- Huawei Pura 70 - fura lettem
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Szinte csak egy nagy kijelző lett a Red Magic 10 Pro
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Megérkezett Magyarországra a Galaxy A16 4G is
- Honor Magic V2 fél év után
- Poco X6 Pro - ötös alá
- A Mobvoi eddigi legkeményebb órája a TicWatch Atlas
- Samsung Galaxy Note10 és Note10+ duplateszt
- Apple Watch
-
Mobilarena
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
Megvan a conti allseasoncontact 2, meglepetésemre annyira is fújták mint kértem. Nyiszogó hangot ad ami szerintem újonnan ok, de nagy csúszkálást nem érzek (városban fékeztem egy két közepeset amikor nem volt senki, vészféket azért ebben a trutyiban nem próbáltam). 9. hét 24-ben amikor készült és made in romania.
-
őstag
-
ngaba
aktív tag
válasz Tom1939 #64206 üzenetére
Én is a hangjára leszek kíváncsi.
Nekem ASC1 van, most van benne 50.000 km (2020 nyár végén vettem, de a DOT 3719). Jövőre szerintem cserélem már. Én bőven elégedett vagyok vele, a kopással és az állapottal is, egyedül a hangjával nem vagyok annyira kibékülve.
Szóval nekem a hang dönti el majd a Quatrac vs. ASC2 kérdést. Olcsó méretem van (205/55), az árkülönbség egy tankolás ára kábé. Bár úgyis csak a saját autóján tudja igazán letesztelni a másik gumi hangját az ember (ez az első négyévszakosom), és utána várhat 5 évet az ember a következő próbáig.
[ Szerkesztve ]
-
-
1stVikman
senior tag
válasz 1stVikman #64122 üzenetére
Na vissza a starthoz!
215/55 r17 téli gumi vásárlás, Hankook w462 winter icept rs3 vs Dunlop winter sport 5.
Már hajlottam a dunlop felé,, elkezdük hívogatni a webshopokat DOT és egyéb infók miatt, mikor az egyik azt mondja, hogy télre jobb a Hankook.ADAC és a másik linkelt tesztben is jól szerepelt, minimális különbségek vannak, nedves tapadás EU címke alapján "B" vs Dunlop "C", és kedvezőbb az ára is.
Ami érdekes a dunlopban, hogy van itthon egy (autóval vásárolt 16"-es) szett, 2719-es DOT-tal, és annak is már vagy még Winter sport 5 volt a neve.
[kép]
[kép]
[kép]
Most ennyire jó, hogy 5 éve nem nyúltak hozzá, nem kellett fejleszteni vagy nem nevezték át? (Mint mondjuk a michelin alpin 5-6-7. Conti TS850-60-70 stb.)
Képek alapján a minta első blikkre ugyanaz. (Másodikra is
Illetve a tesztben a francia gyárban készült gumit tesztelték, ami itthon van az made in poland. Van esély, hogy más gyárban készült gumi más eredménnyel zárná a tesztet?
Hankook esetében ugye fix Hungary lenne.Véleményetek?
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Halihó. 185/60/15-höz keresek négyévszakos gumit.
A Kleber Quadraxer 3 ha jól értem, egy olcsósított Michelin CC akar lenni?
a dog may just be a couple chapters in your life, but you're their whole book
-
veterán
válasz 1stVikman #64217 üzenetére
Ha tudsz, várj még 2 hetet, hadd vegye meg más a tavalyról maradt készletet. Csak ne emelkedjen az ára.
Kora tavasszal rendeltem nyárikat, tavaly év végit kaptam.
Nem tudom, hogy hová rendeled, nézz rá a maxigumi.hu-ra, van SK és AT verziója is, más-más Áfa-val (reifenleader.at, pneuleader.sk). Nyáron itt volt a legolcsóbb amit a Mazdára vettem télre kínai 4S.
-
1stVikman
senior tag
válasz focvis #64218 üzenetére
Igazából már venném. Mióta kijöttek a tesztek a Hankook ára ugrott vagy 10-12 €-t, Dunlop az szerencsére nem indult még meg.
SK rendelném, néztem a küldött oldalon, de jóval drágább, mint ahol eddig néztem.rbalint88
Meggyőztetek.
Másik autón hankook a nyári, 5 éves, ~4mm minta van még rajta, de már 3-4 évesen kezdett hangosodni, mostanra meg már elég repedezett is. -
őstag
válasz Tom1939 #64209 üzenetére
Reggeli nem túl tudományos adatok kategóriában: feleségemet reggel elvittem a mexikói útig és magától (nagyon ritka...) úgy nyilatkozott erősen technikai kérdésben hogy szerinte az új conti sokkal halkabb mint az előző GY volt. Mondjuk ezzel rögtön kb 50 k-t buktam is mert kegyesen engedélyezte hogy majd ez legyen a t-crosson (eddig ami volt a jazzen, a nexen legyen volt a csapásirány).
-
Qru
MODERÁTOR
válasz 1stVikman #64217 üzenetére
Nem különösebben de a frissebb jobb nyilván. Az osztrák rendőrök is szeretik a 4x4-es szabályt és SK honban is ez a hivatalos ajánlás ( [link] )
Cseréljük le mind a négy gumit télire
Ne legyenek négy évnél idősebbek a téli gumik
Az abroncsok profilmélysége minimum négy milliméter legyen
Használjuk legalább négy hónapig az abroncsokat. (minimum novembertől február végéig)Hivatalosan 0-3 évig frissen gyártottnak számít, 3-5 éves korig újnak (feltéve ha szakszerűen volt tárolva). 10 év használat után mindenképpen cserélni kell a gumit.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
őstag
Egyébként van egy elméletem hogy magammal babráltam ki a GY vector 3-al. Minden szabály be volt tartva de mégis Az ok hogy mind sebességindexben mint tömegindexben sokkal jobb volt mint az előírt (pluszban még XL). A mostani conti meg pont az előírás szerinti. Az elmélet meg az hogy ezzel "megajándékoztam" magam egy merevebb gumival ami kényelemben, zajban és könnyen lehet tapadásban is rosszabb (lásd nincs rajta olyan tömeg mint amire tervezték).
Mondjuk kb fogalmam sincs ez az elmélet mennyire jó...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Tom1939 #64226 üzenetére
Az XL és a nonXL között olyan 1-3% közötti súlykülönbség van (mérttől függően), az igazából nem tétel érdemben. A gumiban a levegő a tartó/teherhordó elem, így ezeknél csak a nyomástartó réteg lesz erősebb (sűrűn szövött).
A sebességindex esetén viszont valóban merevebb szokott lenni az oldalfal. hogy jobban bírja a magas sebesség mellett fellépő intenzív deflációt. Általánosságban elmondható, hogy a magasabb sebességi besorolású abroncsok lágyabb keverékkel és merevebb konstrukcióval készülnek.
#nincsbennetarcsi
-
-
1stVikman
senior tag
Osztrákoknál Nov. 1-től április 15.-ig kötelező, HA téliesek az útviszonyok (hó, havas eső, jegesedés).
SK-ban ugyanez pepitában, csak a dátum más.
Persze ettől függetlenül a legtöbben felteszik a téli kereket, mert jobb a békesség, egyfajta biztonságérzetet ad, útviszonyoktól függetlenül, már csak a hőmérséklet miatt is.
Aztán sokan azt hiszik, hogy akkor ugyanúgy nyomhatják neki, mint nyáron a nyárival...AT-ban van ez a "szabály", ami 5 évnél öregebb gumit nem enged, de eddig még nem találkoztam olyannal, akinél ezt ellenőrizték volna.
Nyilván egy esetleges balesetnél ránéznek és megy a kétkezes mélytorkos, főleg ha még Ausländer is vagy, de amúgy is 5 évesen a gumi már keményebb és hangosabb , negatív irányba változik minden tulajdonsága. Ezért ha nem is kötelező, azért ajánlott a csere. -
polonic
félisten
Két szett kerekem van, mindkettőnek a tpms-e regisztrálva van.
Viszont majd kerékcserénél a kerekeket tengelyenként megcserélném, így nem oda kerülnek fel, ahova korábban regisztrálva lettek. Így mit kell csinálni? Átváltani a kerékszetett, majd érzékeli a felrakottat, utána pedig egy új inicializálást csinálni, hogy azokat megfelelő helyen mutassa? -
Qru
MODERÁTOR
-
őstag
Már ha tarkólövés, elkezdtem jobban nézni a sebbesség és tömegindexet. A T-cross 92 V gumin jön, amiből a V elég szívás 4 évszakosban, egy csomót kizár (conti allseasoncontact 2 van szerencsére, de XL-ben amit eddig nem tudtam hogy akarok-e). Nexen pl ezzel el is szállt, csak H-ig van (1. és 2. generáció is) ami látszik raktáron, de a michelin, GY jó része is "csak" H. Gondolom belehalás nem lenne, de pl. baleset után lehetne a "tarkólövés" hogy nem megfelelő gumi.
-
-
addikt
ha jól tudom, fel kell tüntetni a vezetőfülkében, hogy eggyel alacsonyabb a sebességindex. nem tudom mennyire foglalkoznak ennek a betartatásával btw
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
Prius 2-nél V sebesség index előírás van a használatiban, miközben 165Km/h a gépkocsi végsebessége Aztán utánaolvasva láttam, hogy nem tényleges max sebesség, hanem inkább max hő terhelhetőség megjelölésnek vagy teljesítmény indexnek kellene ezt hívni.
Közben én is megrendeltem a Conti ASC 2-őt, pénteken pattintják fel, aztán 1-2 múlva majd teszteltem egy hosszabb családlátogatási úton, hogy csendesebb kényelmesebb-e mint négy éves 1-es változat. Remélhetőleg féktáv, jávorszarvas kikerülés teszt nem lesz -
Audience
aktív tag
Téliből lehet a magyar szabályok szerint kisebb sebességindexű csak jelölni kell az utastérben, hogy a vezető tudjon róla. Ezt szerintem a műszerfalon lévő téligumi figyelmeztetéshez beállítható sebesség kiváltja, mert csilingel ha eléred amit a gumi tud. Ha az autón ilyen konfigra nincs lehetőség be kell ragasztani egy matricát és a rendőr békén hagy. Valaha még a jogszabályhelyet is tudtam de azt meg nem keresem.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Tom1939 #64235 üzenetére
Mindenhol de Németeknél pl fel kell tüntetni a csökkent/módosult végsebességet a beltérben. Osztrákoknál nem tudom mi a szitu, azt Bandus-tól kérdezd meg mint helyi erőtől. Anno autó bérlésnél nem értettem miért van egy 190 km/h-s matrica az óracsoport alján. Hát ezért...
Súlyindexben nincs mozgástér! Alacsonyabb indexű nem lehet semmi esetben sem! Télinél is csak azért van engedmény mert hidegben kevésbé melegszik fel a gumi. És ugye joggal feltételezik, hogy a télit télen használod. Persze ez a hanyatló nyugat, itthon sokan járnak nyáron is télivel...
Subaru: nem egy nehéz autó csupán 1390 kg a menetkész tömeg (sofőrrel együtt) és csak 500 kg a terhelhetősége.
V-s index is csak azért van rajta mert a dízel verziónak is ez az alapkereke és ott van némi tarcsi (amíg el nem törik a főtengelye de ez más lapra tartozik ). Az enyém még 200-al sem tud menni (gyári Vmax limites), szóval igazából a H-s indexxel is túlbiztosítottam magam.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Igen, ezt jó hogy szóba hozod! Erre bevezettek egy külön jelölést de az inkább csak a tengerentúlon terjed el, ahol a hőmérsékletet jelölik nem a sebességet (persze van sebességérték is rendelve hozzá).
A magasabb sebességindexes-ben az acélkarkasz erősebb/több benne az anyag, mert az vezeti el a hőt. Ezért van az, hogy egy magasabb sebességindexes gumi nehezebb mint az alacsonyabb indexes. A Priusnál a súly ami indokolja a nagyobb hőterhelést elviselő gumit nem pedig a tempó.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
-
veterán
Sziasztok!
Felment ma próbának a 225/50 R17 levedlett 3-4,5mm-es nyári gumi a Passatra, azt kell mondjam:
- Sokkal jobban áll neki, ehhez képest a korábbi 205/50 R17 mintha gyerekméret lenne
- Sokkal jobbnak érződik az úttartás, stabilitás
- Kátyúkat, fekvőrendőröket sokkal puhábban veszi
- Érezhető a magasabb üléspozícióElőtte:
Utána:
Szóval el kéne kezdeni szerezni rá új gumit
Télinek 4 évszakost szeretnék, mert a motani telek inkább őszi-tavaszinak felelnek meg, és később nyárra is maradhatna ha úgy alakul.
Még mindig a Vredestein Quatrac lenne az ajánlott?
Milyen alternatívák vannak még?https://tinyurl.com/rasoapro
-
Speeedfire
félisten
Sziasztok,
téli gumit keresek.
Tesztek alapján a Vredestein Wintrac Pro XL szimpatikus, de pl gumis azt mondta hogy nagy a szórás a minőségben, és tud oldalra húzni.
Esetleg Hankook Winter i*cept evo3 W330? Vagy mit ajánlanátok?225/40R18 lenne 40e/db ár környékén keresek.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
Új hozzászólás Aktív témák
- Melyik tápegységet vegyem?
- Hardcore café
- Star Wars: The Old Republic - MMORPG
- Crypto Trade
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Projektor topic
- Már jövőre befuthat a Stellar Blade PC-s kiadása
- Tudományos Pandémia Klub
- Elektromos cigaretta 🔞
- Vírusirtó topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs