Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Csaba_20_

    őstag

    válasz bobsys #3036 üzenetére

    Én pedig azt nem értem, hogy téged pontosan mi érdekel. Az Ipon honlapján található jogi nyilatkozat rész tele van olyan elemekkel, amik nem felelnek meg a jogszabályi előírásoknak. Például:

    A telefonos rendelés nem számít kötelező érvényű ajánlattételnek, illetve távollévők között kötött szerződésnek. A termék személyes átadás-átvételénél a számla kiállítása a szerződés létrejötte, mely esetben a felek teljesítésre kötelezettek.

    Ugyanakkor a 17/1999 (II.5.) Korm. rendelet 1.§-a szerint:

    (1) A rendelet hatálya arra a szerződésre terjed ki, amelyet gazdálkodó szervezet vagy magyarországi fióktelepe útján külföldi székhelyű vállalkozás (a továbbiakban együtt: gazdálkodó szervezet) és fogyasztó köt egymással a gazdálkodó szervezet áruértékesítő, illetve szolgáltató tevékenységi körében kizárólag egy vagy több távközlő eszköz használata útján (távollevők között kötött szerződés).
    (5) E rendelet alkalmazásában távközlő eszköz: bármely eszköz, amely alkalmas a felek távollétében - szerződés megkötése érdekében - szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, az automata hívókészülék, a rádió, a videotelefon, videotex (mikroszámítógép képernyővel) billentyűzettel vagy érintőképernyővel, az elektronikus levél (e-mail), a távmásoló (telefax) és a televízió.

    Meglep, hogy az Ipon úgy gondolja, hogy önhatalmúlag kivonhatja magát a rendelet hatálya alól. Persze szép gondolat, hogy a szerződés nem jön létre azzal, hogy akár a webshopon, akár a telefonon keresztül egy termék megvételére a fogyasztó ajánlatot tesz és azt a forgalmazó visszaigazolja(elfogadja), de ettől még szerencsére létrejön. Különben mi a fene kötelezné az Ipont arra, hogy az általad kiválasztott terméket később odaadja? Te odamész nagy lelkesen, hogy "akkor jöttem a megrendelt termékért" és képedbe röhögnek, hogy "miről beszélsz? nincs is neked semmi". Hát álomországban max...

  • Csaba_20_

    őstag

    válasz bobsys #3038 üzenetére

    Azért ez ennél sokkal komplexebb. Az említett rendelet olyan többletjogokat biztosít a fogyasztóknak, amik alól szeretnének az Ipon-nál kibújni az említett megfogalmazásokkal és bár ez nem így működik, mert ettől függetlenül az van, amit a jogszabály előír, számos fogyasztót megtévesztenek vele. Csak a kellően tájékozott - nem Ipon által tájékoztatott - fogyasztók fognak kiállni a jogszabályban megfogalmazott jogaik mellett, azok közül is kevesen mennek majd perre, hogy érvényt szerezzenek azoknak. Azonkívül a fogyasztók félretájékoztatása tisztességtelen piaci magatartásnak is minősül. Úgyhogy nem intézhetjük el olyan lelkiismereti kérdéssel, amivel te próbáltad. Ez nem arról szól, hogy te nem tennéd meg, hogy a telefonos szerződéskötést követően nem teljesíted a vállaltakat. Az pedig nem visszatartóerő számukra, hogy majd emiatt rossz hírüket keltik a károsultak. Ezt bizonyítja, hogy több éve így üzemelnek. Mindegy, majd az ő üzlethelyükből is kínai gyorsétterem lesz, ahogy a Mistral-ból is, ha nem változtatnak. Most mutatkozik némi előrelépésszerű, de majd akkor fogom befejezettnek tekinteni ezt a kérdést, ha lezajlik a megfelelő változás.

  • Csaba_20_

    őstag

    válasz bobsys #3040 üzenetére

    Az Ipon csak egy a nagyon sok webshop közül, úgyhogy előreláthatóan sokára lesz vége. Lehet, hogy sose ennek a kérdésnek. ;)

Új hozzászólás Aktív témák