- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Milyen okostelefont vegyek?
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- A Play Áruházban is fellelhető a legjobb Samsung segédalkalmazás
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
Hirdetés
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
A virágcsokor mellé hardvert is ajándékozhatunk anyák napján
ph A héten desktop PC-k, monitorok, gamer kiegészítők és házak vannak a kirakatban.
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
net84
őstag
kérhet, de nem kötelesek adni egyet...de azt viszont meg kell indokolniuk, és ezt alá is kell támasztaniuk, hogy miért nincs még mindig alaplap. szvsz ilyen hosszú idő elteltével, főleg annak fényében, hogy még 1 hónap, mire alaplap várható, kérheti vissza az árát...hacsak nem sulinetes, mert akkor nemnagyon kellene visszakérni az árát, és akkor elképzelhetó, hogy azért vár a kisker ennyit, mert cserét csak ugyanattól a nagykertől adhat, és valsz. a nagyker is törekszik arra, hogy ugyanolyan lapot adjon vissza
Read only...
-
Ariadne
őstag
Még annyit tennék hozzá, hogy egyébként meg nem hivatkozhat a nagykerre, az az üzlet dolga. A sürgetésre meg ritkán hatásos, de egyetlen módszer a vásárlók könyvét kérni és beleírni, hogy meddig sz*roznak már, mikor mi történt, és mi nem. 30 napon belül kötelesek válaszolni rá, ekkor egy példányt érdemes elhozni, azzal lehet későb békéltető testülethez menni, ha nagyon elmérgesedik a dolog.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
tlac
nagyúr
Szerintem a kártya túlmelegszik és kikapcsol a monitor.
ezt azért vmilyen programmal megmérhetnéd, ami folyamatosan monitorozza a kártyát
Ám a garancialevelen az áll, hogy csere esetén, csak amortizált áron tudják beszámolni más termékbe.
nem számít, hogy mi van ráírva, mivel a fogyasztóvédelmi törvényektől a fogyasztó részére kedvezőtlenebbül tér el, semmis
Egyáltalán a túlmelegedés garanciális kérdés? Hiába megy 100%-on a ventillátor... kikapcsol... elég forró levegőt is hány magából.igen
egyébként ha értesz hozzá, vagy van ismerősöd, aki ért hozzá és nincs kedved a garanciáztatáshoz, átpasztázhatnátok, sokat segíthet, csak ne sérüljön meg semmilyen matrica vagy pöcök közben
-
tlac
nagyúr
ha a gyári hűtő nem bírja lehűteni, akkor nyilván vmi gond van
a vételár számít, de az csak akkor jön szóba, ha nem bírják javítani, cserélni a kártyát ugyanilyenre
de ha felajánlanak egy legalább ilyen teljesítményű másfajta új kártyát, akkor azt érdemes elfogadni (jogilag nem kötelezhetnek rá), vagy különben sokáig nem lesz videokártyád...[ Szerkesztve ]
-
addikt
Vagy valaki tud adni egy pontos címet, amit ki tudod nyomtatni, hogy kötelesek 30.000 Ft értékig cserélni vagy vissazadni a pénzt? És akkor eleve azzal mennék be... De tényleg nem kell nekem 30ért 100x jobb vga... Nem akarom megszívatni őket, teljesen rendesek voltak velem...
There's a device that I've been using called a whoop.
-
Ariadne
őstag
A jogszabályban szereplő kötelező megoldások a következők: vagy javítja, vagy ad ugyanolyan másikat, vagy pedig visszaadja a pénzt. A felajánlásuk arra utal, hogy sem javítani, sem cserélni nem tudják, ezért elvileg csak a teljes vételárt visszaadása lehetne kötelező megoldás. Na ehhez képest állapodhatsz meg velük - mert jó vagy hozzájuk - abban, hogy a teljes vételárért választasz te magad valami mást. Bármi mást... És akkor még mindig te voltál az, aki engedtél abból, ami jogszabály alapján jár.
Feljebbi hszekben már százszor leírtam, milyen jogszabályokról van szó és hol találhatóak, keress egy kicsit.
mod: Megszívatást nem látok sehol, max téged szívatnak azzal, hogy nem adják meg, ami jár...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Igaz, első hszben tényleg nem ártana összegyűjteni, ami fontos, mert annyiszor leírtam már.
Szóval Ptk, 248 a jótállás, (5) továbbutal a szavatossági szabályokra, az is alkalmazandó. Tehát a 306. § (1) a)-b) írja le, mi is a helyzet. Ez jogszabály, tehát nem rágja az ember szájába a dolgokat, a részletek rég megvannak ezerszer átcsócsálva tankönyvekben. Szóval a csere az kizárólag ugyanolyan másikra való csere, mivel egy pontosan ilyenről szólt a szerződés. Ha nem pontosan olyan, az már szerződésmódosítás, amiben meg lehet egyezni - de sosem kötelezheti erre a vásárlót! Példa: ha egy 50 centis ormányú rózsaszín elefántot vettem, amelyik hibás, akkor csak 50 centis ormányú rózsaszín elefántot vagyok köteles elfogadni, kéket vagy 30 centis ormányút nem, mivel nyilván azért vettem pont ilyet, mert pont ilyenre van szükségem, nem másmilyenre, no meg erről szól a szerződésünk. Az, hogy az elefánt rossz, a kereskedő hibája, én emiatt nem kerülhetek hátrányosabb helyzetbe.
Az elállás meghatározása pedig a Ptk. egyéb részeiben olvasható (magyarorszag.hu-n 1959. évi IV azaz 4. törvény), és azt jelenti, hogy én visszaadom a cuccot, ő visszaadja a pénzemet, természetszerűleg mindet.
Szóval valahogy így van a dolog. Sajnos a gyakorlatban egyes üzletekkel nagyon nehéz zöldágra vergődni, szóval szerintem legjobb, ha ezt a tudást felhasználva igyekszel elérni egy olyan megoldást, amivel téged nem húznak le (nagyon), és nekik is megfelel.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Nagyon jól érveltél, teljesen jogos, amit kérsz. Ez tényleg nagyon dühítő, amikor ilyennel jönnek, mert ez az ő problémájuk, oldják meg. Hogy nekik többe kerül, hát igen, tetszettek volna hibátlan példányt eladni... Ennyivel olcsóbb cuccot kérni helyette tényleg kompromisszum a részedről, nem mondhatják, hogy sokat kérsz. A "pénzt akarja vissza" meg különösen dühíteni szokott engem, mert a francba is, azért ajánl az ember kompromisszumot, hogy nekik ne kelljen visszaadni, és akkor még a vásárló a rossz... Ehh... Melyik ez a csodaüzlet?
Vásárlók könyve beírás meg békéltető testület lehet még ezután, ez ingyenes, de nem kötelező erejű a döntésük, ha a cég nem veti alá magát, és nem szokta... Utána meg csak a per marad, ami viszont ilyen összegnél csak nagyon türelmesek és elszántak vagy jogász ismerőssel bírók számára éri meg, mert nyilván sikeres lesz, csak sok idő és befektetett pénz. Igazán jó megoldást nem tudok mondani, még egy kör egyezkedés esetleg hátha haladást jelent, mondjuk megemlítve a fogyasztóvédelmet is (akik egyébként eljárni nem kötelesek, ritkán szoktak, sajnos...).
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
tlac
nagyúr
MOD: Lehet nyomtatok egy papírt holnapra, amiben az fog állni, hogy: Ő nem hajlandó visszaadni a pénzem és az ajánlatom sem fogadta el. A jogaimat ezzel megsértette blabla!" És kérek rá egy aláírást.
nyílán nem fogják aláírni, a vásárlók könyvébe írj
Szépen írok egy kis cikket is róluk, ha lezárul a dolog, amit megpróbálok minél több helyre eljuttatni és lejáratnia ph-s logout erre pont alkalmas hely
-
Ariadne
őstag
A kiskerhez mindig viheted, ők kötelesek átvenni és intézni a dolgot (de erről nem tud mind...). A szerviz elvileg csak javít, de vannak szervizek, amelyek ennél többet is meg tudnak oldani. Ide vinni mindig csak egy lehetőség, a szerviz ilyenkor a kisker úgynevezett teljesítési segédjeként jár el, vagyis a kisker helyett.
Tehát ha a kiskerhez adtad be, akkor intézzék, az ő dolguk, hogyan. Ha szervizhez viszed, és cserére vagy vételár visszafizetésre kerülne sor, azt csak a kisker tudja intézni, mivel neki fizettél.
Nem tudom, mit jelent itt az, hogy "köztudott". A jótállási jegyen szereplő szerviz az, ahova viheted, gyakorlatilag a hivatalos szakszervize a márkának, konkrét esetben nem tudom, hogy ez tényleg az Albacomp-e. Elsőre boríts asztalt náluk. Ha nem megy, akkor viszont mehetsz a kiskerhez (akik nem fognak örülni), mondván jót. jegyen lévő szervizhez vitted, aki az ő teljesítési segédjük, kerítsék elő. Nem lesz egyszerű...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Levásárlás nincs! Nem lehet kötelezni rá, csak ha akarod! Ez is 200x le van írva itt. ;)
Tárolási díjról meg: nézd meg a garanciális feltételeiket, abban benne kell lennie, ha felszámítanak ilyet. Jogszabály nincs róla.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Ha beleírjátok a garanciális feltételekbe, szerintem nincs akadálya ilyen előírásnak, kifejezetten nem tiltja semmi. Persze ez csak az eztán bejövőkre lesz értendő.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Kevered a dolgokat, tegyük tisztába. Egyrészt ha távollévők között kötött szerződésről van szó, tehát telefonon, neten, stb. rendelted a cuccot, akkor 8 munkanapon belül (ha nem tájékoztat erről a cég, akkor 3 hónapon belül) elállhatsz a szerződéstől, vagyis hibátlan terméket visszaküldöd, mert nem tetszik, vételárat visszakapod, csak a postaköltséget bukod. Ha neten vett cucc elromlik, akkor persze lehet ezt is alkalmazni, de igazából akkor rendesen a jótállás szabályai játszanának, tehát javítás/csere/pénzvissza.
Ha a hibás terméket 3 munkanapon belül visszaviszed, akkor az annyi kedvezményt jelent az általános jótállási szabályokhoz képest, hogy köteles cserélni (nem feltétlenül azonnal!) a kereskedő, nem tökölhet a javítással heteket. Ha viszont te most a pénzt akarod vissza, azt ő megtagadhatja, ha neki a csere olcsóbb. Viszont ha visszaviszed 3 munkanapon belül, és ő sem cserélni, sem javítani nem tud, akkor jár a pénz vissza. De csak ha nem tudja megtenni.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
localhost
Közösségépítő
Nem tudod a paragrafussal hasbaakasztani, mert olyan, hogy három napon belüli csere nincs - és ami nem létezik, arra nincs paragrafus!
¤ Most már biztos: teljesen normális vagyok! ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... Mondták itt ezek a hangok is a fejemben. :)) ¤ My IP is: 127.0.0.1
-
Ariadne
őstag
Nos ha hibás a termék 3 munkanapon belül és visszaviszed, azt ez alapján teheted meg:
Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
Tehát ha te visszaviszed időben, és azt mondják, hogy bizony ezt akkor ők megjavítanák, mondhatod, hogy köszi, inkább cseréljétek ki, és ezt ő nem tagadhatja meg. Ha nem lehet kicserélni, akkor még ha javítható lenne is, a pénz jár vissza. Mindennek feltétele a normál használat akadályozása, tehát a karcos tévé nem ide tartozik.A nem hibás termékre nincs jogszabály, csak ha távollévősen vetted, akkor lehet olyan, hogy meggondolhatod magad.
mod: Csaba: Csak egy BH, de oké, tetszik ez az álláspont, ezen túl ezt mondjuk mi is. Bár azt nem vizsgálták, hogy ilyenkor is érvényes-e a 49/2003. GKM rendeletnek az a pontja, mely szerint ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót, a cég ügyvédje helyében ezt még forszíroztam volna.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Csaba_20_
őstag
Adásvételi szerződést kötöttetek, amiben te jogszabályi előírások miatt kötelezettségeket vállaltál. Jogszabályok alapján nem vállaltál olyan kötelezettséget - remélhetőleg önmagadtól nem tettél ilyet -, hogy 3 munkanapon belül azonnal vissza kelljen adnod a fogyasztó pénzét. Ilyen azonnal(haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő 30 napon belül) pénz vissza jogszabályi kötelezettséged egyedül a távollévők között kötött szerződések esetében van, ha a fogyasztó eláll a szerződéstől 8 munkanapon belül(vagy, ha nem hívtad fel a figyelmét az elállási jogára, akkor az utólagos tájékoztatást követő 8 munkanapon belül, de legfeljebb maximum 3 hónapig tehet ilyet).
-
Mr X
veterán
Nincs már a 15 nap, a szervíznek törekednie kell a mielőbbi megoldásra, de nincs megadott nap.
A vásárláskori teljes vételárat kötelesek visszaadni, nem tehetik meg, hogy "értékcsökkentett" vagy utolsó raktárkészlet szerinti árat akarnak ráderőltetni. Amennyi a számlán szerepel, annyit kötelesek visszaadni.
-
luciferc
őstag
Na most az átvételi lapjuk 3. pontja igen érdekes, konkrétan köszönőviszonyban sincs a törvénnyel, és ez nem hiba részükről, hanem tudatos törvénysértés. És amilyen síkhülyék még le is írják. Ilyen boltban csak az vásároljon, aki képes kiállni az igazáért és akár perre is menni.
A 7. pont szintén egy jó nagy faszság. Őket terheli a jótállási kötelezettség, ők adták el. -
sasa311
veterán
Jótanács:
Azzal jársz a legjobban, ha nem mész be személyesen, hanem elállsz a vásárlástól. Amelyik telefon fagy helyből azzal úgy sem tudnak mit kezdeni hosszútávon. Inkább bukj egy postaköltséget, mint, hogy egy évig szopj egy rossz telefonnal. Majd veszel egy másikat.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
Én múlt héten kaptam a T-től egy hőség hosszabbítás szerződést mobiltelefon-csomagra, amit telefonon rendeltem. Ott volt a szerződés (apróbetűjébe), hogy 8 napon belül elállhatok a hűségtől. Ez céges, de gondolom magánszemélyre pláne vonatkozik.
Amúgy 3 napon belül nem lehet javítani, csak cserélni, ha be mered rizikózni
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Topikgazda
3 munkanapon belüli hiba esetén azonnal cserélniük kell, egyébként meg online rendelés esetén 8 munkanapod van a rendeléstől való elálláshoz. Ha letelt a 3 munkanap, akkor már azonnali cserét nem kérhetsz, de elállhatsz a vásárlástól és rendelhetsz egy másik ugyan olyat.
-
psg5
veterán
Ha a T-pontot ahol voltál a Magyar Telekom Nyrt. üzemelteti, akkor tényleg nekik is kell vele foglalkozni, ha azonban szerződött partner, más vállakozás, akkor meg jogos a továbbküldés.
Ezt most nem tudom T-nél hogy van, de sok olyan partner van az országban pl a Telenornál aki csak szerződésben áll a Telenorral, persze ettől lehet, hogy a T-pontok saját üzleteik.
Nem egyszer előfordul, hogy személyesen az üzletben még kicsit engednek is a netes árhoz képest is, hogy ne a webshopból rendeld, mert nincs hozzá közük, aztán pedig soka kinézik a boltban, kérdezősködnek aztán a neten rendelik.[ Szerkesztve ]
F.K.T.
-
psg5
veterán
Mindig is dilemma lesz a "feltéve" szó...
150/2003-as:
...
7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
...F.K.T.
-
Topikgazda
Ezt asdf_ kolléga már bemásolta ide egyszer.
De bemásolok a kedvedért egy részletet azt általad linkelt szövegből:
"a Korm. rendelet 7. §-ára hivatkozással megállapította, hogy e rendelkezés alapján nincs helye a hiba eredetének kicserélés előtti vizsgálatára, a forgalmazó a fogyasztási cikket azonnal köteles kicserélni, amennyiben a hiba a rendeltetésszerű működést akadályozza"
Ha nincs olyan hiba, ami a rendeltetésszerű működést akadályozza, akkor nem élhet a vásárló ezen jogával.
[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
Topikgazda
A mo.-i szerviznek nem kötelessége elvállalni a nem Mo.-on vásárolt telefon javítását. Nyilván ha EU gyártói garancia van a kütyün, és vhonnan az EU-ból jött szürkén, akkor bizony be kell venniük. A serial number alapján vissza lehet keresni, hogy melyik országba szánták a cuccost.
-
asdf_
veterán
Szerintem hibás teljesítés miatt ők fizetik a visszautat.
Ha te akarod személyesen visszaadni, szerintem még annak is működnie kellene:45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól13. A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén
24. § (1) Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha a vállalkozás vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.
Alul a nyilatkozatmintában is ilyet írnak:
- „Ön köteles számunkra vagy .... [illessze be a termék átvételére Ön által feljogosított személy nevét és postai címét, ha van ilyen személy] számára a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.”;
A szövegből következik, hogy a meghatalmazott személy alatt nem a cég alkalmazottját értjük (tehát nem lehet arra hivatkozni, hogy mivel nincs meghatalmazott így nincs kinek átadni), ez a meghatalmazott harmadik felet jelöl (külsős, más jogi személy felet, aki/amely az átvétellel van megbízva és arra meghatalmazva), pl. egy piripócsi cég megbízhatja Gipsz Jakab EV-t, hogy Budapest, Nyugati tér 1 alatt üzemeltessen elállási átvételi pontot, mert a vevőnek ez kényelmes, majd pedig 3-4 naponta ömlesztett áruként egy csomagban megy vissza az egéz piripócsra.
"Figyelem: Internetes rendelés esetén a termék(ek) személyes átadására nincsen lehetőség."
Ez amúgy nem arra vonatkozik, hogy webes rendelés esetén neked átadni nem tudják személyesen, hiába mész a boltba? Tehát kizárólag csomagos módon kaphatod meg a terméket?
[ Szerkesztve ]
-
asdf_
veterán
Igen, de ha fent a jogszabály azt írja, hogy visszaküldeni VAGY átadnod kell, akkor imho ez azt jelenti, hogy te ebből választhatsz, hogy melyikkel kívánsz élni, ergo nem korlátozhatják le csak az egyikre. A másik oldalról nézve viszont egy webshop pont azért webshop, mert esetleg nincs üzlete, így az átadás módszere kiesik, az tulajdonosnak nyilván nem lehet a kezébe nyomni a magánlakásásán. Szóval fene tudja...
Új hozzászólás Aktív témák
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Windows 10
- Autós topik
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Politika
- iPhone topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- PlayStation 5
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- További aktív témák...
- Garis félkonfig! Ryzen 7 5800x,AsusTuf B550 gaming plus, Fury 2x16 3600 cl 16 - GARIS -
- HP Elitebook 850 G8 15.6" FHD IPS Core i5 1135G7 16/512GB HP GAR
- Dell 15,6" notebookok E6540, E5540, i5 - számla, garancia
- XBOX SERIES KONTROLLER
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest