- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Véroxigénszintet is mér a Honor Band 5
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Google szolgáltatás (GMS) Huawei telefonokra
- Alcor e-Pad - van még remény
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
Lunar Lander Beyond teszt
gp Nagyon sok évtizeddel az eredeti Lunar Lander megjelenése óta ismét ezen a címen jelent meg Atari logóval egy játék. Vajon mennyit javult a játékdesign a hetvenes évek óta?
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
Mobilarena
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz ati888 #53101 üzenetére
Persze, tud 130-cal menni, de egy kisebb motornak jobban kell erőlködnie ilyenkor, főleg ha meg is van rakodva, megy a klíma, stb. A 2 literes szerintem kevesebbet is fogyaszthat ilyenkor.
Ha jónak találod az 1.6-ost, felőlem választhatod azt is, nem lősz mellé azzal sem.
Mondjuk tök jó, hogy én szövegelek a gyenge motorról, mikor egy 1339 cm³-s, 83 lovas szopóbenzinnel szoktam pályázni.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz ati888 #53097 üzenetére
A kis dízelk közül a legjobban sikerült igaz ez került legutoljára közülük a piacra a maga idejében. Könnyen prörög fel és kellően nyomatékos (300 Nm@2000) tehát nem kell prögetni megy szépen. Mondjuk pörgetni nem is érdemes mert fent már nem történik semmi (120 Le@4000) de nem baj, ez megold mindent nyomatékból.
A cr-v-be kicsit sovány de ha azt veszem, hogy a 2 literes benzines sem megy jobban cserébe dupla annyit eszik akkor azért mégsem...
A gázolajminőségre nem háklis a szokásos dízel hátulűtők persze itt is itt vannak (DPF, DMF, EGR, stb) de ha eleget mész simán kiautózod az árdifit.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
BlacKSouL
addikt
válasz Tom1939 #53105 üzenetére
Az 1.3 és az 1.2 i-DSI motorok hidegen méretükhöz képest nagyon iszákosak, de ha bemelegszenek, akkor meg méretükhöz képest nagyon takarékosak tudnak lenni. Vagyis rövid városi utakat nem szeretik, de melegen városban akár egy hibrides fogyasztást is közelítik. Pályatempónál már megint sokat forognak, és emelkedik a fogyasztás, viszont a cvt ezt némileg javítja, mert majdnem egy ezressel tud kevesebbet forogni 120-130 körül mint a kéziváltó.
Igazából hiába hogy a fajlagosan jó fogyasztást nézi mindenki, a másik hozadéka a konstrukciónak az alacsony károsanyag kibocsátás. Legalábbis kategóriájában.
Ha valaki kiismeri, nagyon jó kis motor. Szerintem kár, hogy már nem gyártja és nem fejlesztette tovább a Honda.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BlacKSouL #53107 üzenetére
Az i-DSI motor egy nagyon jól összerakott motor technikailag (a korát jóval megelőző konstrukció volt). Nekem is fura, hogy nem vitték tovább ezt az irányvonalat de biztos megvolt rá az okuk. Ha más nem financiális biztos.
Az új Jazz-ben jó ez az i-VTEC motor, ami ráadásul részterhelésen Atkinson-ciklusban működik tehát nagyon takarékos főleg a cvt-vel kombinálva ami alacsonyan tudja tartja a fordulatot ha nem kell erő.
#nincsbennetarcsi
-
Alex0124
csendes tag
Sziasztok.
Olvasom a bejegyzéseket a fogyasztásról, kérlek adjatok magyarázatot egy kérdésemre.
Aki legalább 20.000 km-t megy egy évben, miért vesz benzines autót.
Már linkeltem a korábbiakban egy képet az 1.6-os dieseles fogyasztásomról és nehezen fogom fel, hogy miért jó benzines autót venni.
Tudom, hogy a dieseles öreg korában költségesebb, de aki vesz egy három év körülit 30-40.000 Km-rel, annak a fogyaszatás megtakarításból a többletköltség többszöröse összejön.
Előre rögzítem, hogy nem kötözködni akarok, mindenki azt vesz, amit akar, csak szeretnék választ kapni a kérdésemre.
Üdv.
Alex -
Qru
MODERÁTOR
válasz Alex0124 #53112 üzenetére
Ez csak akkor áll meg ha viszonylag fiatalon veszed és nem használod rövid utakra (is). A dízel nem igazán tolerálja a rövid utakat, 3 km-nél rövidebb útra egyáltalán nem lenne szabad használni és télen városban kell legalább 8 km mire kb üzemmeleg lesz.
Van akinek pl a benzines hangja/karaktere jön be jobban. Sok érv van mellette/ellene.#nincsbennetarcsi
-
BigBlackDog
veterán
válasz Alex0124 #53112 üzenetére
A dízel:
- büdös (egyébként nem, táltosgázolajjal számomra már egész elviselhető),
- füstöl (egyébként nem, csak normális állapotban, esetleg DPF-el legyen),
- hangos (legyen négynél több henger és normális zajszigetelés)
- drága fenntartani (nem lefingott állapotút kell venni és szükséges számolni a költségekkel)
- lassan melegszik be (kiegészítő fűtés/előfűtés kell).
Egyetlen hátrányát érzem; 4500-nál már gondolkozni kell a váltáson, nem lehet rendesen kihúzatni, ráadásul korán kezd elfogyni (ahogy lekonyul a nyomatékgörbe). Persze, egy benzines finomabb járású azért, az tény.Viszont városon belülre, rövid utakra nem vennék (új, DPF-es) dízelt. Persze ez csak saját vélemény. Szerintem is megvan a létjogosultsága a dízelnek, de ésszel kell használni. De, ha azt nézzük, akkor a villany-hibrid-benzin-dízel halmaz mindegyik eleméhez lehet olyan területet találni, ahol tagadhatatlan az előnye.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Alex0124 #53112 üzenetére
A többiek már leírták az általános lényeget.
Én mondjuk azért nem szeretem a dízeleket, mert szerintem buta karakterük van, nem tetszik, hogy alul tolnak egy nagyot és hamar (4-5000-es fordulaton) kifulladnak. Én a turbóbenzinesek híve vagyok, mert még ha kisebb is, de itt is megvan a hátba rúgás alsó tartományban, viszont 6-7k-ig elpörögnek. De a jól hangolt és/vagy nagy(obb) köbcentis szívókat is szeretem.
szerk.: Na, meg az én felhasználási módomra (sok városi rövidtáv) egyáltalán nem lenne jó a dízel. Plusz a fogyasztásban sem lenne igazán különbség, az tegnapi tankolás után 6,7 jött ki, egy dízel sem lenne jobb ugyanilyen körülmények között. De igazából a fogyasztás érdekel a legkevésbé.
[ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
válasz tboldi #53117 üzenetére
karakter:
céges 1.6 biturbó dízel kisbusz. ugye renault motor. bármely fokozatban 1300-as fordulatnál lenyomod a gázt, semmi nem történik. kb. 2-4 másodperc után elkezd kúszni a fordulat felfelé, csigatempóban, amint eléri az 1500-at, a kisebbik turbó fütyülni kezd, érezhetően lök egyet a kocsin 2000-ig, majd 2000-nél a lökés megszűnik, és olyan közepes gyorsulással kúszik tovább lassan a fordulat 2500-ig, aholis már semmi nem történik, tehát ha 2500-tól 4000-ig húzatom, valamit gyorsul ugyan, de már hangos kereplő csattogó hangja lesz. ezért 2500-nál érdemes elváltani, akkor ugyanis gyors váltással 1500-ra esik a fordulat, kis szerencsével fölé, és nem lassul le teljesen a kisturbó, és így elkapva a fonalat ismét jön a lökés 1500-2000 között. tehát gyakorlatilag 2-6 fokozatokban végig úgy tudsz csak dinamikusan haladni, hogy 1500-2500 között lökdösöd vele a kasznit. Gyorsabban kell váltogatni mint egy sportkocsival vagy pályaversenyautóval. De még szuper váltással is lesz visszaeséskor egy másodperces turbólyuk. 1500 alatt teljesen halott, egyeneletes vízszintes haladáshoz éppen elmegy, 2500 fölött meg már teljesen fölösleges használni, gyorsulni nem nagyon akar, hatványozottan hangosodik, a hang-karaktere borzalmassá válik, és gondolom iszik is mint az ökör, ha már két turbó itatja. az egész autót mintha a kisturbó vinné a hátán.szuper takarékosnak kéne lennie, de az előzőhöz képest ami egy vw 1.9-es 100 lovas td motor volt, kb. 0,2-0,4 literrel fogyaszt kevesebbet átlagosan. Vagyis 8,6 helyett 8,3 körül. Talán nyáron amikor 30 fokok vannak, akkor kicsit bemegy 8 alá. Pedig aközt a régi vw és eközt a startsopos kétturbós modern között konstrukcióban sok év különbség van technikailag.
és alapból mozgat egy 2 tonna feletti dobozt, mégis, minden egyes embert megérez. ha egyedül vezetem, akkor még fürge, de már ha 3-an ülünk benne, érezni hogy lomha lesz. pedig ez lenne az előnye, hogy 9 emberrel se veszít a dinamikából.
maga az autó egyébként nagyon kellemes személyautós érzetű, szóval nem panaszkodom, csak a dízel karakterisztikát valahogy nehezen találják.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
i-sti
senior tag
válasz Alex0124 #53113 üzenetére
Ez valós adat vagy csak amit a BC mond?
Én saját bőrömön tapasztaltam, hogy amit a BC ír az átlagban hülyeség.
Saját kocsimban én korrigáltam a belső fogyasztás mérőt.
Nekem is voltak 5 körüli fogyasztásaim kalibrálás után.
Azóta nem megy 6 alá, de 0.1 liter eltéréssel megtudja saccolni a valós fogyasztást.És igen 1.6 dízel nem épp egy jól menő autó.
Pár személlyel vígan elvan, de mikor rendes emelkedőn 5 személlyel, tele csomagtartóval le akarsz gyorsulni egy kombiBMWoda már annál komolyabb motor kell amit pörgetni kell/lehet.A régi 8v csak hátba vágta de pont olyan lomhák voltak.
Az új 16v crtdi azért jobbak lettek, kulturáltabb, nem tépi le a fejed de szépen el lehet forgatni 5000ig, hogy a turbó ne ragadjon le.
Itt a másik, ha csak fogyasztásra mész dízellel akkor hamar lekormolodik minden. (sokan ezt csinálják, 1500 körül mennek dízellel, hogy keveset fogyasszon)1700 ahol kapcsol a turbó nem szökik úgy, addig mintha benzines lenne. Onnan egy pillanat 2500 fölött van és a nyomaték görbe kezd lekonyulni. Ezért pörgetem előzéseknél 4000 fölé, hogy szedjem ki a lovakat belőle.
Városban eldugul, leragad.
Rövidtávokon nem melegszik annyira, kopik.
És miért?
Kb 2L a különbség.
5L vagy 7L ahhoz képest hogy hamar melegszik, nem traktor hangja van, nem rázza szét a bódét, nem büdös (nekem prémium gázolajjal is kurva büdös)1.4 benzinessel ezelőtti fogyasztásom 5.4
Csak rövid távokat mentem vele. Ennél azért egy dízel sem sokkal takarékosabb, de pár km meleg volt benne és nem fog semmi szűrő eltömődni, turbó geometriája nem ragad le stb stb.Kb ennyi ami eszembe jutott.
Novum Forum Siculorum
-
demars
addikt
válasz BlacKSouL #53120 üzenetére
Következő olajcserénél belesasolok én is
Öcsémnek van ilyen olcsó kínai usb-s kamerája, az új telefonjához nem jó ( más az usb csatija), enyémmel még megy. Lehet belekukucskálok. Remélem nem akkor fog szétesniJa és enyémben 295.000 km lesz Gyakorlatilag a duplája.
[ Szerkesztve ]
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
Alex0124
csendes tag
Köszönöm mindenki válaszát.
Megnyugodtam, hogy jól döntöttem, hogy dieselest vettem, mert jóformán csak pályán megyek minimum 100 km-t egy huzamban, egyedül, vagy ketten utazunk kevés cuccal. A hangja nem érdekel, a gyorsulása sem, mivel a "lábamban" több mint 900.000 km van és túl vagyok a hajtós időszakon. Nekem a kis fogyaszás már nagyobb előny, mint a hajtás.
A gép által jelzett fogyasztást a tankolásoknál minden alkalommal ellenőrzöm és minimális az eltérés.
Az előző autóval több mint 270.000 km-t mentem (az nem Honda volt, hanem egy mindenki által alázott olasz gyártmányú Lancia volt). A vezérlés cseréjén és a rendszeres karbantartáson (olajcsere, szűrők és fékbetétek, valamint a kuplungszett cseréjén) kívül más kiadás nem volt.
A Hondával fél év alatt eddig 10.000 km-t mentem, és meg vagyok elégedve vele.
Még egyszer köszönöm a válaszokat.
Üdv.
Alex -
yodamester10
őstag
Én sok mindent tudnék cáfolni az előttem leírt kb 10 hsz-ban
-
tboldi
nagyúr
válasz yodamester10 #53127 üzenetére
Nosza!
-
Alex0124
csendes tag
Szerintem nem érdemes benzines vs dieseles cicaharcot folytatni.
Én csupán a fogyasztáskülönbség miatt tettem fel egy általános kérdést, amire megkaptam a választ.Üdv.
Alex -
Alex0124
csendes tag
-
hülyegyerek
addikt
válasz Alex0124 #53112 üzenetére
Évi 30 és 60 ezer között megyek, és eszem ágában sincs dízelt venni.
Az okok : büdös, hülye a karaktere, erősen rákkeltő cuccot pufog ki, valamint Bécsben dolgozom, és ha a németeknél bejön a kitiltóhiszti, akkor kettőt tippelhetsz, hogy melyik ország követi először a példájukat.
Lehet, hogy kevesebbet fogyaszt, de a karbantartása drágább, én meg nem áldozom fel a tiszta lelkiismeretem párezer forintért.hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD
-
Alex0124
csendes tag
válasz hülyegyerek #53134 üzenetére
Ok.
-
TaylorPro
addikt
-
őstag
válasz hülyegyerek #53134 üzenetére
Holnap Bécs környék leszek és beugranék kicsit sétálni. Azt tudom hogy hétvégén ingyenes a parkolás, de van olyan aránylag belvárosi terület ahonnan el lehet indulni sétálni és van remény parkolóhelyre? Vagy inkább P+R és metró? Köszi!
-
demars
addikt
válasz Tom1939 #53137 üzenetére
Mi legutóbb a város szélén parkoltunk. Belvárosban horror árat számolnak a parkolásért. Sétáltunk egy jót!
Meg figyelj a zónákra, kollégát múltkor csesztették a ford c-max kocsija miatt, hogy mit keres arra diesellel?!Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
demars
addikt
válasz Tom1939 #53139 üzenetére
Meg nem mondom, utas voltam. Picit sétáltunk majd buszra szálltunk. A város keleti felén álltunk meg, már szántóföldek voltak arra
De olyan ritkán járok arra, jó volt nézelődni gyalogosan.Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
hülyegyerek
addikt
válasz Tom1939 #53137 üzenetére
A parkolást passzolom, én a cégnél hagyom a sajátot, aztán dobozossal megyek a városba. Hétvégén szerintem felejtsd el a belváros-közeli parkolást, fullon van minden. Tedd le az autót a 23. kerületben valahol (ott tuti ingyenes), aztán menjetek tovább metróval. A tömegközlekedés nagyon jó.
hardverek × telefonok × autómobilok ¤ Mazda 6 GJ CD175 * Ceed JD
-
őstag
válasz hülyegyerek #53143 üzenetére
Ok, köszönöm.
-
tag
Csendben mindent elolvasok amiket írtok és csak ritkán nyilvánulok meg, de most a véleményeteket-tanácsotokat kérem.
Októberben 13e km-nél vittem az első éves kötelező szervizre az 1.8-as Civicemet, olajat én vittem (Motul 0W30 eco'nergy). Azóta az autóval 4.200km-t mentem. Az autót mélygarázsban tárolom, reggelenként mindig +10 fokból indulok. A Totalcar cikkét szem előtt tartva indítás után 10-30 sec járatás majd kíméletes elindulás következik. Novembertől új munkát kaptam, ami azzal jár, hogy városon belül autózgatok nagyon rövid távokat. Garázsból elindulok, megyek 2km-t, majd leállítom. Egy óra múlva át kell mennem egy másik helyre, ez is alig 1-2km. Naponta összesen ezt az elindulok, majd 1-2 perc múlva leállítom dolgot 5-10x megismétlem. Ez így nagyon nem jó a motornak, de sajnos itt vidéken a tömegközlekedés nem opció, bicóról-motorról pedig télen lefagynék, illetve a munkaheyi ruházat sem teszi ezt lehetővé.
Heti 2x megyek még vele 2x15km-t a szomszéd városba, illetve havi 1x 150km-t autópályán is.Mivel a munkám jellege egyeőre nem fog változni, arra gondoltam, hogy most tavasszal -dacára az alig 4200km-nek- lecseréltetem az olajat. Legközelebb pedig ősszel a kötelező szervizen.Mit gondoltok erről? Érdemes-e ezzel foglalkoznom?
A másik kérdésem az lenne, hogy milyen olajat? A Motul 0W-30 eco'nergy ahhoz drága, hogy évi kétszer megvegyem, ezért pl. Eneos premium ultra 0w30-ra gondoltam, ami bő 30-50%-kal kedvezőbb árban. Sokan írtátok, hogy jó olaj, kérdés hogy bírja-e az ilyen jellegű strapát...
Válaszaitokat köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
tag
válasz tboldi #53146 üzenetére
Ha csak ennyit autózom, lehet hogy őszig max- 8-10E-t megyek öszesen... Tehát most nagyjából a felénél lennék. Göbi olajcserés cikkét is olvastam, ez indította el bennem a vezérhangyát. No meg az, hogy per pillanat 10 évre tervezem az autót megtartani (előző 14 évig volt nálam, szintén új korától).
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Luck Dragon: MárkaLánc
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen