Hirdetés
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
A virágcsokor mellé hardvert is ajándékozhatunk anyák napján
ph A héten desktop PC-k, monitorok, gamer kiegészítők és házak vannak a kirakatban.
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
Mobilarena
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ba cy lus
őstag
válasz lezso6 #117618 üzenetére
Ha minden klappol (lemez állapota, nyomása, felvétel, lemezjátszó, riaa korrektor), azért az LP nem az esélytelenek nyugalmával indul harcba a CD/digitális ellen. Nem elméleti szinten, hanem gyakorlatilag.
Nem praktikus, ez vele a legnagyobb baj. Meg a belső barázda (bár lehet csak nem volt még igazán jó lemezjátszóm).[ Szerkesztve ]
-
VoidXs
Topikgazda
válasz Ba cy lus #117651 üzenetére
Nyilván előfordulhat, hogy egy kiadó anyagi okokból jobb mastert tesz egy LP-re, de ha tökéletesen ugyanaz a master, akkor esélytelen bármiben többet nyújtania: zajos, limitált, crosstalkos, ahogy bármelyik analóg formátum. Azok szerintem már önmagukban is mindent elmondanak, hogy
- LP-n a basszus mindig monó
- LP-n a tranzienseket szándékosan rontani kell, különben leugrik a tű = LP-n konkrétan nem lehetséges igazi dob
- LP-n a frekvenciaátfogás a mezei CD-t se éri el
- az LP-k elhajlásai csak digitális trükkökkel (pl. normálkövetéses phase shift) javíthatók
- a stúdiós RIAA applicator-ök mind digitálisak
- a legjobb RIAA korrektorok mind digitálisak
- egy LP-t digitalizálva pontosan ugyanaz fog szólni
- egy digitális fájlból LP-t gyártva az LP degradáltabban szól
- a digitális fájl 2000 év múlva is pontosan ugyanazt a hangot hordozza, míg az LP a polcon állva is pusztul megfeleOkkal van az, hogy rendre azokat mondják a legjobb lemezlejátszóknak, amik digitális korrekciókkal vannak tele. Van nosztalgiája, de én például csak akkor hallgatom, ha összeülünk a barátokkal és látványt ad. Minőségi zenehallgatáshoz mindig digitálishoz vagy digitalizált LP-hez nyúlok, ha épp arra került jobb master. Ez is objektív, itt rákereshetsz rengeteg albumra, hogy épp a CD vagy az LP kapta a jobbat.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
VoidXs
Topikgazda
válasz VoidXs #117652 üzenetére
Amúgy ez jóval több annál, mint hogy milyen formátumot használsz, ugyanazon is lehet jó vagy rossz, például a Skillet Rise albumán a Spotify DUPLA akkora dinamikát ad, mint a CD, pedig mindkettő digit. Tömörítés ilyet nem csinál, meg amúgy is szarhatunk a tömörítésre, ha ésszel megy és nem 128-as MP3. Úgyse halljuk, felesleges minden ilyen hülyeségre városi legendákat építeni (pár marha SSD vs HDD meg WAV vs FLAC dolgokat is dobál, miközben fogalma sincs, hogy a két fájl ugyanonnan van-e - ugye ezt jellemzően olyan kis szakmai tudású emberek állítják, akik nem tudnak konvertálni), a jó mastert kell megtalálni.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
denesdr
addikt
válasz Gyuri108 #117640 üzenetére
Én a 125-öst hallottam csak, nekem meg 250-es van, bár mindkettő többutas FA plateamp formájában. Én nem hallottam drasztikus különbséget és az is valószínűleg annak volt betudható, hogy más hangszórókészleteket hajtottak.
Szerintem érdemes kikapcsolni, ha nem is a fogyasztás miatt, akkor az erősítő élettartama végett. Alapjáraton azért némileg langyosodnak (legalábbis a platek igen), végülis minek dolgozzanak, ha úgysincsenek használatban?
Nálam pl master-slave elosztóról üzemelnek a platek (ők a slavek). -
Ba cy lus
őstag
válasz VoidXs #117652 üzenetére
Ezért írtam jó állapotú, jó nyomású lemezről, hogy ne írj zajról (hacsak nem süketszobában történik a zenehallgatás), frekvencia átfogásról, ami különben jócskán meghaladja a CD-jét (pl. quadro hanglemezeket soha ki sem találták volna) és mégis sikerült ezeket az érveket is előhúzni. A basszus mono sem egy ilyen egyszerű téma valójában.
[ Szerkesztve ]
-
TheProb
veterán
válasz lezso6 #117650 üzenetére
Jobb híján igen, sima analóg/fejhallgató kimenet. Ebbe a setup-ba már nem invesztálnék semmit. A tv dugvillát lehet értelme megfordítani?
Viszont azt értem, hogy szar a minősége a kimenetnek, stb. De miért csak bekapcsolt klíma mellett hallani a sípolást?[ Szerkesztve ]
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
denesdr
addikt
válasz Ba cy lus #117655 üzenetére
Még ha a vinylnek nagyobb is lenne a frekvenciaátfogása, mi értelme lenne, ha sem a hangszórók nem képesek azt érdemben lesugározni, sem a hallásunk nem érzékeli?
Az analóg zaj és torzítás tipikusan az a jelenség, ami az analógot szubjektíven "analógosabbá" teszi, nem pedig objektíven hifibbé. Persze ettől még szeretheti valaki és mondhatja rá, hogy de ez sokkal hifibb mint a digitális rögzítés-tárolás-lejátszás, csak épp a saját szubjektív megítélésén kívül ezt semmi nem támasztja alá és másvalaki szubjektív megítélése meg lehet, hogy pont a digitálist fogja kihozni jobbnak, jobban tetszőnek, hifibbnek. -
Ba cy lus
őstag
válasz denesdr #117657 üzenetére
Még ha a vinylnek nagyobb is lenne a frekvenciaátfogása, mi értelme lenne, ha sem a hangszórók nem képesek azt érdemben lesugározni, sem a hallásunk nem érzékeli?
Eleve nem én hoztam elő a témát. Mindenesetre nem állja meg a helyét, hogy egy jó állapotú és nyomású lemez nem éri el a CD frekvenciaátfogását sem.
Örülök a szokásos LP-elleni érveknek (bár jó lett volna a digitálisról, illetve a PCM kódolásról is valami hasonló), de ettől eltekintve egyszerűen nem igaz, hogy ideális körülmények között esélytelenül indul harcba a CD-vel szemben. Gyakorlatilag, az emberi hallás korlátait, jellemzőit is figyelembe véve. Hogy valaki itt a kompakt magnókazetta alá helyezi - amit egyébként az LP töredékárán megkaptál -, az nagyon durva csúsztatás.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Szeretnék kérdezni valamit.
Valószínű, hogy két lépcsőben fogom megvásárolni a hangfalakat és az erősítőt. Arra gondoltam, megvenném inkább a hangfalakat először (nehogy felugorjon az ára vagy kifusson) és 1-2 hónapon belül az erősítőt (az A-S701 csak nem tűnik el a piacról addigra). Jelenleg egy Technics SA-EX320 erősítőt használok. Ha megvenném a klipsch hangfalakat és összekötném a technics erősítővel, okozhat ez bármi problémát például a hangfalaknak? Az erősítő nem zavar, mert úgy is lesz helyette másik. Nyilván nem hozza azt a minőséget, mint a yamaha, azonban addig is tudnám már hallgatni az új hangfalakat, nem a dobozban csücsülnek.
Köszönöm szépen!
-
Dißnäëß
veterán
válasz Gyuri108 #117611 üzenetére
Hello.. tök jó amit a többiek elmondtak.
Ami számomra látszik és lényegében mérlegelendő, az az extra költség, ami a Purifi esetén üt be.
NCore:
Max Power at 2.35Vrms
XLR : 2x1.17Vrms
RCA : 2.35Vrms
Ami itt furcsa nekem, az az Audiophonics adatlap, miszerint az XLR érzékenység kisebb, mint az RCA, holott általában fordítva van. Az NC502MP-k gyári speckó szerint balanced bemenetükön tudnak 2.35Vrms-t:
Input sensitivity
Below a formula is given to calculate the balanced input signal level for a desired output level. An example is
given using PRATED 500W, Load 4Ω, Gain 25.6
Ezeknél is lehet a gain-t csökkenteni, az input buffer-t bypass-olni, kikerülni, az ezzel járó minimális forrasztásokat nem lépte meg Audiophonics, ezért XLR fronton a szokásos 4Vrms körüli-feletti jellel lazán maximumra hajtod a modulokat, míg a szokásos 2Vrms RCA kimenettel viszont 2.35Vrms alatt vagy, azaz nem tudod maximumra vezérelni őket. Ennek lehet oka van, hogy Audiophonics ilyenre csinálta, mindenesetre az RME-det ha XLR-en kötöd, rendesen tudod küldeni ezt az erősítőt, túl is tudod akár vezérelni (vagy a zene halkabb és akkor eleve sosem üt maximum környékén, ergo pont jó vagy nagyjából. De azért max DAC kimeneti állásban XLR esetén Ava Max-al óvatos lennék, Chopin-nél nem gond, RCA-n kötve pedig semmisem gond, minden "gyengébb" kicsit).Purifi kicsit más liga, átgondoltabb (szerintem).
4.2V
2.25V
10V
konfigurálható balanced bemeneti érzékenység, amit forrasztás nélkül, simán jumper-ek átrakásával tudsz konfigolni (a default a 4.2V-os állás, ami a Te RME-dhez XLR-en ideális).Teljesítményben a Purifi 1% torzítás mellett (ami soknak számít nagyon ezeknél - nagyon kicsinek számít szubjektíven nézve) :
227W @ 8Ω, 1%THDAzaz a 9-12 Ohm tartományban, ahol a Zu zenél, a gyártói 200W max. teljesítményerősítő ajánlást figyelembe véve (8 Ohm-ra), pont 200 körülre-alá picivel érkezik be, nagyságrendileg, szóval hajtás szempontból jó és se nem küldöd szét a Zu-kat, se nem fog hiányozni az erő és dinamika a rendszerből. Azért megnézném én, 98dB érzékenység mellett akár csak 100W-ot is mikor érsz el, szerintem az is bődületesen nagy hangnyomás, de ki tudja, mekkora a szoba stb.
Az RME max kimeneti fesz-ed RCA 2Vrms körül lehet, XLR 4V körül, a II-es verziónak (AKM4493) látom a méréseit, az I-esét nem (Tied az I-es talán, ES9028Q2M).
Nézd, nem szeretnék a zsebedben turkálni, de ha Zu Omen zenél otthon, RME DAC-ról, ez számomra full nobrainer, egy pillantást sem vetnék az NCore-ra. Hangra szubjektíven ekvivalens a Purifi és az NCore, de a Purifi jelen Audiophonics esetben sokkal többrétűbb és jövőtállóbb, input oldali konfigurációt tekintve + az átállítás egy pillanat alatt megvan. A régi korok DAC-jai (CD lejátszói) jellemzően ilyen 150mV (0.15V) rms körül indultak RCA-n, ma 2V körül tartunk, ha marad a számháború-trend hifiben, itt még várható növekedés, míg az, hogy egy Purifinél jobbra mérődő erősítő mikor jön piacra, úúúúúh, na erre nem vennék mérget, mert ilyen tempóban nem születnek okos emberek (sőt, butulunk, oktatásostul mindenestül). Tehát ha a Purufidbe nem csap villám és amúgy tejbe-vajba fürdik és a sooook-sok kis komponense közül 1 sem makkan meg (mert házilag egy ilyet nem javítasz) és mondjuk 10+ évre rendezkedsz be vele, mert "megkérkeztél", akkor ideálisabb választás mindenféle pre/input oldali mókoláshoz. Vagy megunod az RME-t és közbeiktatsz csövet (vagy simán maradsz félvezetőn, csak DAC-ot cserélsz és annak még erősebb lesz a maximuma)........... -> Purifi.
De mondom, csak az input konfigurálhatóság miatt. Egyébként mindkettő az a liga, ahol a fül képességei meg vannak haladva (szerintem), transzparensek, ami bejön, az megy ki és ha nem tetszik, lelketlen, száraz, ki minek nevezné, eléteszel olyat, ami színez - és akkor azt is átengedi és lehozza szépen, és beállt a világbéke.
A magas impedancia amúgy ezeknél "mindössze" annyit okoz, hogy ellenében kevesebb áram megy ki a végfokokból, tehát maximum/névleges teljesítményüket sosem fogják elérni a bemeneti érzékenységben specifikált feszültségszintek mellett. Ezért is lesz az 500/400 Wattokból (4 Ohm-on!) durván a fele 8 Ohm-on (amúgy a speckózást 8 Ohm-ra illik és ebből a 4 Ohm csak egy szorzás, kivéve, ha áramlimites és akkor kevesebb, mint 8 Ohmx2).. szóval .. a 400-as Purifinél 200W-ra kerülnél max kimenő teljesítmény tekintetében 8 Ohm-os motyóval (teljes frekitartományban), 9-12 esetén úgy hasra 150-180W körül mozog a max kimenő teljesítményed, ami még mindig nagyon combos hangnyomás 98dB mellett, nem lesz vele szerintem gondod, hacsak nem diszkót üzemeltetsz.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
félisten
válasz orbano #117662 üzenetére
Milyen gondok adódhatnak egyébként, ha ezt a két eszközt összepárosítom?
Csak amiatt kérdezem, hogy ha például károsodhatna a hangfal, akkor inkább nem használnám, míg az új erősítőt meg nem vásárolom. Nem számít az az 1-2 hónap, csak gondoltam ha már megvan, hallgatnám is.
[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
válasz Gyuri108 #117630 üzenetére
Rövid távon vállvonós, hosszú távon érdemes.
Még előzőekre visszatérve, ha az Audiophonics XLR-e tényleg feleakkora feszre van specifikálva, ahogy látom, ez elírás is lehet részükről. És az RCA érzékenység az alacsonyabb érték, az XLR érték pedig a magasabb, ez korrelálna a gyártó adatlapjával is. Tehát akkor ilyen lenne az Audiophonics adatlapja:Max Power at 2.35Vrms
RCA : 1.17Vrms
XLR: 2.35VrmsMagyarul RCA és XLR felcserélve. Lehet egyet ráírnék support-ra, hogy nem cserélték-e fel dokumentum íráskor a két értéket, mindenesetre ha a most a honlapon látható (ennek fordítottja) él, akkor az él, amit korábban írtam: RCA-n nem tudod kihajtani max teljesítményre, XLR-en pedig még erősebb is vagy nála). Ha az él, hogy igen, bocs, "elírtuk" és javítják fentebbiekre (ebben a hsz-ben), akkor meg mindkét esetben erősebb a DAC-od, mint ami hajtás kell neki. Ez jó amúgy (szerintem, határokon belül), főleg halk zenénél, régebbi anyagoknál.
Ha mégis jó a honlap által írtak és az van, hogy:
Max Power at 2.35Vrms
XLR : 2x1.17Vrms
RCA: 2.35Vrmsbelül olyan bemenet kialakítás van ,hogy
1. az XLR kapcsolat megfelel a Purifi balanced bemenet maximumának a 2x1.17-el
2. az RCA-t pedig feszültségosztóval kettészedve normálra és inverzére, ugyanezekre érkezikA többi áll, tehát az RME-ddel az RCA-t nem tudod elérni (de csak éppenhogy nem, szóval nem gond), az XLR kimenetével meg sokkal több vagy, mint amit az erősítő fogadni tud.
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
denesdr
addikt
válasz Dißnäëß #117661 üzenetére
"Ennek lehet oka van, hogy Audiophonics ilyenre csinálta"
Nem az Audiophonics csinálta ilyenre, hanem gyárilag ilyen, fix bemeneti bufferű. A Purifi pedig szintén gyárilag változtatható bufferű. Az Audiophonics csak az összeszerést/bedobozolást csinálja ezeknél az erősítőknél, az elektronikához nem nyúl, bár ez a hír nyilván nem újdonság.
[ Szerkesztve ]
-
orbano
félisten
válasz Lauda #117663 üzenetére
Semmilyen alapvetően. A speckók alapján nem egy acélos erősítő ez a technics, tehát ha feltekered és clippel, akkor az árthat a hangfalnak elméletben. De előbb hallod, ha elkezd az erősítő kelletlenkedni, tehát ehhez h-lyének kell lenni. Más nincs, csúnyábban szól mint egy jobb erősítő és ennyi.
A vér nem válik VAZZE!™
-
fehér_ember
addikt
válasz Lauda #117660 üzenetére
Bármilyen erősítővel használhatod, így a meglévő sajátoddal is.
A klipsch-ek könnyen hajthatók (magas érzékenységűek), nem kell hozzájuk ilyen szempontból vadászni a megfelelő erősítőket, és azért az előny/jó dolog. Az is lehet nem is kell yamaha-ra váltanod, mert így is elégedett leszel.
Munkatársamnak pl. egyszerű vintage fisher erősítői vannak, a Klipsch-eket is olyannal hajtja, és totál meg van velük elégedve.
Ha átlagos érzékenységű dobozai lennének akkor lehet más lenne a helyzet.[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
válasz denesdr #117665 üzenetére
A buffer fix, bár ellenállások átforrasztásával - amire Audiophonics képes - pillanatok alatt állítható ez is. Maradjunk fixnél, nem ideális a mai kor szellemiségében 2Vrms (RCA) és 4Vrms (XLR) kimenetű DAC-ok világában ezek nagyságrendileg fele értékét fogadni-tudni. Bár nézőpont kérdése.
Max a dinamikatartomány szűkebb kicsit, de még így is nagyon jó amúgy.
Érdekes, hogy az NC400 esetén is
XLR : 2.05V
RCA : 4.1VViszont nincs ott az XLR-nél, hogy 2x2.05V, mint a másik már említettnél, ez zavaró lehet.
Szóval vannak itt adatlap hibák, pont egy érzékeny részen.A Hypex szerint a bemeneti érzékenység balanced esetén 2V körüli. Ezt tekinthetjük úgy is, hogy normál és inverz ágankénti jelerősség 2V (ami összegzés után 4Vrms) vagy együttesen 4V.
Ha konzisztensek akarnánk lenni egy fogyasztók szempontjából is érthetőbb specifikációval, azt lehetne mondani ezekre, hogy RCA 2V, XLR 4V bemeneti érzékenység és jónapot, tartva a modernebb DAC-ok specifikációit. De nem ezt látjuk az Audiophonics adatlapokon.
Nyilván az input fokozat "drótozása" tér el, és van emiatt az feltüntetve, ami - és az sem konzisztens.
De nem lepődök meg, franciák. Működik az, csak kicsit közelebbről be kell nézni a mocitető alá.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dißnäëß
veterán
válasz denesdr #117668 üzenetére
Igen, pont most nézem újra akkor csak oda kell neki tolni és annyi. Ez mondjuk itt nagy mázli, egy Topping (meg úgy általában a legtöbb kommersz) itt küzdene RCA-n, ezeket kihajtani. Szóval továbbra is kicsit öszvér nekem ez a francia, de amúgy fasza.
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
denesdr
addikt
válasz Dißnäëß #117669 üzenetére
Szerintem az Audiophonics-nak nincs kedve SMD alkatrészeket forrasztgatni , ezért nem is tesznek ilyesmit, legalábbis a Hypex, Purifi alapú erősítőiknél biztos nem.
Az NC400 esetében elírhatták a dolgot, érdemes inkább a gyári adatokat nézni, ott az áll, hogy balanced kapcsolat esetén a bemeneti érzékenység 2.05V, vagy másszóval 2x1.025V.
-
-
Dißnäëß
veterán
válasz denesdr #117671 üzenetére
És amúgy tök jó, mert az NC500 - csak OEM-ek számára elérhető, kivéve eBay - meg olyan, hogy nincs input buffere, így azt tetszőlegesre lehet választani bármilyen preamp formájában. (Vagy elé téve közel hozzá házon belülre). Emiatt csodálatos a Purifi jumper-elhetősége is.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
denesdr
addikt
-
Orlifunk
csendes tag
Sziasztok! Szeretném megkérdezni van e értelme tàpkàbel cserének a gyàri tàpkàbel helyett? Hangzàs minőség vàltozàs tapasztalható- e? Otthoni szettem Denon DRA- 800H erősitő. Dali Spektor 6 hangfalak. APC elosztó, QED XT40i hangfalkàbelekel. Van-e valakinek tapasztalata Isotek EVO Premier tàpkàbelel? Érdemes- e gyárit erre a tipusra cserélni? Vagy jobb eloszto is szükséges ez miatt? Vagy igazàbol jó igy ahogy van és felesleges ezzekbe pénzt beleölni?
-
Dißnäëß
veterán
válasz denesdr #117675 üzenetére
Na csak azért kérdeztem, mert a feszültség egy abszolút skála, a dBu és dBFS pedig relatívok, ergo a 0 dBFS több bit esetén magasabbra esik (értelemszerűen, az ADC-k itt clip-elnek).
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dißnäëß
veterán
válasz Dißnäëß #117677 üzenetére
De világos, 0dBFS a digitális maximum, az ehhez társított max. kimeneti jelszint 13dBu-ra esik, amihez a kimeneten 3.46V jelenik meg. Vélhetően rms.
Hubazmeg. F*ért nem lehet tisztán fogalmazni az adatlapokon és egységesítené ezt egy fogyasztóvédelmi szerv. De a kurva cookie-kat el kell fogadnom, hogy lőné főbe valaki azt a jogászt, aki ezt kitalálta.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
-
Dißnäëß
veterán
válasz btraven #117680 üzenetére
Angolban nincs is olyan, hogy D class, csak olyan, hogy Class D, meg sem nyitom inkább.
Bábut én nem használok, de pl. kocsiban továbbra is a bólogatós kutya és a plüss dobókocka az, ami hangzást javít. A dobókocka az első szélvédős reflexiókat szűri ki, a kutya pedig a kalaptartón van, bár mióta kombival járok, őt is előrehoztam és igazából csak jobb lett minden. Hasznos eszközök.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
denesdr
addikt
válasz Dißnäëß #117677 üzenetére
Az E30-nak hány biten 2Vrms a kimenete? Ha ráküldünk egy 16 bites mérőjelet, ugyanúgy 2Vrms-t fog mutatni az analóg kimenet mint egy 24-bites mérőjel esetében, amennyiben a DAC saját digitális hangerőszabályzóját nem piszkáljuk, azaz 0dBFS-en használjuk és a mérőjelünk is mindkét esetben 0dBFS.
Vagy nem? Őszintén szólva nem tapasztaltam, hogy egy 24 bites hanganyag hangosabb lenne (azaz több Vrms jönne ki a DAC-ból) mint egy 16 bites (esetében).Szerk.: ja, látom már megvan.
[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
válasz denesdr #117683 üzenetére
Erre a pár ábrára gondoltam [link] [link] [link] , de van még
De ja, meglett amit látni akartam. Thx.Igazából mindhárom ábra valid, de érdemi szempontból az utolsó tetszik nekem a legjobban, ahol nem azt mondja, hogy több bit több headroom, hanem azt, hogy több bit, több footroom azaz a 0-nál nagyobbak nem lehetünk - ez oké - de ha minden nulla szintet mint digi maximumot egy vonalra hozok (aminek túlvége egy feszültség érték egy kimeneten egy más mértékegység mentén, de ez egyenlő mindkettőnél), akkor lefele nő a terünk, láb irányba. -> footroom, headroom helyett
Ergo, csak nézőpont kérdése, a 24 bit a szobai noise floor-hoz képest mondjuk tud hangosabb lenni, mint egy 16 bit..
VAGY
azt mondom, hogy ugyanazon maximális hangerőt nézve, a 24 bittel tudok olyan apró hangokat és nüansznyi zajokat is ábrázolni, amiket 16-al már nem tudok.. tehát lefele megyek.Paradox módon ennek 16-24 között talán még van értelme, de ha a tetejét (kapott feszültség-maximumát) egységesre hozom a két tartománynak, az alját meg lefele tolom azzal, hogy bitmélységet növelek, a 24 bit (pláne egy 32 bit, stb) előnyét megeszi a szoba és/vagy előbb-utóbb saját vérkeringésem alap zajszintje, ami alá sehogy nem hallok be, elvész az információ, hiába van ott és nyújtózik lefele még lentebb és lentebb a koromfekete süketségbe
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Orlifunk
csendes tag
válasz fehér_ember #117678 üzenetére
Köszönöm szépen! Sequel akkor jobb? Bàr egyiket se ismerem..nem teszteltem őket. De viszont néztem hogy erősitőm tàpja az 2 polusu csatis. De ahogy nézzem a C13- as szabvànyokat azzok 3polusuak...ez a Denon- nàl valami gyári kialakitàs? Vagy szimplàn ilyen..🤔🤔
-
senior tag
válasz denesdr #117683 üzenetére
+1 az analóg oldala a DAC-nak független attól, hogy milyen bitmélységű digitális streamet játszik le. Tudomásom szerint a sigma-delta DAC-ok belül mind egy magas sample rate / kis bitmélységű ("wide DSD"), tipikusan 5-7 bit / ~11 MHz belső DSP pipeline-t használnak (és minden PCM stream feldolgozása egy D2D konverzióval indul).
[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
válasz kutyek #117691 üzenetére
Hát, össze is függhet meg nem is. Nem a DAC -tól függ, hanem hogy mögé milyen erősítőt tesznek, hiszen a PRE fokozatok kerültek ki az integráltakból és mentek át a mai DAC-okba, kvázi. (Bár régen is volt a DAC mögött valamiféle "line driver" erősítés, ez ma már teljesen egyértelmű, hogy egy külön IC/opamp jellegű áramkör és amilyenre ennek gain-jét lövik, annyira fog erősíteni és az látszik az RCA/XLR kimenetein, ez független a bitmélységtől, így a DAC - mint doboz - analóg erősítése is tökfüggetlen tőle. Legalábbis ezt látom. A másik, hogy a dinamika bővülésével mehetünk felfele is és lefele is, ez megint gyártófüggő, lefele sokat nem érdemes menni vele, szoba zajszint alá úgysem néz be senki, felfele még talán, bár 24 biten szoba alapzajhoz képest egy sugárhajtómű a teljes dinamikatartalmat kihasználva kettesével is befér a szobába, utánégetővel. Szóval kifolyik a füled kb. Tehát ennek is az "alja" már, a lekisebb nüansznyi megjeleníthető információ, szoba zajszint alatt bőven, a koromfeketében.
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
senior tag
válasz VoidXs #117692 üzenetére
persze, én is így értem. De feljebb az volt (olvasatomban) a felvetés, hogy a DAC nagyobb max analóg jelszintet produkál, ha pl. 24 bites anyagot játszunk le 16 bites helyett. Szerintem ez nyilvánvalóan helytelen feltevés, és a DAC nem fog nagyobb analóg feszültséget adni a 24 bites 0 dBFS jelnek, mint a 16 bitesnek.
De ha nem ez volt a fenti gondolat, és én értettem félre a thread origóját, ne hagyjátok, hogy szélmalmokkal viaskodjam
-
senior tag
válasz Dißnäëß #117693 üzenetére
ezzel is egyet tudok érteni, az egyes (független, eltérő típusú) outputok nyilván használhatnak más-más jelszintet, ami pl. balanced vs. unbalanced mód esetén érthető / értelmes is. Csak azt vitatom, hogy a DAC analóg jelszintje a bitstream jellegétől függene...
[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
válasz kutyek #117695 üzenetére
Hát ha ezt a jelleget tudjuk, .... de igazad van, én PCM-en belül gondolkodtam szigorúan (talán könnyebb érteni, de amúgy tök jogos, 1-2-3.... -bites DSD-nél már többösszetevős az elérhető dinamikatartomány).
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dißnäëß
veterán
válasz Orlifunk #117676 üzenetére
Ha Pakstól indulsz (és előtte ellenőrzöd, hogy onnan kapsz-e áramot, nem pedig az osztrákoktól), akkor van. Csak ez rengeteg pénz, aminek 9/10-edét politikusi zsebbe kell tenni, meglesznek a nyomvonal engedélyek így + az összes útközbe eső szolgáltató kötelezve, hogy Neked vigyázzba álljon és kivitelezd a csúcsdelej-szállítást, és akkor minden gond nélkül megy. De szerintem egy magyar ötöslottó karcsú lenne hozzá. Talán egy Euro Jackpot, épp a meghízott formában elkapva, mert már jó ideje nem volt telitalálat. Na az.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Gyuri108
csendes újonc
válasz Dißnäëß #117661 üzenetére
Köszönöm a téma alapos kivesézését
A zeneszoba 25 nm, összenyitva a 20 nm-es dolgozó szobával. Dizsi nincs (bár néha van tánci-tánci pl. Jonas Hellborgra, VHK-ra, Steve Reichre... ).
Az RME az AKM4493-as II-es verzió.Egy esetleges későbbi csere inkább úgy jöhet be, hogy a digi futómű - USB kábel - DAC/előfok - összekötő kábel - végfok láncot lecserélem 1 db. integrált streamer/erősítőre. Ami biztos pont, az a Zu Omen.
-
Dißnäëß
veterán
válasz Gyuri108 #117699 üzenetére
Hát nincs mit, erre van a fórum.
denesdr kolléga visszajelzése nyomán tehát kiderült, hogy az RME-d kihajtja mindegyik Audiophonics-ot, viszont én akkor is a Purifi fele húznék, okokat már említettem.
Amúgy az AK4493 egy zseniális chip, nálam egy Tiednél sokkal szerényebb kis Topping E30-ban muzsikál és nem nagyon akarnám elengedni másért cserébe, pláne nem ha az árát is melléteszem. De a 4493-as - szerintem - egy rohadt jó DAC, totál megértem, ha fullextrásan kiegészítve egy RME is bevette a termékpalettába.
DSD-vel etetve (JRiver mindent átkonvertál arra nálam) én hallani vélek egy plussz természetességet, azaz hangszereket hallok megdöbbentő élethűséggel, de lehet csak a szubjektivitásom visz el. Mindenesetre, a DAC belül 32 biten műxik, a JRiver meg minden digi belenyúlást 64 bites precízióval végez a szobai desktop processzoron ugye, szóval akár natív DSD, akár PCM->DSD az anyag + EQ és minden kutyafüle amit ráteszünk, végül amit a DAC megkap, DSD újra, és amit kiad, az gyönyörű.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- Crypto Trade
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Építő/felújító topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- LEGO klub
- Dell notebook topic
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Vicces képek
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen