ez a vélemény és csodák nincsenek. Te (ti) is csak azt tudjátok mondani, ami a tapasztalatotok, meg ami az ismerősi körben kering. Ennyi.
Egyet minden esetre tudok, legközelebb is japán lesz. Ha abban majd csalódom, veszek egy Volvót. Az még nem volt és ha európai márkáról beszélünk, akkor a Volvót tartom a legjobbnak. Én próbálom elkerülni a szívást, most először négy éve sikerült. Pont az a baj, hogy a Hondát nem akarom eladni, mert attól félek, hogy mégegy ilyen megbízható autóra nem bukkanok. Ha vennék is másikat, ezt nem adnám semennyiért sem.
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Autós topik
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- iPhone topik
- Gyúrósok ide!
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Milyen processzort vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen