- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Eleglide C1 - a középérték
- Magisk
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- MIUI / HyperOS topik
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
Hirdetés
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
gp A folytatás megjelenéséig kicsivel több mint két hetet kell már csak várnunk.
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
Kibocsátás érték miatt inkább. De a start-stops autók fel vannak erre készítve gyárilag (más akksi van, más indítómotor stb.), a hagyományosok nem. A túl sok/gyakori indítózás nem tesz jót se az akksinak se az indítómotornak.
Én még 5 perc állásért sem állítom le. Alapjáraton kb 0,6-0,8 litert eszik ha klímázol akkor talán alulról karcolod az 1 liter/h-t. Na bumm...#nincsbennetarcsi
-
BlacKSouL
addikt
Ha eleve start-stopos az autó, akkor magánvéleményem szerint garantált (számlálós) 30-40 másodperctől talán már megéri engedni hogy leálljon, annál rövidebbre én már biztosan nem állítanám le. De direkt nem, csak ha magától leáll.
Ha nem s/s az autó és az indítórendszer, akkor garantált 3-4 percnél rövidebbre biztos nem állítanám le. Utóbbi lehet mondjuk ismert sorompós vasúti átjáró, ahol pl. köztudottan 5 perccel előre leengedik. De ezt is csak akkor főleg, ha tudom, hogy utána van ideje visszatölteni a plusz egy újraindítás töltését. Egyébként inkább hagyom veszni a benzinfogyasztásban a költséget, minthogy az egyre lejjebb merülő akksi majd valahol bizonytalanná váljon. Nyilván arányosítva, vagyis egy 100 km-es útnál 1-2 ilyen bőven bele kell hogy férjen, de egy 8-10 km-es hidegüzemes úton biztos hogy nem.Ha valaki a fogyasztáscsökkentés miatt állítaná le, az inkább próbáljon meg hatékonyabban, gazdaságosabban vezetni, amennnyire a lehetősége engedi. Azon sokkal többet be lehet húzni, mint a leállításokkal.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
i-sti
senior tag
Köszönöm mindenkinek a választ.
Novum Forum Siculorum
-
BlacKSouL
addikt
válasz BlacKSouL #52122 üzenetére
[link]
"általánosságban elmondható, hogy az adaptív elektronikával szerelt, kopogásérzékelővel, esetleg hengerenkénti szelektív kopogásszenzorral és -gyújtásvezérléssel ellátott motorok esetében mindenképpen nagyobb lesz a teljesítmény, és persze a nyomaték is, mint kisebb oktánszámú benzinnel. Normál, egyszerűbb motorba tankolva csak a jobb adalékoltság, a nagyobb tisztítóhatás érvényesül."Mondom én hogy ki kell próbálni.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
i-sti
senior tag
GE L13Z2
Valahol felvan tüntetve az autón mekkora klíma töltet kell?
A gáz matrica megvan, hogy R134a de a mennyiségét nem találom.
2 adatot is találtam: 400g gáz 85g/ml olaj
De jó lenne valami hivatalos adat is.
Tegnap előtt voltam cserén, kaptam 400g gázt és 10g olajat.Novum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
válasz tboldi #54410 üzenetére
Szóval a gázból normál mennyiséget kaptam. 370-420g -> 400g
De olajból nem tudom mennyi lenne a normál. Ha leszívták akkor vajon kijön a kompresszorból is? Ha igen akkor 90g/ml kellett volna visszanyomjon. Ha csak "receiver" akkor 10-et ír és annyit is kaptam.
Nem tiszta nekem a helyzet.Novum Forum Siculorum
-
kacsaesokos
tag
Sziasztok!
Honda Jazz vásárlás előtt vagyok, szerintetek ezt érdemes megnézni? Minimálisan értek az autókhoz, de tesztek, fórumok alapján eléggé meggyőzött a típus.
linkMindenképp automata, frissített modellt keresek.
-
i-sti
senior tag
válasz kacsaesokos #54413 üzenetére
Hátsó műanyag elem el van mozdulva.
Fényezése szebb mint az én 13-asomnak.
Ez lehet jó is mert szép de lehet valamit elakartak takarni vele
Pláne, hogy olaszból van ha jól láttam.A facebook csoportban is felteheted a kérdésed:
[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
Czimby
addikt
válasz kacsaesokos #54413 üzenetére
Autószerelővel menj aki ért is a hondákhoz, ha ez nem megoldható vidd el egy honda szalonba.
Megéri vásárláskor rákölteni egy átvizsgálásra a pénzt, mert ha van valami bibi amit te nem veszel észre az az átvizsgálás sokszorosába is kerülhet.Így képről a tipikus eladásra kiglancolt kereskedői autó, ezért is jobb magánszemélytől venni mert ott látod kitől veszed és, hogy meg hol tartotta.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
kacsaesokos
tag
válasz Czimby #54415 üzenetére
Az Autó térkép szerint Egerbe van, ahogy néztem, közelben nincs Honda szalon/szervíz..
Nagyon kevés az olyan hirdetés amiben már nem találok valami "véletlen elírást" minden autót szinte a legmagasabb felszereltséggel hirdetnek közbe képek alapján látszik, hogy ez nem igaz, ezektől egyből elmegy a kedvem...i-sti: köszi neked is! nekem fel se tűnt a lökhárító.. ennyire jó a szemem az autókhoz.
Nincsenek illúzióim 10-13 éves autókat nézegetek, az se zavarna, ha sok km van benne, csak annyi a lényeg, hogy, jó műszaki állapotba legyen. Naivan azt hittem 1,5-1,7M-ért találok könnyen.
-
NoLF
addikt
válasz kacsaesokos #54413 üzenetére
szerintem ez igen jól néz ki, érdemes megnézni közelebbről/alulról, megrángatni, menni vele egy kört, aztán ha minden klappol alkudni és elhozni
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
Czimby
addikt
válasz kacsaesokos #54416 üzenetére
Akkor egy márkafüggetlen szervízet kell keresni, sajnos Egerhez a legközelebbi a Hatvan Kerekharaszti Fedor, ami inkább hát-hát, meg úgysem menne bele az eladó, hoyg ilyen messzire vidd átnézetni.
Meg kell nézni nagyon alapos, írj listát és minden pontján menj végig, ami gyanús annak járj utána.
A másik fontos, hogy az adott típusból nézz meg legalább 5 autót, olyan drágát is amit nem vennél meg, csak, hogy össze tudd hasonlítani őket. Így nagyobb rálátásod lesz, mintha csak azt az egyt nézed meg ami tetszik.
AZ nem baj ha 1-2 elem festve volt, de ne rohadjon az autó, alá kell nézni, vinni valamit amit le tudsz teríteni ráfeküdni, meg lámpát, hogy láss is.
neten vannak ilyen mit nézzek meg autóvásárláskor listák.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Peter.70
őstag
válasz kacsaesokos #54416 üzenetére
Azért ha tudsz vigyél rétegvastagság mérőt is
(#54418) Czimby: Az nagyon messze van Egerhez. Én a Jászberényi kereskedésükben vettem a Jazz-t, de soha többé Fedor kereskedés
[ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
válasz Peter.70 #54420 üzenetére
Fedornál ha elolvasod a cégnévtáblát, már 20000-nél tartasz, ha behajtasz a kapun, akkor 40ezer, és ha leállítod a motort az udvaron, garantált ötvenezerrel fog lehúzni. Onnantól percenként tízezer ugrik ki a zsebedből. Mindegy miért mentél, le leszel húzva. Meg fogja magyarázni, hogy te miért fizessél neki nagyon sok pénzt.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
m3tr0
senior tag
Sziasztok,
ebben az autóban lévő automata váltóról valakinek van tapasztalata?
Mekkora szopóroller lehet egy ilyen coupe, vagy konkrétan ez? (gondolom amerikai kivitel,már magyarosítva)
Alkatrész és a váltó miatt főleg?Köszi
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
tboldi
nagyúr
válasz yodamester10 #54429 üzenetére
Ebben is lehetett volna, ha Herr Thomas Weiss kérte volna még 2006-ban.
(#54430) demars: Ez is el van törve egy kicsit, valakinek a könyöke behorpasztotta a tetejét. Majd egyszer elviszem egy műanyagoshoz, addig is betuszkoltam keresztben pár plasztikkártyát a szivacs alá.
[ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
Gyári olajszűrő, gyári légszűrő és 3,6 liter friss ropogós Mobil1 0w20 a motorban. Éves szerviz kész.
Most már kijelenthető, hogy ebből az olajból fogyasztja a legkevesebbet, összehasonlítva a 0w30 és 0w40 olajokkal. És az üzemanyagfogyasztás is ezzel a legkedvezőbb.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz BlacKSouL #54378 üzenetére
Le kell légteleníteni mint egy motornak a fékét, kb ugyan úgy működik.
Alul a munkahangerre rá kell rakni egy pvc csövet, és egy nagy fecskendővel feltolni olajat, fent meg leszívni róla a mocskosat egy másik fecskendővel, szép fekete trutymák ki tud alakulni a kuplung rendszerben.
Ha meg már tiszta fékfolyadék jön ki, akkor fordítva át kell nyomkodni, leszeded a fecskendőt, belelógatod egy pet palackba, aztán áttolsz rajta egy pár túlfolyó tartálynyi fékfolyadékot, míg már a csövön nem látsz buborékot, meg nem jelenik meg újra retek.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Nekem 15 ös alesso alufelni helyett felkerült egy 9.6kilós 17x8 as szett. Használhatatlanná vált tőle a kocsi, rázós szétfagyott úton úgy pattogott kifele a kanyarból mint az állat, reflexből vissza vettem a sebességet óvatosan közelítettem meg az ilyen kanyarokat, kerültem minden mocskot az úton.. Nem gyorsult úgy a kocsi, és nem is fékezett.
Most fent van egy BBS motorsportos 7.3 kilós 17x7 es felni, teljesen máshogy viselkedik, mintha a 15 ös felni lenne rajta csak peres gumival. Újra él a futómű, sokkal szebben mozog, kidolgozza az úthibákat, hirtelen reagál a gázra, a fékre. Úgyhogy nagyon nem mindegy milyen nehéz a kerék.[ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
válasz JoolsNOS #54437 üzenetére
Igen, a régi berögzült elmélet szerint. De a fejlesztés halad. Egy öreg konstrukció szar illesztésekkel vastag olajokkal működött jól, a modern motorok, japánok 2000 után, többiek 2010 után már haladtak a fejlődésben.
Qru: adatlapot veszem alapul, nem emlékszem pontosan, de olyan 45, 8,7 és 2,6 talán.
Ajánlom mindenki figyelmébe az égéstér legfrissebb adását, a 0-23 perc között.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
tboldi
nagyúr
-
-cobra-
aktív tag
Nálunk családi Avensis csak Mobil1-et látott eddig, és ezután is csak azt fog, jóféle olaj.
Én Accordba legutóbb Castrol Edge Prof. H 0W-20at tettem: 39, 8.9, VI: 220!
A vicc az, hogy eddig beletettem 5000km-t olajcsere óta és semmi nem fogyott, korábban az Eni 5W-30-at jobban ette.Haver 1.8 8gen FL Civicjébe M1 0W-20-at vettünk legutóbb, beletett majd 20.000-ret a mostani olajcseréig, 0 olajfogyasztással. (Persze az autószerelő mindig megjegyezi, hogy ilyen híg olajat Ő nem javasol és legközelebb tegyünk bele vastagabbat. Biztos jobban ért hozzá mint a Honda mérnökei.)
-
BlacKSouL
addikt
A tanulmány amit linkeltem letölthető a Honda R&D oldalról. Abban leírják, hogy a tanulmányban használt tesztkörnyezet egy széria L13 motor volt.
Aláírás (nem kötelező megadni)
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest