Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Csaba_20_

    őstag

    válasz net84 #1448 üzenetére

    Jogszabályból eredően nincs ún. "helyszíni garancia" kötelezettsége a forgalmazónak. Hasonló ugyan van a kötelező jótállás hatálya alá tartozó 10 kg-nál nehezebb termékek esetében, amiknél az üzemeltetés helyén kell a javítást elvégezni. Amennyiben ez nem lehetséges, akkor a forgalmazónak kell gondoskodnia az el- és visszaszállításról. Szerintem viszont nem erre gondoltál, amikor azt mondtad, hogy "adott egy helyszíni garanciával megjelölt eszköz". Mivel tehát nincs jogszabályi kötelezettség, ezért a jótállási jegyen (vagy szerződésben) vállaltak az irányadóak. Természetesen a jogszabályi minimum ebben az esetben is adott és felülbírálhatatlan.

    - kinek kell kimennie a helyszínre? annak, akinél vásárolva lett, vagy felhívja a tulaj a telefonszámot, ami a garlapon van, és ők küldenek valakit?

    Akit a jótállási jegyen kötelezettként megjelöltek, azt kell megkeresnie a fogyasztónak a jótállási igényével és annak kell intézkednie az ügyben.

    - a helyszíni garanciát jelent az is, ha meg sem nézik a helyszínen, hanem felfogja a kiérkező személy és elviszi a szervízközpontba?

    Hogy mi számít helyszíni garanciának, azt a szerződésben kell keresni.

    - abban az esetben, ha mégsincs semmi hibája az eszköznek, kifizettethetik a kiszállást? A garlapon nincs semmi feltüntetve erre voatkozólag..

    A szerződésben - jótállási jegyen(garlapon) - nem részletezett dolgokra a PTK paragrafusai érvényesek.

    Nagyon sok összetevője van azért ennek a kérdésnek, szóval konkrétumok nélkül elég nehéz pontos választ adni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák