- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Egyre közelebb a Poco F6 startja
ma Újabb ár/érték csatát nyerhet a Xiaomi almárka.
-
Mobilarena
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz 1stVikman #22531 üzenetére
A 120 Nm OK - VW esetén. Nyomatékkulcs hiányában "csajosan" kell meghúzni.
Elvileg nem szabad a VW kerekek csavarját zsírozni. Én egy hangyapöcsnyit szoktam tenni a menet legelejére. A kónuszra tilos!!!
Én is ma teszem fel a télieket (vagy még várok egy kicsit), most csak a kerékagy és a felni közé teszek egy nagyon kevés rézpasztát, hogy ne rohadjon össze. A csavarra nem teszek.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz 1stVikman #22538 üzenetére
Kézzel a gyári kulccsal utána ráhúztál? Mennyit menne még?
Egyszer én is kipróbáltam a nyomatékkulcsommal a 120Nm
De keveselltem.. -
rbalint88
addikt
válasz 1stVikman #25656 üzenetére
Ket fabiara negyevszakos apollo, mert igy talan van esely elkoptatni a gumit. Ezeket a filleres fosokat nem ajanlom. Gyengen tapad es sokkal hamarabb oregszik el, mint egy rendes gumi. Evi 5-6ezerre ket garnitura netto penzkidobas, meg a negyevszakos is 5mm korul lesz, mire eloregszik.
Golfra nexen, hankook, kumho, matador, apollo, barum, semperit kozul valami. Bar a golfnal az auto erteke miatt se sporolnek a gumin, minimum egy hankook, de nem vetnek el egy jo aras premiumot sem. Azert 100k/garniturabol lehet mar elegge top termeket venni ra. -
veterán
válasz 1stVikman #28398 üzenetére
A gazdaságos megoldás szvsz: előre tedd fel a Michelint, hátra a Pirellit; ez így egy szezont biztosan kibír. Jövőre add el a maradékot aprópénzért (~15), és vegyél egy komplett szett prémiumot 90-100-ért, pl. a Goodyear 23/db.
Most a 2 db Michelinért kb. 20-25 ezret kapnál, a 2 Pirelliért 6-8-10 ezret, legyen szumma 30 ezer.
-
1stVikman
senior tag
válasz 1stVikman #28414 üzenetére
Sziasztok!
Na sikerült pontosabban lemérnem a profilokat.
Ha jól olvastam le, akkor a Michelin 5,8 mm, a Pirelli 4,6-4,7 mm körül van:
Michelin1
Michelin2
Pirellli1
Pirelli2Akkor ezt a szezont még kihúzhatom velük?
Bocs a képek minőségéért. Sötét padláson készültek, egyik kezemben telefon, másikban a mérő, számban elemlámpa.
-
Doki16
addikt
válasz 1stVikman #28532 üzenetére
A Michelin teljesen jó, még friss gumi és a profilmélység is bőven megfelel. Jövőre is bőven meg fog felelni, a téli gumi 4mm alatt cserés.
A Pirelli öregecske már, de még éppen jó a mélység rajta. Ha nem mész sokat, szerintem erre a télre még megfelel. A Mátrába azért már ne ezzel indulj 30 centi hóbaA Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
veterán
válasz 1stVikman #32131 üzenetére
A Falken FK510 elég jól szerepelt a teszteken; kattints a "view all tests" ikonra: [link].
Az S1 evo3 - tippre - még jobb lesz. A VP3 pedig tartósabb.Golf 7, 225/45r17 - XL kérdés: hasonló Golfunk van, a gyári szerelésű Dunlop Sprtmaxx RT normál terhelési indexes volt, Michelint vettem rá tavaly,
csakXL-es volt; nem érzem, hogy jobban rázna.
Szerk: pontosítok; az XL-es olcsóbb volt vagy 10%-kal, ezért azt választottam. Ha a normál olcsóbb, akkor az is tökéletes.[ Szerkesztve ]
-
TFSi
őstag
válasz 1stVikman #33509 üzenetére
Ilyen feltételekkel érdemes lehet és van miből választani a négyévszakos kínálatból. Egy-két merész kivételtől eltekintve nálunk csak olyan négyévszakos gumikat árulnak, amelyeken rajta van a háromhegycsúcsos hópehely szimbólum (is).
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
1stVikman
senior tag
válasz 1stVikman #35257 üzenetére
Visszaolvastam májusig Kleber -re keresve. Ahogy látom, nem csak én vagyok bizonytalan vele kapcsolatban. Valaki írta, hogy a Kleber meg a Hankook hamar felkeményedik, hangosodnak, tapadásuk is csökken, de mások nem tapasztaltak ilyet.
Nexen jött még képbe, de nem tudom mi legyen. Hankook egyik tesztben jobb, másikban rosszabb, emellett valamivel drágább, de írták, hogy annyival nem tud többet.
Az ára miatt lehet bevállalom a Klebert, tekintve, hogy a 4 gumi ~28 ezerrel olcsóbb, mint egy dunlop vagy goodyear szett. -
aktív tag
válasz 1stVikman #35258 üzenetére
Nekem végül tegnap ezt rakták fel 205/55 R16 méretben. (Hankook, Dunlop volt a képben). Úgy vagyok vele, hogy a nyárikban van még két szezon, ha ez nem tetszik, akkor a nyári helyett négyévszakosat veszek majd, és ezt meg max a lemezfelnivel eladom.
Apum egyébként tavaly vett egy garnitúrát belőle, ő nem panaszkodott. (Annyi, hogyha DOT fetisiszta vagy, akkor az enyémek 4818-as DOT számon futnak, és ahol alacsony készletet írnak, ott érdemes rákérdezni, mert valszeg ezt fogják adni).
No money, no honey.
-
aktív tag
válasz 1stVikman #35266 üzenetére
Autóhasználat (évi 15.000 km, ebből télen 5-6.000), egy benzines 1.8 Zafira B-re megy fel, amivel nem vadulok, és nem autózok a határon + bárhol olvasom, kérdezem, mindenhol ár-érték arányban ajánlott gumi, nagyjából a Barum árában. + egyre inkább hajlok arra, hogy a következő nyári cserekor már négyévszakost rakatok fel, így ez megöregedni nem nálam fog, elkopni meg főleg nem.
No money, no honey.
-
1stVikman
senior tag
válasz 1stVikman #35258 üzenetére
Na átolvasgattam pár tesztet, véleményt, itt is visszanéztem mindent Krisalp és W452 szavakra keresve.
Mindegyikre van pro és kontra tapasztalat.
Kollégámnak 2 szezont futott eddig a Hankook, kb.ugyanaz a vezetési stílusa, ugyanazokat az utakat járja nagy százalékban, mint én, eddig meg van elégedve a Hankook-kal. Ez nálam sokat nyom a dologba, így leszűkítettem a dolgot:
Kleber Krisalp HP 3 vagy
Hankook W452 Winter i*Cept RS2
lenne szeintetek a jobb megoldás?
Mintha egy hangyányit a Kleber szerepelt volna jobban, a Hankook talán csak száraz úton volt nála jobb.U.i.: Itt talán 2 negatív volt a Kleber ellen, valaki árokba vitte vele a kocsiját (persze most nem találom a hsz-t), és ez.
Hát nem tudom komolyan... -
1stVikman
senior tag
válasz 1stVikman #35719 üzenetére
Bár még esik, de képek itt:
Kleber krisalp HP3, 205/55/16
Profilmélység ~8 mm közepén, szélein 7,3 és 7,4 mm.
Reméljük hozza az elvártakat.
Köszönöm mindenkinek az ajánlást.
Tapasztalat amint lesz, megosztom.Más. Ha már tapasztalat:
Nyári gumik Hankook ventus prime 3, 225/45/17 méretben voltak fent, első szezonja volt, teljesen meg vagyok elégedve vele. Elég csendes, bár ez útfüggő. Valahol búgott, valahol szinte néma volt.
Tapadás számomra elég volt nagy tempónál is.
Egyszer éreztem kb. 10 cm-nyi oldalirányú megcsúszást, de mind a 4 kerékkel, éppen nedves aszfalton, kezdődő esőben, nagyobb sebességű éles kanyar bevétele során.
Sem elektronika, sem én nem avatkoztam közbe, szinte azonnal be is tapadt utána.
Szóval így egy szezon és ~12K Km után én továbbra is elégedett vagyok, ajánlott ebben az ársávban. -
-
Chris0321
addikt
válasz 1stVikman #38160 üzenetére
Hello.
Erre a gumira gondoltál? Lenne két megjegyzésem is. Dolgoztam majdnem egy évet a magyarországi Hankook gyárban és nem igazán vennék onnan gumit és volt szó erről a márkáról (nem emlékszem melyik gumiról volt szó) az egyik autós csoportban ahol panaszkodtak rá, hogy elég rosszul viseli a kátyúkat, konkrétan 2 gumi lett szálszakadásos az autón. -
Qru
MODERÁTOR
válasz 1stVikman #38879 üzenetére
A 4 évszakost elfogadják télinek kint is, ha az M+S és a 3PMSF (3 hegycsúcs és hópehely) jelölés rajta van akkor nem kötnek bele (elvileg a M+S jelölés is elég de azért van, hogy szólnak a tapasztalatok szerint).
Télies 4S gumiból a GoodYear Vector 4 Seasons Gen2 nagyon jó választás, az kimondottan télies. A Continental AllSeasonContact sem rossz választás az olyan átmenet a télies és a nyárias 4S gumi között. Mivel találkozol hóval is nyárias 4S gumit egyáltalán nem javaslok.
Az olcsóbbak közül esetleg a Nexen 4S gumija is még számításba jöhet az a klasszikus 4S gumi vonalat képviseli a gumi közepén téli minta, a szélein nyárias minta van.Kisza: Volt aki elment hólánc nélkül síelni, közben leesett a hó közölte a hatóság, hogy akkor sehova nem megy amíg nem tesz fel hóláncot. Helyben megvéve nem volt egy olcsó móka gondolhatod...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
molnarpeter
nagyúr
válasz 1stVikman #38887 üzenetére
Árban hasonló a két méret, viszont annyiból a 14"-ra szavaznék, hogy kevésbé érzékeny a magasabb oldalfal miatt, és az alufelnit eladva több pénz lesz a zsebben. (Ha bármelyik szett gumin van minta, akkor külön meg lehet próbálni eladni, ha totál kopott, akkor érdemes rajtahagyni az alun szvsz).
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- További aktív témák...