- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
ph Megkezdődött az NPU-k elleni hadjárat, de egy fontos részletet nem említ a cég.
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
-
Mobilarena
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
MC Pite
veterán
válasz polonic #43037 üzenetére
Igaz is, meg nem mindegy ha hóra való gumikat nézel?
Ha 160-200 napit biztonságban akarod letudni, ne a havas 1-5 napra súlyozz. Gy, Nexen, Nokian, Conti 4S abroncsait is vedd fel a listára. Michlin és Bridgestone közül a Michelint venném, vagy Gy vagy Conti. (De már kb 5 éve Gy 4S a téli gumi az autóimon.)bazsimano: +1 gyárira. Megjegyzem sok aftermarket alufelni kúpja a lemezfelniével egyezik(amikhez szerencsém volt), azaz ahhoz mégis kellhet 20 csavar. Télire gyárit vagy acélt szeretek használni, só miatt a gyári lakk (alunál); kátyúk miatt meg a könnyebb és sttapabíróbb acélfelnit.
Más: Ma voltam a 208al a ganpályán, kipróváltam (az autót és) a Kinergy 4S2-őket. Ugye ezek inkább nyáriasak, kíváncsi voltam a reggeli négy fokban és műgyantán milyen lesz.
Fékezésben egész jó, kapaszkodásban kőzépmezőny (40km/h; új Civic TS860al elérte felfelé a 62-őt, elsőkerekestől nem rémlik ilyen jó eredmény, vszínű ügyes az elektromos difije) irányíthatóság egész jó(47 sec a vegyes szlalom), aszfalton meg jobb mint a téli. (Többiekhez és korábbi tapasztalatokhoz képest.)[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz polonic #43177 üzenetére
Nem túl nagy a kép, de a 0 és mínusz tizes vonalak, és hogy mennyit volt alatta a hőmérséklet, az látszik.
Valóban, mindenütt nem lehet, az Alpin egy közepes (mindenre is) beállított keverék, nagyon nem lehet vele mellényúlni. (Én inkább az LM005 felé húznék ha télit szeretnék, de megjegyzem az osztrákokhoz többször mentünk ki az Alpokba télen, havon is vezettem ott is sokat, néha itthon is, és a GY 4S Gen2 gumik elég jók voltak ott is. Konkrétan a tiroli mentős megdicsérte milyen fasza téligumijaim vannak, mikor visszafelé a 21km szerpentinen a friss havon kellemes tempóban haladtunk vissza .)
Salex1: Valószínű ennél sem kell tanítani - mégha több márkaszervizes az ellenkezőjét állítja. Legalábbis enyémnél ezt állították és tanították is 1× pénzért .
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz polonic #43186 üzenetére
Nekem a GY 4S gen2 a téli szettem a Meganeon a PC6 mellett. Csak a kisoroszlánra mertem egész évre nyáriasabb 4S gumit venni.
Zsombe: Ami Firestonnal találkoztam gyorsan öregedett, 3 évesen veszélyes volt már a téli.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Qru
MODERÁTOR
válasz polonic #49585 üzenetére
Az még jó, nálunk a cégesen a Conti PC5 2 év alatt elkopott. A harmadik nyárra már nem volt hajlandó feltenni a gumis. Igaz nehéz autó és sportosan volt használva. A Michelin-eknek híresen jó a kopásállósága. Szóval aki sokat megy annak megéri inkább Michelin-t venni.
#nincsbennetarcsi
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz polonic #50139 üzenetére
4S helyette pótkeréknek ami nem "rotation"? Vagy a mankókerék... Én előbbire szavaznék, azon ha rajta a hópihéshegycsúcs és M+S feliratot is eldugtak rajta, akkor elfogadják az osztrákok is télinek. (az 5 mellény és a hólánc ott izgibb, legyen a csomagtartóban annyi ahány hajtott kereked van, focvistól 4-et kérnének pl.)
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz polonic #50143 üzenetére
Egy tengelyen nem ugyanolyan kereked van? Nem vágom. A mankókerékkel nem különböző? Vagy ha az Alpin-od forgásirányos és felteszel pótkeréknek egy nem forgásirányosat az nem különböző? Ha az egyik nyárin van 7mm minta a másik három abroncson meg 3mm az nem különböző?
Rendőr sem szívózik, ha kötözködik, akkor kinyitod a csomit, tessék itt a defektes, az pótkerék, most mész a gumishoz."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz polonic #50158 üzenetére
Ez így jogos, de úgy érzem agilisabbra sikerült a korábbi válaszom neked, mint szántam.
Szóval a lényeg hogy mindenképpen fog változni, hacsak nem két pótkereked van, egy nyári és egy téli. Ennek a megoldásnak az a hátránya, hogyha akár a téli akár a nyári abroncsod forgásirányos, akkor csak az egyik oldalra lesz jó a pótkereked vagy mindkét szettből csak "outside márkás" jöhet szóba (ez eléggé behatárol, de nézz utána). Biztonságilag értem én, safety first, ellenben próbálom tágítani a látóköröd:
Amit szeretnél az hogy ne változzon az autó tapadása defekt esetén sem, de ezzel vannak bizony gondok:
1. Amennyiben van 4 egyforma mintázatú abroncs a kocsidon, de ebből 3 futott már 30ezret egy meg ezidáig a csomagtartóban hevert, az is megváltoztatja pl esőben.
2. Van 3 egyforma mintájú és kopottságú abroncsod és egy alig használt "mégszőrös" pótkereked egy másik mintán, ugyan a keverék azonos.
3. Van 3 egyforma mintájú és kopottságú abroncsod és egy alig használt "mégszőrös" pótkereked egy másik mintán, de a keverék sem azonos. (4S pótkerék)A döntés a tiéd, én a harmadikat választottam költséghatékonysági szempontból. Nekem azért kellett a teljesértékű pótkerék, mert néha hetekig rohangálok a városban pótkeréken mire sikerül megjavítatni a defekteset. Amikor utoljára defektem volt gondolkodás nélkül vállaltam be hogy "hazaevickélek" 270km-t a pótkeréken, igaz akkor már nem nyomtam neki annyira. Ma is ugyanezt tenném a mostani kocsival. Ez nem azt jelenti hogy 80-al csorogtam hazáig, csak nem tapadáshatáron estem be a kanyarokba például...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Zsombe
senior tag
válasz polonic #59371 üzenetére
Én 3+ éve óta futok ilyen kerék+gumi kombóval, abszolút vállalható és nem szívás vele a közlekedés. Nyilván rosszabb utakon óvatosabban kell közlekedni és parkolásnál figyelni, ahogy focvis is írta.
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
Zsombe
senior tag
-
Khaosz55
addikt
válasz polonic #59526 üzenetére
Ügyes ! Viszont én voltam olyan helyen a saját hülyeségem miatt (villigott a hólánc tábla is) télen ahol imádkozzam, hogy érjek fel mert hegygerincen vak sötétben 0 esélyem lett volna felrakni. Tehát elkerülöm télen Ausztriába ilyen részeket. A frekventált sípályákhoz meg fel lehet jutni téli gumival.
-
Zsombe
senior tag
válasz polonic #59506 üzenetére
Igen, az a pontos típus.
Nekem eléggé rossz volt:
- hangos
- nagyon kemény, emiatt ráz
- nedves és vizes úton rettentő rossz a tapadása, még normál felhasználás mellett is
- ahhoz képest, hogy eco gumi, a téli Firestone-ommal csak 1-2 decivel fogyasztott többet az autóEgy nagyon rossz tapasztalat, ami miatt döntöttem, hogy mennie kell: M3-as, nedves útfelület, bevágtak elém (így követési távolságon belülre került az illető), majd abban a pillanatban erőteljeset fékezett a sor. Padlófékeztem és imádkoztam, hogy álljak meg, mert a gumi csak nyúlt, csúszott, de tapadni nem igazán akart. Szerencsére nem lett gond.
Bridgestone Potenza Sport lett helyette, fényévekkel jobb gumi (közel 1 hónapja pedig váltottam négyévszakosra: Yokohama BluEarth-4S AW21).
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
Zsombe
senior tag
válasz polonic #59553 üzenetére
Tényleg, a gördülési ellenállást el is felejtettem, a Firestone téligumi is jobb volt abban.
Én a helyedben elpasszolnám a Falkent és vennék egy jó négyévszakost, feltéve hogy nem jársz sokat a hegyekben.
Bridgestone-nal csak óvatosan, én három szezon után eladtam, mert csúnyán öregedett, keresztbe hajszálrepedések jelentek meg rajta.
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
Zsombe
senior tag
válasz polonic #59556 üzenetére
Én nagyon szeretem a Bridgestone-t, pár szett télit és nyárit is elkoptattam, de ez az öregedés a Potenza Sportnál nagy csalódás volt.
Ha nyáriban is ragaszkodsz a BS-hoz, akkor nézd meg az új Turanza 6-ot.
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz polonic #59811 üzenetére
TPMS = Tyre Pressure Monitoring System
Alapvetően kétféle van, aktív és passzív. Az aktívra gondolsz Te, amikor a gumin belül van egy rádiós nyomás szenzor (szelepben pl) és ennek a mért értékeit veszi az autó, ez a pontosabb. A kevésbé pontos a passzív, itt nincsen szenzor (mint jelen esetben), hanem a kerékátmérőt nézi a rendszer, tudja mennyi a kerülete, mennyivel megy éppen az autó, így kiszámolja mennyit kell forognia a keréknek, ha az ABS szenzor azt mondja többet forog, akkor lapos az abroncs. Kb így képzeld el, mindkettő TPMS, csak másképpen működik. Amúgy de, kötelező, csak nincsen kikötve hogyan nézed a keréknyomást.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."