Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Auratech

    őstag

    Amikor élő zenét hallgatunk, a hallgatás pozíciójában hallásunkkal mintát veszünk a hangtérből, amit tudatunkban hangélményként alkotunk újra.
    Ezt a folyamatot igyekszik kiszolgálni a mesterséges hangsugárzás. A hangtérből a mikrofonok közelítően hasonló karakterű mintát vesznek, mint a fülünk. Jó műfejes felvétel jó fejhallgatóval a valós hangtér illúzióját is létrehozhatja. A többmikrofonos felvételek keverésekor is egy sztereó bázis a hangkép centruma.
    Nyitott fülesen a műfej felett monitorozva egy kürtkvartett szinte ugyanúgy szól, mikor a fülest lenémítom... Ez egyszemélyes dolog, túlságosan zárt rendszer. A zene viszont mindenkié...

    A hangszórós lejátszás létrehozza a hangtér korrekt vázlatát, amit hallásunk helyére tesz a belső hangkép kialakításakor. Ezért hifizünk, mert élményszerűen lehetséges így zenét hallgatni.
    A videózás analógiájára a legjobb film nem a 8K-s, mindenütt pengeéles 3D. Az zavaró, ultraHD szappanopera hatású. Az információ áramlását, fókuszát komponálni kell, mert az ember feje nem káptalan. Ezért lehetséges 16biten, akár tömörített formátumokkal kiváló hangélményt adni és az élményre nem garancia a legjobb berendezések használata sem a hangláncban, a minkrofontól a fotelig.

    A jó hangsugárzók a hallgatási ponton létrehozzák a felvetel hangterének a fenntebb tárgyalt ideálishoz közelítő vázlatát. A gömbszerű ideális sugárzás meg egy kiterjedtebb térben teszi ugyanezt, amíg a teremakusztika össze nem rondítja. Közeltérben egy ponton majdnem azonos a hangélmény.

    [ Szerkesztve ]

    Auratech Field Recording

Új hozzászólás Aktív témák